Jump to content

Martor "Check Engine" aprins


kikimiki
 Share

Postare recomandată

Salut,

1. Pepe o sa pun si poze, sper ca pana vineri o sa le fac.

2. Negoctav eu am Euro 4 si referitor la sonda lambda am dicutat si cu Voinea si el a zis ca trebuie sa fac niste teste la motor sa vedem daca sonda lambda si catalizatorul sunt ok si sa mai masuram si turbina sa vedem exact. Fara suparare dar nu cred ca voinea spune prostii. :)). O sa apar la Politehnica, Duminica pt teste si o sa va zic mai multe atunci.

3. andREI am inteles ce vrei sa spui si nu zic ca nu, dar nu prea ma pricep foarte bine la cestiile tehnice amanuntite, spun si eu ce am inteles de la altii ca ar putea fi. De ex cineva de la Pescarus mi-a zis ca el, la o alta masina diesel, numai tin minte exact marca si motorul, a mers cu rubinetul ala aprins cca 2 ani, si ca a schimbat evacuarea si a refacut motorul si chiar dupa astea becul nu se stingea. Adica vreau sa subliniez ca exita fel si fel de pareri si povesti, acuma fiecare isi face o parere personala.

Ma rog, toate probleme astea raman de vazut si aflat exact, dar ideea este ca dupa ce o sa pun poze sper sa imi zica careva intr-o zi : "Multumesc de post, chiar m-a ajutat mult" eu sunt super multumit. Nu doresc nimanui sa ii se intample astefel de belele mai ales daca nu are de unde sa faca rost de banii pt catalizator, EGR sau mai stiu eu ce piesa de minim 1000 euro

Numai bine

P.S. o sa incerc sa revin cu poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am zis ca revin cu poze.

P.S. Nu este Polo masina din imagine , este un Golf, dar este exact la fel cum sunt asezate toate inclusiv supapa EGR.

post-7366-1174982517_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos de poza !!!!!! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare,

Am o fabia combi 1.2 12v 47kw fab.2003 145.000 km.

Am cumparat masina din Germania in martie si am venit cu ea de acolo aprox. 2000 km fara probleme.

In Romania (posibil de la benzina proasta) a aparut eroare cu motorasul galben pe bord.

La tester au fost 2 erori catalizator si EGR.

Am sters erorile si dupa exact 300 km a reaparut eroarea pe bord.

Am sters iar eroarea si dupa alti 300 km a reaparut.

Prin vara am mers la service Skoda si acolo au sters iar eroarea si au zis ca au resetat clapeta de acceleratie.

Dupa aceasta nu am mai avut probleme si am mers cu masina 1400 km.

Dar acum cateva zile a reaparut eroarea.

Nu stiu cum sa procedez?

Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crior, stergerea erorii nu rezolva sursa aparitiei acesteia. Doar te scuteste temporar de a vedea martorul aprins in bord. Rulajul diferit avut intre aparitiile martorului nu este concludent. Semnalizarea unor defectiuni se poate face si la un anumit numar de porniri cu un anume set de date. Stergerea erorilor nu-ti va rezolva problema. Ia pe rand fiecare eroare semnalata de tester. Rezolva fiecare eroare in parte si abia atunci te poti astepta sa nu mai ai martori aprinsi prin bord.

Poate fi si benzina de vina . Din pacate este cea mai des intalnita explicatie ...si cu cel mai mic impact asupra problemei tale. Vei schimba benzina si probabil ca eroarea va continua sa apara. Toti ne dorim remedii putin costisitoare. Pentru minuni insa, trebuie sa mergem la biserica.

La fel si problema catalizatorului. Ti se va spune sa forjezi masina ca astfel gazele fierbinti vor praji depunerile de pe catalizator. O alta explicatie cu impact aproape nul asupra problemelor tale. Crede-ma, daca o forjezi in asa hal incat sa prajesti niste depuneri cimentate de luni sau ani de zile , vei reusi sa iti inmultesi problemele si implicit cheltuileile aferente.

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jurasik ... cu rezolvarea problemelor omului cum ramane, ca nu l-ai sfatuit in nici un fel.

Asta cu "rezolva fiecare eroare in parte si abia atunci........" o stie si el. Doar de aceea a intrat pe forum si a expus problema masinii lui.

In fine, crior, eu te sfatuiesc:

1. Curata EGR si clapeta de acceleratie nu doar resetare.

2. Baga un plin de benzina cu 1 curatator de injectoare. (ar fi bine daca i-ai baga de '99). Eu bag cate unul cam la fiecare 10.000 km.

3. La un service SKODA/VW/SEAT vezi daca ai ultima varianta de soft pentru motor.

Si te sfatuiesc asta din proprie experienta.

Pe scurt:

Am cumparat masina in feb 2008 iar prin timpul verii prima pornire (subiect discutat pe alte topic-uri) era dezastruoasa. Nici DACIA veche nu pornea asa. Au fost nu stiu cati cu problema mea si pana la urma a iesit alt soft care remedia aceasta buba. Din cate stiu eu era din cauza ca benzina noastra nu e chiar la '95 si ar fi pretentios la benzina motorul iar cu softul ala nou s-a remediat problema (probabil ca are alti parametrii in soft acum pentru a suporta benzina noastra). Eu de vreun am alimentez de la LUK OIL si in ciuda sfaturilor prietenilor ("nu baga ma de acolo ca e cu apa", "ba aia baga matrafox in ea" etc etc) ii place la maxim aceasta benzina. Nici o problema cu ea, trage bine, (comparatie facuta si cu alte tipuri de benzina mult mai scumpe si de vita nobila) si nu s-a aprins nici un martor cu ea.

In fine, eu nu te sfatuiesc ce marca de benzina sa pui, e alegerea ta, eu doar expun problema si chiar sunt curios cum o sa aiba rezolvare pana la urma Engine check-ul tau.

Sa ne tii la curent.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut,

Omul a spus ca are doua erori . Pe rand , inseamna ca intai rezolva una ( de preferinta cea mai ieftina ) , dupa care o rezolva si pe cealalta daca aceasta persista. Intrucat a pus cineva un tester pe masina aia , altfel nu afla despre cele doua probleme , presupun ca i-a spus si ce inseamna fiecare. Eroare EGR , evident se rezolva prin curatarea clapetei in cel mai fericit caz , iar catalizatorul , daca problema persista , este lasat la urma pentru ca este si cel mai costisitor. Ce este neclar ? I-am spus ca doar stergerea erorilor nu va rezolva cauza problemei. L-am mintit cu ceva ?

Legat de curatirea injectoarelor cu solutii bagate in rezervor , daca nu folosesti frecvent aceste solutii ( adica asa cum scrie si pe cutie , aproape la fiecare plin de benzina ) , valoreaza cat apa sfintita, adica nu fac nici rau, nici bine in ciuda parerilor altor persoane. Este o practica pur romaneasca sa fortezi catalizatorul daca acesta se infunda. In tarile civilizate se schimba. De fapt , este considerat consumabil. In Romania , mecanicii cei intelepti si specializati in absolut toate motoarele de pe planeta, au obiceiul sa indice tot felul de solutii empirice de "curatare " a catalizatorului , care nu numai ca nu prea au rezultat, dar il si seaca pe cel cu problema care vede ca la el nu se rezolva nimic si presupune ca defectiunea lui este si mai grava de atat. Se poate incerca si cu un plin de 99 si cu o forja de 3500 ture , dar daca catalizatorul a apucat sa se infunde , adio! Nici forja lui peste prajit si nici plinul de 999 nu il mai desfunda. Autogenul , jos cu el si schimbat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta asteptam PARERI/OPINII/AJUTOR.

Oricum nu cred ca solutiile nerealiste sau care te pun sa faci singur ceva rezolva problemele.

Dar ce ar fi fost sa merg la un service si meseriasul de acolo sa-mi spuna sec: Trebuie schimbat x, y, z!

Iar eu sa percutez instantaneu.

Din pacate uneori pe la unele service-uri se practica aceasta metoda de a creste veniturile sau pur si simplu ca asa stiu ei sa rezolve problema.

Multumesc pentru sfaturi.

Si inca o data e foarte importanta opinia voastra, mai ales ca e una lipsita de interese.

Cei care nu se pricep au nevoie de o parere nepartinitoare.

Nu e rusine sa nu stii, e rusinos sa nu intrebi.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Erori sunt:

17811 EGR System Regulation Deviation

P1403-35-10 Intermittent

16804 Catalyst System Bank 1 Efficiency below Threshold

P0420-35-10 Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut problema cu "check egine" aprins, iar Vag-com-ul imi zicea ca e catalizatorul plus "misfire". Dupa ce am dat pe la ambele service-uri "faimoase" Raiman = un jeg de service care habar nu aveau, apoi la reprezentanta VW din Tgv, care dupa 7 ore de diagnostic au venit cu "s-ar putea sa fie", am aflat in final ca e posibil sa fie de la aprindere, bobina de inductie sau fisele de la bujii. Le-am comandat pe net si le-am instalat la un service privat fara probleme.

Asta dupa ce cei mai mari specialisti si-au dat cu parerea.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am resetat si au reaparut acum foarte repede dupa 150 Km.

Eu mergeam cu ea mai subturata (adica schimbam pe 2000-2500)si acum am mers cu ea mai turata (nu schimbam decat peste 3000).

Sa fie sonda?

Modificat de crior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu resetat-ul ti-a povestit si colegul Jurasik ca nu rezolvi nimic. Rezolva problemele pe care le ai ca doar de aia ne-am spus PARERILE/OPINIILE/AJUTORUL ca sa faci ceva.......nu sa resetezi mereu calculatorul ca nu rezolvi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este. Cei de la service au zis ca daca mai apare sa las masina sa-i faca niste teste mai amanuntite. Zicea ceva de compresie, parca.

Au zis ca se poate schimba sonda si sa reapara.

Eu am mers la ei sa-mi ofere o rezolvare dar ei au resetat.

E al patrulea reset :(.

Eu ce sa zic, ca vreau sa schimb sonda?

Poate recomandati un service serios in Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se aprinde becul de la buji si palapie incontinuu .stie careva ce poate sa fie?altfel motorul merge bine.(1,4 TDI 75CP cred)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare baieti. am si eu o prob cu polo meu.

am dat jos acum cateva zile intercoller-ul ...sa-l curat. si am gasit ulei in el.

vreau sa va intreb si eu ...daca e normal sa fie ulei in el . stie careva ?

multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal nu ar trebui sa aiba ulei in el,dar turbinele,din cauza temperaturii de functionare mai scapa ceva ulei care se depune pe furtune si intercooler,datorita uzurii aparuta in timp.Daca ai mult ulei in intercooler si daca completezi cu ulei la motor mai mult decit e normal atunci ai probleme cu turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De bine ce laudam benzina de la Mol, imediat ce temperaturile au scazut sub 0 grade la un drum lung acum 2 saptamani am avut martorul check engine aprins de cateva ori si motorul pierdea puterea. S-a rezolvat cu schimbarea statiei de benzina. Culmea e ca nu am mers deloc subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Revin cu informatii noi apropo de erorile mai vechi.

Martorul se tot aprinde.

Daca scanez imediat apare doar 16804 cu cat. system bank 1.

Am facut toate testele din manual de service (pe canalele 073,028,034,046,043) si o data a dat la 46 CAT B1 NOT OK am resetat si am refacut testul a dat CAT B1 OK (valoarea din campul 3 este 0,74).

Deci toate testele (EGR, L1, L2, CAT) dau OK si toti parametrii sunt ca in manual dar eroarea tot apare.

Poate voi stiti si puteti mai multe decat mine!

La un singur canal (075) nu am reusit sa pornesc testul. Zice ca sa accelerezi de 5 ori la vit max. dar nu a pornit.

Astept un sfat de la voi!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Care stie , de cat e cheia de buji , ca vreau sa le desfac si nu stiu ce marime are cheia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crior daca ai peste 100k in bord sau ai mers 70-80k numai oras atunci e de la sonda 1 imbatrinita...

Testele trec, uneori dupa repetare...

E timpul de o schimbare...

Eu unul am frecat testele de le-am inebunit...treceau dar prindeam erori la 1-2 saptamini...

M-am sictirit si am schimbat-o la o bucata de vreme...noua dedicata, nu "universala"...

Al naibii nu mai am nici o eroare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis ca e posibil sa fie EGR-ul. Eu presupun ca el ar putea fi cauza, dar nu se leaga cu aparitia erorilor.

Mai intai apare eroarea de la sonda si apoi cea de la EGR. Am primit un sfat cum ca ar fi bine sa pun alt EGR si sa vad daca dupa cei 3oo km mai apare, dar nu am unul de proba.

Am sondat piata si am gasit la un distribuitor EGR-ul cu 450 RON. Daca e cel care trebuie parca as face inlocuirea avand in vedere ca nu se curata. Am sa incerc sa masor sonda cu un osciloscop.

Uite ce valori am:

la grupul 33 am 3,5% lambda si 1.52 voltajul ( peste 1,5V ar fi amestecul prea bogat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zuker - Cheie de 16;

@crior - sonda lambda 1(B1S1) trebuie sa oscileze intre 1,48 si 1,52 si sa aiba cel putin 30 oscilatii/minut. Daca oscileaza asa e super OK! La mine oscileaza intre 1,45 si 1,48 si cateodata 1,52. Inainte de a schimba EGR-ul incearca o curatare a lui(dat jos,curatat si pus la loc + adaptare).

Ce versiune ai la ECU? Eu am versiunea "7000".

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa verific versiunea!

Cum se face firmware-ul la ECU?

Modificat de crior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta. Eu asa am luat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!