Jump to content

Bataie tacheti


Recommended Posts

Salutate!

Motorul pe care il am este un 1.4 BCA si acum cateva saptamani cand am fost la service pentru schimbarea sondei Lambda, am auzit un usot tacanit la motor. Cei de la service mi-au zis ca se aud tachetii. Nu a fost insa prima daca cand l-am auzit. Problema e ca nu stiu de ce nu am intrebat daca e ceva grav. Deci, ce inseamna aceasta bataie a tachetilor? Precizez ca zgomotul se aude incet, foarte incet chiar (uneori tre' sa ai urechea "formata" sa auzi). E cazul sa imi fac griji?

Masina are 48000 de km reali si a fost exploatata bine zic eu. Nu am schimbat distributia pana acum. Are 5 ani si luna viitoare am zis sa-i schimb doar curelele. Poate avea vreo legatura cu astea?

Scuze, cunostintele mele de mecanica sunt spre 0. Multumesc! :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • LauCalin

    4

  • SergiuD

    4

  • edypro

    4

  • ionut.vidrighin

    4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alou, Carterul e ventilat prin absortie in admisie...

am schimbat si eu tacheti + culbutori,Motul 5w40,a disparut complet bataia tachetilor,insa bataia ta,mri,este de aceeasi origine ca a mea,anume bataie fusta piston.. am ajuns la concluzia ca nu merita

amestecul carburant aer-benzina nu are ce cauta  , sub capacul  culbutorilor adica exact cavitatea deschisa prin desfacerea busonului........aici trebuie sa fie doar ulei si gazelele de carter care su

Vezi ca la modelul asta de motor tacane canistra carbon care recupereaza vaporii de benzina din rezervor. Multi, chiar mecanici cu experienta zic ca bate una, alta, dar nu este asa. Pune urechea sa vezi nu vine tacanitul dintr-o cutie neagra din lateral?

Cat despre curele, tine cont ca ai curele originale, care garantat tin 120.000 Km fara limita de ani. Ai citit undeva in cartea masinii ca trebuie schimbate la 5 ani? Tu vei schimba aceste curele cu altele care probabil nu vor tine nici 40.000 Km ca sunt contrafacute sau montate necorespunzator. La mine la 121.000 Km s-au schimbat curelele prima data cu altele OEM si am sticker ca urmatoarea schimbare se va face la 240.000. Acum am 200.000 Km si 6 ani, m-am uitat la ele si sunt ca si noi, se vede scrisul de pe ele, Germany. Daca se ofera cineva sa-mi schimbe distributia gratis, nu as accepta.

Link to post
Share on other sites

Ma refer la faptul ca VW recomanda schimbarea distributiei la 5 ani sau la 90000 de km. Cum masina nu a atins km aia, cel putin teoretic pompa ar trebui sa fie in stare buna. Curelele in schimb se mai "mananca". Unde mai pui ca, neavand scut de protectie anul trecut am lovit o cutie de plastic in mijlocul drumului (ca deh, traim intr-o tara civilizata") si si a ramas blocata la cureaua de accesorii. Cand am oprit cutia aia se freca tare de curea.

De tacheti ce puteti sa-mi spuneti? Nici nu stiu ce sunt aia si care e rolul lor...

Link to post
Share on other sites

Nu ai putea sa faci un filmulet cu tacanitul de care vorbesti ?

Link to post
Share on other sites

De unde ai scos ca VW recomanda schimbarea curelei la 90.000 Km sau 5 ani? Din folclor, asa-i? Numai in Romania isi permit la reprezentanta sa zica asa ceva. Nu exista act oficial.Fiecare motor are recomandarea lui, poate fi 90.000 sau la altele 180.000. la tine scrie 120.000. Cat despre bataia tachetilor presupunand ca ar exista, poti sa o ignori mai ales ca este aproape insesizabila. Daca te pui sa umbli la motor la o masina aproape noua, poti sa-ti iei adio de la el dupa cum se lucreaza in Romania. Nu vor mai merge senzori apoi, AC, iar furtunele vor curge.

Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca se recomanda schimbarea distributiei dupa un anumit numar de ani sau numar de km, depinde la care ajungi mai intai. da, ai drepate, nu e vorba de 90000 de km, ci de 120000 sau 5 ani. De-asta am zis de curea. Pompa de apa si rolele cel putin teoretic nu ar trebui sa aiba probleme.

Link to post
Share on other sites

asta este sunetul ptr. tacheti uzati

Tacheţii fac legătura între came şi supape.

Atunci când sunt dereglaţi, supapele nu se închid/deschid atât cât trebuie.

La motorul tău sunt hidraulici, deci nu se pot regla, trebuie schimbaţi, dar nu cred ca bat in halul asta :lol:

O zi faina!

Edited by carmina
Link to post
Share on other sites

astia da tachetii care bat.

La rece stiu ca este normal sa se auda o bataie a tachetilot pana se amorseaza dar la cald eu stiu ca nu are voie sa se auda nimic.

Si sa zicem ca se aude o bataie finuta cum sa zis si mai sus poate este canistra de carbon.

Atata timp cat toarce frumos nu te baga sa umbli la ea ca dupa o strici mai rau la ce mecanicii exista

Link to post
Share on other sites

Nuuu, in niciun caz nu se aud in halul asta. Am zis, se aude foarte usor si cand motorul e rece. Mai ales iarna se intampla asta.

Am adus in discutie si distributia si pentru ca cineva mi-a zis ca daca se umbla cumva la distributie e posibil sa se dea peste cap tachetii sau invers. Pai in cazul asta cred ca va ramane asa masina, chit ca nu am ajuns la kilometri recomandati de producator, desi am atins cei 5 ani recomandat tot de prducator... o las in pace.

Link to post
Share on other sites
zebrocksky

Apropo de filmul postat de CARMINA,e posibil sa fie foarte inselator.

Colegul DEADLY are si el postate niste filmulete,legate de aceeasi problema.Initial si eu am ramas mut cand am vazut/ascultat prima data filmuletele.In realitate masina este MULT mai silentioasa.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
FLORIN_94 FAV

Va salut domnilor

 

 

Cu o problema similara ma confrunt si eu in acest moment asa numitul ,,tacanit al tachetilor''

daca este cineva in masura sa-mi poata da un raspuns la aceasta problema ,il rog frumos sa o faca.

 

Dar sa incep cu primele simptome si cu pasii care i-am urmat pentru a remedia aceasta problema.

-Am de opt ani un golf 4 cu un motor AJM ,115 cp. din 2000  cu 250 000 km la bord.Pot spune ca toate reparatiile de intretinere si de schimbara a consumabilelor le fac eu deoarece imi place si am o pasiune pentru asa ceva.Doar la lucrari mai complexe ,gen schimbare chit ambreiaj ,am fost nevoit sa o duc la service si asta datorita lipsei unui canal sau elevator.Nu pot spune ca am fost multumit de prestanta unor asa numiti ,,mecanici  cu diploma''

In cazul de fata ,cind am auzit prima data bataia tachetilor  ma intorceam din concediu ,masina se comporta normal am rulat cu ea pe autostrada cu o viteza de 130-140 km/h si mergea perfect ,Mentionez faptul ca uleiul este schimat ( Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel Titanium FST) si am parcurs cu el aproximativ 4000 km.

-Comform mai multor pareri de la  profesionisti am iceput sa aflu cauzele si solutiile de rezolvare .Am inceput cu schimbarea distributiei ,care oricum se apropia de limita de schimbare (aveam rulati cu cea veche 83 000 km).Zgomotul nu a disparut.                      Pretul  450 ron

-A doua solutie a fost schimbarea tachetilor  , pe care am realizat-o la un service (la care am asistat si eu).Rezultatul este acelasi. Aceeasi bataie specifica tachetilor.  Pretul  ,doar valoarea lor 500 ron .,manopera inca nu am platit-o deoarece ,,pacientul'' nu s-a insanatosit

-Sa verificat presiunea de ulei cu un manometru adaptat in locul unei sonde de ulei ,atit la masina mea cit si la inca una si presiunile erau aceleasi.

 

In acest moment am intrat in impas fiinca nu stiu ce ar putea sa determine acel zgomot.Parerile mecanicilor din srevice se indreapta spre demontarea chiuloasei (canale infundate) ,ceea ce eu nu tind sa cred ,deoarece tachetii noi s-au incarcat cu ulei si la o verificare ulterioara nu aveau joc.

 

Asa dar daca exista un cunoscator sau un ,,patit ''care a trecut cu masina prin aceste simptome il rog sa vina cu un sfat bun

 

Multumesc anticipat

Florin

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

FLORIN_94, am si eu o chestie similara. Poate gasim un tipar pentru zgomotele astea.

 

Am observat ceea ce cred eu ca ar fi sunet de tacheti in special in diminetile reci (cam de 2-3 saptamani de cand s-a facut racoare). Dispare dupa 10-30 de secunde si nu pare sa se auda la cald.

 

Coincidenta e ca am pus si eu acelasi ulei Castrol 5w-40 turbo diesel (mai multi detergenti, HTHS mai bun, vascozitate buna la cald).

 

Ma gandesc acum ca nu se potriveste uleiul asta pentru motoarele VW pe benzina, desi are norma 502/505. Eu il am de doar 3000 km, dar daca mai face urat o sa-l schimb cu un Mobil 1 5w30 ESP Formula.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Sunet tacheti sau e dusa axa cu came? :(

Edited by CORPOREL
Link to post
Share on other sites

Tachetii se aud 100% in videoclipul postat de carmina@

 

Inainte de probleme mai complexe  motorul sa nu fie infundat cu mazga si uleiul sa fie ok

In cazurile cand ungerea este problema, pe partea filtrului de ulei este ok si bate in partea opusa,un stetoscop va indica exact zona.

Edited by iulian_1976
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Si eu ma confrunt cu problema clasica a motoarele de 1.4 de generatie mai veche, totusi nu am avut pana acum nici un raspuns concret de unde ar fi acel zgomot.Nu vreau sa fac experimente ale mecanicilor pe banii mei.

Daca exista cineva care a rezolvat problema rog sa posteze aici.

La mine zic unii ca ar fi o biela sau  piston slap (bataie piston).Mentionez ca se aude in zona pistonului de langa distributie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7K0l0prOLaY&feature=youtu.be

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
liviu242006

gusteru29 am avut si eu aceasta bataie dar mult mai accentuata si a trebuit sa schimb pistoanele.este bataie de fusta de piston

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Florin Golf4

Ce ziceti? astazi am schimbat uleiul si dupa ce am pornit l-am lasat 10 min la relanti si dupa am luat-o la o tura in forja , mi-a placut ( motor mai silentios) dar a aparut tacanitul...

P.S. Joja este cam cu 1 mm sau 2 peste max...Verific si dimineata daca tot asa este , daca este asa trebuie sa scot din ulei putin 

https://youtu.be/hhVfVRiNXb4

Edited by Florin Golf4
Link to post
Share on other sites

Normal dupa ce s-a incalzit bine uleiul sa reapara zgomotul, sunt uzuri care nu pot fi corectate doar cu un schimb de ulei, asta asa sa se mai atenueze putin, dar interventia asupra lor este inevitabila.

Link to post
Share on other sites
Florin Golf4

Pana sa schimb uleiul nu am auzit zgomotul acela...

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Salut baieti !

Si eu ma confrunt cu o problema asemănătoare la un 1.4 axp 2002. Menționez ca bataia se aude si la rece si la cald si in accelerare pana la 2000rpm. Este deja obositoare ! Astept niste păreri ! 

Link to post
Share on other sites

Salutare. Aceeasi problema o am si eu la un Seat Ibiza, tot motor 1.4 16v cod BBY. Nu stiu daca bataia este din tacheti sau piston. Am facut filmulet:

Bataie motor Ibiza 1.4 16v

 

Edited by mri
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
On 21 octombrie 2014 at 9:06 AM, rayn said:

Un videoclip face cit o mie de cuvinte.


 

On 16 februarie 2016 at 1:34 AM, mri said:

Salutare. Aceeasi problema o am si eu la un Seat Ibiza, tot motor 1.4 16v cod BBY. Nu stiu daca bataia este din tacheti sau piston. Am facut filmulet:

Bataie motor Ibiza 1.4 16v


 




 

Link to post
Share on other sites
mihai.enuta

Mie imi suna a tacheti ce a postat mri.

Eu am observat prima data asta la masina mea in vara lui 2014. De atunci nu s-a accentuat ba chiar a mai scazut (am folosit ulei 5w-30 in loc de 5w-40).

Recent am schimbat distributia si am zis ca poate e momentul sa curat si tachetii. Dupa curatare unul se aude mai tare decat inainte. Evident ca nu poti sti exact car ee asa ca ma gandesc sa-i schimb pe toti.
A mai facut cineva operatiunea? Ar trebui schimbati si culbutorii? Sau poate chiar culbutorii sunt de vina?

Vad ca nici solutia cu uleiul mai subtire nu merge.

 

Link to post
Share on other sites

Eu am facut schimbul de ulei, am pus aral 5w-40 si la cald a scazut simtitor zgomotul. Am rulat cu aral aprox 400km apoi la sfatul unui mecanic am adaugat un flacon de aditiv Liqui Moly Hydro Stossel. Dupa 100 km cu aditiv zgomotul s-a accentuat:banghead:. .

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept