Jump to content

Termostat aer admisie


Ebi
 Share

Postare recomandată

Salut,
Aceleasi manifestari - tragea greu cand se incalzea si mai ales cand era cald afara.

 

Aceeasi problema - clapeta blocata pe deschis.

 

Aceeasi solutie - blocare clapeta pe inchis.

Nu crdeam ca o sa fie o imbunatatire, dar chiar se simte la acceleratie.

 

Acum ma intrebam, daca facem ceva de genul cum e in poza 1 si cum are golf 5 (poza 2), nu o sa se simta si mai mult?

post-112432-0-30318800-1404589448_thumb.post-112432-0-54176700-1404589448_thumb.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ebi

    8

  • cikyu

    7

  • rey toledo

    5

  • aditzu'

    5

Eu am testat recent acel termostat, l-am incalzit cu foehnul, dar clapeta nu se inchide complet. e normal asa? Lucreaza acel termostat, dar clapeta  ramane deschisa un centimetru. E ok sa-l las asa sau sa il blochez pe inchis complet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine blocheaza-l pe rece pana vine frigul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu problema cu 1.6 16v AZD,in mers daca o calc mai tare se plafoneaza cateva sec,apoi isi revine,trage dar nu pt mult timp,asa imi face mereu cand urc in ture,face mici pauze.Sa fie de la clapeta de pe carcasa filtrului?Pe tester nu am nicio eroare,am schimbat filtrele,bujii si tot asa face,motorul merge rotund,nu intrerupe,porneste ok..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am cautat si am gasit toate valorile de functionare pentru termostat. (Manual VW Service OEM)

 

Coduri Motor: AHW, AKQ, APE, ATN, AUS, AXP, AZD, BCA, BCB

 

Peste 23 °C, clapeta trebuie sa inchida conexiunea cu aerul cald

Sub 10 °C, clapeta trebuie sa deschida conexiunea cu aerul cald

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
mircea_0072002

Salut. A gasit cineva sa cumpere piesa respectiva? 

Eu din ce am inteles pana acum, iarna baga aer cald doar pana cand se incalzeste motorul, deci varianta "blocheaza pe cald iarna" iese din discutie. Ea gaseste un echilibru undeva la 23 °C pentru aerul care urmeaza sa intre in motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer acea tubulatura de aer eu as anula si din filtru de aer as merge direct cu teava de aluminiu pana in grila dn fata si fara sa iau aer cald din evacuare.

daca la rece sa zicem ca nu isi ia aer cald pana motorul se incalzeste o sa aiba consum mai mare.

acel termostat din ce am cautat eu nu se gaseste de cumparat.

eu acum acel furtun din care ia aer cald lam scos si merge motorul de rupe.

si pe viitor vreau sa pun teava de aluminiu din filtru si sa anulez de tot acel termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa separat nu prea se gaseste doar sa cumperi capac motor cu totul si este destul de mare pretul la el. Mai citisem undeva ca acel bimetal s-ar gasi pe la Volvo sau pe ebay. Eu l-am blocat sa traga aer rece de afara si iarna il schimb sa ia din motor. Pe viitor as incerca sa fac o chestie ca la g5 sau ca unele motoare de g4 1.4 sa ia aer prin acel orificiu din fata post-122938-14365939454162_thumb.jpg

Sa iau de la acel racord si sa il montez la al meu post-122938-14365942931098_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

DA, sunt unele modele de volvo la care se livreaza doar termostatul https://www.google.ro/search?q=volvo+air+thermostat&biw=1344&bih=685&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIucaVs82LxwIVQkfbCh3BvQAN

 

Problema e ca e greu de gasit la noi, probabil trebuie o serie de sasiu de la modelele respective pe care s-a montat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Vara asta caniculara mi-a dat si mie semne ca ceva n-ar fi in regula cu selectorul ala, respectiv intr-o zi fierbinte la cald am fost nevoit sa dau prima cheie mai lunga ca sa porneasca, in plus parca nu avea masina destula putere pentru un 1,4.  Am desfacut si normal, clapeta era blocata pe selectie de aer cald de la evacuare. Termostatul respectiv se defecteaza probabil in mod inevitabil dupa 8-10 ani. Masina e din 2003.M-am tot gandit cum sa rezolv, cea mai simpla varinata e sa scoateti tubul gofrat care aduce aer cald si la iarna il puneti la loc. Avand in vedere ca nu-i mare lucru de desfacut, dorind sa pastrez arhitectura originala a tubulaturii de admisie (probabil e calculata o rezonanta acolo), eu m-am complicat, am introdus o piesa in forma de U facuta dintr-o felie de teava de aluminiu intre termostat si parghia de actionare.Clapeta sta acum pe "vara" La iarna, normal ca trebuie s-o scot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am dat si eu jos acel termostat cu tot cu ce mai era pe langa el(asta dupa ce am observat ca , unde practic sta filtrul de aer in carcasa prajeai oua pe acel capac...)eu nu cred ca este normal sa friga in acel hal ca doar este abia primavara...asta vara nu am bagat de seama...am zis ca asa trebuie sa fie noroc ca am citit acest topic...L am dat afara si practic sa dezmembrat in mana...l am pandit pe drum si cred ca doarme...bineinteles blocat pe aer cald...Acum sa vad de unde fac rost de altul...

2q3r978.jpg

IMG]IMG]282l5xg.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu acel termostat blocat pe aer cald, la 100 grade nu se deschide ,s-a deschis numai incalzit cu bricheta, nu stiu la ce temperatura a ajuns. Am scos clapeta de tot( pentru ca atunci cand am incercat sa o scot din dispozitiv s-a rupt o ureche). Ca o prima constatare, masina trage mai bine asa cum e lasata pe aer mixt. S-a stins si martorul check engine . Am gasit un termostat de dacia nova pentru clapeta de admisie, perfect functional, numai ca e putin diferit si urmeaza sa vad cum pot sa-l adaptez sa functioneze cum trebuie si la iarna. Termostatul de nova e in atas mai jos.

IMG010.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 5/7/2012 at 6:25 AM, Ebi said:

Am scos teava care ia aerul proaspat din fata masinii pana la bifurcatie. Atunci poti sa vezi clapeta care obtureaza admisia de aer rece. Furtunul de aer cald se lasa la locul lui. Zic ca este normal sa fie clapeta inchisa daca motorul sta. Am pornit la drum si dupa un timp am oprit masina cu motorul lasat pornit si am deschis capota. M-am uitat la clapeta si era pusa tot ca motorul sa ia aer fierbinte.

Ma gandesc ca in timpul mersului, aerul fierbinte trebuia sa comute acea clapeta pe aer rece.

Ce nu stiu este daca nu cumva comuta, dar numai in mers, iar la ralanti pana ma dau jos din masina sa ma uit ea trece pe aer cald. Desi nu ar fi normal. Motorul merge mai bine cu aer rece care este mai dens, cu mai mult oxigen la acelasi volum ca un aer cald. Nu degeaba la masinile turbo aerul se raceste suplimentar in intercooler pentru cresterea puterii si scaderea consumului.

Termostatul acela nu comuta pe loc. Este vorba de inertia termica, eu l-am verificat pe al meu si pot spune ca la o temperatura de 450 grade Celsius dureaza aprox. 2 minute ca sa schimbe pe aer rece. Invers, de la aer rece la aer cald nu am cronometrat, dar avand in vedere ca dureaza aprox. 2 minute pentru ca tija sa iasa complet, se poate presupune ca va mai dura inca tot pe atata ca sa intre si la loc (daca nu mai mult).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La AZD, udne se afla acel termostat??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-mi aduc bine aminte e in zona unde carcasa filtrului de aer se pozitioneaza pe galeria de admisie. Vezi patratul din poza imprumutata de la colegul ce a postat mai sus

post-112432-0-30318800-1404589448.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi..sper sa aiba niste suruburi ceva. Ce moduri de testare se cunosc? Eu am senzatia ca vara nu trage ca iarna...si nu inteleg de ce. Aici e o cauza si vreau sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la AZD e incorporat in capac- carcasa filtru de aer. Trebuie dat jos de tot de pe motor si desfacute suruburile de acolo. Oricum nu vine separata piesa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta kit cu filtru sport si arunci mizeria aia de capac de pe motor direct in tomberon...doar asa rezolvi problema alta solutie nu exista cu blocarea pe aer rece si aia este cam degeaba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Update: Gasit asta:  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O tiganeala de ,doi bani si protagonistul fiind mesterul manole fara sa fiu carcotas.Am spus mai sus ceva care se preteaza perfect pe "motor".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incredere in filtrele astea sport. Aduc un aport mai mare de AER, dar cred ca si praful intra ceva mai bine. Merg pe stock. Cert e ca se gaseste greu termostatul ala...si daca se gaseste e scump ...pfui!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Update: era rupta si am pus-o pe aer rece. Atat ma rog, sper sa mai porneasca la iarna.

La cald trage ca la rece, adica bine. Sunt super multumit de rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, am aceasi problema cu acel termostat si momentan am lipit clapeta  deschisa pe aer rece, daca mei e cineva activ pe acest topic si a facut acest lucru poate sa-mi spuna daca a avut pe timpul iernii probleme gen condens inghetat in filtru de aer sau in clapeta de acceleratie? Sa stiu la ce sa ma astept :) eventual pe timpul iernii sa o las doar pe aer cald...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am scos ansamblul acela cu clapeta mecanica, inclusiv furtunul flexibil din galeria de evacuare catre cea de admisie. Toata vara a mers suuper. Pe timpul iernii ii voi pune la loc pe cel care leaga evacuarea de admisie, ca masina sa mearga cu un mix de aer cat mai apropiat de cel recomandat, de 23 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,unde sa gasesc clapeta,stie cineva,am desfacut capacul si nu o am,multumesc.

IMG_20191126_110233.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!