Jump to content

Termostat aer admisie


Ebi
 Share

Postare recomandată

Pentru ca odata cu venirea caldurii motorul merge mai rau, fara putere si cu detonatii, am scos furtunul de admisie aer proaspat ca sa vad daca termostatul de aer cald comuta de pe aer fierbinte pe aer rece. Am lasat desigur furtunul care trage aer fierbinte dintre galeria de evacuare. Am observat ca desi afara sunt 30 grade, clapeta astupa accesul aerului rece, ramanand tot pe aer la sute de grade.

Stiti cumva la ce temperatura comuta pe aer rece? Poate este pe aer rece doar in timpul mersului. La voi cum sta?

Motorul este 1,4 75CP 16V AXP cu aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ebi

    8

  • cikyu

    7

  • rey toledo

    5

  • aditzu'

    5

Din ce stiu eu, comutarea asta e facuta de EGR cu ajutorul vacuumului. Vezi sa nu ai furtunul de vacuum rupt sau sa nu fie conectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz comutarea nu se face cu vacuum. Este vorba de teava groasa care intra in filtrul de aer. Aceasta se bifurca in 2 tevi, una care ia aer proaspat din fata masinii si una care ia aer cald dintre tevile fierbinti din colectorul de evacuare.( aer din atmosfera, dar care trece printre aceste tevi fierbinti). La bifurcatie este un termostat care comuta aer cald sau rece. La mine, tot timpul clapeta este pe aer cald. Nu exista nici un furtun de vacuum sau mufa electrica. Totul este mecanic.

La Daciile vechi era la fel, dar comutai manual clapeta intre 2 repere pe care scria Vara-Iarna.

Ma gandesc ca daca la mine este stricata, poate este la fel la un procent semnificativ de masini dar nimeni nu stie ca nu are cum sa dea erori.

Motorul este pe benzina, AXP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

SI cum ai verificat daca este acel termostat blocat, sa ma uit si eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am scos teava care ia aerul proaspat din fata masinii pana la bifurcatie. Atunci poti sa vezi clapeta care obtureaza admisia de aer rece. Furtunul de aer cald se lasa la locul lui. Zic ca este normal sa fie clapeta inchisa daca motorul sta. Am pornit la drum si dupa un timp am oprit masina cu motorul lasat pornit si am deschis capota. M-am uitat la clapeta si era pusa tot ca motorul sa ia aer fierbinte.

Ma gandesc ca in timpul mersului, aerul fierbinte trebuia sa comute acea clapeta pe aer rece.

Ce nu stiu este daca nu cumva comuta, dar numai in mers, iar la ralanti pana ma dau jos din masina sa ma uit ea trece pe aer cald. Desi nu ar fi normal. Motorul merge mai bine cu aer rece care este mai dens, cu mai mult oxigen la acelasi volum ca un aer cald. Nu degeaba la masinile turbo aerul se raceste suplimentar in intercooler pentru cresterea puterii si scaderea consumului.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. SI care ar fi principiul de functionare. Cand ar trebui sa comute clapeta pe aer rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut bifurcatia si principiul de functionare este simplu. Este un termostat micut la care la caldura incepe sa iasa din el o tija care impinge o parghie si impinge clapeta pe rece. Totul este mecanic. Nu stiu daca se gaseste separat de cumparat doar termostatul ca si la apa. Cred ca este defect dar nu sunt sigur. Am pus foenul direct pe el si merge putin, adica tija iasa din el dar nu suficient ca sa deschida clapeta. Nu stiu temperatura la care lucreaza. Poate foenul este prea putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ar avea ceva daca l-am bloca manual sa fie mereu pe racire? Acum nu cred ca ar influenta asa de tare acel aer cald iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana una alta am bagat un capat de creion si am blocat clapeta pe aer rece. Dar iarna, mai ales pe ger sigur o sa o las inapoi pe cald, mai ales ca la motoarele astea se intampla sa inghete in filtrul de aer condensul care vine din furtunul de recuperat gaze arse din carter, se face presiune si arunca tot uleiul afara pe la joja. Iarna trebuie neaparat pe cald ca sa se incalzeasca motorul mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si se simte ce modificare in mersul motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sa fie cald afara ca sa vad daca merge mai bine cu clapeta blocata doar pe aer rece. Acum nu este concludent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Asa arata la interior bifurcatia

si bineinteles termostatul e defect clapeta ramanand pe aer cald.... pe termostat scrie:

OD 123

39 120 70 138

post-16527-0-65806100-1338816084_thumb.j

post-16527-0-49438200-1338816093_thumb.j

post-16527-0-88377900-1338816105_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca la poza nr 3 la clapeta ai o urechiuse rupta si din cauza aia clapeta nu functioneaza.cind tija iasa din termostat inpinge in urechiusa de la clapeta si se inchide clapeta dar cind tija intra in termostat din cauza lipsei acelei urechiuse clapeta nu mai este ridicata deci ramine pe loc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urechiusa am rupt-o eu, cand am scos clapita de pe tija dar asta ar fi cea mai mica problema... pe mine ma intereseaza unde gasesc un termostat care sa se potriveasca si sa aiba cam aceleasi caracteristici cu cel vechi. Sa inchida aerul rece la aprox 5-10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ori cauti la dezmembrari tot sistemul ori la reprezentanta cu termostatul vechi in mana si comanzi unul nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si se simte ce modificare in mersul motorului?

Am facut deja 2 plinuri cu clapeta blocata manual pe aer rece asa ca pot afirma ca masina merge mult mai bine pe canicula si in coloana. In ultimii 2 ani, cum venea caldura mare si mai ales la mers in coloana, trebuia turata mult ca sa se urneasca si in plus auzeam intotdeauna caraieli de la detonatii. Consumul in oras era mai mare decat acum 5 ani de exemplu. Acum chiar si pe canicula merge normal, nu trebuie turata, iar in oras cu un plin merg aproape 600 Km fata de 530 in ultimii 2 ani. ( in afara 900).

Este normal si clar ca mergand cu aer rece puterea este mai mare, iar ca sa atingi o anumita viteza acceleratia se apasa mai putin si regimul de mers al motorului este mai economic.

Eu nu mai am incredere in respectiva automatizare cald-rece si nu vreau sa mai repar clapeta de comutare. O sa o blochez manual ca si la Daciile vechi, vara pe aer rece, iarna pe aer cald din compartimentul motorului fara a monta conducta care duce la vecinatatea galeriei de evacuare si pe ger, aer cald cu conducta montata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai din 2001 a fost pusa aceasta clapeta pe motoarele 1.4

cele vechi au o simpla teava pe unde intra aerul rece/cald.. cum o fi :)

intr-adevar a fost o imbunatatire, mai ales ca iarna e fortat sa traga aer cald de la galeria de evacuare, iar vara se inchide si trage aer numai de afara

dar se poate trai si fara, daca nu se gaseste separat de cumparat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal poti sa imi spui si mie unde vine aceasta piesa caci dupa cum zici tu para sa fie aceeasi simptoma si la mine . multumesc anticipat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

      Am desfacut si eu acea bifurcatie in care intra aer admisie rece/cald si era inchisa pe rece si deschisa pe cald.Am scos acel termostat si l-am incalzit nu functioneaza e defect.

     A reusit sa cumpere cineva acel termostat de aer,unde pot gasi? 

 

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu se poate repara cumva mecanismul ala? Spalat cu ceva solutii de curatat depuneri, uns, degripat, miscat cu mana, incalzit si racit poate incepe sa lucreze? Ca nu prea vad ce se poate strica la el daca nu e rupt nimic..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema nu este mecanismul,ci acel termostat care actioneaza mecanismul.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos acel termostat si ma gandesc sa scot si clapeta care inchide sa ramana deschisa pe ambele rece/cald,

afecteaza motorul in vreun fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am scos si eu clapeta respectiva ..acum trage aer "mixt" ca sa zic asa..oare o sa aiba o influenta asupra consumului, mersul motorului?

Modificat de cikyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!