Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Recommended Posts

sharan321

Buna, eu sunt nou pe aici dar doresc sa va împartasesc din experienta mea cu un diesel cffb. Masina are 260k si in fiecare an, la vreo 20k, îi desfac regulatorul de la pompa de inalte sa vad daca are span. Numai ca de data asta nu a mai vrut sa porneasca! Șpan nu a avut absolut deloc, desi am mers numai pe roșu si cu motorina proasta. A vazut omv-ul de aproape cam de vreo trei ori, in rest numai din mers, fara sa oprim acolo. Mulțumita unor colegi de aici, mai ales a lui EExcalade, am deslusit cum e treaba cu alimentarea prin rampa comuna si cu pompele cp4. M-am chinuit vreo trei zile cu amorsare din vcds, pompa de alimentare baga 7 atm., am desfacut si pompa de inalte, care spre uimirea mea este foarte ok la km ăștia. E ok in sensul ca axul cu came nu are niciun fel de uzura pe came, tachetele din colivia de plastic de pe cilindru nu are uzura, doar un fel de calamina microscopica, pistinul nu are uzura si nici cilindrul. Am sters piesele f bine cum a spus EEXCaLADE si am facut inca o amorsare cu surubul slabit, cel din chiulasa pompei care se desface cu tubulara E14, am strans surubul si a luat-o la sfert. Eu cred ca pompele astea nu prea se strica din cauza motorinei, pentru treaba asta se strica injectoarele. Pompa se strica daca nu schimbi filtrul la timp, eu il schimb la 20k si mai ales daca opăresti masina la turatie mare. Dieselurile astea mai noi se preteaza la turatie dar nici s-o aduci pe autostrada aproape de 4000 rot, nici macar sa treci de 3000 rot. Unii pun capul intr-o parte si calca acceleratia la maxim. Turatia mare nu asigura ungerea, nu motorina sau uleiul. Bineinteles ca asta e parerea mea, eu doar o spun si voua. In orice caz, aici am invatat ce inseamna valoarea de presiune pe care o cere calculatorul si valoarea masurata efectiv de senzorul rampei. La mine, ambele valori sunt peste 312400hPa, foarte aproape una de cealalta, diferenta de vreo 0,5%, iar corectia injectoarelor ni depaseste 0,4.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
popadaniel67

VW Passat B6, motor CBAB, la 400.068 km a apărut martorul spirală în bord. Am oprit, am pus diagnoza (de care nu prea mă despart…), și am găsit eroarea P 0087 (Presiune prea scăzută în rampa comună), chemat un prieten cu platforma (Mulțumesc, Alex !) și transportare la mecanic, 150 km, până la Timișoara. La prima constatare: șpan în filtru și în supapa de menținere de pe pompă, dar nu un firicel, ci în cantități mari, de zici că s-a lucrat la strung,,,Mașina nu a dat nici un semn de oboseala, mergea absolut perfect, fără trepidații, porniri ușoare, totul ok,,,Alimentare doar de la Petrom, motorină standard, consumabilele schimbate cu strictețe anual, filtru de motorină numai MANN, ultimul BOSCH (asta să fie cauza ?!?)…Ba mai mult, deschideam periodic supapa de menținere (regulatorul) de pe pompă și verificam dacă există șpan (bineînțeles, până la acel moment, nici o urmă…).

Așadar, indiferent de cât de atenți suntem cu motoarele noastre, numărul mare de km își spune cuvântul…

IMG_1866.jpg

IMG_1868 (1).jpg

IMG_1869.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aproape sigur nu are treaba cu filtru de motorina, daca vrei sa ai sanse mai mari sa o prinzi din timp trebuie sa desfaci pompa si sa inspectezi cama + rola. 

Link to comment
Share on other sites

Melinte_lucian
13 hours ago, popadaniel67 said:

VW Passat B6, motor CBAB, la 400.068 km a apărut martorul spirală în bord. Am oprit, am pus diagnoza (de care nu prea mă despart…), și am găsit eroarea P 0087 (Presiune prea scăzută în rampa comună), chemat un prieten cu platforma (Mulțumesc, Alex !) și transportare la mecanic, 150 km, până la Timișoara. La prima constatare: șpan în filtru și în supapa de menținere de pe pompă, dar nu un firicel, ci în cantități mari, de zici că s-a lucrat la strung,,,Mașina nu a dat nici un semn de oboseala, mergea absolut perfect, fără trepidații, porniri ușoare, totul ok,,,Alimentare doar de la Petrom, motorină standard, consumabilele schimbate cu strictețe anual, filtru de motorină numai MANN, ultimul BOSCH (asta să fie cauza ?!?)…Ba mai mult, deschideam periodic supapa de menținere (regulatorul) de pe pompă și verificam dacă există șpan (bineînțeles, până la acel moment, nici o urmă…).

Așadar, indiferent de cât de atenți suntem cu motoarele noastre, numărul mare de km își spune cuvântul…

 

 

 

exact la fel si la mine, dar la 308.000

Ai avut noroc ca s-a intamplat aproape de casa, eu am reparat-o in Serbia cu pompa, rampa si injectoare second, restul curatat.

Dupa vreo 500 de km am schimbat filtrul de motorina si am gasit in recipient putina pilitura foarte fina...  om vedea ce gasesc data viitoare :)

 

Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 11 ore, adrian001 a scris:

desfaci pompa si sa inspectezi cama + rola. 

 

       E o operatiune complicata ?

Link to comment
Share on other sites

popadaniel67
14 hours ago, adrian001 said:

Aproape sigur nu are treaba cu filtru de motorina, daca vrei sa ai sanse mai mari sa o prinzi din timp trebuie sa desfaci pompa si sa inspectezi cama + rola. 

IMG_1939.thumb.jpg.df02bab775d7b3885996ed95a90b2c52.jpg

Pompa, rampa si injectoarele au fost reparate la Arad (5.050 lei).

Acum, ele arata cam asa:

Urmeaza curatare rezervor, conducte, schimbat filtru (apoi schimbari succesive la 100 / 500 / 1000 km).

IMG_1938.jpg

Link to comment
Share on other sites

Senzori,regulator,pompa medii…etc trebuie sa ajunga la gunoi .

NU se pastreaza nimic ce nu se poate desface si curata/verifica optic ,altfel…mai pregatesti un rand de injectoare .

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Adria_n said:

 

       E o operatiune complicata ?

 

Nu as zice, e destul de simplu ... e vorba de 4 surubri care tin capacul de metal (sub care se afla rola) pe corpul pompei. 

Link to comment
Share on other sites

Un coleg de serviciu a patit treaba asta de 2 ori in 3 luni,la un Audi Q5,CRLB motorul(parca)..A gasit rugina in filtru,motorul a inceput sa tuseasca,a curatat tot,inlocuit senzor de presiune,regulator de presiune,reconditionat injectoare si pompa de inalte,la nici 500 km facuti s a umplut totul de span,a reluat procedura,investind alti 1500 euro in masina..Pompa CP4 reconditionata din nou cu piese noi la service specializat Bosch.De la prima pornire,in 10 minute motorul a murit si a gasit iar totul plin de span,inclusiv piesele noi din pompa facute praf(cama,tachet cu rola).Si din nou a spalat si inlocuit injectoare,senzor presiune pe rampa,regulator,etc..De data asta,service ul specializat pe pompe si injectoare i a inlocuit piesele noi facute praf din pompa cu unele la mana a doua.L-am sfatuit sa l sune pe Aurelian(racingparts),pentru un kit de conversie cp3,l-a sunat apoi omul n-a mai raspuns la telefon,nu stiu de ce.4000 de euro investiti intr-o masina de 15 000 de euro si incredere zero in ea de acum incolo..Asta apropo de CP4 si cat ghinion sa ai..Eu merg cu CBBB-uleu cu conversie la CP3 de cativa ani,fara cea mai mica problema.Culmea e ca eu am facut conversia preventiv,iar cand am desfacut pompa mea CP4 pentru colegul meu am observat ca deja incepuse procesul de polizare intre tachet,rola si cama..Mi-a trecut glontul pe la ureche!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!