Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

Buna, eu sunt nou pe aici dar doresc sa va împartasesc din experienta mea cu un diesel cffb. Masina are 260k si in fiecare an, la vreo 20k, îi desfac regulatorul de la pompa de inalte sa vad daca are span. Numai ca de data asta nu a mai vrut sa porneasca! Șpan nu a avut absolut deloc, desi am mers numai pe roșu si cu motorina proasta. A vazut omv-ul de aproape cam de vreo trei ori, in rest numai din mers, fara sa oprim acolo. Mulțumita unor colegi de aici, mai ales a lui EExcalade, am deslusit cum e treaba cu alimentarea prin rampa comuna si cu pompele cp4. M-am chinuit vreo trei zile cu amorsare din vcds, pompa de alimentare baga 7 atm., am desfacut si pompa de inalte, care spre uimirea mea este foarte ok la km ăștia. E ok in sensul ca axul cu came nu are niciun fel de uzura pe came, tachetele din colivia de plastic de pe cilindru nu are uzura, doar un fel de calamina microscopica, pistinul nu are uzura si nici cilindrul. Am sters piesele f bine cum a spus EEXCaLADE si am facut inca o amorsare cu surubul slabit, cel din chiulasa pompei care se desface cu tubulara E14, am strans surubul si a luat-o la sfert. Eu cred ca pompele astea nu prea se strica din cauza motorinei, pentru treaba asta se strica injectoarele. Pompa se strica daca nu schimbi filtrul la timp, eu il schimb la 20k si mai ales daca opăresti masina la turatie mare. Dieselurile astea mai noi se preteaza la turatie dar nici s-o aduci pe autostrada aproape de 4000 rot, nici macar sa treci de 3000 rot. Unii pun capul intr-o parte si calca acceleratia la maxim. Turatia mare nu asigura ungerea, nu motorina sau uleiul. Bineinteles ca asta e parerea mea, eu doar o spun si voua. In orice caz, aici am invatat ce inseamna valoarea de presiune pe care o cere calculatorul si valoarea masurata efectiv de senzorul rampei. La mine, ambele valori sunt peste 312400hPa, foarte aproape una de cealalta, diferenta de vreo 0,5%, iar corectia injectoarelor ni depaseste 0,4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

VW Passat B6, motor CBAB, la 400.068 km a apărut martorul spirală în bord. Am oprit, am pus diagnoza (de care nu prea mă despart…), și am găsit eroarea P 0087 (Presiune prea scăzută în rampa comună), chemat un prieten cu platforma (Mulțumesc, Alex !) și transportare la mecanic, 150 km, până la Timișoara. La prima constatare: șpan în filtru și în supapa de menținere de pe pompă, dar nu un firicel, ci în cantități mari, de zici că s-a lucrat la strung,,,Mașina nu a dat nici un semn de oboseala, mergea absolut perfect, fără trepidații, porniri ușoare, totul ok,,,Alimentare doar de la Petrom, motorină standard, consumabilele schimbate cu strictețe anual, filtru de motorină numai MANN, ultimul BOSCH (asta să fie cauza ?!?)…Ba mai mult, deschideam periodic supapa de menținere (regulatorul) de pe pompă și verificam dacă există șpan (bineînțeles, până la acel moment, nici o urmă…).

Așadar, indiferent de cât de atenți suntem cu motoarele noastre, numărul mare de km își spune cuvântul…

IMG_1866.jpg

IMG_1868 (1).jpg

IMG_1869.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape sigur nu are treaba cu filtru de motorina, daca vrei sa ai sanse mai mari sa o prinzi din timp trebuie sa desfaci pompa si sa inspectezi cama + rola. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, popadaniel67 said:

VW Passat B6, motor CBAB, la 400.068 km a apărut martorul spirală în bord. Am oprit, am pus diagnoza (de care nu prea mă despart…), și am găsit eroarea P 0087 (Presiune prea scăzută în rampa comună), chemat un prieten cu platforma (Mulțumesc, Alex !) și transportare la mecanic, 150 km, până la Timișoara. La prima constatare: șpan în filtru și în supapa de menținere de pe pompă, dar nu un firicel, ci în cantități mari, de zici că s-a lucrat la strung,,,Mașina nu a dat nici un semn de oboseala, mergea absolut perfect, fără trepidații, porniri ușoare, totul ok,,,Alimentare doar de la Petrom, motorină standard, consumabilele schimbate cu strictețe anual, filtru de motorină numai MANN, ultimul BOSCH (asta să fie cauza ?!?)…Ba mai mult, deschideam periodic supapa de menținere (regulatorul) de pe pompă și verificam dacă există șpan (bineînțeles, până la acel moment, nici o urmă…).

Așadar, indiferent de cât de atenți suntem cu motoarele noastre, numărul mare de km își spune cuvântul…

 

 

 

exact la fel si la mine, dar la 308.000

Ai avut noroc ca s-a intamplat aproape de casa, eu am reparat-o in Serbia cu pompa, rampa si injectoare second, restul curatat.

Dupa vreo 500 de km am schimbat filtrul de motorina si am gasit in recipient putina pilitura foarte fina...  om vedea ce gasesc data viitoare :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, adrian001 a scris:

desfaci pompa si sa inspectezi cama + rola. 

 

       E o operatiune complicata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, adrian001 said:

Aproape sigur nu are treaba cu filtru de motorina, daca vrei sa ai sanse mai mari sa o prinzi din timp trebuie sa desfaci pompa si sa inspectezi cama + rola. 

IMG_1939.thumb.jpg.df02bab775d7b3885996ed95a90b2c52.jpg

Pompa, rampa si injectoarele au fost reparate la Arad (5.050 lei).

Acum, ele arata cam asa:

Urmeaza curatare rezervor, conducte, schimbat filtru (apoi schimbari succesive la 100 / 500 / 1000 km).

IMG_1938.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzori,regulator,pompa medii…etc trebuie sa ajunga la gunoi .

NU se pastreaza nimic ce nu se poate desface si curata/verifica optic ,altfel…mai pregatesti un rand de injectoare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Adria_n said:

 

       E o operatiune complicata ?

 

Nu as zice, e destul de simplu ... e vorba de 4 surubri care tin capacul de metal (sub care se afla rola) pe corpul pompei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg de serviciu a patit treaba asta de 2 ori in 3 luni,la un Audi Q5,CRLB motorul(parca)..A gasit rugina in filtru,motorul a inceput sa tuseasca,a curatat tot,inlocuit senzor de presiune,regulator de presiune,reconditionat injectoare si pompa de inalte,la nici 500 km facuti s a umplut totul de span,a reluat procedura,investind alti 1500 euro in masina..Pompa CP4 reconditionata din nou cu piese noi la service specializat Bosch.De la prima pornire,in 10 minute motorul a murit si a gasit iar totul plin de span,inclusiv piesele noi din pompa facute praf(cama,tachet cu rola).Si din nou a spalat si inlocuit injectoare,senzor presiune pe rampa,regulator,etc..De data asta,service ul specializat pe pompe si injectoare i a inlocuit piesele noi facute praf din pompa cu unele la mana a doua.L-am sfatuit sa l sune pe Aurelian(racingparts),pentru un kit de conversie cp3,l-a sunat apoi omul n-a mai raspuns la telefon,nu stiu de ce.4000 de euro investiti intr-o masina de 15 000 de euro si incredere zero in ea de acum incolo..Asta apropo de CP4 si cat ghinion sa ai..Eu merg cu CBBB-uleu cu conversie la CP3 de cativa ani,fara cea mai mica problema.Culmea e ca eu am facut conversia preventiv,iar cand am desfacut pompa mea CP4 pentru colegul meu am observat ca deja incepuse procesul de polizare intre tachet,rola si cama..Mi-a trecut glontul pe la ureche!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am un audi a5 2010 2.0 170cp, îmi oscilează la relanti și trepideaza, am pus o pe tester și îmi da presiunea scăzută și o eroare, am schimbat regulatorul de pe pompa, și face la fel. Azi am pus un regulator de presiune de pe rampa și nu mai tremura la fel de rău, aveți idee dacă regulatorul de pe rampa e de vina? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Am si eu o situatie destul de enervanta cu un golf 6 1.6 tdi, care intra in limp mode (spirala in bord) in momentul cand trec de 120 km sau cand accelerez peste 2500 ture in a 5-a.

La repornirea motorului spirala dispare iar totul revine la normal, pana la urmatoare tura cand repet 'greseala' de mai sus.

Am incercat sa reproduc problema in parcare/pe loc, la 3000 de ture dar spirala nu a aparut, la deal in treapta 2-a si la fel totul normal.

Nu stiu daca se restrange lista de suspecti sau raman toate de verificat (pompa inalte/ span, injectoare ...filtrul motorina are doar 11k... valorile din senzori par in regula nu scad sub 26000 kPa la relanti ... 60100 kPa la 2500 ture ....120500 kPa la 3000 ture in sarcina la deal).

 

Multumesc anticipat pt orice opinie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare de erori. Pot fi mai multe cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As suspecta capsula vaccumatica turbina, dar e greu de spus fara un rezultat scanare, asa cum mentiona si @lupo_bv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aşa pare după comportament, un limp din cauza turbinei, dar foarte bine poate fi o geometrie gripată, deci fără scanare nu se poate spune care este cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura eroare găsită dupa scanare e P008700

2 hours ago, lupo_bv said:

Da, aşa pare după comportament, un limp din cauza turbinei, dar foarte bine poate fi o geometrie gripată, deci fără scanare nu se poate spune care este cauza.

 

Screenshot_20231105_115546_com.voltasit.obdeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea in sarcina la deal in treapta a 2-a... Spirala nu a apărut 

Screenshot_20231106_125942_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei, regulatorul de pe pompa cauzeaza eroarea asta, sau si mai trist... uzuri in pompa. Merita sa faci o proba cu alt regulator pana la investitii mai mari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un service iar concluzia ar fi ca e necesara o diagnoza a injectoarelor pe banc ... e posibil ca unul dintre ele sa dea mai mult pe retur in situatia respectiva.

Ei zic ca nu ar fi pompa sau alti senzori/regulatoare de presiune.

Ramane de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi si ca ei, desi dupa parerea mea, la un injector cu probleme la retur, nu iti mentinea presiunea aia din rampa asa mare. O alta posibila problema ar putea fi pompa de joasa presiune din rezervor, sau filtrul de motorina imbacsit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/18/2023 at 3:06 PM, sofo_bogdy said:

Am testat astăzi injectoarele și mi s-a spus că lucrează în parametri pentru vârsta lor și nu necesită înlocuire. Băiatul care le-a verificat are și banc pentru pompe de injecție așa că săptămâna viitoare îi duc mașina să demonteze pompa CP3 și să o testeze.

@sofo_bogdy imi poti spune te rog care a fost cauza daca ai reusit sa ii dai de capat?

Am si eu ceva similar la un golf 6 1.6 tdi, imi apare spira dupa 2500 ture in treapta 5 (presiune combustibil prea mica) iar prima sugestie a mecanicului a fost testarea injectoarelor pe banc (filtru motorina schimbat acum 10k km, pe diagnoza nu apar alte erori iar presiunea pare in regula atat la relanti cand si la turatii in trepte inferioare).

Nu stiu de ce dar am o senzatie ca le dau jos degeaba si alta e buba (tot returul e suspectat la injectoare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent problema la mine a fost din injectoare...toate 4 au fost reconditionate (3 schimbat doar duze + 1 integral) coduri noi ... Pret 3300 RON fara demontat/montat.

Drumuri bune sa aveti si injectoare bune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@talmctlnSalut! Scuze că răspund așa târziu dar nu am mai intrat de ceva vreme pe forum. Problema a fost la pompa CP3. Nu am reușit să o testez fiindcă cel cu care vorbisem pentru testare s-a răzgândit așa că am riscat și am luat o altă pompă CP3, model de Renault, am pus-o pe mașină și de atunci merge fără probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Revin cu o alta problema, acum ca am reconditionat injectoarele si totul merge bine, am dat de alta 'belea' si anume ulei in jurul injectoarelor (nu doar umezeste ci se aduna cam 2-3 ml ... inainte de interventia de la injectoare totul era uscat).

Aparent trebuie sa mai bag inca vreo 2000 ron in capac culbutori OE + manopera (la recomandarea mecanicului).

Din ce am vazut se poate schimba doar garnitura pe care sta injectorul dar mecanicul zice ca trebuie dat jos tot capacul chiar si pt schimbul respectivei garnituri... aveti ideie daca se poate se shimba acea garnitura fara a da capacul jos? Acea garnitura pare sa intre in capac prin presare si nu vad de ce nu ar putea scoate-o dupa ce da jos doar injectorul.

Am emotii ...cine mai stie ce nu mai etanseaza dupa schimbul acestui capac, de aceea incerc sa fac cat mai putin invaziva interventia.

 

Multumesc anticipat pentru orice sugestie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!