Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

Cu orice scula de diagnoza care are functia asta (ex. VCDS) ... 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate sistemele diesel piezoelectrice,au nevoie de un minim de 8...10bar de presiune pe RETUR ca sa functioneze.Pentru ca sa functioneze pe returul injectoarelor,e montata o valva antiretur care indeplineste aceasta functie,cred ca o ai si tu in pozele pe care le-ai pus.

In cazul in care nu ai o masina de diagnoza ca sa faci amorsarea cu ajutorul ei,poti incerca in felul urmator.

Scoti conectorii electrici de la injectoare,apoi dai la automat circa 20 de secunde.Poti da si mai mult,dar din 10 in 10 secunde de exemplu.

Odata facut acest lucru,conectezi injectoarele,si dai in reprize de 5...10 secunde,pina porneste.

 

Cineva spunea ceva mai inainte,nu am retinut cine,ca a pus un filtru pe retur,ca sa nu mai ajunga mizeria in rezervor.Opinia mea este ca nu trebuie facut asa ceva.In primul rind ca mizeria vine din rezervor,si se creeaza sau apare in rezervor atunci cind se alimenteaza cu motorina.Daca mizeria ajunge in pompa si injectoare,filtrul de pe retur in cazul sistemelor piezoelectrice,nu face decit sa strice,motive pot fi multe,pierderi de presiune,mizerie care blocheaza valva antiretur de 10 bar,etc.

 

In ce priveste pompele CP4,sint arhicunoscute ca au probleme de fabricatie,si din cauza unui combustibil ,,low cost" pot provoca span,si pot strica injectoarele in consecinta.

Mult cunoscuta metoda de a pune ulei 2T in motorina poate servi in acest caz,eu chiar o recomand.

De asemenea as evita orice alta metoda,alte substante,etc care sint recomandate ca solutie pentru curatirea injectoarelor,liqui moly,pinky tynki,si miky mouse,astea curata,dar curata ce nu trebuie printre altele.

 

O buna metoda,cea dupa marginea santului,dar destul de efectiva si fara sa produca avarii in pompa de injectie,pentru curatirea ei interioare poate fi urmatoarea.

Scoti teava de inalta presiune care iese din pompa si intra in rampa,apoi cumperi un spray de curatat contacte electrice,dai la cheie citeva secunde ca sa iasa motorina din pompa de injectie,si cind nu mai are nimic in ea,o umpli pe cit posibil cu continutul din spray,dupa care o lasi 30 de minute,1 ora,sau cit ai rabdare ca substanta din spray sa isi faca cit mai bine efectul.

Din cind in cind trebuie sa invirti motorul,la mina daca este posibil,daca nu,la cheie,in asa fel incit lichidul din spray sa patrunda peste tot in pompa.

Cind crezi ca ar putea fi ok,sau nu mai ai rabdare,dai la cheie citeva secunde,sa elimini din ea cit mai mult din solutie,apoi conectezi teava dintre pompa si rampa,si faci amorsarea.

 

Pentru cei care au masini de curatire a sistemelor de injectie pe masini fara a le dezmonta,stiu la ce ma refer.

Pentru cei care spuneau ca schimba filtrul de motorina la 20.000km,parca asa am retinut...,,obrazul subtire,cu cheltuiala se tine" asa ca mai bine schimbati filtrele la 10mii sau chiar si mai inainte,e mai ieftin oricum decit sa schimbati pompa de injectie sau vreunul dintre injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piezo VDO Continental au 1...1,5 bar pe retur.

Daca scoti conectorii de la injectoare si dai la automat nu se mai freaca componentele pompei?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delphi si Denso au pe la 3 bari,vdo si bosch 8..10 bar.Daca injectoarele nu primesc impulsuri,e ca si cind ar fi pe raft la magazin,nu fac nimic.Noi cind pregatim injectoarele piezo,le lasam amorsate pentru client,dar chiar si asa,unii nu stiu cum sa lucreze cu ele,si dau la cheie pina iese fum din electromotor,dar multe nu pornesc.

 

pardon,te refereai la pompa...am specificat,bagi spray de curatat contacte electrice in ea,ala este si lubricant printre altele,dar si curata.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am un Passat CC 2010,porneste la sfert,caci e rece sau cald,dar la relanti intrerupe si smuceste,merge foarte neregulat motorul.Am luat rampa cu tot cu cei 2 senzori de pe un alt CC functional,am montat-o pe al meu,si la fel face.Am montat inapoi rampa mea,am  desfacut regulatorul de presiune,i-am inlaturat aceea sita,l-am montat inapoi si acum merge ca"unsa".La relanti,nu mai intrerupe,nu mai smuceste,nu mai trepideaza...motorul merge foarte frumos.Care e explicatia?

2.jpg

1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e un filtru,trebuie spalat cu ultrasunete si pus la locul lui,altfel,la prima,se blocheaza regulatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, vp44 said:

Ala e un filtru,trebuie spalat cu ultrasunete si pus la locul lui,altfel,la prima,se blocheaza regulatorul.

Se poate repara,curata,desface un astfel de regulator de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate fara sa o distrugi,iar curatirea numai cu ultrasunete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, vp44 said:

Nu se poate fara sa o distrugi,iar curatirea numai cu ultrasunete.

Ce rol are sita aceeia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a spus deja colegul mai sus. este un FILTRU. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, as vrea sa verific si eu sita de span la regulatorul de presiune rampa de la masina din semnatura. Aveti o procedura dupa care as putea face asta?

 

Am o diagnoza clona pentru amorsare, sau merge daca pun si scot contactul de mai multe ori?

 

Multumesc anticipat,

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Vlad-Mihai pentru verificarea sitei regulatorului din capatul rampei comune iti trebuie o cheie fixa de 30 cu care sa desfaci regulatorul.  Dupa verificare si montare,  nu este necesara amorsarea instalatiei fiindca prin operațiunea asta nu ramai fara motorina in pompa incat aceasta sa mearga in gol/pe uscat cand dai la automat, doar ca sa o sa învârtă mai mult pana cand se umple rampa comuna. Daca desfaci sa verifici regulatorul de pe pompa, atunci este nevoie de amorsare sistem din tester înainte de pornire. 

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut 

as avea nevoie de sfaturile voastre 
am o Jetta din 2013 2.0 diesel 
in mers chiar si pe pilot automat vitezometrul si turometrul au o oscilatie pentru o secunda si pe urma isi revine din nou iar aceasta simtoma se repeta permanent 
a mai avut cineva o astfel de problema?
 Poate sa fie o problema la senzori?
mentionez ca pe tester e totul ok
va Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, vreau sa trec la un 2.0 tdi euro5 si tot am auzit de problema asta cu pompa de inalta ca se strica si baga span pe instalatia de injectie, intrebarea mea este sunt ceva coduri de motor care trebuie evitate? Se stie pe care au fost pompe bune si pe care nu? La ce ar trebui sa fiu atent? Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate sistemele de injectie au o problema de fabrica,indiferent ce marca sint,bosch,siemens,delphi,denso.Toate masinile mai noi,fabricate dupa 2010,unele chiar mai din urma,folosesc sisteme de injectie piezoelectrice,destul de problematice in general,si toate depind de modul de folosire si intretinere al masinii de catre proprietar.

Eu personal nu as cumpara o masina cu sistem de injectie marca Siemens,Continental,VDO,astea dau probleme cu partile electrice,si nu se gasesc piese de schimb,ma refer la injectoare,insa pompele sint destul de rezistente.

In marca Bosch,avem probleme cu pompele CP4,astea care fac pilitura,dar in rest sint foarte durabile.

Delphi,dau probleme de pompa si de injectoare in acelasi timp,prima care se strica fiind pompa,si aproape concomitent si injectoarele,sint usor reparabile,dar la fel de scumpe.

Denso,cred ca sint cele mai rezistente,cel putin eu nu prea le vad la mine in atelier.De obicei cind ajung la mine,sint utilitare cu peste 3...400.000km rulati,si probleme de duze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu555 Nu mai exista masina/motor bulletproof! Cumpara-ti masina care iti place si nu te mai ingrijora cu ce citesti pe forumuri. E bine sa te informezi, insa nu uita ca pe forum doar o mica parte sunt cunoscatori, iar marea majoritate sunt utilizatori care au ajuns pe aici din cauza problemelor avute. Daca ne concentram pe pompa CP4, ai sa vezi ca, pe langa toata gama VAG, cat si BMW, Renault, Peugeot, Citroen, Mercedes, Ford, Land Rover si lista poate continua, toate folosesc  incepand cu Euro 5 acest model de pompa. Asta inseamna ca nu sunt chiar atat de proaste pe cum se spune. Nici pompele  din trecut nu erau nemuritoate! 

Eu iti recomand generatia a II-a de CR Euro 5 adica cele cu codul CFFxx, CGLx, CJCx. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Aveam eroarea p1065 reglaj carburant si pornirea grea,plus ca imi mai dadea ori presiune mare sau mica in rampa dar mai rar,azi am schimbat regulatorul de pe rampa iar masina porneste perfect acum,dar plecand de la mecanic in viteza 1 si 2 o pot tura cat vreau iar din a 3 a dupa 3200 rotatii imi da limp mode.Am pus testerul si imi da p0087 presiune rampa prea mica.De ce inainte nu imi dadea limp iar acum dupa schimbare imi da? Mecanicul mi a zis sa fac o proba cu un metering valve de pe pompa sau e posibil sa fie defect un injector?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai schimbat regulatorul si sa imbunatatit mersul masinii,ar fi trebuit sa observi si ce problema avea acel regulator,si sa continui cercetind tot sistemul de injectie.Eu deduc ca aveai regulatorul murdar,si banuiesc ca si injectoarele sint in acelasi stadiu.Daca vreunul dintre injectoare cind creste presiunea la 3000 rpm,se deschide mai mult decit trebuie pe retur,automat intra in limp mode.

Daca regulatorul era murdar,si injectoarele la fel,atunci totul vine din pompa de injectie,trebuie verificat tot.Daca si pompa are un regulator,fie el de debit sau de presiune,si este plin de mizerie,posibil sa nu isi faca treaba cum se cuvine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, ma confrunt si eu cu o problema la al meu Passat 2.0 TDI CBAB din 2010. Circul cu masina destul de rar (doar sambata) si de vreo 2 luni motorul intrerupe foarte urat la rece, la cald merge rotund si intreruperile sunt foarte mici si rare. Am dus injectoarele la verificat, toate sunt perfecte etc... Saibe foc noi, montaj la loc. Motorul mergea putin mai rotund, deci o imbunatatire minuscula. Am continuat cercetarile conform simptomelor si am ajuns la concluzia ca vina ar fi la PRV din capatul drept al rampei. Demontat, avea mici particule pe sita aceea din varf, am pulverizat putin alcool izopropilic, am suflat cu aer mizeria, nici nu am atins varful acela cu nimic, montat la loc, masina a mers ceas! Mai silentioasa, zero intreruperi etc. Am mers cu ea vreo 50 km in ziua aceea (ieri adica, si seara m-am oprit la magazin, am pornit masina, demaraj usor cu treapta intai ca sa intorc, ambreiaj si s a oprit ca din cheie! Si nici ca nu a mai pornit. Mentionez ca masina are forta, nu a mai intrerupt absolut deloc din momentul curatarii, am testat si in mers cu treptele 1,2,3 mers la relanti sa vad daca mai da smucituri si nimic. In valva metering de pe pompa nu e absolut nicio particula de span, doar ca s-a oprit si nu mai porneste deloc, mentionez ca niciodata nu mi-a dat nicio eroare nici cand mergea intrerupt, doar mi-a aparut acum vreo luna o eroare senzor lambda cu amestec prea bogat, presupun ca din cauza acestei PRV fiindca nu regula presiunea din rampa corespunzator?. Astept un sfat va rog frumos... O fi crapat de tot PRV?

357707881_1001238401067139_3554062789564302724_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista o solutie magica,si universala pe deasupra,ce observ insa,este ca toata lumea alege din ce se spune pe forumuri,pe internet in general,doar ce le convine,probabil din nestiinta,sau din comoditate.

Prin instalatia de motorina,adica din rezervor,tuburi,furtune,filtru,pompa de injectie,iarasi tuburi,rampa,injectoare,nu trebuie sa circule decit motorina si nimic altceva.

Desfacind una dintre componentele incluse in circuit,si gasind impuritati,apa,oxid,pilitura,aer,etc,inseamna ca tot circuitul este compromis si trebuie revizuit,curatat,etc.

@csasu motorina ai in rezervor?cita ai?esti sigur sau doar asa crezi privind indicatoarele de bord?

-filtrul de motorina,e in regula?are apa in el?trece motorina?cum ai verificat?

-ajunge motorina la pompa de injectie?presiunea la alimentarea pompei trebuie sa fie intre 2,5 si 6 bar,ai verificat?

-presupunind ca ajunge motorina pina in pompa,iese ceva spre injectoare?ajunge la injectoare?are presiune suficienta?Cum ai verificat?

-ai verificat senzorul de presiune montat pe rampa daca mai functioneaza,daca indica o tensiune acceptabila?Cum ai verificat?Un senzor defect nu lasa masina sa porneasca.

-ai curatat regulatorul de presiune,ok,isopropilic ok,suflat cu aer ok,dar restul?presupun ca mizeria si pilitura observata de tine,provine din pompa de injectie,traversind tuburile de presiune si rampa?Deci ai inlaturat defectiunea vizibila,dar nu ai inlaturat cauza care a produso.

-si acum ca sa ne doara capul,pilitura din combustibil,are statia finala in injectoare,si daca unul ramine blocat pe retur deschis,toata presiunea scapa spre rezervor,probabil din cauza asta nici nu mai porneste.

 

 

Modificat de vp44
orto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, este al treilea passat pe care il am 2.0 tdi common rail, la unul am avut problema sa imi faca pompa pilitura si am facut conversie la cp3 de renault, ideea e ca. Motorina am, merg cu masina numai pe full si nu las sa scada sub jumate rezervorul, in prezent am doar 200 km de cand am facut full, filtrul lde motorina este schimbat de vreo 3 mii km, pompele de motorina functioneaza pt ca am amorsat sistemul cu vcds si merg, pe tester imi apare valoarea presiunii 8 bar cu contactul pus. Alta problema nu a avut masina in afara de acele intreruperi care s-au remediat dupa curatarea prv, doar ca mi se pare ciudat sa cedeze senzorul fara nicio eroare asa dintr-o data fix dupa curatare.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, csasu said:

 Motorina am, merg cu masina numai pe full si nu las sa scada sub jumate rezervorul, in prezent am doar 200 km de cand am facut full

idee era sa nu fi pus din greseala benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pus benzina, masina s-a oprit frumos ca din cheie nici nu am sesizat cand s-a oprit, am verificat urmatoarele: 
Pe returul rampei de injectie nu vine absolut nimic, deci presupun ca prv functioneaza si nu descarca presiunea din rampa,
Injectoarele pe retur nu dau nimic, nici in timpul functionarii pompelor nici cand invarte motorul la automat.
Pe tester valorile stau in felul urmator: Respectiv cu contactul pus 8 bar, cand se da la automat oscileaza intre 8-16-32 bar.
Oare sa fie acest senzor vinovat sa nu citeasca presiunea corespunzator? Sau metering valve de pe pompa sa nu isi faca treaba cum trebuie? Deoarece pe returul de la pompa vine motorina destul de mult cand se da la automat.

 

Exista posibilitatea sa fi murit vreun senzor de axa cu came/ arbore subit si sa nu dea nicio eroare pe tester si de asta sa nu porneasca? Mentionez ca nu se aude niciun tacanit de injectoare cand se da la automat deci ECU nu le da comanda sa deschida...

Modificat de R_a_z_v_a_n
renunta la QUOTE pt postul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sylverbozvaci

Verifica senzorul de pe rampa de injectoare.

Ajunge in injectoare motorina?(trebuie sa verifici-desfaci piulita de la fiecare conducta cu cheia si dai la automat).

Daca ajunge si nu dau injectoarele pe retur se poate sa se fi blocat, sau sa fi ajuns pilitura/span de pe traseu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!