Jump to content

Cum depozitam cauciucurile de vara/iarna?


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

Nu conteaza foarte mult cum le depozitam (orizontale sau verticale, umflate sau dezumflate, ambalate sau dezambalate). Degeaba le schimbam pozitia intre ele sau le izolam cu tot felul de saci menajeri legati cu scotch daca sunt depozitate in caldura.Ce trebuie retinut este faptul ca rotile sau numai cauciucurile trebuie depozitate pe cat posibil intr-un loc racoros ferit de caldura si umezeala eventual. De preferat ar fi un beci, subsol, pivnita . De evitat podurile sau balcoanele unde pe timp de vara temperatura ajunge ziua frecvent la peste 30 grade in zilele cu soare. Si mai conteaza si calitatea (marca) anvelopei. Cele ieftine imbatranesc mai rapid si se uzeaza mult mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Aflasem de la Autosoft ca trebuie sa nu le depozitam in picoare, trebuie culcate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca se cam exagereaza cu deformarea cauciucului pe timpul depozitarii. Ganditi-va ca atunci cand sunt pe masina, fiecare cauciuc sustine 350-600 kg de "masina" si suporta temperaturi intre -25 si +60 grade (temperatura asfaltului).

Pe de alta parte, un cauciuc cu tot cu janta, dat jos de pe masina, cantareste 15-20 kg, adica pe durata depozitarii va trebui sa sustina de 30 de ori mai putina masa decat montate pe masina.

Facand un calcul liniar, putem spune ca pastrarea rotilor in depozit timp de 6 luni (180 de zile) face cam tot atat "rau" cauciucului ca si tinutul masinii parcate timp de 6 zile (adica de 30 de ori mai putin).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se spune ca o masina care sta in garaj se uzeaza mai mult decit una folosita...

Cel putin partea de cauciucaraie imbatrineste mai repede in faza de depozitare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream strict la efectul de "deformare" datorat greutatii sustinute. Imbatranirea cauciucului din cauza trecerii timpului e alta poveste si e cam inevitabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poze cu standul pentru anvelope cumparat anul trecut cu 45 RON, din PLUS:

post-50992-0-92122000-1288610886_thumb.j post-50992-0-13947700-1288610898_thumb.j post-50992-0-28437100-1288610913_thumb.j

Acum se gaseste la pretul de 30 RON. Am si husa la stand, dar n-am pus-o deocamdata. :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare ,urmeaza sa depozitez si eu anvelopele si vroiam sa stiu daca e bine sa le dau cu Lubricant Natural Grease, este facut din materie prima animala, nu miroase nu pateaza. Caracteristicile unguentului sunt urmatoarele :

1. Composition/Data on components

100% tallow from beef raw material.

2. Hazards identification

Is not classified as hazardous agent.

3. First aid measures

Inhalation: Not applicable.

Skin contact: Not applicable.

Eye contact: May cause irritation, rinse thoroughly with clean water.

Ingestion: Not applicable.

4. Fire fighting measures

Suitable extinguisher: Dry powder, foam or CO2.

Not suitable extinguisher: Water.

Special precautions: Heated beef tallow can cause flammable gases and irritation gases.

Special protective equipment: -

5. Accidental release measures

Environmental precaution: Do not allow the product to enter drains.

Methods for cleaning up: Sweep up the material and rinse after with warm water.

Updated: 2009-06-30 Replaces: 1000242-5 Internal doc no-rev: 1000242-6

6. Handling and storage

Handling: No particular recommendations.

Storage: No particular recommendation, cold is to be preferred if possible.

7. Exposure controls and personal protection

Engineer measures: Not applicable.

Control parameters: Not applicable.

Personal protection: Not applicable.

Respiratory: Not applicable.

Hands: Not applicable.

Eye: Goggles.

Skin: Not applicable.

8. Physical and chemical properties

Appearance/Odour: White fat with a slight odour of tallow.

Solubility: Soluble in organic solvents, not soluble in water.

Boiling point: Not applicable.

Flash point: Approximately +320°C.

Density: 890 kg/m³.

Explosive properties: Not applicable.

9. Stability and reactivity

Stability: Stable under normal conditions.

Condition to avoid: Extremely high temperatures.

Materials to avoid: None.

Hazardous decomposition products: Carbon monoxide and carbon dioxide when burning.

10. Toxicological information

Acute toxicity: > 5 000 mg/kg, LD 50 (expected value).

11. Ecological information

Persistence and degradability: Expected to be biodegradable.

Aquatic toxicity: Not toxic for water organisms.

Ce ziceti , e ok produsul? ar mai fi o varianta si glicerina boraxata.

Modificat de golf sdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ma streseaza si pe mine solutiile de dat pe anvelope. Mafra are un produs Fast&Black fara sa dea compozitia, dar mentioneaza ca protejeaza contra crapaturilor. Sonax are un produs care contine silicon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc in Bucuresti un suport de roti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu le tin dintodeauna unele peste altele si nu umblu la ele deloc.Nu au avut nici o deformare sesizabila.Nu se deformeaza alea care stau sub greutatea unei masini care a stat nemiscata o luna ,deci cred ca mai mult sant povesti.Poate marcile astea noi de nu a auzit nimeni de ele sa se deformeze ,dar Kleber,Pirelli,Conti va zic sigur ca nu se deformeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culcate una peste alta si atat. Eventual in folie. Fara solutii, fara caldura, fara soare. Asta fac eu. Nu se modifica nimic. Oricum cand le vine randul sa intre in uz le mai fac o echilibrare de bun simt si aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

un prieten vrea sa puna ac-ul peste rotile de iarna(janta+cauciuc) , culcate. va deforma anvelopele? :D

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile ce sunt montate pe jante se depoziteaza in plan orizontal.

Daca nu sunt pe jante se recomanda depozitarea in plan vertical ( pe rafturi ca in magazinele auto)

Personal depozitez cauciucurile cu tot cu janta in beci unele peste altele. Temperatura e undeva in jur de 20 grade atat vara cat si iarna ( iarna inca trece agent termic prin tevile din subsol si nu se face frig).

In 5 ani decand am masina nu am avut nici un fel de probleme cu niciun tip de anvelopa. Presiunea e cea standard din timpul rularii ( 2.2 bari).

La inceput, cativa ani la rand le echilibram la fiecare montare si de fiecare data nu trebuiau echilibrate deloc.

Insa, nu recomand punerea de greutati mari si mai ales care nu apasa uniform pe stiva de anvelope, deoarece exista riscul sa se deformeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Asa le-am depozitat si eu anul asta ,in beci ,in saci, in plan orizontal suprapuse una peste alta ,si acum cateva zile am ramas blocat cand am vazut rotile.In momentul schimbarii toamna trecuta ploua ,dar din pacate n-am tinut cont de asta si din cauza umezelii care s-a pastrat pe parcursul depozitarii in pungi, jantele au oxidat ca in poza(asta e cea mai deteriorata) .A reconditionat cineva jante? Daca da unde?Pret?
Va doresc tuturor un Paste fericit!

post-13782-0-07030300-1367678798_thumb.j

Modificat de passat26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Lidl există un suport pentru depozitarea roților în plan orizontal. Roțile nu se sprijină unele pe altele, ci doar individual pe suport. Costă 60 lei și este foarte bun. Include și alte accesorii.

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista cel puțin, dispare destul de repede.

Cred că de anul ăsta însă voi merge pe soluția depozitării la service. Nu costă foarte mult, par să le țină în condiții decente și mă scapă de un tămbălău cu transportul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

la masina de zi cu zi la care am 2 randuri de roti (vara /iarna),rotile care nu le folosesc le tin in stivuite una peste alta fara nici un fel de dispozitiv .

la masina de "duminica" (era de duminica ,are 6 iesiri in ultimii 4 ani ) cu cauciucuri montate in 2007 ,care sta pe roti tot timpul , dupa toti anii astia cauciucurile nu sunt ovalizate

mai am o masina cu care rulez doar o luna pe an si are cauciucurile cu care am cumparat-o la care inca  nu se simte nici o ovalizare .precizez ca era oprita de 13 ani cand am cumparat-o eu in 2009 .stiu ca sunt un pic inconstient sa merg inca cu cauciucuri de cel putin 17 ani vechime ,dar inca nu prezinta urme clare de imbatranire 

parerea mea e ca indiferent de modul de depozitare daca cauciucurile repective vor fi rulate macar o data pe an nu or sa se ovalizeze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

cauciucul in general este sensibil la ozon si la lumina in general (se degradeaza mai rapid). La fabricarea anvelopelor se adauga niste chimicale pentru protectie, insa aceasta protectie nu este 100% (difera de ia o marca la alta). In primul rind si cel mai important anvelopele trebuie pastrate la intuneric (sau in saci menajeri inchisi la culoare) si in al doilea rand (nu lipsit de importanta) rasucite, rostogolite periodic in functie de rabdarea fiecaruia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am o mica nelamurire...In cazul meu am jante de aluminiu pentru cauciucurile de vara si jante de table pentru cele de iarna (proaspat achizitionate)...Cele de vara le voi depozita pe orizontala...insa ma intreb la primavara cand le voi pune pe masina mai trebuie sa le echilibrez avand in vedere ca "plumbul" de la schimbul anterior  a ramas pe jante?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echilibrarea nu se face datorita perioadei de depozitare, ci datorita perioadei de folosire. Atunci intervin gropile, bordurile, alte obstacole plus uzura (uniforma sau nu a) cauciucurilor.

Deci DA, mai trebuie echilibrate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O janta echilibrata care sta iarna deoparte de ce trebuie re-echilibrata la montaj?

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O janta nu se echilibreaza! Doar roata, adica janta cu anvelopa.

Si, sa stii ca ai dreptate... Daca si-a echilibrat rotile de vara cand le-a dat jos de pe masina, nu mai trebuie echilibrate in primavara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!