Jump to content

Cum depozitam cauciucurile de vara/iarna?


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

in carti de profil, mai vechi, se spunea ca atunci cind un automobil sta mai mult timp parcat e bine sa sa stea pe capre, deci cu rotile in aer; de la asta si pina la a tine rotile in picioare, rezemate la perete cred ca nu e nici o problema si nu se deformeaza cauciucul de la propria greutate a rotii.

rotile de vara le am acum una peste alta; astept cu interes sa vad ce se intimpla dupa ce le voi pune pe masina :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pozitia rotilor conteaza doar daca sa zicem se pot desumfla rotile si in felul asta sar turti

oricum sfatul meu (testat) cauciucurile tinute desunflate (fara janta) inbatranesc mult mai repede ca cele tinute pe janta umflate!!si cauciucurile tinute in frig sau caldura foarte mare inbatranesc repede!!

si pentru cei care merg 10-20 mii pe an nu renteaza 2 randuri de cauciucuri caci in 2-3-4 ani cauciucul inbatrneste nusi mai face treaba asa bine si apar pori (multi) deci rebut chiar daca profilul lui e bun

eu recomand cauciucuri de tip m+s celor care merg putin sau chiar de iarna caci isi fac foarte bine treba si vara si chiar mai bine ca cele de vara pe timp de ploaie !! iar cu o medie de 20 mii pe an un rand de caucuicuri de iarna tine cel putin 3-4 ani asaca ca chiar daca nu e uzat dupa 4 ani cauciucul e inbatranit!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura problema e ca eficienta cauciucurilor de iarna e ok atata timp cat sunt noi. Dupa o uzura cum este cea datorata mersului in perioada verii nu mai fac multe parale. Varase incing si mai tare si creste riscul de explozie, fac mai mult zgomot la rulare, eu cred ca cel mai bine e sa ai doua seturi.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate: ati vazut cum face un cauciuc de iarna intr-o curba, vara la 25 de grade afara?

Vreti neaparat un compromis: all-season, desi la verile noastre fierbinti nu prea e un compromis bun. Oricum ideea sa rulezi vara cu un cauciuc de iarna mi se para foarte proasta. Si sigur nu rezista 3-4 ani un cauciuc de iarna rulat vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am specificat pentru cei care merg putin cea mai bun alegere ar fi cauciucurile de iarna! cacai nu apuca sa se uzeze cine stie ce vara si is fac treaba destul de bine si vara !!(aici nu discutam de stiluri de condus gen nfs )adica cand ajungi sa scartie rotile deja pasageri sunt uni peste alti asa ca ?? nul consider un mers normal ! si ca sa investesti in ca 10-12 mil in al doilea rand de cauciucuri ca dupa 3 ani sati dai sema ca nu mai ai ce face cu ele desi profil au la greu (din cauza porilor care apar) e cam aiurea !!personal am masini care uzeaza intrun sezon toaman iarna /primavara iarna cate un rand de cauciucuri (transport) acolo da renteaza 100% dal la masinuta mea cau care am facut 100000 km in 4 ani am pus cand am luato un rand de cauciucuri de iarna si acuma ma vad nevoit sa le schimb din cauza inbatraniri cauciucului (sau sai pun camera cea ce no sa fac nicodata) desi mai am jumatate de profil pe ele !!deci daca cand am pus cauciucurile de iarna mai luam si un rand de vara acuma aruncam 2 randuri de cauciucuri !! si in tot acest timp nu mia afectat deloc stilul de condus (vezi doamne ca scartie pe curbe) deci am facut economie un rand de cauciucuri !!!daca as fi ales anvelope de vara iarna aveam necazuri in schimb invers e destul de ok pentru un stil normal de condus !!

asa daca vreti performante extreme vara exista slicuri , pe timp ploios cauciucuri cu V uri pentru ploie si iarna la fel cauciucuri de sulat in regim mixt (m+s) zapada si asfalt sau dedicate de iarna sau chiar cu crampoane pentru gheata!! asta ar insemna sa cumpar 5 randuri de cauciucuri????ganditi si voi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

No offence ionut2500tdi, dar FOARTE greu am inteles ce-ai vrut sa spui in postul tau.

Dupa analogiile tale, ar trebui sa NU punem cauciucuri ce iarna pe masina daca nu faci x Km cu ea incaltata corespunzator.

Nici macar nu incer sa te contrazic, doar iti dau trimitere la cateva link-uri sa te lamuresti singur.

1. Pregatire de iarna - cauciucuri de iarna, vine iarna --- cu ce o echipam

2. Folosi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal.am si eu o nelamurire.daca tin anvelopele de iarna in saci de plastic,are ceva?dauneaza intr-un fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt curatate si uscate in prealabil, nu vad cu ce le-ar dauna depozitarea in saci de plastic, evident respectand indicatiile din ultima imagine de pe randul de jos (inteleg ca nu sunt puse pe jante).

post-3245-1206012210_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce am facut eu. Peretii garajului sunt facuti din niste boltari, model mai vechi, ce prezinta niste gauri. Am luat patru bucati de lemn si le-am infipt in acele gauri dupa care am luat fiecare roata ( cauciuc si janta) si am fixat janta in lemnul din perete.Dupa ce am ajezat fiecare roata am acoperit-o cu folie de plastic. Consider ca mai bine de atat nici ca se poate depozita o roata adica agatata pe perete . Treaba cu presiunea in roti este discutabila pentru ca atata timp cat asupra rotii nu se exercita nici o presiune nu vad cu ce ar afecta faptul ca pneurile sunt sub presiune.Sunt total de acord sa ingrijim rotile insa cateodata parca prea le bibilim.Am sa postez si niste poze cu peretele decorat cu roti. Numai bine !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal (citisem pe unul din link-urile din acest topic) cauciucurile trebuie curatate bine dupa care bagate individual in saci de plastic si apoi legati (sacii evident :(. Jantele nu trebuie sa fie umede.

Din pacate eu n-am avut timp sa le curat asa ca o sa ramana asa pana la iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Subscriu celor spuse de Clodius, dar se prelungeste viata anvelopelor cu ceva infim, asa ca efortul e inutil.

Intr-adevar, anvelopele fara janta trebuie pastrate "in picioare". Am constatat personal la setul de vara, ce au talonul foarte maleabil si ca se cam tasasera in urma unei pastrari "in culcat". Fenomenul e explicabil si cum anvelopa deformata si tinuta asa multa vreme nu-si revine, necesita atentie la depozitare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut, eu am din germania un stativ pentru roti cu jante:

post-10815-1216550433_thumb.jpg

post-10815-1216550447_thumb.jpg

cred ca e cea mai buna solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce idee buna a avut tipul de a inventat stativul asta :blink: Got to make one 4 myself!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salutare, am cumparat si eu unul asemanator cu cel din imaginea precedenta , inca nu l-am pus in fct. dar urmeaza....

post-25189-1227391187_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde l-a luat si cat a costat?As fi interesat si eu de unul...

PS:Stie cineva unde gasesc niste huse pentru roti de 17'' pentru ca nu prea imi place cum stau in sacii menajeri :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, nu stiu daca exista magazine TCM in Iasi, dar cred ca pe acolo ai putea gasi asa ceva (vezi postul nr. 34).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Eu am cumparat de la PBN , huse pt anvelope , dar pretul nu il mai stiu, pana in 100 ron parca.Oricum au pe fiecare husa trecut locul unde a fost janta (fata-spate , stanga-dreapta).Arata foarte bine, sunt din material textil.O sa pun si niste poze.Se potrivesc de la 15-18

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am luat saptamana asta din italia cu 29 euro,complet cu husa ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, nu stiu daca exista magazine TCM in Iasi, dar cred ca pe acolo ai putea gasi asa ceva (vezi postul nr. 34).

Am sa incerc la un magazin TCM.Totusi parca nu asa da 100 lei pe niste huse.Le-am depozitat in niste saci menajeri insa nu prea imi place ideea... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, nu stiu daca ai inteles, dar eu ma refeream la stativul pt jante nu la huse. Asa ceva n-am vazut la TCM

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
eu recomand cauciucuri de tip m+s celor care merg putin sau chiar de iarna

pai M+S nu sunt de iarna ? exista si cauciucuri mai de iarna decat M+S, daca pot sa ma exprim asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca este ilogic sa reduci presiunea din cauciucuri. De ce as face asta? Sa nu se deformeze sub presiunea aerului? Pai, in cazul asta ar trebui sa se deformeze si cand sunt puse pe masina, nu numai cand stau, ceea ce nu prea se intampla. Ce alte motive as avea sa reduc presiunea?

In privinta anvelopelor fara jante tot logica sugereaza ca cel mai bine stau culcate, dar una laga alta; daca ar fi suprapuse, cea de la baza s-ar deforma sub greutatea celorlalte. Cum nimeni nu isi permite sa pastreze o suprafata de 2,5 mp numai pentru anvelope se pun in picioare.

In privinta masinilor de armata care intra in conservare, ganditi-va la conditiile atmosferice care actioneaza asupra cauciucurilor in timp mai mare decat o iarna, nu?

Idem, nu inteleg ce conteaza intrebarea din topic din moment ce cea mai mare deformare ce survine cauciucurilor este evident cea cand au o masina agăţată

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@ionut2500TDI-ajunge sa te prinda o zapada ca lumea chiar daca faci Km/an putin ,si cand te bagi in primul sant,copac,masina din cauza anvelopei all season atunci nu ti se va parea investitie mare cele doua seturi,sa nu mai vorbim de siguranta/sanatatea noastra ,in concluzie sa ai masina si sa si circuli cu ea in siguranta nu e o afacere ieftina

@bogdan....M+S=all season

M+S+fulg de zapada=iarna

de unde M=mud=noroi

S=snov=zapada

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

all season sunt o tampenie suprema facuta pentru mosnegi care tin masina in garaj, o scot doua zile pe luna ca sa o frece cu carpa si circula cu autobuzul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!