Jump to content

Cum depozitam cauciucurile de vara/iarna?


X-Ecutor
 Share

Postare recomandată

Am deschis topicul asta in urma unei polemici avute in seara asta.

Acum ca ne-am pus cauciucuri de iarna cum le depozitam pe cele de vara?

Am inteles ca daca stau orizontal la prea multa caldura nu e bine se deformeaza.

Altii spun ca daca le tii vertical se deformeaza.

Rog sa postati numai daca stiti ceva sigur nu e bine sa ne lansam in presupuneri si sa ne "confuzam" si mai rau!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca orizontal sau vertical,dar stiu ca presiunea trebuie redusa la jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mai adus in discutie inca un aspect cu postul tau.

Eu de exemplu nu le pastrez pe jante pt ca le folosesc cu cele de iarna.

Pe jante sau nu cum pastram cauciucurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori ca le pui vertical sau orizontal ele stau pe loc si sunt sub propria greutate. Asta le cam deformeaza un pic in timp. Stiu ca se recomanda sa le tii in pozitie verticala si sa le rotesti odata pe saptamana. Astfel se "deformeaza egal".

Ideal in opinia mea ar fi sa le pui suspendate de janta astfel incat anvelopa sa nu atinga nimic, sau mai exact sa nu fie apasata de greutatea rotii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iertati-mi lapsusul. Nu-mi amintesc ... dar undeva era scris ca intr-un caz se pastreaza verticale (si rotite) si in celalalt orizontale si suprapuse (si inversate din cand in cand) ... sorry dar nu-mi amintesc care si cum ... rotile, anvelopele ;) poate ma ajuta cineva ...

Last edit: buna ideea cu suspendarea, dar cum o punem in practica ? ... patru bare (cu flanse...) ingropate in zid pe peratii garajului ... sau asemanator. :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiam ca se pastreaza vertical si din cand in cand se mai rotesc pt a se deforma egal.Informatia asta am mai gasit-o si pe site-uri care se ocupa numai de anvelope gen tirerack.com.Eu asa le-am pastrat anul asta pe cele de iarna pana acum o saptamana cand le-am montat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se depoziteaza ca in poza atasata. Daca raman pe jante dezumflati-le pana la o atmosfera. In cazul ca se depoziteaza suprapuse se rotesc la 4 saptamani dar cel mai bine sunt agatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postul de mai sus cred ca ne-a raspuns la intrebari!

@google: Mii de multumiri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se depoziteaza ca in poza atasata. Daca raman pe jante dezumflati-le pana la o atmosfera. In cazul ca se depoziteaza suprapuse se rotesc la 4 saptamani dar cel mai bine sunt agatate.

<{POST_SNAPBACK}>

Asta era google :) mi-ai amintit. Multumesc !

Deci anvelopele vertical si rotite la 4 saptamani, iar rotile in stiva.

Deci si roti agatate se poate, pare cel mai corect pt a evita deformarile remanente, dar mai am o intrebare:

De ce trebuie scazuta presiunea ? E in legatura tot cu evitarea deformarilor remanente si prezervarea elasticitatii ?

... cred ca da dar astept confirmari ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca m-am interesat si eu cum sa depozitez cauciucurile, inainte sa le schimb (la Renault le-am schimbat cu jante cu tot, la VW doar cauciucurile), si am gasit informatia asta. Cautand acum, la repezeala, am gasit poza dar nu mai stiu unde am vazut informatia vis-a-vis de presiune. Cauta si tu cu google dupa "tyres storage" (nu intre ghilimele). Sau altfel spus google zice "foloseste google" :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le-am pus in saci si le-am scos afara pe balcon, in frig.. sincer, nu prea cred ca se deformeaza.. dar oricum, peste vreo luna le rotesc.. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca orizontal sau vertical,dar stiu ca presiunea trebuie redusa la jumatate.

<{POST_SNAPBACK}>

De ce trebuie redusa presiunea?

Eu chiar i-am pus pe cei de la vulcanizare sa-mi faca presiunea corect la ele pentru ca anul trecut am patit ca o roata (janta+anvelopa) a ajuns cu presiune in jur de 1 in primavara, iar 2 (cele de pe fata, posibil si cele de pe spate dar acolo nu s-a simtit din cauza greutatii reduse) sa rasufle pe langa janta. Eu gandesc ca la o presiune mai mica e si mai mare riscul de ca "lipeala" dintre janta si anvelopa. Gandesc prost? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ce spune toni si consider ca dpdv al pastrarii anvelopei pe janta mi se pare logic ce afirma.

Dar intrebarea despre eventuala necesitate a reducerii presiunii mi-o pun in continuare... si dupa cum spuneam: "E in legatura tot cu evitarea deformarilor remanente si prezervarea elasticitatii ?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu scaderea presiunii la jumatate o stiu din armata (1982) :P

Toate masinile care intrau in conservare (cel putin 1 an) pe linga alte operatii care trebuiau facute,le suspendam pe niste chituci de lemn astfel incit anvelopele sa nu atinga solul si le dezumflam la 1/2 din presiunea normala.

Nu stiu care este explicatia,toate operatiile astea erau scrise intr-o carte/manual,iar noi trebuia sa le executam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

aceasta discutie am avut-o atunci cand am cumparat un set de cauciucuri + jante, iar profesorul meu de pilotaj mi-a spus sa le pastrez asa:

- daca sunt pe jante: una peste alata (vertical)

- daca nus pe jante: una langa alta (orizontal)

nu mi-a zis nimic de "desumfla" asa ca asta sigur nu ar afecta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasta discutie am avut-o atunci cand am cumparat un set de cauciucuri + jante, iar profesorul meu de pilotaj mi-a spus sa le pastrez asa:

- daca sunt pe jante: una peste alata (vertical)

- daca nus pe jante: una langa alta (orizontal)

nu mi-a zis nimic de "desumfla" asa ca asta sigur nu ar afecta !

<{POST_SNAPBACK}>

:P :P :P

una peste alta e totusi orizontal

una linga alta e cam vertical :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imaginea postata de google e si pe site-ul Continental la sectiunea "depozitare roti de schimb":

http://www.conti-online.com/generator/www/...storage_en.html

Tyre tip

Don't abandon your tyres somewhere in a corner - you won't do them any good that way!

Before changing your tyres, use a piece of chalk to mark the running direction and where they were fitted (e. g. lf = left front wheel; rr = right rear wheel). Then clean the tyres thoroughly, removing bits of gravel. Tyres should be stored in a dry, cool, dark room away from oil, petrol, grease and any other chemicals, as these attack the tyre compound and can therefore drastically reduce the service life of your tyres.

Tyres on rims should never be stored standing up - they should be hung up or stored lying flat (ideally on a wooden pallet).

However, tyres which are not fitted on rims should be stored upright and turned slightly every four weeks to avoid pressure points occurring. They should not be hung up or stacked on top of one another.

If you wish to avoid the effort this involves, many specialist tyre dealers offer a relatively low-cost tyre storage service which ensures your tyres are kept correctly.

Before putting your tyres back into service after storage, you should have them checked for damage and wear, and also to assess the remaining tread depth and any potential imbalance. This is a service offered by all specialist tyre dealers and helps you to avoid uneven wear.

Continental AG 2005

Inca un link pe site-ul ADAC (versiunea tradusa cu google):

http://translate.google.com/translate?hl=e...p://www.adac.de

Legat de problema umflarii anvelopelor depozitate - ADAC recomanda cresterea presiunii cu ~0.5 bar. Oricum vor pierde cate putin aer. Daca sunt pastrate in stare dezumflata/cu presiune mai redusa exista pericolul ca anvelopele sa se deformeze si sa nu isi mai revina la starea initiala in conditii bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu cred ca este ilogic sa reduci presiunea din cauciucuri. De ce as face asta? Sa nu se deformeze sub presiunea aerului? Pai, in cazul asta ar trebui sa se deformeze si cand sunt puse pe masina, nu numai cand stau, ceea ce nu prea se intampla. Ce alte motive as avea sa reduc presiunea?

In privinta anvelopelor fara jante tot logica sugereaza ca cel mai bine stau culcate, dar una laga alta; daca ar fi suprapuse, cea de la baza s-ar deforma sub greutatea celorlalte. Cum nimeni nu isi permite sa pastreze o suprafata de 2,5 mp numai pentru anvelope se pun in picioare.

In privinta masinilor de armata care intra in conservare, ganditi-va la conditiile atmosferice care actioneaza asupra cauciucurilor in timp mai mare decat o iarna, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Peste tot sunt tot felul de spray-uri pentru anvelope. A folosit cineva sau exista ceva spray/solutie pentru o mai buna conservare a anvelopelor in timpul cat sunt depozitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca spray-urile la care te referi sunt cele care fac cauciucul sa arate mai bine (negru sau lucios) si nu au rol de conservare, chiar dimpotriva unele pot provota crapaturi ale cauciucului. Nu sunt recomandate cele pe baza de solventi (iar la noi numai d-astea sunt), iar fabricantii de anvelope nu le recomanda (de Goodyear stiu destul de sigur). Eu folosesc Turtlewax Tyre Gel dupa spalare si nu am probleme pana acum. De alfel sunt multi care folosesc tot felul de solutii fara probleme, desi exista un risc cu produse dubioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Scuze ca e cam mare textul :) , dar sper sa gasiti raspunsuri la intrebarile despre anvelope. Textul este luat de pe site-ul celor de la Sama Service.

SFATURI TEHNICE - ANVELOPE

Adancimea profilului anvelopei

Testele efectuate au stabilit ca atunci cand franati cu rotile blocate pe drumuri umede adancimea profilului de 8mm aproape injumatateste distanta de franare comparativ cu adancimea minima legala de 1,6mm.in plus,fata de distanta crescuta de franare,o adancime redusa a profilului inseamna un risc substantial crescut de aparitie a fenomenului de acvaplanare.Acest fenomen duce la pierderea controlului asupra autovehiculului si poate produce accidente.

Pe langa urmarile grave pe care le poate produce rularea cu anvelope cu profilul excesiv uzat aceasta poate duce si la amenzi de circulatie si retinerea certificatului de inmatriculare.Am auzit de multe ori intrebarea:"de unde stiu eu sau politia ca am depasit limita de uzura de 1.6mm?".Raspunsul este simplu si politia il stie sigur:pe calea de rulare a anvelopei exista de jur imprejur, din loc in loc niste mici denivelari in golul profilului vare au fix 1.6mm si numite indicatori de uzura maxima.

De ce anvelope noi?

De ce sa alegem anvelope noi

Anvelopele noi ofera mai mult decat beneficii legate de aspectul masinii.In plus fata de siguranta imbunatatita prin adancimea completa a profilului, anvelopele noi sunt adesea mai putin zgomotoase in timpul rularii si ofera o calatorie mai comfortabila.

Anvelopele noi sunt verificate foarte amanuntit de catre producatori asigurand o siguranta optima pentru tine si pentru masina ta.

Anvelopele "la mana doua" (second hand) sunt total contraindicate.Nu exista nici o modalitate de a stii la ce au fost supuse anvelopele,daca structura anvelopei a fost afectata de socuri mecanice.Daca totusi faceti aceasta alegere nu va uitati doar la adancimea profilului anvelopei second hand pe care intentionati sa o achizitionati. Solicitati montarea acesteia pe janta umlati-o si verificati daca nu prezinta denivelari pe partile laterale.Nu cumparati sub nici o forma o anvelope cu denivelari.Aceste denivelari pot indica o distrugere a structurii de rezistenta a anvelopei (carcasa).Daca nu exista denivelari aceasta nu va garanteaza ca structura interna a anvelopei este intacta.In timpul rularii datorita solicitarilor mecanice orice defect provocat anterior din utilizarea anvelopei poate duce la aparitia de denivelari (galme) si chiar la explozia anvelopei.

Din experienta noastra am intalnit cazuri cand s-au cumparat anvelope second hand cu tot cu cuie in calea de rulare,ceea ce a dus la revenirea intr-o vulcanizare pentru reparatii.De aici alte costuri suplimentare.

Exista "oameni de bine" care se ocupa cu luarea de anvelope taiate din vulcanizari.Aceste anvelope sunt "reparate" cu diverse solutii de lipire gen superglue si vandute.Va asiguram ca la umflare acestea vor exploda.

Va rugam sa retineti:

Dupa ce ati montat anvelope noi este foarte indicat sa rulati conducand cu viteza moderata primii 200-300 km. pentru a aspri calea de rulare a anvelopei.Numai atunci anvelopele vor ajunge la capacitatea de aderenta maxima.

Depozitarea anvelopelor

Aveti in schita de mai jos (aici se refera la imaginea cu modul de depozitare a anvelopelor pe care o gasiti pusa intr-un post ceva mai sus - post-ul nr. 7 al lui google) modul de depozitare a anvelopelor montate pe janta si apoi nemontate:

Cele nerecomandate sau orice alte moduri de depozitare pot duce la deteriorarea anvelopelor.Acestea se vor depozita ferite de surse de caldura si de actiunea directa a soarelui in locuri uscate si departe de produse petroliere sau alte produse chimice care pot duce la degradarea acestora.

Anvelopele montate pe janta se vor depozita doar agatate de jante sau stivuite una peste alta, ideal pe un palet din lemn.

Anvelopele nemontate pe janta nu se vor stivui una peste alta sau atarna deoarece aceasta va duce la deformarea lor si la dificultati de a fi montate si umflate ulterior.

Presiunea in roti

STIATI CA?.... Presiunea incorecta in roti este principala cauza de distrugere a anvelopelor.

Presiunea scazuta in roti conduce la marirea consumului de carburant si la reducerea manevrabilitatii autoturismului.

Producatorii de autoturisme recomanda verificarea presiunii in roti minim o data pe luna in conditii de exploatare normala.

Cand verificati si reglati presiunea NU UITATI:

- aveti si roata de rezerva.

- aceste operatiuni se fac cu rotile la temperatura mediului ambient.Nu imediat dupa ce ati rulat timp indelungat(presiunea in anvelope creste prin incalzire) sau masina a fost parcata in soare puternic.

- strangeti bine capacelele valvelor.Acestea impiedica intrarea apei si prafului la ventil.

- inlocuiti imediat capacelele lipsa.

In cazul cand folositi azot pentru umflarea rotilor timpul de verificare a presiunii se mareste la 3-4 luni,presiunea in timpul rularii este mult mai constanta,se reduc pierderile de presiune,se elimina pericolul de explozie si procesul de oxidare a jantelor.

Protectia anvelopei

Apropiati-va de borduri cu atentie deoarece daca treceti peste ele fara atentia necesara va expuneti unui risc ridicat de a reduce durata de viata a anvelopelor Dv. Daca treceti peste borduri prea repede sau dintr-un unghi gresit,impactul poate cauza spargerea anvelopei.

Partea laterala iesita in afara,numita si galma,indica acest tip de problema si posibilele consecinte sunt:explozia anvelopei la viteza mare sau in cazul unei incarcari grele a masinii.Intr-un fel sau altul durata de viata a anvelopei va fi scurtata in mod drastic.Acelasi fenomen apare si la lovirea in gropi a anvelopei.

Sfat:

Conduceti foarte atent peste borduri,urcandu-le intr-un unghi cat mai larg posibil.Cand parcati de-a lungul bordurii evitati lovirea anvelopei.Daca totusi ati lovit violent anvelopele in borduri sau gropi opriti imediat masina si verificati daca nu cumva au aparut denivelari pe partea laterala .Daca au aparut,shimbati imediat anvelopa in cauza.Acest defect poate duce oricand la explozia anvelopei si expunerea Dv.la accidente.Daca nu au aparut denivelari la o lovire violenta,aceasta nu inseamna ca structura anvelopei nu a fost afectata.Verificati periodic starea partii laterale a anvelopei.Aceasta va poate scutii de neplaceri.

Schimbarea anvelopelor

Cum aflati marimea potrivita a anvelopei pentru autovehicolului Dv.?

Manualul de utilizare al masinii va da detalii despre anvelopele aprobate pentru autovehiculul Dv.

Ce ar trebui sa aveti in vedere cand va decideti pentru anvelope mai late?

Daca dimensiunea anvelopei este in manualul de utilizare puteti sa o montati.Daca nu,s-ar putea sa aveti nevoie de aprobare speciala din partea fabricantului automobilului.In ultima perioada tot mai multe masini sunt dotate cu computer de bord.Orice schimbare a dimensiunilor anvelopelor poate duce la indicatii eronate a vitezei si distantelor si chiar la defectiuni ale computerului.

Orice alegere a anvelopei trebuie sa ia in consideratie viteza maxima a autoturismului,indicii de greutate(care indica greutatea maxima suportata de anvelope),corelatia intre dimensiunile anvelopei si dimensiunile jantelor.

Daca nu dispuneti de manualul de utilizare nu ezitati sa ne contactati pentru un sfat.

Anvelope de iarna

Prima ninsoare este ceea ce le reaminteste multor automobilisti de anvelopele de iarna.Pentru a evita intarzieri iritante si indisponibilitati este intelept sa schimbati anvelopele devreme.In functie de locul unde locuiti aceasta se poate face oricand in cursul lunii octombrie.Noaptea temperatura

poate sa scada drastic si ar putea fi deja prea frig pentru anvelopele de vara.

Modificat de lucastn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azotul mentine presiunea ct in pneuri la rulare? Ce avantaje are ? Inafara de protectia sporita a anvelopelor pe interior...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azotul mentine intr-adevar presiunea constanta la rulare si impiedica incalzirea pneurilor la fel de tare ca atunci cand sunt umflate cu aer. Dealtfel, de la fizica stim (aproximativ) cu totii ca azotul este un bun agent de racire. Plus ca e mult mai usor dacat aerul. Rezulta ca este indicat sa umfli pneurile cu azot. Reversul medaliei: in tara sunt foarte putine statii care sa ofere asa ceva si pretul este destul de ridicat comparativ cu umflarea cu aer normal. Plus ca daca se intampla sa ai scapari sau sa faci pana si esti prin tara pe nu's ce coclauri...tre' sa treci roata respectiva inapoi pe aer, ca n-ai ce-i face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai sunt cateva avantaje al azotului: moleculele de azot sunt muult mai mari decat cele ale celorlate gaze din care este format aerul (O2, CO2, etc), iar riscul sa piarda azotul prin pori este mult mai mic decat daca este introdus aer; alta: azotul isi mentine o presiunea relativ constanta la fluctuatiile de temperatura, deci nu e nevoie sa refacem presiunea iarna-vara sau alte situatii de genul asta; alta: datorita faptului ca azotul este ..... agent de racire, temperatura anvelopei ramane aproximativ constanta in timpul rularii, neexistand pericolul supraincalzirii anvelopelor. Cel putin asa sustin specialistii. Daca ei mint, va mint si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum naiba azotul este mult mai usor ca aerul cand aerul are 70% azot??! Poate ca ce numesc ei azot (de il baga in pneuri) e de fapt un compus cu azot?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!