Jump to content

Cat rezista un motor TSI


Andrei1980
 Share

Postare recomandată

Am inteles...da am mers cu bicicleta si inca nu putin :) . Ce vremuri ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu zdrangane, lantul se lungeste, si din pacate nici tensionerul si nici variatorul nu mai poate compensa. Daca se merge cu el asa, sare si atunci e jale.

 

Din ceea ce stiu eu acum se monteaza o noua generatie de lanturi, cu configuratie a zalelor diferita. Din cate imi aduc eu aminte (sper sa nu gresesc) sunt la a treia generatie de lant, dupa ce la prima generatie aparea alungirea lui, au schimbat materialul si se rupea (acolo unde era stantata fiecare componenta), iar acum este unul care e mult mai stabil. SIncer la mine, dupa ce l-am schimbat nu am ami avut prb.

 

Ideea e ca atunci cand se aprinde un martor in bord e bine sa vezi ce e cu el, nu sa-l ignori.

 

Se pare ca uleiul 5w40 are un mare rol in aparitia acestor probleme, deoarece adera impreuna cu funinginea pe lant si apar tensiuni. Cei care folosesc 5w30 au avut mai rar/tarziu probleme, pentru ca acest ulei are si rol detergent, care curata lantul

 

 

Oricum, toate problemele de care vorbiti sunt intalnite la multe alte marci de masini. Nu cred ca trebuie sa comparam un motor proiectat in anii 70-80, care are o maturitate si la care nu mai pot aparea probleme cu un motor de generatie 2007-2008.

 

Iar pentru cei nostalgici ar trebui sa stie, ca orice imbunatatire si modernizare aduce de la sine si probleme suplimentare.

 

Cei care au avut ghinion, si care au prezentat probleme majore (pistoane sparte, lant sarit, etc) nu cred ca prezinta toata problema (nu din rea vointa ci cel mai probabil din nestiinta) si cred ca fiecare caz are particuaritatile lui, pe care noi nu le stim, si care din punctul meu de vedere nu fac ca ele sa constitiue regula generala de fiabilitate sau non fiabilitate.

 

Cred ca ar trebui sa vedem doar problemele care depasesc un anumit procent.

 

si ma distrez ca aici isi dau cu parerea unii care nu stiu nici mecanica, nici nu au informatii decat in cel mai bun caz de motorul de Dacie de pe vremea nu stiu cui, nu au nici in folosinta motorul da ei stiu ca e prost... Acri strugurii nu? :)

 

eu nu am fost fan VW si probabil ca nu as fi fost daca nu aveam masina cu acest motor (am primit-o dintr-o intamplare) si sincer nu imi doresc alt motor, exceptie 2.0 tfsi.

 

Imi place, iar acest motor e ceva mai mult decat orice gasiti voi in garajul lui "Bunicu' ". Cred ca trebuie vazut si altceva decat pareri in necunostinta de cauza. La o simpla cautare pe net gasiti si masini care au sarit de 300.000 km si nu au probleme majore.

 

Acest motor necesita o ingrijire atenta, si in afara de cateva accidente (pentru care nu stim toate imprejurarile) si cateva probleme cunoscute nu sunt surprize.

 

pe de alta parte cred ca ar trebui sa depasim mecanica de acum 100 de ani., iar costurile de mentenanta sunt destul de mici.. Din pacate in Romania sunt putini mecanici care stiu cu ce se mananca acest motor. Si asta genereaza pareri " avizate si profesioniste"

 

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

nu neaga nimeni avansul tehnologiei sau importanta ei ci ceea ce deranjeaza este calitatea motoarelor. Poate ca aliajul din care sunt facute componentele ,modul de asamblare nu mai este cel care a fost. Odata cu reducerea costurilor s-a redus si calitatea. Ca nu zice nimeni ca motorul tsi nu este bun......doar ca sunt cazuri in care au fost probleme......



Iar aceste probleme ne dau de gandit, mai ales pentru cei care inca nu avem aceste probleme si cautam solutii pentru a le contracara si sa ne bucuram cat mai mult de masinile noastre :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice material are si el o durata de viata sau exploatare. Si motoarele/producela pe care voi le considerati fiabile, atunci cand aveau putin timp de la implementare au avut multe probleme, dar nu isi maia duce aminte nimeni de ele. De ce? Pentru ca au avut timp sa evolueze. Asa s-a intamplat si in cazul acestui motor TSI. pentru cei de 122 cp prin update de soft se ajunge de la cod CAXA la CAXC  de exemplu, pentru care a reprezentat o evolutie. La motoarele de generatie noua nu mai e suficient sa aiba scanteie aer si benzina, si sa iasa acolo un amestec ca se aprinde el.... Sunt foarte importanti acum momentul, cantitatea, unghiul, etc.

 

Asta duce la un fapt: atunci cand apare un defect, cat de mic ar fi el trebuie cercetat si remediat, nu se mai poate cu "lasa ca merge si asa"

 

In general nu se mai fac produse care sa tina la nesfarsit. Din pacate, sau din fericire..... depinde cum privesti.

 

Atunci cand faci o investitie intr-o masina trebuie sa stii ca din minutul in care cineva iti da cheile ea genereaza cheltuieli. Problemele aparute la unii nu inseamna ca vor aparea la toti. Sunt probleme care sunt influentate de multi factori, si fiecare caz are particularitatile lui. 

 

Concluziile acestui topic nu pot fi decat statistice din punctul meu de vedere. Daca o sa va luati dupa fiecare caz cu probleme teoretic o sa va imbolnaviti toti. Stiti voi vum se spune ca studentii la medicina or sa aiba in timpul scolii toate simptomele tuturor bolilor pe care le studiaza.

 

 

Bucurati-va de masini, au motoare superbe, iar daca sunt probleme nu va ramane decat sa le rezolvati.

 

 

Pace!!

 

later Edit

 

un exemplu:

 

http://cautare.mobile.ro/automobile-anunturi/vw-touran-1-4-tsi-highline-navi-7-sitze-facelift-seevetal-bei-hamburg/161760076.html?useCase=SearchSession〈=ro&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=109&maxPowerAsArray=KW&fuels=PETROL&siteId=ROMANIA&negativeFeatures=EXPORT&minConstructionYear=2005&tabNumber=2

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ca o mica/mare curiozitate. Are cineva idee exacta cand a intrat in productie cel de-al 3-lea lant. Sunt curios de an, 2009-2010? Daca odata cu schimbarea lantului au implementat si un alt tip de intinzator sau a ramas acelasi.

 

Ca tot adusesem vorba de Dacie intr-un post anterior si un coleg facea referire la nostalgici, oare nu s-au saturat toti sa  "arda" bujiile la aragaz, sa le "regleze" la tabla de la aripa, sa mai regleze o platina cu coala de hartie, sa sufle in jiglere si sa scoata serpisorii din carburator, sa <tuneze> motorul cu carburatorul dublu-corp de la olcit sau "mai baga un pic la avans sa mearga mai turata ca alea de la curse" :))

 

Asta este cam singurul dezavantaj al forumului dupa cum bine sublinia Cip_B, multi "avizati" dau cu parerea si de cele mai multe ori prost, sperie oamenii care incep sa isi faca griji sa investeasca bani unde nu e cazul.

 

Referitor la zgomotul motorului, totusi, cu capota ridicata mi se pare un pic cam zgomotos si nu ma refer la lant ci la motor in sine, are un tacanit constant care imi displace in zona clapetei de acceleratie. In masina la 130 in treapta 6 zici ca mergi cu o masina electrica, de consum sa nu mai spun :)) Iubesc motorul asta

 

LE: la zgomotul asta ma refeream pe care il are si colegul in post-ul cu pricina http://vwforum.ro/topic/99046-motor-12-tsi-probleme-si-rezolvari/?p=2058707

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus, zgomotul lantului la pornire e din cauza intinzatorului hidraulic, care nu intinde lantul cum trebuie pentru ca nu are presiune de ulei. Eu nu cred ca lantul se largeste, pentru ca e facut sa suporte forte foarte mari, problema e din cauza intinzatorului. Daca lantul s-ar largi, zgomotul acestuia ar fi prezent tot timpul, nu doar la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ma refeream strict la "tacanitul" motorului, nu la zornaiala lantului care se aude cand masina este turata, tacanitul pe care personal il aud si cand masina este calda si in relanti, :) ne tacanim toti cu zgomotele astea si facem cam mult off-topic.

 

Multumesc de parere  :beer:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul ala e specific TSI, il am si eu, e si pe 1.2 TSI nou, ca doar pe ala am avut ocazia sa-l ascult. Nu mi-as face probleme din cauza lui, desi e destul de ciudat, gen "masina de cusut".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele cu tehnologia FSI fac asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Pe scurt motoarele otto s-au tacanit :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectia directa e zgomotoasa (are acel tacanit) si nu e un defect.

 

 

Cristian

 

intinzatorul de lant e doar un cilindru mic care prin presiunea de ulei tine lantul intins (prin impingerea unui ghidaj) la o anumita tensiune

 

Cand lantul se intinde acel cilindru mic ajunge la limita lui de intinderesi atunci lantul se slabeste.

 

 

In mers nu se aude zgomot, pentru ca se formeaza initial o configuratie care nu mai permite variatorului sa regleze avansul (acesta are un actuator de comanda hidraulica, actuator care este incorporat si care este de altfel responsabil si de zornaitul de la pornire) (se aprinde check engine n bord si da eroare de senzor de ax cu came in general, dar cand se verifica distributia cu calele de potrivire acesta nu mai e la punct).

 

daca nu se remediaza problema atunci acesta se lungeste si mai mult si sare in mers. Atunci motorul e compromis

 

Ai mai jos o fotografie in care gasesti configuratia lantului vechi/nou si sper ca in curand sa iti aduc mai multe fotografii cu modul de functionare /distributii reale de TSI

 

eu am schimbat deja lanutl de anul trecut sau acum 2 ani. l-am schimbat la Coso Garaj (cu multumiri Florin) si am vazut ce e acolo.

 

daca vrei detalii iti dau cu placere

 

LE ai in una din fotografii cum se prezinta o distributie cu lantul alungit. Sageata arata ca intinzatorul e ajuns la capat.

post-75783-0-63901000-1362471517_thumb.p

post-75783-0-09502800-1362471539_thumb.j

post-75783-0-06495400-1362471546_thumb.j

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Am analizat fisa tehnica a motorului si am observat poza pe care ai postat-o aici. Nelamurirea mea este legata de intinzatorul hidraulic. Am inteles ca generatia veche de lant se lungea dar se pare ca si intinzatorul e problematic. Cum te intrebam si pe pm, ai schimbat doar lantul sau si intinzatorul? Ce durata de viata asteptata si normala ar avea lantul si eventual intinzatorul acum, la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am auzit probleme de intinzator pana acum, si am vazut/citit de multe probleme pt cest motor. Nu am schimbat intinzatorul, deaorece acesta functiona normal. De altfel o data cu montarea noului lant (care a fost o piesa originala) acesta arevenit in parametri normali de functionare si pe o pozitie intermediara

 

Am schimbat pe la 40.000 km, si acum am depasit de mult km acestia si nu mai am probleme. 

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

si cat te a costat operatia? mie mi au cerut in jur de 1000 ron lant,intinzator si cele 2 patine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Motorul meu TSI (1.2 CBZB ALTEA XL) a rezistat pana azi, la 42500km si 2 ani fara 2 doua luni.

Dupa un drum ok Vatra Dornei-Iasi, aseara am lasat masina ok in parcare.

 

Azi am avut surpriza sa nu porneasca decat la a 4 cheie, mers innecat, singurul martor de pe bord aprins era de la ESP, iar dupa ~1km de mers cu maxim 40km/h motorul s-a oprit pur si simplu.

Am parcat din inertie (noroc ca era un loc liber), si nu a mai pornit.

Dusa pe platforma la reprezentanta, concluzia : motor nou [2 bujii nituite].

Ulei/antigel/combustibil OK, revizii ok, mers normal , garantia expira in 2 luni [luck!].

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

imi pare rau sa aud asta ......da si tu mai multe detalii despre posibile cause

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea stiu ce cauze pot fi.

 

Revizii facute la reprezentanta la intervalul stabilit. (15k,30k, urma 45k in vreo luna)

Viteza 50-140km/h

Drumurile noastre care sunt.

Benzina de obicei Rompetrol 95

Interventii (in garantie) : un distantier pus la turbina(rechemare service) si un termostat schimbat [blocat pe deschis].

Incidente : o groapa in asfalt in urma cu vreo 2 zile/500km =>jante dreapta buza stramba si capace zburate pe cimpie.

Tacanitul obisnuit de lant la pornirea la rece.

Scut metal (tabla groasa, russian) sub motor (de fapt din spoiler pina pe puntea fata), deci exclus lovituri sau alte chestii.

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia a fost schimbata vreodata?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: acum scriam si eu asta, cand m-a atentionat programul!

 

 

vezi, partea cu groapa si strambatul jantei sa nu le-o spui la marii mecanici de la garantie!!!!!!! Vor spune ca din cauza asta a sarit lantul, l-ai deranjat de pe pozitie!!!!! :biggrin:

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca nu a fost schimbata, masina nu facea un zgomot ciudatel cateodata la pornire?

Un carait timp de 2.3-4 secunde chiar la pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a fost schimbata.

Din cate stiu eu lantul (la MPI-uri) merge ~120k km, am avut o skoda fabia l-a schimbat la 170k (era galagios de acuma, model fara intinzator).

In manualul de service al masinii nu se spcifica nicaieri un interval de schimb, ci doar ca "se verifica si daca este cazul inlocuieste". 

Acuma la 42000km n-am auzit de schimbat curea/lant sau altceva legat de distributie la nici o masina.

Si de la sarit o groapa, nici la bicicleta nu mi-a sarit lantul :D

Ideea e ca trebuie sa stau pe creanga vreo saptamana-doua pana se rezolva treaba.

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Macar te alegi cu un motor nou. ( cred ca garantia lui va fi de 2 luni doar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU! Daca lucrarea se executa in garantie v-a avea doar cat mai are masina garantie. De exemplu daca mai ai doua luni doar doua luni o sa aibe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!