Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Uleiul nu face zgomot, de la altceva e bolboroseala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am verificat nivelul uleiului si e pe maxim(aproape de indoitura de sus pe joja), probabil il arunca mai tare.... Oricum ca sa-mi fac o parere trebuie sa fac vreo 7000km, motorul parca e un pic mai galagios, inainte se auzea doar unitatea de injectie, acum se aude si o oarecare "frecare" care tind sa cred ca vine din zona cilindrilor, e posibil sa dureze pana "pleaca" de tot vechiul ulei, din ce am inteles fiecare ulei isi formeaza o anumita pelicula de lubrifiere, poate inca nu s-a format acea pelicula si de asta o fi mai zgomotos ca altfel nu-mi explic de ce.

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Joi am schimbat si eu uleiul (gunoi de castrol 5w40) cu Ravenol 5w40 VMO. Nu mi-am dat seama in 90 km daca motorul e mai silentios, ca s-a mers doar cu muzica in masina. SI nici daca imi consuma mai putin, ca in ziua respectiva am schimbat bolturile de la injectoare si reglat avansul (basca tempomat, il folosesc des de cand l-am montat- mai exact de vineri). Cand a fost desfacut capacul de la axa, era curat la interior, niciun pic de mazga pe capac sau in chiulasa). Anterior s-au folosit mai multe marci, texaco, castrol, mobil. As vrea sa am o parere mai obiectiva, dar circumstantele nu ma lasa. A, folosesc si ulei 2t in motorina, deci chiar nu-mi dau seama daca motorul toarce mai finut.

Sper sa nu faca figuri axa cu came, care are uzura la doua came pe evacuare (cyl 1 si 4).

 

Sper iarasi sa fi facut o alegere buna cu uleiul asta, va fi schimbat doar la 10k km, voi merge cu aceeasi marca. Nu voi sti daca si cat mananca motorul decat in cateva mii de km. Mi-a ramas cam 1,3 litri in bidonul de 5 litri. Cel de la care l-am cumparat il ia de la reprezentanta Ravenol Romania (e ruda cu mine, sper sa nu ma minta). Daca mai e cineva cu motor euro 3 cu PD si foloseste acest ulei de ceva vreme, il invit sa spuna cateva cuvinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna prieteni. Ce ulei imi recomandati la passatul meu? mentionez faptul ca am avut un consum foarte mare de ulei 1L la 4000km (nu am sesizat pierderi sub masina). Am folosit ulei Ravenol 5w 40 vsi. Sa incerc un 10w 40 llo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Aprox asa aveam si eu consumul de ulei cu Aral High Tronic 5w-40. Acum am bagat Liqui Moly TopTec 4000 si de aprox 2000 km nu a scazut abdolut deloc nivelul. Eu sunt multumit de acest ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blondurulz, faci o mare greaseala daca treci la 10w. Ramai pe specificatiile VW, respecta norma si cumpara un ulei cu certitudine a provenientei. Cauta neetansari, locuri pe unde sa scape ulei, daca ai TDI verifica turbo/intercooler. Incepe cu un ulei bun, dar max 5w.

Lucian M. Si eu vreau sa incerc Ravenol. Si eu sunt in cautare de "opinii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blondurulz, faci o mare greaseala daca treci la 10w. Ramai pe specificatiile VW, respecta norma ...

 

Autodata zice ca, pentru motorul lui (ALZ), 10W 40 se cam pupa.

Si, apropos, pune Rheinol. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt as in uleiuri, in acest "careu de asi" i-as mentiona pe andrei, nec, iuliu m. (Mereu au sarit in ajutorul nostru si le multumim)

Insa, am invatat ca, daca VW indica norma x w yy , trebuie respectata intocmai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit si eu la Ravenol VPD, l-am mai avut in masina cu vreo 2 schimburi in urma, dar era mai greu de procurat. Acum l-am gasit la un magazin din oras. Eram foarte multumit si de Aral 431, dar in lipsa lui.... Poate o sa incerc si VMO data viitoare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut si eu schimbul cu VPD 5w40 la Mobel Auto - Ploiesti. Baietii binevoitori, m-au intrebat de unde e uleiul asta, cine il face, etc, ca ei nu au auzit de el niciodata. M-a bufnit rasul.. si le-am zis ca e ceva mai bun decat Castrol-ul ala prost 5w30 long life. S-au strambat si mi-au bagat o replica tare: "o faci pe pielea ta, ca si Castrol nu o sa gasesti altul, si vezi ca BXE-uri ca al tau au picat pe capete, daca pui uleiuri din astea dubioase o sa vii la noi cu el praf si nici nu o sa iei nimic pe garantie". Replica mea a fost clara: "Nu am garantie". Ei: "Da, dar poate te mai ajuta cu bani fabricantul..ca e problema de fabricatie la ele ..desi nu s-a intamplat". Am incheiat discutia..nu avea rost sa mai continui :)

Prima impresie (desi nu cred ca are vreo legatura cu schimbul de ulei si filtre): motorul merge mai frumos, trepideaza mai putin - pana la a treia repornire (dupa aprox 20km facuti in oras), dupa care a revenit la mersul lui putin tremurat la ralanti, in schimb nu mai scoate pic de fum nici la kick-down pe a2a si a3a (chiar pana sa ajung la Mobel am facut cateva accelerari de genul, si lasam o dara buna de fum, apoi deloc!). Vom vedea dupa mai multi km cum se comporta - deocamdata am facut doar vreo 40km in oras cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceiasi reactie am avut si eu parte cand am mers cu ravenolul 5w30 la schimb. Cred ca mecanicii sunt extrem de conservatori. Le este greu sa accepte ca si altceva e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serviceul recomanda intodeauna ca fiind cel mai bun

 marca de ulei cu care are contract  comercial si discount mare....

Ce stie mecanicul devorator de cancan si click  dimineata despre 

chimia lubrifierii....despre bazele uleiurilor pachete de aditivi 

prescriptiile de protectie la uzura a normelor   cu ultima revizie din ultimul an...

Majoritatea recomanda uleiul cu bulinuta " sa dai cu unghia pe cerculet sa vezi ce bun e"....

la atehnici prinde bine marketingul de eticheta...

 

intrebati un mecanic  urmatoarele....

ce limita de uzura are norma  asta de ulei a marcii respective

in testul pe cama (cel mai sever) la ultima revizie a normei....

liniste  ....liniste  ... 

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand le-am mai spus si ca producatorul spune ca uleiul rezista pana la 60000km, dar e recomandat sa fie schimbat dupa cum spune producatorul masinii au inceput sa rada si mi-au spus ca nici macar Castrol 5W30 care e longlife nu tine mai mult de 30000km, si e printre cele mai bune :) ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Long life in romania nu prea exista la tipul de exploatare al masinii si cantitatea de praf din aer, long life e o gaselnita mai noua a constructorilor pt uzura progresiva deoarece nu mai vindeau volume mari   motoarele picau prea tarziu....mult peste 250000km cat facuse calcul industria de masini light duty...

eu nu as tine nici un ulei in ROMANIA mai mult de 10000km indiferent de marca sau norma...

pt cine vrea sa se convinga poate scoate un ulei dupa ce a mers 15000 km si dus la analiza la LICLA Ploiesti.

Pt a se convinge daca mai are resursa sau nu.

In testul facut de  pe flote de taxiuri in LAS VEGAS s-a demonstrat inca odata ca pana in 10000km toate marcile de ulei rezista si fac treaba daca se respecta norma...dupa 10000km  uleiurile incep sa se degradeze dramatic unele uleiuri mai repede altele mai incet   si incepe uzura progresiva    draga mult constructorilor dupa garantie.

 

eu in locul distribuitorilor de uleiuri as pune un buletin de test la 0 si la 10000km al tipurilor de ulei ce le vand cu testare a banalului

test de rezistenta a peliculei de ulei

 

Determinarea rezistentei la presiuni pe masina cu patru bile

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un test la fifth gear, un golf diesel care mersese in anglia 15 mii km cu ulei fabricat in anglia, un fel de castrol dar facut acolo, deci probabil mai bun :), i-au verificat vascozitatea si din 5w-40 ajunsese 5w-30, plus multe impuritati in el. plus accelera mai incet decat cu uleiul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare cumva plauzibil ce spui. Sunt de acord desi nu sunt pur convins ca intre 10 si 15 mii km se produc schimbari drastice la un ulei. E doar parerea mea personala, nu am argumente de natura tehnica, asa ca luati-o ca atare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si cat vrei sa tii masina  daca e uzata si vrei sa tragi cat mai mult de ea faci schimbu in scurt daca o vinzi dupa 150000km de noua poti schimba la cat zice constructorul

 

Sant taximetristi in Bucuresti cu motoare Logan pe gaz   ce schimba semisinteticul 10w40 la 6000km si motoarele merg inca..fara probleme majore

 

deci schimbul scurt cu norma data de constructor sau mai buna..e cea mai buna protectie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la 63000km am schimbat la ~14000km sau un an  (care a fost prima), iar acum am schimbat la 10000km si asa am de gand sa fac in continuare. Vom vedea cum se comporta in timp motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am comandat 6 litrii de ulei 5w 40 vsi, baietii de la ravenol au fost prompti, ieri am sunat si acum a ajuns. voi tine pana prin octombrie uleiul care il am plus voi completa (probabil mi se va duce 0.7l ) apoi voi face schimbul nr 2. sper sa imi scada consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa un drum facut ieri de bucuresti(dus-intors) cu ravenol vpd 505.01  trag urmatoarele concluzii ( cu sau fara deja vu) :

- motorul se aude( toarce) mai linistit si la relanti si in sarcina.

- pornire mai usoara

Vedem pe parcurs cum se va comporta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

deci schimbul scurt cu norma data de constructor sau mai buna..e cea mai buna protectie 

pentru ca de multe ori conditiile normale de exploatare a masini sunt un vis frumos.In realitate masina are parte de praf, un carburant indoielnic, rulaj la turati diferite si piese cu fabricanti obscuri.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
NicusorNarcis

Salutare tuturor, pentru un vw golf 4 cu 225 de mii de km , tip motor AKL 1.6 SR ce tip de ulei imi recomandati ? mentionez ca pana akum am folosit CASTROL 10w 40 si din ce am citit paginile anterioare nu ar fi asa stralucit precum Ravenol... In privinta completarii cu Castrol stau destul de prost pt ca la 3000-4000 completez aprox cu 1 litru... astept opinile dumneavoastra in special de la Ravenol... Stima !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 - VSI-ul este cel mai performant de la turisme (nu stiu la racing cum e), dar s-ar putea sa iti consume mult ulei daca cu 10w40 ai consumul ala. Dar e de incercat

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de VSI, nu stiu daca s-a mai uitat cineva de curand pe specificatii, dar zici ca l-au bagat pe steroizi :) PP -50C si FP 244C  :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

madhorsefuzzy

Da dar pare ca l-au si ingrosat:

Viskosität bei 40°C mm²/s 92,0

Viskosität bei 100°C mm²/s 14,8

 

dar indicele de vascozitate a scazut de la 174 la 169 ...

Modificat de madhorsefuzzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!