Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

cristianionut

In toate masinile diesel folosite de mine uleiul se ingrea dupa cateva sute de km.Am vazut si un opel astra in rodaj care avea uleiul ca mierea.La golf 7 am 1500 de km si uleiul (de fabrica) este negru.

 

Revenind la topic ma apropii de revizie la golf 4 iar uleiul are 10 000 de km si ma declar multumit.Nu am avut un consum deosebit al motorului (pina intr-un litru) iar rulajul a fost mai mult urban.Imi place in schimb pornirea motorului la rece, iarna, in combinatie cu motorina Mol care este la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate masinile diesel uleiul se inegreste imediat


M-ati facut curios referitor la culoarea uleiului. . 

Pune o poza eventual cu un servetel cu uleiul picurat de pe joja, sa facem comparatie si noi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti zic eu cum arata Ravenol VMO .... eu sunt la al doilea schimb cu ravenol VMO ( la mine intervalul este 7-8000 km) 80% trafic urban.

Pana la 5000 de km arata inca maroniu. 

INSA nu e neaparat un lucru bun, teoretic poate sa insemne ca nu are capacitate buna de detergent si dispersant al funinginei....  :)

 

Iar despre consum, la 7000 km pe joja consumul este nesemnificativ, maxim 1/3 din zona hasurata de pe joja. In conditiile in care nu merg sub 2000 niciodata ( nici in oras nici in afara)

( masina are 60.000 km, uleiul schimbat mereu la maxim 8000 de noua)

NU exista zgomote suspecte la pornire, in mers, la cald, la rece, sau dupa 5-600 km de autostrada mers continuu.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fac si eu schimbul, al doilea cu Ravenol. Daca fac un mix de VMO cu VPD are ceva ? Nu gasesc VMO in timp scurt si mai am ramas de data trecuta un litru si ceva. 

Uff...n-am reusit sa ma uit la culoarea lui, dar la schimb il vad cel mai bine. Am vreo 7000 km facuti cu VMO. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti zic eu cum arata Ravenol VMO .... eu sunt la al doilea schimb cu ravenol VMO ( la mine intervalul este 7-8000 km) 80% trafic urban.

Pana la 5000 de km arata inca maroniu. 

INSA nu e neaparat un lucru bun, teoretic poate sa insemne ca nu are capacitate buna de detergent si dispersant al funinginei....  :)

 

Iar despre consum, la 7000 km pe joja consumul este nesemnificativ, maxim 1/3 din zona hasurata de pe joja. In conditiile in care nu merg sub 2000 niciodata ( nici in oras nici in afara)

( masina are 60.000 km, uleiul schimbat mereu la maxim 8000 de noua)

NU exista zgomote suspecte la pornire, in mers, la cald, la rece, sau dupa 5-600 km de autostrada mers continuu.

 

Subscriu la tot ce a spus Andrei. Aceleasi conditii ca ale lui insa, eu folosesc 5w30 VMP al 2 lea schimb dupa 5000 km primul ca atat am facut in 6 luni. 

 

Tot maroniu pe servetel dar nu m-am mai uitat la el de cateva luni. Voi verifica si revin cu feedback.

Modificat de dumidude
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Pt un Golf 5 1.6 FSI ce ulei 5w40 recomandati? VMO? VSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele s-ar comporta cam la fel in 1.6 FSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VSI e cel mai performant 5w40 de la RAvenol . 75 % PAO, aprobare Porche pt benzinare, etc.

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VSI clar, mai ales ca are flash point mai bun - despre 75 % PAO am mari indoieli...

 

A mai aparut si RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40, nu stiu daca si in RO, l-as pune in perioada rece a anului, adica vreo 5-6 luni la Brasov :)

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40.html

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am informatia de la reprezentatul oficial Ravenol Romania, acuma daca ei mint, mint si eu. Dar stiu ca in Germania e legea ca, nu poti sa etichetezi produsul ca Vollsynth daca nu e min 75 % sintetic. Iar pe VSI scrie Vollsynth

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar dupa ultimele "norme" s-ar parea ca si hidrocracarea este o prelucrare chimica complexa si produsul ei s-ar incadra tot la uleiuri  de sinteza, deci sintetice....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au inceput si nemtii sa foloseasca ametec GRUPA 3+(SEVER HYDROCRACKATA)   in baza le marketeaza ca HC SYNTEZE

GRUPA 3+ inalt purificata cu molecule similare PAO este marketata in restul UE (CU EXCEPTIA GERMANIA)

ca full syntetica

 

pe un bidon de ulei cu cod de bare ce incepe cu 4 (german) pe care scrie VOLLSYNTETISCHE baza este sintetica majoritar procentual.

 

de ex toate ravenol cu V prima litera in codul de dupa vascozitate sant marcate vollsyntetische si au AMESTEC baza ---majoritara ----- PAO

A nu se confunda bidoanele pe care scrie VOLLSYNTHEZE  ce inseamna 100% de sinteza  

 

doar   VOLLSYNTETISCHE  insemna 100%SINTETIC

 

exemplu aici vedem faimosul CASTROL EDGE

NUMAI CU BAZE SEMISINTETICE  (GRUPA3+) marketata full synt in restul lumii inclusiv RO

In pozele de pe bidon de pe site-ul german  scrie clar doar syntheze.

 

http://castroledge.de/produkte/motorenole

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisa MSDS de la VSI (nu mai e afisata pe situl oficial), nici vorba de PAO majoritar care oricum e o raritate in zilele noastre.

Majoritatea au baza HC + aditivi antifrictiune + (eventual) polimeri + antioxidanti (amine, fenoli) + detergenti - dispersanti.

 

MSDS VSI

 

Ar trebui sa apara ceva de felul:

Polialphaolefin CAS 68037-01-4

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printing date : 25/08/2010

Reviewed on: 25/08/2010

 

Mai este valabilă acea fișă ? Mie nu mi se pare. Și chiar și-așa, unde scrie ceva legat de compoziție (PAO , nePAO sau altceva) ?

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie ca a expirat ?

 

PAO este o substanta periculoasa pentru mediu, trebuia sa apara codul de mai sus.

Ravenol defineste VSI in MSDS simplu: amestec (MIXTURE), nu full sintetic, sau PAO 75% sau macar majoritar.

PAO nu apare nicaieri decat in spusele dealerului am inteles.

Ma tem ca nu e de ajuns :)  Nici pretul nu sugereaza PAO majoritar.

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Revin iar cu discutia despre CleanSynto, apare pe bidoane aceasta titulatura de marketing iar pe siteul oficial explicatia -http://www.ravenol.de/en/company/cleansynto.html

 

asa, ca este clar ca uleiurile au PAO dar procentul este stiut doar de producator, clar ca VMP are o formula superioara, va pot spune ce am patit eu.

 

am avut 4 schimburi cu VMP, ajungand la 170.000 km, am decis sa pun HLS, masina la prima cheie, a pornit foarte zgomotoasa, asa si a2a zi, cam dupa cateva sute de km, usor usor a intrat in regim normal de mers cu pornire fara zgomot puternic de metal pe metal, daca nu cunosteam ravenolul sigur intram in panica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scrie niciunde ca PAo este majoritar in uleiurile ravenol. Clean synto specifica destul de clar ca uleiul este format din amestec de PAO, uleiuri sintetice, uleiuri minerale (baza) si aditivi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca exista ulei de aceasta specificatie 5w40 cu 100 % sintetic oricat am vrea noi sa fie.Orice ulei de acest gen are o baza minerala ,ulei sintetic si mai ales aditivi care sunt puterea ,reteta doar fabricantul o stie ,nu vad interesul economic sa afiseze procentele din  compozitie a acestor componente.Noi mergem pe mana producatorului si luam de buna fisa tehnica afisata.Totusi daca scrie ca este sintetic,nu isi permite sa nu aiba cat de cat sintetic in compozitie.Cat are ? Este o intrebare la care nu avem acces pana cand legislatia  nu va obliga producatorii sa afiseze procentual compozitia produsului finit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot să afirm un lucru, dupa 1 an de mers cu Ravenol: numărul optim de km pe care îi poți parcurge în regim sever de oraș (adică preponderent, cu porniri multe și drumuri scurte), este de 7000-7500 km. După acest prag, uleiul își pierde proprietățile de ungere și motorul începe să fie zgomotos. Practic, poți parcurge cam cu 2000 de km mai mult decât cu un Castrol Magnatec, sau un alt ulei mineral/semi-sintetic la aceiași bani. Diferența majoră se vede totuși în motor, unde Ravenol lasă curățenie iar Castrol lasă păcură.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cat % are sintetic este o foarte importanta caracteristica ce ar trebui publicata si dovedita clar. E ca si cum mergi sa iti cumperi masina dar nu iti poate spune producatorul ce motor are, ca e reteta lui personala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot să afirm un lucru, dupa 1 an de mers cu Ravenol: numărul optim de km pe care îi poți parcurge în regim sever de oraș (adică preponderent, cu porniri multe și drumuri scurte), este de 7000-7500 km. După acest prag, uleiul își pierde proprietățile de ungere și motorul începe să fie zgomotos. Practic, poți parcurge cam cu 2000 de km mai mult decât cu un Castrol Magnatec, sau un alt ulei mineral/semi-sintetic la aceiași bani. Diferența majoră se vede totuși în motor, unde Ravenol lasă curățenie iar Castrol lasă păcură.

Deci intr-un cuvant uleiul este bun ,isi face treaba bine pentru cel putin 10k km de exploatare in conditie normala de rulaj.Daca nu depune este un semn bun de calitate ,mare lucru pentru un motor sa ramana curat dupa fiecare schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam acestea sunt concluziile care se pot trage. Nu este un ulei long life și nici nu este marketat astfel, așa că nu putem să comentăm ceva în privința asta. Este un ulei care își face treaba, cu un preț corect. Cei care vor mai mult ar trebui să se orienteze clar spre altceva. Dar vor trebui să scoată dublu din buzunar. :)

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ce avem noi in Romania,praf,motorina slaba in raport de pret cred ca este tot ce trebuie pentru o exploatare de zi cu zi in conditii normale .Pentru alte cerinte mai agresive de exploatare a se cauta uleiuri speciale cu preturi pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca 10w40 TSi  de la RAVENOL  are 30% minim PAO cum scrie pe site german (semisintetic cu CLEAN SYNTO)   celelalte vollsyntetische scris pe bidon au minim 51% PAO in baza n-ar risca neamtul un proces ca nu e prost sa incalce legea germana oricand concurenta ar trimite un bidon la teste....

deci amesteca  PAO cu grupa3+ sau mineral  in functie de norma uleiului  si pret...cat procent de PAO nimeni nu stie retetele sant secrete la orice producator important este ca in Germania nu pot pune VOLLSYNTETISCHE pe bidon daca baza nu are procent majoritar in amestec PAO.  VEZI bidoanele de Aral care sant facute numai in GERMANY unde scrie SYNTEZE  sau CASTRONUL  care nu are nici un ulei autoturism light duty  cu baza sintetica ci doar grupa 3+  pe bidoanele germane CASTRON scrie HC SYNTEZE sau VOLLSYNTEZE, nici vorba  de VOLLSYNTETISCHE

 

Acelasi lucru se intalneste si la LIQUY MOLLY  in paginile online non germane e plin de fullsyntetic grupa3+  cand selectati pagina in germana se schimba smecheria si neamtul respecta legea si dispar fullsynteticele ca prin farmec doar un singur 5w40 VOLLSYNTETISCHE. si alte cateva vascozitati  cat degetele de la o mana maxim in rest semisintetice sau minerale.

Asa ca deocamdata pana se schimba legea in GERMANIA neamtul o respecta.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru al meu 1.9tdi pd BKC ce Ravenol recomandati, vpd sau vmo? Domnul Tiberiu mi-a recomandat vpd. Voi ce recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!