Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Eu ți-aș recomanda SSL 0W40, VSI 5W40 sau HLS 5W30. Sa ne confirme cineva dacă este nevoie de 504 pentru acest motor. 507 este pentru diesel Common Rail cu DPF.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa spun ceva acum care de obicei supara multa lume: "De ce ?"

 

Vad ca VSI are continut mai mare de cenusa sulfatata decat restul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ți-aș recomanda SSL 0W40, VSI 5W40 

sau mai bine 0w-40 . sau daca face putini km/an si vrea sa tina pana in 2 ani poate pune rheinol LLX 5w-30.

 

spunea cineva mai sus ca a facut deja vreo 5k km urban si il tine pana la 11k, desi se incadreaza deja in regim sever si schimb la 7,5k km.

 

 

sincer, doar VSI mai arata bine ca inainte, restul par modificate in rau, fara vreo explicatie. mai bine rheinol.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"sincer, doar VSI mai arata bine ca inainte, restul par modificate in rau, fara vreo explicatie. mai bine rheinol."

cum adica modificate in rau?au inceput si astia cu magarii...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa spun ceva acum care de obicei supara multa lume: "De ce ?"

 

Vad ca VSI are continut mai mare de cenusa sulfatata decat restul.

Cenusa apare ca rezultat al arderii compusilor cu zinc, folositi din mosi-stramosi pentru protectia motorului. O cantitate mai mare inseamna o protectie mai buna.

Reglementarile din ce in ce mai stricte au dus la inlocuirea comspusilor cu zinc cu altceva care nu produce cenusa, care nu prea se stie ce este si daca functioneaza la fel de bine ca zincul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi la uleiurile cu tbn mic si zinc putin se foloseste boron nitride,si alte pachete de aditivare care sant mult mai performante..  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

O sa spun ceva acum care de obicei supara multa lume: "De ce ?"

 

Vad ca VSI are continut mai mare de cenusa sulfatata decat restul.

Cenusa apare ca rezultat al arderii compusilor cu zinc, folositi din mosi-stramosi pentru protectia motorului. O cantitate mai mare inseamna o protectie mai buna.

Reglementarile din ce in ce mai stricte au dus la inlocuirea comspusilor cu zinc cu altceva care nu produce cenusa, care nu prea se stie ce este si daca functioneaza la fel de bine ca zincul.

 

 

Din postarile anterioare parca am inteles ca e bine sa fie mic procentul de sulfated ash. Am gasit si chestia asta undeva:

 

"Sulfated Ash

The term sulfated ash relates to the amount of metallic elements in engine oils, which are mostly derived from the engine oil's detergent and antiwear additive chemistry. These additive packages contain multiple components based on metals such as calcium, magnesium, zinc, etc. Because a 100 percent seal between the piston rings can never be achieved, a certain amount of engine oil will enter the combustion burn.

As the engine oil enters the combustion chamber and burns, its residue forms an ash-like material. This ash-like material contributes to deposits in the crown land above the piston ring as well as to deposits in the ring grooves. These deposits can lead to rubbing wear on the cylinder liner and cause the piston rings to not operate freely. Ultimately, as the cylinder liner-to-ring interface is compromised high oil consumption can occur.4 In addition to these deposits, inorganic compounds from the lubricating oil's additives can become oxidized during combustion and generate metal oxide particles. These particles can be carried downstream with the exhaust and collect on the diesel particulate filter. These ash particles cannot be removed by filter regeneration because they are not combustible. As the ash particles accumulate, they result in filter blockage that increases back pressure to the engine, increasing fuel consumption and decreasing power. Ash particle buildup also necessitates more frequent cleaning of the particulate filters by mechanical means such as compressed air or water-pulse methods."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi la uleiurile cu tbn mic si zinc putin se foloseste boron nitride,si alte pachete de aditivare care sant mult mai performante..  

 

Nitrura de bor in loc de ZDDP/ZDTP? Ar fi o treaba, dar m-as cam mira sa fie asa... Nu de alta, dar e cam scumpa.

Pe unde ai gasit informatia? Cand am cautat mai demult care ar fi inlocuitorul in uleiurile low-saps, cei mai mult spuneau de pachete de aditivi mai performante, dar care sunt alea, nu spune nimeni.

 

 

O sa spun ceva acum care de obicei supara multa lume: "De ce ?"

 

Vad ca VSI are continut mai mare de cenusa sulfatata decat restul.

Cenusa apare ca rezultat al arderii compusilor cu zinc, folositi din mosi-stramosi pentru protectia motorului. O cantitate mai mare inseamna o protectie mai buna.

Reglementarile din ce in ce mai stricte au dus la inlocuirea comspusilor cu zinc cu altceva care nu produce cenusa, care nu prea se stie ce este si daca functioneaza la fel de bine ca zincul.

 

 

Din postarile anterioare parca am inteles ca e bine sa fie mic procentul de sulfated ash. Am gasit si chestia asta undeva:

 

"Sulfated Ash

The term sulfated ash relates to the amount of metallic elements in engine oils, which are mostly derived from the engine oil's detergent and antiwear additive chemistry. These additive packages contain multiple components based on metals such as calcium, magnesium, zinc, etc. Because a 100 percent seal between the piston rings can never be achieved, a certain amount of engine oil will enter the combustion burn.

As the engine oil enters the combustion chamber and burns, its residue forms an ash-like material. This ash-like material contributes to deposits in the crown land above the piston ring as well as to deposits in the ring grooves. These deposits can lead to rubbing wear on the cylinder liner and cause the piston rings to not operate freely. Ultimately, as the cylinder liner-to-ring interface is compromised high oil consumption can occur.4 In addition to these deposits, inorganic compounds from the lubricating oil's additives can become oxidized during combustion and generate metal oxide particles. These particles can be carried downstream with the exhaust and collect on the diesel particulate filter. These ash particles cannot be removed by filter regeneration because they are not combustible. As the ash particles accumulate, they result in filter blockage that increases back pressure to the engine, increasing fuel consumption and decreasing power. Ash particle buildup also necessitates more frequent cleaning of the particulate filters by mechanical means such as compressed air or water-pulse methods."

 

Cenusa nu e buna, de aceea se schimba uleiul la 10-15k km. Iar cand incerci sa impingi schimburile de ulei la 30-50k km nu ai ce sa faci decat sa scazi nivelul de zinc, care de fapt oferea protectia motorului. Acea protectie trebuie inlocuita cu altceva. Nec100 zice ca s-a inlocuit cu bor, ar fi frumos sa fie asa. Eu n-am reusit sa confirm informatia in trecut.

Uleiurile low-saps sunt mult mai bune pentru TWC, DPF si mediu, dar nu am vazut demonstrat pe undeva ca sunt mai bune si pentru motor.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

504/507 e ulei "gros" si "cenusiu" comparat cu normele celorlalti constuctori ale altor natii. nu te obliga nimeni sa-l tii pana la 20-30k km sau pana suna motorul diferit. il poti schimba sub 10k km la fel ca pe 502, iar preturile sunt asemanatoare. singura teama e sa nu fie contrafacut.

 

iar pt talpile de raliu dese  e mai recomandat 0w-40. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Imi pun niste low saps pe cap si trebuie sa nuantez un post anterior in care ma declaram nemultumit iremediabil de Ravenol wiv 3. Am gasit ceva ce m-a facut sa nu mai fiu atat de decis. Masina, inainte de a ma declara eu nemultumit, a primit un plin de motorina de la Luk Oil de care nu stiam. De obicei eu alimentez de la Mol dar, de data aceea o imprumutasem cumnatului meu care nu prea tine cont de unde alimenteaza. Dupa ce s-a terminat motorina de la Luk am facut un plin de la MOL si, surpriza,  motorul a revenit la sunetul elegant de dinainte. Deci nu era de la ulei ci de la combustibil. Oricum va trebui sa schimb uleiul pentru ca am depasit 10.000 de km facuti. Am cam 11.200 acum cu WIV III. Nu ma pronunt daca e bun sau nu. Voi face un schimb cu alt ulei: Rheinol Primus DPF 5w30, 504\507. Desi sunt batut la cap constant nu voi pune Castrol EDGE (lipsa de incredere e iremediabila cand vine vorba de Castrol). Nu am renuntat la ideia Ravenol dar, vreau sa am posibilitatea de a compara si Rheinol mi-a facut o puternica si buna impresie la masina anterioara, un Passat B6, 2007, 1,9 TDI-PD, DPF. Voi reveni la momentul potrivit cu "placebo-ul" personal. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ae cineva un cod de bare de la un bidon de Ravenol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4014835723658.....VPD 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 014835 723856 , ,,Made in Germany''  pe bidon,  ,,Made in Germany'' pe eticheta, abtibild original . Ravenol 5W40, VMO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam de inscriptia de pe bidon care se observa doar cu o lanterna cu ultraviolete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt foarte multumit de Ravenol VPD la golful meu, o sa merg in continuare pe Ravenol. E ideal pentru PD fara DPF. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fisele tehnice s-au schimbat, aveti grija! doar VSI a ramas cu fisa ok.

 

si bine ca ai luat in calcul combustibilul, e foarte important cand compari, si de unde l-ai luat si daca e aditivat sau nu, si daca e amestecat sau nu.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AkaManah

 

Deci până la urmă nu era dracul (uleiul) chiar așa de negru. Eu nici nu mai vreau să aud de Lukoil. Am făcut un full cu, atenție, Ecto Sport 98 și a mers mașina mai prost decât cu Efix 95 sau Petrom 95. Și oricum mi-am promis că nu voi mai alimenta de la ruși, indiferent cum se numesc  :10[1]:

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este G.I. Ma feresc si eu de Luk dar, acum s-a intamplat. Ca tot ai mentionat ceva de negreala...ei bine, uleiul nu este negru. Un fel de maroniu- miere. Cam cum arata mierea de padure. O fi OK? Nu am mai intalnit pana acum un ulei sa arate asa la 11k km facuti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și al meu (VSI) arată la fel după 8000 km. Unii zic că e bine să se înnegrească, alții spun că nu. Din punctul meu de vedere, se înegrește din două motive: ori a avut ce curăța prin motor deci și-a făcut treaba, ori este uleiul prost și s-a degradat rapid. Dacă motorul, înainte să fi băgat un anume ulei (ex. Ravenol) era curat, în mod normal n-ar trebui să se înegrească decât atunci când s-a degradat (s-a ars efectiv), dar de preferat este să nu se ajungă acolo , zic eu.

 

Un prieten cu Astra G 1.6 8v a făcut un fel de flush (în sensul că a folosit un ulei heavy-duty 15W-40 cu care a ”spălat” motorul de vreo două ori, adică l-a pus în motor și l-a ținut 3-400 km, după care l-a schimbat și a repetat operațiunea) și motorul se curățase destul de bine. Vreau să spun că înainte avea un fel de păcură în motor. Eh, a pus Castrol Magnatec 10W40, deși în prealabil am insistat să pună altceva și după 6000 km uleiul din motor arăta ca naiba și îl mai și consumă pe pâine.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot Castrol folosesc momentan insa e negru. Am observat ca dupa 1500km se inegreste. Mie nu imi papa deloc. Eu zic ca depinde de motor si ulei. O sa schimb si eu uleiul cu alta marca sa vad cum va fii.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce gamă de la Castrol folosești. Nu zic că Edge-ul se face la fel după un număr mic de km, dar Magnatec 10W-40 este o mizerie de ulei. Am auzit lucruri proaste chiar și despre Magnatec 5W-40. Văzusem acum ceva timp o comparație între două bidoane de Magnatec 5W-40 cumpărate din locuri diferite în SUA și rămâneai uimit de diferențele pe care le găseai între ele. De ex, unul era galben ca mierea, celălalt avea o culoare roșiatică, ziceai că este ulei de in :))

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ae cineva un cod de bare de la un bidon de Ravenol?

 

4 014835 724310 Ravenol 10w40 LLO 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati facut curios referitor la culoarea uleiului. Dupa multi ani de Castrol am pus Ravenol VMO 5W-40, am deja vreo 7000 km facuti cu el sau pe aproape. CHiar am sa ma uit pe joja sa vad cum arata. Oricum, am completat vreo 300-400 ml aproximativ pana acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!