Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Ai dreptate jag, am verificat și eu specificațiile actuale pentru VSI și VMO, după care le-am comparat cu vechile specificații. Noroc că mai aveam fișele prin calculator:

 

- La VMO a scăzut vâscozitatea la -30 de grade de la 6000 mP*s la 5800 dar a crescut Pour Point de la -45 la -39, o diferență foarte mare din punctul meu de vedere;

- Pentru VSI avem lipsă specificație pentru vâscozitatea la -30 de grade (de ce, nu înțeleg și ar fi bine dacă s-ar oferi o explicație), o creștere nesemnificativă a vâscozității la 40 grade (de la 80 cSt la 80,6 cSt), o îmbunătățire a indicelui de vâscozitate de la 174 la 177, o creștere a punctului de inflamabilitate de la 232 la 240 de grade (un plus, dpmdv) și o creștere a cenușii sulfatate de la 1,1 la 1,18 %

 

Pentru celelalte uleiuri se pot face comparații între specificațiile de pe www.ravenol.de și cele de pe www.ravenolromania.ro, ultimele fiind neactualizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e un lucru rau ca VMO este mai fluid la -30 grade.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu este, dar la VSI nu o mai avem deloc. Iar cu PP-ul care a crescut la -39 ce facem ? :)

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu dau HTHS in general firmele care ascund HTHS au ceva de ascuns......

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul ulei Ravenol care are specificat HTHS este SSL 0W-40.

 

Colour   braun visual Colour number   3,0 ASTM D1500

Density at 20°C kg/m³ 846 EN ISO 12185

Viscosity at –35°C mPa.s 5795 DIN 51 377

Viscosity at 40°C mm²/s 83,7 DIN 51 562

Viscosity at 100°C mm²/s 14,0 DIN 51 562

Viscosity index VI   173 ISO 2909

Flash point (COC) °C 228 ISO 2592

Pourpoint °C - 46 ISO 3016

TBN mg KOH/g 10,1 DIN ISO 3771

HTHS viscosity mPa*s 3,7 CEC L-36-A-97

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cele 5w-30 toate au pp si fp mai mici, de exemplu laudam wiv 5w-30 care avea -45 cu 230 iar acum are -33 cu 200. 

doar vsi 5w-40 a ramas tehnic bine. si nu mai scrie pao la descriere la multe uleiuri. 

 

intrebarea e de ce s-a schimbat asa? ce au urmarit.. si vedem cat de important e sa revedem fise cat mai actuale inainte de a cumpara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaselnita nemtilor si a altora in ultimii ani  amesteca grupa 3+ hydrocrackare severa cu  grupa 4  in baza uleiului....dar grupa 4 ramane majoritara in amestec si le declara syntetice avnd in baza majoritate PAO  in realitate ele sant pseudosintetice un fel de  semisintetice cu adaos de PAO   de exemplu la semisinteticul  RAVENOL 10w40 TSI in fisa RAVENOL declara 30%PA0 la celelate vollsyntetische nu sant referinte nici la procentul de PAO nici la HTHS deci tacere deoarece cei ce stiu ce inseamna tacerea in fisele uleiurilor stiu de  ce ......mult marketing....  si  hydrocrackare multa.... asta e tendinta in toata industria uleiurilor.... din aceasta cauza piata se separa pana la urma   uleiuri de nisa    si uleiuri de raft normale......care fac acelasi lucru schimbate la timp.   in schimb baza semisintetica amestec cu syntetic  e tradata de pour point   si de flash point mic ce nu pot fi trucate  

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul că actualizează periodic specificațiile/fișele tehnice ale uleiurilor este o dovadă de transparență. Cine știe cum să le interpreteze își poate face o idee vis-a-vis de calitatea lor.

După o verificare pe site-urile oficiale ale marilor producători de uleiuri, nu mulți au actualizări ale fișelor mai noi de 1 an. Asta ce să însemne, ca acei parametri au rămas bătuți în cuie ?

 

Chiar și așa, o creștere a pour point-ului de la -45 la -33 de grade este imensă, de 12 grade C. Bate chiar și repetabilitatea metodei de analiză, care impune o valoare de 9 grade C.

 

Sunt curios dacă și prețurile s-au ajustat conform calității :lol:

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile premium   au obligatoriu in lista   trecut HTHS una din cele mai importante caracterisitci ale unui ulei dar nu singura  cei care nu il trec ascund ceva stiu ei ce  ......si de ce.               Restul uleiurilor de raft sau de consum...nu trec  HTHS   ar putea fi comparate cu altele mult mai bune ca performanta/cost. Unele firme nici intrebate prin mail nu-l dau....... mailul poate fi considerat document....  

Baza nesintetica   e tradata de flash point  jos    si  pour point  sus, cum am zis mai sus.   

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca au aprobate anumite norme automat au HTHS 3,5 sau corespuzator acelor norme. majoritatea au acel minim al normelor indeplinite.

pp si fp intr-adevar se obtin mai usor cu baza sintetica cat mai multa, dar teoretic se pot obtine si din aditivi, nu stiu insa care e mai scump, probabil aditivii necesari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea se poate masca pour pointul cu aditivi  poate foarte putin flash pointul cu flame retardanti dar costa mult si ridica pretul pe litru.  

 

iata unii ce-si trec sintetic la semisintetice pe eticheta, 

 

ce mascheaza fisele si la parametrii trec ok minim   in loc de cifre

 

http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/EDGE_Titanium_PDS_april2011.pdf

 

Baza semisintetica e tradata de pour pointul sus   

 

 Sa  comparam pourpointul  de la CASTRON 5W30  cu vascozitate mai mica  dupa indice       pour point  (-33grd C)  cu     Ravenol  5w40  VSI  (-45grd C)

Deci parafina ramane parafina in ulei in baza de grupa 3    

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un ulei are Pour point la -39 gr C si Flash point la 220 gr C inseamna ca are baza sintetica sau nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu poti sti cat de sintetica veritabil e  baza  si in cat procent  poate fi  51% PAO  si restul pana la 75-80%  grupa3+  si il declara fullsyntetic

ca o parere personala  un ulei cu flash point de 220 si pour point -39  are si grupa  3+ in baza  in general uleiurile premium  depasesc 60 ron pe litru   nu exista  " ieftin si de lux"   uleiurile de nisa  de performanta costa....

Aici vorbim de Ravenol care este un ulei cu raport pret performanta f bun avand in vedere ca majoritatea uleiurilor lor

au si adaos de esteri deci bune pt reducerea uzurii la startul la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un ulei are Pour point la -39 gr C si Flash point la 220 gr C inseamna ca are baza sintetica sau nu ?

Depinde de ce vascozitate vorbim... in general, la un 5W40 si mai subtire, pour point de -39 miroase a HC. Flash point am vazut si sub 220 la PAO.

 

Uleiurile premium   au obligatoriu in lista   trecut HTHS una din cele mai importante caracterisitci ale unui ulei dar nu singura  cei care nu il trec ascund ceva stiu ei ce  ......si de ce.               Restul uleiurilor de raft sau de consum...nu trec  HTHS   ar putea fi comparate cu altele mult mai bune ca performanta/cost. Unele firme nici intrebate prin mail nu-l dau....... mailul poate fi considerat document....  

Baza nesintetica   e tradata de flash point  jos    si  pour point  sus, cum am zis mai sus.   

Unii il dau la cerere, precum Liqui Moly. Din pacate, cei Ravenol nu s-au sinchisit sa-mi raspunda la email.

Mobil, Castrol il trec in mai toate fisele tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu o sa-ti raspunda altceva decat tot ce ai nevoie sa stii se regaseste in fisele date de ei. Asta mi-au raspuns mie! 

 

NU mai comparati 5w30 cu 5w40 pt ca cei care foloesc primul din pricina dpf-ului (la altceva nu ma gandesc ca ar fi bun) vor fi dezorientati. 

 

Eu merg pe varianta schimbatului des: 2x/an in regim total de 15000km decat sa-mi bat capul cu cine stie ce uleiuri sf, profi si scumpe. Ravenol este foarte bun si ok ca pret pt a realiza cele 2 schimburi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un motor 1.8T 150 CP (AUM), care Ravenol ar fi cel mai indicat ? Multumesc. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe,

 

VMP, HLS, VMO, chiar si VPD

 

ca sa alegi un ulei ar trebui sa stim, cati km pe an mergi, cum stai cu km la bord, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un motor 1.8T 150 CP (AUM), care Ravenol ar fi cel mai indicat ? Multumesc. :icon_thumleft:

Eu as alege VSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate alege si 10w-40 si VSI, si 5w-50, insa noi nu stim in ce regim este utilizata, ce vascozitate are acum in ea masina, daca vrea sa o schimbe (vascozitatea), sunt mai multi factori care pot influenta alegerea unui ulei, l-am rugat sa ma sune si impreuna sa alegem varianta buna.

in concluzie, indiferent de varianta aleasa masina este pe maini bune (unsuroare bine) :) sper ca imi permiteti sa mai glumim ca ati avut niste posturi, unele mai taioase ca altele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ravenol, am si eu nevoie de 1 litru de ulei 5w40 ca sa completez in al meu golf.  Prin sectorul 1 aveti undeva distribuitor? Prin vara as avea nevoie de inca 5 L, cand am sa fac schimibul,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!