Jump to content

Ulei de motor Ravenol


olteanu82
 Share

Postare recomandată

Un tractoras frumos, s-au amorsat tachetii de pe la 0:36 si s-a mai redus din zgomot, cred ca face urat. Da totusi de ce 5W30 si nu 5W40? si de ce longlife? si nu 5w40 schimbat mai des?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cere norma 507.00 .... adica doar 5w30 , din cauza DPF...

 

despre sunetul motorului ? in regula, sau.. ?  :icon_bounce:  la prima pornire e putin mai zgomotos, apoi dispare. Asta stiu ca e normal, insa, se aude "in regula" ?

 

 

LE: Chiar daca folosesc ulei LL - il schimb pana in 10.000....

Modificat de misuv6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La +5,5 grade cold start?  :winter:  lol 

a mea sta nepornita si cate 3 saptamani si porneste perfect si nu mi se pare ceva wow  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cold start - ma refeream mai mult ca nu era apa la 90grade, ba chiar era pe 0.

si a mea porneste perfect, nu scoate fum deloc si trage f bine . INSA, am avut tot un Audi (2.5TDI) care avea ceva probleme la axe came+tacheti etc.. si am ramas cu ceva traume, de aici si intrebarea " cum se aude motorul? "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa fie stins/oprit tot cand pornesti motorul. pune motorina aditivata si nu mai tura motorul rece. iar uleiul e inca nou inteleg.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ei se pune ce da sponsorul corect si sponsorul da RAVENOL ulei f bun pt masini  light duty  pt masini de curse se pun compozitii si uleiuri ce nu sant pe raft la nici un boutiq....   Ravenolul e printre putinele marci de  uleiuri din RO cu adaos de ester in compozitie (ce iti asigura o pelicula fina de ulei pe piese  pana pompa de ulei dupa o stationare indelungata  iti asigura complet ungerea motorului la pornire), pe deasupra dispune de tehnologia CLEAN SYNTO care asigura  o curatenie impecabila a motorului pe interior. Deci pt ce face merita banii pe care ii cer pe 1l de ulei....Alti vand galagie si etichete frumos colorate si nume ce au fost apuse de mult in performanta ....cel putin pe piata din RO. Deci are un raport performanta /cost f bun

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai are dar uite cum lui enescuus ii merge perfect 300 k km(cu schimburi intarziate si pana la 23 k km)cu cacatastrol pus "cu carafa de plastic"(probabil jegoasa de la alte uleiuri , in reprezentanta...)"de la butoi". Deci...?

Ce nu-nteleg eu este de ce ne pierdem timpul pe topicurile astea, atat de pasionati si infierbantati, cand lucrurile sunt atat de simple. Alta chestie de neinteles(pentru mine) este de ce firma proprietara a flotei din care face parte respectiva masina (cu care "se da" enescuus) mai da o gramada de bani la reprezentanta pe acest serviciu cand ar putea sa identifice orice OMV Bixxol, Lukoil ori Prista(spre exemplu) care are trecute normele VW solicitate de masinile de flota, pe bidon, si ar taia costurile binisor lubrifiind intreaga flota cu un ulei mai ieftin si imbuteliat chiar, "la litru". Dar poate ca nu-i treaba mea....

Keep walking!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de regula avem tendinta sa exageram cu calitatile astea  greu de verificat,  in final putini tinem masina atat de mult incat sa deschidem motorul si sa verificam uzura cand se strica ceva, deoarece nu prea se strica, pica mereu alte chestii

tata merge cu grandis 2tdi de 20mii cu castrol edge gradatia gresita, abia acum l-a schimbat , probabil mai mergea inca 20mii fara probleme :) ca enescuus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred, domnule iuliu m., ca sunteti depasit de situatie si se pare ca aveti o fobie fata de Castrol asa cum are Mircea Badea fobie fata de Basescu....oare cine va plateste ? :icon_rendeer: ar trebui sa te "bucure" faptul ca uleiul Castrol este asa de bun pentru masinile firmei, dar si pentru alte flote...la fel si alte uleiuri care au aprobare VW gen Ravenol, Mobil, LM etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de uleiurile BP ambalate cu etichete frumos facute  de CASTROL si ARAL este mentionat pe spatele bidonului   BP group......   CASTROL  e  un brand al BP.   

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, se apropie la masina schimbul de ulei si as vrea sa incerc si ravenol, dar nu stiu pe care sa-l aleg: VMO sau VSI ambele 5w40. Masina in cauza este un golf 4 din '98 1.4 16v cod motor akq. Din oil finder-ul disponibil pe site este recomandat VMO. Care ar fi diferentele dintre cele doua? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu golful 4 din 30.11.2013, pina azi am facut 4000 de km cu VPD.Pina acum no problem, dar urmeaza partea interesanta din viata unui ulei si sunt curios cum va sta treaba  . :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

5w30 HTHS MIC   cea ce le place constructorilor mult   uzura lenta programata la proiectare   sa pice in ciclul programat

nu exista de ex  5w30  la utilaje John Deere nr 1 mondial in utilaje agricole  stiu ei de ce..... HTHS MIC... si se duc inainte de termen ......

La fel cum Porsche benzina lista uleiuri e plina de   5w40  si  chiar 5w50  de la MOBIL care se impaca bine cu toleranta redusa dintre piese.....ale motoarelor PORSCHE din 2014

 

5W30 e trendy pt consum si  ecologie   doar                    ..... astept sa vad cand or sa bage 5w30 la LE MANS  in motoare   ca  EL 5W30    fiind cel mai de top la uzura ar trebui sa-l foloseasca....

 

De exemplu pe cei de la Koenigsegg  supercarul exotic care costa cat 5 vile in bucuresti  nu-i prea intereseaza uleiul 5w30   de recomanda  ulei   VALVOLINE 5W50 VR1  ma gandesc ca are tolerante mici motorul suedez  .......in 2014  ....  din moment ce masina nu poate fi ecologica...cu motorul de pe ea...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai discutat asta, HTHS e la fel in majoritatea cazurilor indiferent ca e 5w-30 sau xw-40, toate cu cod vw au  3,5 . sunt exceptii care sunt xw-40 si au un pic mai mare, cum ar fi redline(la care si 5w-30 e mai mare ca 5w-40 de la alte firme :) ).

 

masinile noastre nu sunt facute pt 50 si 60, decat daca au joc ca la dacie si le mai pansam cu ulei gros o perioada.

 

 

intre timp, ravenol a updatat datele tehnice si valorile sunt mai slabe ca inainte. :( ar fi bune niste explicatii.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu ne-am mai auzit de mult.

renault solicita pentru motoarele sale cu DPF, norma C4, toti avem 5w-30 pentru aeasta norma.

ai grija ca ai pus un ulei sport intr-o masina probabil folosita doar in regim personal, eu unul nu as fi bagat RRS ci HDS. acum ca ai rrs te rog incalzeste uleiul inaite de a o duce in ture rapide si turatii ridicate.

uleiurile industriale, cele pentru John Deere sunt altele decat cele pentru auto, au alt regim de utilizare, nu putem compara nici intervalul de schimb.

cum nu putem compara uleiurile 20w-50 clasice auto cu uleiurile 5w-50 sport, sau uleiurile normale cu uleiurile sport in general au alte utilizari.

concret, am client cu passat , 170hp (cu cip) foloseste VPD in conditii normale de condus si are honda del sol tot 170 de cai, fara modificari are 10W-60 sport deoarece o foloseste doar in wkend si vreme frumoasa in regim de turatii foarte mari, honda nu te lasa sa folosesti masina 100% pana ceuleiuil nu ajunge la 85 de grade, vtecul nu intra in functiune, deci revin poti pune ulei sport intr-o masina normala dar foloseste-l corect, la diesel mai ales daca nu astepti sa se incalzesca si apoi dupa drum lung nu lasi masina putin la relanti inainte de a o oprii, poti folosi cel mai tare ulei si tot vei iavea uzuri.

referitor la fisele tehnice, stiu doar ca la vpd dar anul trecut au tot umblat, in rest nu am remarcat, si acum fara falsa modestie, degeaba pui cele mai bune fise tehnice daca nu respecti nimic la productie, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alt regim de utilizare adica mai greu in praf viteza mica  sarcini f mari   ore multe in motor 500 h   si nu pica nici un motor inainte de 6000 ore iar jocurile sant f mici la motor

 

 

http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/parts/batteries_and_fluids/oils_and_lubricants/plus-50_ii/plus-50_ii.page

 

Hyunday la fac oare cu jocuri de dacie? pe motoarele  diesel  in 2014  de recomanda ulei de flote(sau utilaje) 15w40

 

http://www.customercare.hyundai.co.in/subindex_EngineOilDiesel-23.aspx

 

Fiind topic cu Ravenol nu fac nici o recomandare alt ulei   .... si pt user  diesel power spun mergi cu 5w50 de la RAVENOL fara frica motorul nu va avea nimic...  schimba la maxim 10000km   si n-ai treaba..

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai tot cita hyundai india, ca nu are relevanta.  acolo sunt alte motoare, fara gatuiri de norme de poluare , fara DPF, catalizator primitivm cu intervale de revizie la jumate. etc

 

Uite ce recomanda Hyundai Europa de exemplu pentru Elantra 1.6 MPI

 

Recomandation : 5w-20 ( ILSAC GF4 / SM)

If 5w-20 / GF4 is not available, use 5w-30

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w20  bune rau....   sant pline forumurile din vest de ce bun e....   un simplu "5w20 engine  failure"  pe google si se umple ecranul de ce bun e pe termen lung la uzura....  e plin pe la dezmembrari pe la gard cu cetateni cu axe cu came in mana de la subtirimile recomandate de constructori in ultimii 10 ani sa -si vanda cojile...   opreste langa  un tir la benzinarie   si intreaba ce ulei a pus ultima data... mai ales cei care au trecut de milion cu motorul  .....si cati au xw30   si cauta norma Volvo camioane VDS4  cea mai buna LA UZURA  cate xw30  sau xw20   sau xw10   sant..... 

 

Un link  BITOG

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1969117

 

pt dci RENAULT  norma C4 mai jos de 2010  e ff slaba la protectie uzura  mai bine se foloseste C3  sau la masini ce au peste 150000km un mid saps de  flota  deoarece dpf e dus 80%  si  mid saps protejeaza motorul cu cel putin 30% mai bine  si oricine prefera dpf varza in timp in loc de motor ....

Iar dpf se poate curata la o anumita perioada  cu aditivi speciali  daca nu e varza ..... si se poate inlocui cu unul de la dez.. mai bun decat cel de pe masina rulata..

 

ACEA C4 a fost upgradata in 2010  la C4-2010   LA UZURA..... pt ca  C4 2007 facea ravagii in motoare   

 

si s-au introdus in uleiurile subtiri   (chiar daca industriei nu prea i  convine) aditivi solizi (boron nitride)

 

http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditives/ACEA/Sequences/ACEA-C4-10.html

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e cazul sa extinzi atat.

Motoarele de vehicule comerciale si regimul de exploatare nu au nimci in comun cu motoarele de turisme.

 

Honda de exemplu recomanda pentru Vtec 0w20.  Si ai fi surprins cate motoare ( peste 200.000 km ) merg cu acest ulei si nu au nicio problema de uzura ax came, sau altceva.

Depinde de mai multi factori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la xw-20(scrie la ele ca sunt facute pt hibride, motoare menajate in general) nici eu n-as prea avea curaj la japoneze, tot un 0w-30 as pune cu incredere la ele. 

 

fisele tehnice par rele fiindca a scazut foarte mult pp si fp. intrebarea e de ce, ce s-a schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hibridele nu sunt menajate, au porniri mai dese deasta folosesc ulei mai subtire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dă-ne și niște exemple concrete. Care sunt uleiurile cu fișa schimbată (în rău) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!