Jump to content

1.4 tsi lista probleme comune / cod motor


smokefield
 Share

Recommended Posts

Bună-ziua.
Dețin un VW Golf MK7 din 2016, 1.4 TSi, cod motor czda, 130k km în prezent, mașina fiind luată cu 80k km.
I-am făcut reviziile la fiecare 10k km (inclusiv pe la 82k km, după achiziționare).
Până la ultima revizie nu am avut efectiv nicio problemă. IMEDIAT ce i-am făcut toate schimburile ultima dată, la începutul lui octombrie 2024, a apărut următoarea problemă: când pornesc mașina face-un sunet ciudat motorul pentru câteva secunde (20-30), uneori se aprinde martorul epc + clipește „check engine”-ul. Eroarea înregistrată pe tester este misfire pe cilindrul 3 (cel mai des), dar și multiple misfire.
După alea 20-30 de secunde sunetul dispare, mașina se conduce normal și trage normal.
La pornirea la rece este-un miros de benzină mai accentuat, dar chestia asta e cam dintotdeauna.
Mașina NU consumă ulei.

Ce-am făcut până-n prezent:
- testul de compresie (a ieșit conform specificațiilor motorului, deci ok)
- am schimbat bobinele (cele noi sunt „beru”)
- am schimbat bujiile (cele noi îs „ngk”-uri)

Cei de la service mi-au spus că problema este c-ar fi ceva depuneri de carbon pe cilindri, îndeosebi pe nr. 3.

De ce cred că ar putea fi-ntr-adevăr asta problema:
- am văzut pe youtube, pe unele canale străine cunoscute, că la TSi-uri e ceva comun datorită fluxului mare de aer necesar la pornire
- mi-au trimis o poză cu una dintre supapele din chiulasă în care-ntr-adevăr se observă ceva depuneri
- în ultimul an de zile am folosit prepoderent mașina-n oraș, pt drumuri pe distanțe scurte, eu conducând subturat de felu-mi (1500-1900 rpm)

Ce mă-ndeamnă să cred că NU e-asta problema:
- am găsit pe diverse forumuri pe net oameni care-au avut aproximativ aceleași simptome și nu li s-o rezolvat după curățarea supapelor
- cineva zicea c-o schimbat toate injectoarele, bobinele și bujiile, a curățat supapele de depuneri și tot a avut problema - în final s-a dovedit a fi senzorul de presiune-a galeriei (sper c-am tradus corect - „MAP Sensor”)
- mi se pare mult prea mare coincidența ca efectiv la 2-3 km conduși după ultima revizie s-apară așa din senin situația dată
- în perioada-n care-au apărut problemele astea au fost multe ploi, mă gândesc să nu se fi oxidat vreun conector / sezor etc iar asta să deregleze softul mașinii (trebuie să menționez că oamenii de la service mi-au spus c-au verificat conexiunile electrice)

Aveți vreo sugestie? S-a confruntat cineva cu o situație similară?
Problema e destul de comună la mașinile din grupul VAG.
Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La un Golf V 1.4 TSI , cod motor CAXA , intra benzina in ulei

 

Cum pot afla , daca pompa de inalta presiune e cauza ? Cum pot stii daca injectoarele sint bune ? Vreau sa stiu cum stiu 100% ca pompa de inalta presiune e cauza benzinei din ulei .

 

Vreau sa elimin celelalte cauze . Am nevoie de ceva tester ? VCDS ? 

 

Trebuie sa schimb si CAMA din imaginea atasata care face legatura intre pompa de inalta presiune si axul cu came ?

CAMA (2).jpeg

CAMA (3).jpeg

thumb.jpg

Edited by luk
Link to comment
Share on other sites

Daca injectoarele nu sunt bune ai rateuri in functionare. 100% este pompa de inalta presiune, prin altundeva nu poate ajunge benzina in ulei. Schimba si cama.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

bad post

Edited by AndresX
Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

Ia in calcul o reparatie capitala (distributie,pistoane,segmenti…) ,care poate depasi valoare masinii 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Adrian Marcu
On 10.11.2024 at 12:28, AnduS4N a scris:

Bună-ziua.
Dețin un VW Golf MK7 din 2016, 1.4 TSi, cod motor czda, 130k km în prezent, mașina fiind luată cu 80k km.
I-am făcut reviziile la fiecare 10k km (inclusiv pe la 82k km, după achiziționare).
Până la ultima revizie nu am avut efectiv nicio problemă. IMEDIAT ce i-am făcut toate schimburile ultima dată, la începutul lui octombrie 2024, a apărut următoarea problemă: când pornesc mașina face-un sunet ciudat motorul pentru câteva secunde (20-30), uneori se aprinde martorul epc + clipește „check engine”-ul. Eroarea înregistrată pe tester este misfire pe cilindrul 3 (cel mai des), dar și multiple misfire.
După alea 20-30 de secunde sunetul dispare, mașina se conduce normal și trage normal.
La pornirea la rece este-un miros de benzină mai accentuat, dar chestia asta e cam dintotdeauna.
Mașina NU consumă ulei.

Ce-am făcut până-n prezent:
- testul de compresie (a ieșit conform specificațiilor motorului, deci ok)
- am schimbat bobinele (cele noi sunt „beru”)
- am schimbat bujiile (cele noi îs „ngk”-uri)

Cei de la service mi-au spus că problema este c-ar fi ceva depuneri de carbon pe cilindri, îndeosebi pe nr. 3.

De ce cred că ar putea fi-ntr-adevăr asta problema:
- am văzut pe youtube, pe unele canale străine cunoscute, că la TSi-uri e ceva comun datorită fluxului mare de aer necesar la pornire
- mi-au trimis o poză cu una dintre supapele din chiulasă în care-ntr-adevăr se observă ceva depuneri
- în ultimul an de zile am folosit prepoderent mașina-n oraș, pt drumuri pe distanțe scurte, eu conducând subturat de felu-mi (1500-1900 rpm)

Ce mă-ndeamnă să cred că NU e-asta problema:
- am găsit pe diverse forumuri pe net oameni care-au avut aproximativ aceleași simptome și nu li s-o rezolvat după curățarea supapelor
- cineva zicea c-o schimbat toate injectoarele, bobinele și bujiile, a curățat supapele de depuneri și tot a avut problema - în final s-a dovedit a fi senzorul de presiune-a galeriei (sper c-am tradus corect - „MAP Sensor”)
- mi se pare mult prea mare coincidența ca efectiv la 2-3 km conduși după ultima revizie s-apară așa din senin situația dată
- în perioada-n care-au apărut problemele astea au fost multe ploi, mă gândesc să nu se fi oxidat vreun conector / sezor etc iar asta să deregleze softul mașinii (trebuie să menționez că oamenii de la service mi-au spus c-au verificat conexiunile electrice)

Aveți vreo sugestie? S-a confruntat cineva cu o situație similară?
Problema e destul de comună la mașinile din grupul VAG.
Mulțumesc!

Ai rezolvat ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Pare ca eu as avea cel mai rulat motor(1.4l TSI 122HP) de aici la un golf 6 plus 2013, (am facut 10.000 km) și acuma are 287.000 km, dupa 5 luni de cand l-am cumparat, nu am schimbat decât galeria de evacuare (era fisurata) și consumabile (ulei, filtre 2 amortizoare de la portbagaj, placute si discuri). Revin cand pica distributia nu cred ca ar fi mai tarziu de 300.000 km desi acuma nu se aude mai deloc motorul.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bună ziua!

Intenționez sa mi achiziționez un Golf 6, cod motor CAXA!!

Are 240 k la bord, iar din cartea de service rezulta ca nu a fost schimbata distribuția!! Cu vdcs se poate verifica gradul de uzura al lanțul! Ori ce erori ar putea fi stocate in calculatorul mașinii si care sa aibă legatura cu distribuția?

Va mulțumesc anticipat pentru răspuns!!

 

Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

Documenteaza-te mai bine.

Cauta alt motor sau pune-ti deoparte 2-3000€ pt reparatii.

240k sunt foate multi km pt un motor pe benzina .

Link to comment
Share on other sites

CAXA a fost cel mai fiabil din seria lui,eu am avut doua masini cu motorul asta,ambele cumparate in jur de 150tkm,una am vandut-o la 200tkm alta mai repede.Nu consuma ulei de la schimb la schimb dar eu folosesc Castrol si la CAXA l-am schimbat la 6-7tkm.Problemele motorului asta sunt pompa de inalte care baga benzina in ulei,partea de wastegate se uzeaza si implicit se blocheaza la cald si distributia,eu o lasam pe liber cu frana de mana trasa peste noapte,nu am avut surprize,probleme.Parerea mea e ca daca ai acces la intretinere si are dovezi clare ca a intretinut masina e preferabila una cinstita cu 240tkm decat una cu 150 in bord dar cine stie cati reali.Ca idee un motor in dezmembrari cu garantie costa 1k euro,nu mai e asa de speriat,distributia costa in jur de 3000 lei,daca are erori stocate cu privire la corelarea axelor trebuie inlocuita.

Edited by vali zak
Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE
1 hour ago, vali zak said:

un motor in dezmembrari cu garantie costa 1k euro

Sanse minime sa gasesti un motor ok cu vechimea de 12-15 ani 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!