Jump to content

1.4 tsi lista probleme comune / cod motor


smokefield
 Share

Postare recomandată

Bună-ziua.
Dețin un VW Golf MK7 din 2016, 1.4 TSi, cod motor czda, 130k km în prezent, mașina fiind luată cu 80k km.
I-am făcut reviziile la fiecare 10k km (inclusiv pe la 82k km, după achiziționare).
Până la ultima revizie nu am avut efectiv nicio problemă. IMEDIAT ce i-am făcut toate schimburile ultima dată, la începutul lui octombrie 2024, a apărut următoarea problemă: când pornesc mașina face-un sunet ciudat motorul pentru câteva secunde (20-30), uneori se aprinde martorul epc + clipește „check engine”-ul. Eroarea înregistrată pe tester este misfire pe cilindrul 3 (cel mai des), dar și multiple misfire.
După alea 20-30 de secunde sunetul dispare, mașina se conduce normal și trage normal.
La pornirea la rece este-un miros de benzină mai accentuat, dar chestia asta e cam dintotdeauna.
Mașina NU consumă ulei.

Ce-am făcut până-n prezent:
- testul de compresie (a ieșit conform specificațiilor motorului, deci ok)
- am schimbat bobinele (cele noi sunt „beru”)
- am schimbat bujiile (cele noi îs „ngk”-uri)

Cei de la service mi-au spus că problema este c-ar fi ceva depuneri de carbon pe cilindri, îndeosebi pe nr. 3.

De ce cred că ar putea fi-ntr-adevăr asta problema:
- am văzut pe youtube, pe unele canale străine cunoscute, că la TSi-uri e ceva comun datorită fluxului mare de aer necesar la pornire
- mi-au trimis o poză cu una dintre supapele din chiulasă în care-ntr-adevăr se observă ceva depuneri
- în ultimul an de zile am folosit prepoderent mașina-n oraș, pt drumuri pe distanțe scurte, eu conducând subturat de felu-mi (1500-1900 rpm)

Ce mă-ndeamnă să cred că NU e-asta problema:
- am găsit pe diverse forumuri pe net oameni care-au avut aproximativ aceleași simptome și nu li s-o rezolvat după curățarea supapelor
- cineva zicea c-o schimbat toate injectoarele, bobinele și bujiile, a curățat supapele de depuneri și tot a avut problema - în final s-a dovedit a fi senzorul de presiune-a galeriei (sper c-am tradus corect - „MAP Sensor”)
- mi se pare mult prea mare coincidența ca efectiv la 2-3 km conduși după ultima revizie s-apară așa din senin situația dată
- în perioada-n care-au apărut problemele astea au fost multe ploi, mă gândesc să nu se fi oxidat vreun conector / sezor etc iar asta să deregleze softul mașinii (trebuie să menționez că oamenii de la service mi-au spus c-au verificat conexiunile electrice)

Aveți vreo sugestie? S-a confruntat cineva cu o situație similară?
Problema e destul de comună la mașinile din grupul VAG.
Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!