Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

1.2tsi e motorul care se opreste cel mai frumos cand esti neatent, zici ca-l opresti de la cheie. Eu cand conduc ma uit destul de des la turometru ca motorul nu se aude si nici nu se simte in golf la relani.

Vezi ce faci cu blana ca masina duce fara probleme atata timp cat nu ai linii drepte lungi. La faze d' astea cel mai bine e sa ai o emblema cu 1.2 ca sa vada toti ce pocnitoare i-a depasit, si sunt multi dastia cu masini mari si puternice care habar nu au cum sa conduca in curbe.

Link către comentariu

Deci au fost cateva locuri unde, pe portiuni relativ drepte, in panta, am prins peste suta. Senzatia este dementiala: simti cum masina trage, te baga in scaun - senzatie amplificata de faptul ca urci si esti inclinat pe spate - si practic zbori pe langa celelalte masini care merg cu maxim 40km/h - modiv pentru care cred ca mi-am luat la injuraturi si la priviri inveninate ...

Practic aici este marea smecherie cu masina asta: ca tu esti in vana pe palierul asta de viteza. Si parca in panta este si mai vanoasa decat pe drum drept.

Inca am un mare zambet pe fata si in suflet. Va spun sincer: am depasit fara discernamant, in sensul ca nu am tinut cont de ce masini erau alea pe care le depaseam. Oare cum o fi cu un motor si mai puternic ?!

La dus am avut o medie de 6.5%, iar la intors am scos 6.2%. Pe autostrada am intrat cu o medie de 6.5% si am mers cu 130 pe CB. Maine o sa fac plinul.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Hahahaha, buna treaba. Chiar era sa ma-nnec cu cafeaua cand citeam cum te-ai panicat. Cat despre frane stiu ca la 9n vine cu Ferodo pe fata (asa a venit si al meu si am vazut destule) si sunt foarte rigide. La 45 de mii de km mai aveau vreo 60% carne pe ele dar se vedeau ca sunt arse si intr-adevar aveam senzatia de "franeaza, franeaza, FRANEAZA!!! cand ma apropiam de stopuri cu 70-80 la ora :). Am schimbat cu TRW si e cam alta poveste cu franarea.

Cat despre stabilitate in curbe, da, cel putin la mine apare foarte usor subvirarea. Am inteles ca bara stabilizatoare pe spate imbunatateste simtitor comportamentul masinii in curba (scazand subvirarea si crescand supravirarea, dar nu in sensul periculos :) ). Si suspensie sport. Sau arcuri. Ceva acolo :P

Link către comentariu

In cursul anului viitor vor fi rezolvate toate aceste trei aspecte: franele, suspensia si barele de torsiune.

Jur pe rosu.

Iar legat de patanie nu am spus chiar tot. Dupa ce am oprit masina, deja nu mai gandeam limpede. Am apasat acceleratia usurel asteptand sa se tureze motorul. Si cum nu a facut nimic panica a fost maxima pentru ca am gandit ca a murit si turbo-ul si ca nu voi avea parte de garantie pentru ca nu am facut actiunea saiba. Dupa care am continuat sa stau si sa ma gandesc cum naiba s-a intamplat asta dupa un drum parcurs cu o viteza extrem de mica si dupa numai 3 km de la plecare. Mi-am fortat creierul sa aflu daca am lovit ceva, daca am auzit un cat de mic zgomot anormal ... Abia dupa o vreme m-am resemnat si am zis sa incerc metoda Microsoft. Asa ca am rotit cheia in contact in pozitia zero - eu gandind ca am oprit motorul. Dupa care am pornit un cronometru si am asteptat un foarte lung minut - ce naiv sunt. Apoi am repornit-o si am fost cel mai fericit pentru ca a facut-o fara nici un fel de probleme. Dupa ce am plecat iar m-a strans o gheara de inima: "e clar ca nu a fost o mizerie in benzina. Ceea ce s-a intamplat are o cauza care nu a disparut. Sigur o sa mai faca la fel".

Si abia atunci m-a pocnit gandul cel bun: mi-am amintit ca dupa ce i-am facut aleia loc, cand pornit, Maurul s-a smucit cam ciudat, dar pentru ca eram la vale si voiam sa merg super-incet l-am scos din viteza si nu am realizat ca s-a oprit motorul.

Deci mi-a luat minute bune sa realizez ce s-a intamplat. Cred ca in mare masura datorita spaimei cumplite care m-a cuprins cand am gandit ca ... "s-a stricat !".

Eh ... mai sunt si d'astea.

Link către comentariu

Uite ce sa faci cu ea:

:))

Modificat de Master_Blaster
Link către comentariu

Adica ma faci prost sau izvor de desteptaciune pentru ... altii?

Ia vezi, sa nu te trezesti cu vreun levier in dinti.

Link către comentariu

Sa fie.

Imi tataie curul de nu ma vad. I-am predat acum masina lu' nenea consilierul. Asa o acritura de om ... Bleah.

Cu eleronul o sa mai dureze. Am stabilit cu consilierul care se ocupa de caroserii ca voi vopsi si partea superioara a hayonului, ca cica nu este prea sigur sa lipeasca eleronul pe actualul colant. Asa ca ... pentru operatiunea asta am sa aduc masina vinerea viitoare.

Link către comentariu

Citeste mai in spate, ca am scris.

Sunt extrem de deprimat in momentul asta. Inca sunt in showroom PBV1.

Nu am putut monta volanul. Nu se potrivea airbag-ul in el. Doua'j de bulioane si atatea sperante duse pe apa sambetei.

Modificat de Dun
Link către comentariu

ok..scuze..nu apucasem sa citesc toata pagina 1 :) si am crezut ca era mai in urma informatia.

acum ce faci cu volanul?

Link către comentariu

Am vazut pe millo azi cand am plecat de la birou DUN-ul. Arata foarte fain, dar trebuie sa faci ceva cu jantele alea si cu oglinzile negre. Oricum... mi-a atras atentia. :)

Link către comentariu

Am vazut si eu DUN-ul azi dimineata pe la razoare, tocmai intrai pe drumul sarii. Looking good :icon_thumleft:

Link către comentariu

Hai ca am depasit socul cu volanul.

Vestea buna este ca in urma actiunii saiba nu s-a modificat in nici un fel comportamentul masinii. Trage din acelasi "loc", urca la fel in ture si viteza, vitezele se cer schimbate la fel, pot sa folosesc masina in acelasi fel ca si inainte. La subturare motorul incepe sa tremure din acelasi loc. Din punctul meu de vedere nu s-a intamplat nimic negativ.

:icon_cheesygrin: Nu m-a uitat sa vad ce au facut aia pe acolo.

Nu am primit decat foaia pe care ti-o fac la intrarea in service pe care este trecuta actiunea 24V9. Despre soft nici o vorba.

@JAW - care-i treaba cu jantele? Te referi la faptul ca treb' sa la inlocuiesc cu unele de 17?

Proiectul asta sper sa se materializeze la anu'.

Cat depsre oglinzi ... cum am mai spus. Am impresia ca ideea in sine este buna, dar ca trebuie modificata un pic. Inca nu m-am decis cum, asa ca mai astept sa mi se coaca in capsor si sa iasa la suprafata.

Volanul

Ca sa stie toata lumea, pe masina am urmatoarea combinatie de volan+airbag 6R0 419 091 E + 6R0880201G 81U.

In primavara am facut rost de VIN-ul unui Polo 6R HL cu pachetele RLine cu care m-am dus la PBV1(WVWZZZ6RZCY538317). Cineva care nu mai lucreaza la ei s-a uitat in ETKA si mi-a spus ca pe acea masina este urmatoarea combinatie de volan si airbag 1K8419091P GOL + 6R0880201G 81U. Adica acelasi airbag ca cel de pe masina mea. La momentul acela nu aveam cunostinta de actiunea saiba si voiam sa montez volanul cat mai repede PASTRAND garantia masinii INTACTA. La Bricarauto un volan cu airbag era vreo 1.500 RON, iar la PoRo doar volanul a fost 1.900 RON. Cu gandul ca voi muta airbag-ul de pe un volan pe altul am purces pe acest drum. Am luat volanul, DAR am pus lucrarea pe hold cand am fost anuntat ca cu prima ocazie cand ajung in service o sa mi se faca actiunea saiba, cu gandul ca voi face montajul cand o sa fac si actiunea. La momentul acela am mai rugat pe cineva sa verifice corectitudinea informatiilor de la PoRo si am avut acea confirmare.

Iata extrasul din ETKA pentru acea masina.

Coduri Airbag ETKA Polo 6R RLine .fpi.pdf

Dupa cum se vede la volan sunt trecute doua tipuri de airbag: cel ca al meu si cel cu PR-ul 5K0 880 201 Q 81U. Primul fiind trecut modelul ca al meu. De asemenea, apar acolo niste date din care, se pare ca, rezulta ca incepand cu luna 11.2011 se foloseste si acest al doilea tip de airbag. Dar, daca inteleg eu bine, merge si tipul de airbag ca al meu. Sau mai sunt alte semne pe acolo a caror semnificatie nu o percep eu si care, de fapt, spun ca acel tip de airbag nu se mai foloseste?

Din ce inteleg in momentul de fata, dupa niste sappaturi pe net, tipul acesta de airbag, ca al meu, 6R0880201G 81U, nu s-a folosit niciodata in combinatie cu un volan sport. Pentru ca volanul sport este oarecum identic atat pe Polo cat si pe Golf si Scirocco. Si el foloseste airbag din gama 5K0 880 201 Q 81U. Posisbil sa fie versiuni diferite functie de prezenta padelelor - in cazul modelelor cu DSG - sau a comenzilor pe volan.

Nu sunt lamurit ce reprezinta acele cabluri care apar sub airbag-uri, daca ele sunt separat sau fac corp comun cu airbag-urile in sine si de ce este mentionat " Carcasa mufa cuprins in rubrica 6".

Intr-un final cred ca voi cauta sa imi iau un airbag de pe net pe care sa il imperechez cu volanul pe care deja il am, dar treb' sa fiu atent sa nu mi-o mai fur inca o data.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Eu nu inteleg, Kadettro a trecut de la volanul normal:

vw-touran-mini-mpv-photo-252.jpg

la cel de GTI/GTD/R/R-Line:

design02_660x420.jpg

folosind airbag-ul stoc al masinii mele, care arata ca asta:

GL2533_2008_660x420.jpg

A mai avut nevoie de un cablu pentru a face functionale comenzile, cablu pe care airbag-ul meu nu il avea, el nefiind de pe o masina cu volan multifunctional.

Lasa codurile deoparte 5 minute si incearca fizic sa vezi daca se potriveste airbag-ul tau pe volan.

S-ar putea sa ai surpriza sa mearga si sa mai ai nevoie doar de cablul respectiv. Si din cauza cablului sa difere si codurile airbag-urilor. Cine stie...

Link către comentariu

Mda ... nu e chiar asa.

Tu pe Golf VI ai avut un volan care avea interiorul la fel cu volanul sport.

Si sa stii ca, atunci cand m-a vazut nenea de la Porsche cum arat cand mi-a zis ca nu se potriveste airbagul, m-a dus in service si mi-a aratat: volanele puse pe masa, unul langa altul. Difera forma la interior. Clemele de prindere din volan, la cel care a venit pe masina mea sunt oblice, iar cel pe care l-am cumparat sunt verticale.

Link către comentariu

Atunci ai nevoie de un airbag de Trendline (sau GTI/GTD/R/R-Line) de Golf. Vorbeste cu Jaf ca iti poate aduce la pret bun.

Modificat de Rave
Link către comentariu

Ma intereseaza un suport de ochelari in plafoniera. Din cate stiu eu nu exista asa ceva pentru Polo 6R.

http://shop.ahw-shop...6-jetta..?c=899

Am scos masca din plafoniera ca sa imi fac o ideea despre ce este acolo.

post-4613-0-11396500-1349514476_thumb.jp post-4613-0-42624100-1349514499_thumb.jp post-4613-0-56723800-1349514532_thumb.jp post-4613-0-89029300-1349514545_thumb.jp

Daca are cineva ideea despre treaba asta ... sunt interesat.

Am facut pasul catre butoanele cromate pentru geamurile electrice si joystick-ul de la oglinzi.

http://shop.ahw-shop...sat-3c..?c=1040

http://shop.ahw-shop...l-tuning?c=1040

post-4613-0-00891700-1349514573_thumb.jp post-4613-0-20599000-1349514589_thumb.jp

Din pacate nu am reusit sa smecheresc decat butonul de la oglinzi. Din tot subansamblul de comanda am folosit doar nuca nichelata, care se extrage folosind doua parghii si impingand-o de jos in sus.

post-4613-0-30032500-1349515148_thumb.jp post-4613-0-09600900-1349515169_thumb.jp

Pentru butoanele de la geamuri trebuie sa fac rost de niste scheme de demontare sau de niste sfaturi de la cineva care stie.

post-4613-0-41117200-1349514518_thumb.jp

Azi de dimineata mi-am programat o curativa sesiune de spalat si curata masina. Prin urmare am constatat cu durere ca mai am o nasoleala pe aripa stanga fata. E zgariat lacul. O sa ma ocup sa fac un polish in zona respectiva.

Modificat de Dun
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!