Jump to content

Maurul lui Dun


Dun

Postare recomandată

Pe 29 octombrie i-am predat amortizorul defect lui Zeno.

Astazi m-a sunat ca s-a intors de la garantie.

 

In alta ordine de idei ma munceste gandul ca nu prea as continua cu suspensia asta. Daca vor fi probleme in continuare, costurile cu manopera vor fi intergral in responsabilitaeta mea (ca si la manevra cand am platit pentru dat jos suspensia B14 si pus la loc cea originala). La fel si costurile cu transportul la garantie ... Parca as incerca sa o vand pe asta si sa iau alta de la cineva care sa aiba service si care sa tina garantia produsului vandut in adevaratul sens al cuvantului.

Link către comentariu

Daca vinzi suspensia asta, mai bine iei doar arcuri si "cut your loses".

Iesi in pierdere foarte mare cu alta suspensie noua pt ca pe asta nu poti sa o valorifici la mai mult de 60% din pretul initial.

Poate au aparut arcuri care o coboara uniform.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Si daca doar amortizorul deja reparat a avut un mic defect de fabricatie?

Financiar ai pierde aproape in totalitate suma investita la achizitionarea ei (daca socotesti cu cat o dai, costurile cu teste/montat/demontat, pretul mai mare al unei alte suspensii pentru care garantia acopera si montat/demontat etc).

Bucurate de ea ... pana cand va fi sa crape complet, mai ales ca este o suspensie cu "pedigree".

Link către comentariu

Nimeni nu ofera garantie in tara pentru suspenie. Toti iau suspensia de la tine, dupa ce o dai singur jos, si o trimit la producator.

Nici peste cineva care sa-ti ofere montaj gratuit la probleme de garantie nu o sa dai la noi in tara nu mai zic de cineva care sa repare suspensia aici, pur si simplu nu exista asa ceva.

Link către comentariu
  • 1 month later...

As vrea sa fac un schimb de ulei intermediar, acum in primavara. Nu ma intereseaza sa il trec in cartea de service. Vreau doar sa incerc un ulei mai bun pentru motorul meu si pentru problemele lui - cele cu lantul. Ce imi recomandati? Parca as merge pe Motul.

 

Din nefericire, de cand s-a mai incalzit afara, a reaparut "mirosul de umed" din masina care aparut in toamna dupa evenimentul cu urmele de sobolan si dujoarea imputita. As incerca schimbarea filtrului de polen si o curatare a instalatiei de climatizare. Imi puteti recomnda cateva firme profesioniste care fac operatiunea asta? Adica as vrea pe cineva care, evetual, sa isi faca o parere despre problema din masina mea si abia apoi sa aplice o anumite metoda de rezolvare a problemei si sa si garanteze rezultatul. De abordari de genul alora de pe la reprezentante sau firmele obscure unde, indiferent in ce situatie te afli, iti baga spray-ul in masina, iti rup factura si apoi daca problema nu s-a rezolvat ridica din umeri sunt satul.

Link către comentariu

poti incerca o curatare cu aparatul ala...imi scapa numele.

face o ceata denta ce este recirculata. ceata se formeaza dintr-o solutie antibacteriana (bla bla). costa vreo 150 lei.

faza e ca daca ai ceva gros pe tubulatura, nu are cum sa il curete nimic in afara de mana omului :(

 

oricum, ar fi bine daca ai fi sigur de sursa mirosului.

instalatia de aer conditionat o cureti cu un fogger (spray sau electric) sau cu perie, bionet, apa+domestos (dar asta inseamna sa desfaci pt acces, mai ales la radiatorul de sub bord).

fogger-ul improspateaza putin si tapiteria dar daca ai ceva varsat in mocheta nu rezolvi mare lucru.

Link către comentariu

:)

La mine in masina este farmacie. Nu este varsat nimic pe nicaieri. Tapiteria nu are nevoie de nici un fel de improspatare.

 

Senzatia de umed este destul de fina momentan. Cum ar fi putut sa ajunga ceva pe tubulatura? Instalatia este deschisa catre exterior ?

Link către comentariu

De o operatiune similara am si eu nevoie. Cand pornesc AC-ul vine un miros de imbacsit care se duce in 5minute.

 

Motul nu o sa faca minuni. Eu nu am simtit imbunatatiri in ceea ce priveste zgomotul la pornire si consuma intr-un mod asemanator Motul Specific 5w30 cu Castrol Professional OE 5w30.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu

Daca vrei sa fie un ulei "deosebit", in speranta ca va rezolva sau va ameliora simptomele, iti recomand fie Liqui Moly Synthoil( ceva mediu si bun) sau un ulei potrivit pentru motorul tau de la Red Line/  Royal Purple/ Amsoil/ Fuchs, in ordinea asta( za best).

Eu am incredere in Motul, inclusiv XCess sau 4100-ul lor, dar ce ti-am recomandat mai sus este superior si daca acelea nu fac o diferenta, atunci niciun altul nu o va face.

Link către comentariu

Bun, dar tu abia ai schimbat lantul, ce probleme ai acum? Ai zis tu ca nu iti place zgomotul pe care il are, dar acum zornaie iar? Cati km ai de la schimbarea lantului?

 

La mine, pentru lant, efecte benefice(bine, nu grozave, dar observabile) are uleiul Mobil S 3000 5w40 X1.

 

Am folosit si eu un spray din acela pentru tubulatura, face o spuma puternica, dai cu el pana ajunge spuma sa iasa prin aerator. Poti chiar lasa putin spuma sa actioneze.Si apoi porneste ventilatia.

 

Cu filtrul de polen e cam naspa, mentine umezeala in el, eu am pornit intr-o zi aerul conditionat( il pornesc periodic la1-2 saptamani, nu il prea folosesc iarna) si nu mai scapam de abur in masina. Cel putin la Octavia cred ca mai trage si ceva zapada prin acel filtru si se umezeste.

Link către comentariu

Incearca Motul. Eu il folosesc chiar si pe V6-le din semnatura - un motor destul de pretentios - si se comporta mai ok decat cel recomandat de producator (nici nu ar fi greu, Selenia e o pishoarca)

 

ma gandesc la un 8100 pentru motorul tau?

Link către comentariu

N-as putea spune ca am o problema, dar la rece, motorul porneste altfel decat o facea in primul an.

 

Regimul meu de utilizare este cu o pornire dimineata si una dupa-amiza cand vin acasa. Aceste porniri sunt relativ zgomotoase, de cele mai multe ori zgomotul stingandu-se intr-o secunda, poate doua. Mai sunt si zile, dar foarte rare - posibil sa fie in numar de maxim cinci de la schimbarea lantului si pana acum - cand zgomotul este mai accentuat si mai lung. La fel cum exista si zile, la fel de rare si alea, cand pornirile la rece sunt linistite.

Atunci cand se intampla sa fac mai multe drumuri intr-o zi, o pornire la cald este o placere, pentru ca motorul porneste calm si discret, asa cum a facut-o in primul an, inainte de revizie, la toate pornirile, indiferent ca erau la rece sau la cald. Este adevarat ca sunt si porniri la cald cand face la fel ca la rece.

Asta este situatia in care ma aflu si din ce am mai citit pe ici pe colo am inteles ca exista uleiuri care schimba in bine acest comportament, protejand intr-o oarecare masura.

Link către comentariu

La mine, pentru ca aerul merge non-stop vara-iarna, vine un miros de umed cand opresc aerul dintr-un motiv oarecare. Si asa facea si la masina anterioara, desi o tratam la fel. Cateva minute persista mirosul ala apoi disparea.

Nu cred ca are o cauza anume ci doar ca la cateva zile trebuie mers ceva kilometri si fara (sau cu) AC pentru a se ventila instalatia, atat.

Link către comentariu

La mine AC-ul merge non-stop. Vara pe 23-23 de grade. Iarna pe 24-25.

Faza tampita este in ultimele doua zile, cand plec cu masina este in regula, iar dupa cateva minute incepe sa se simta, discret de tot, mirosul umed. Ori comportamentul normal ar trebui sa fie pe dos. In pus, pe perioada asta rece care a fost, AC-ul a mers tot timpul pe incalzire, deci nu ar avea de ce sa apara manifestarile specifice sezonului cald, cand dupa utilizare, instalatia fiind rece, condenseaza vaporii umezi din masina in instalatia de climatizare, se formeaza lichide pe acolo conditinand diverse micro-organisme, care apoi se tranforma in dumnezeu-stie-ce si se imput.

 

Este drept ca inaintea acestei saptamani masina a stat vreo ... trei saptamani. Dar la fel de adevarat este ca nu a inceput sa faca asa din prima zi de cand am inceput sa merg cu ea. Ci dupa vreo saptamana.

In fine ... inca vreo saptamana voi spera ca va trece de la sine problema, dar cum nu prea cred ca se va  intampla asa ... ma pregatesc pentru o actiune.

Link către comentariu

Tocmai am avut o discutie hazlie cu prietena mea (care nu se pricepe deloc la masini). I-am spus ca am vazut un volan foarte fain pt Golful meu, care costa ~500 de euro, la care replica ei a fost "cat?? 500 lei?". I-am spus ca "nu, euro, dar volanul arata super", la care a ramas cu gura cascata si i l-am aratat pe al tau.

S-a uitat urat la mine si a zis ca mai degraba ii iau ei ceva de banii astia.

 

Of, femeile... nu ne inteleg pe noi barbatii... daca nu era ea poate ma bagam la asa o piesa :D oricum, ai un super bolid, sa il stapanesti/rulezi sanatos si fara incidente!

Link către comentariu

Eu folosesc Liqui Moly TopTec 4200 5W30 si mi se pare brici :)

...legat de folosirea AC in masina, recunosc ca nu l-am pornit cam de mult timp, pur si simplu nu e nevoie. Pentru dezumidificare, mi-am luat o cutie din aia de la Lidl cu saculet de nush'ce pietricele albe care numa' bine incape sub scaunul meu, in spate pe jos si is tare multumit de ea :)

Link către comentariu

La Mondeo, dupa ce am testat zeci de sprayuri/flacoane/solutii/aparate Ozone, am scapat de mirosul ingrozitor numai dupa ce am demontat si curatat evaporatorul.

Partea funny este ca si eu foloseam AC-ul incontinuu, indiferent de vreme, pana mi s-a spus ca este gresit. Dupa curatare, 4 ani am mai folosit masina fara sa apara acel miros.

La Jetta dupa aproape 2 ani, inca nu a aparut mirosul ingrozitor :)

Link către comentariu

Partea funny este ca si eu foloseam AC-ul incontinuu, indiferent de vreme, pana mi s-a spus ca este gresit. Dupa curatare, 4 ani am mai folosit masina fara sa apara acel miros.

 

Cum, cum?

Si cum este corect?

 

Si cum ai curatat eva...po... cum i-o fi zicand la dracia aia?

Iar apoi, in urmatorii 4 ani, ai facut ceva special ca sa nu mai ai acel miros ?

Link către comentariu

Pur si simplu m-am dus la reprezentanta si le-am spus ca vreau sa curat dracia, de-mon-ta-ta. Exact asa le-am si silabisit :) S-au uitat ciudat, au demontat, curatat si am platit...450 lei, daca mai tin bine minte. La final au dat si cu un spray...ceva coating, care ziceau ei ca ar preveni acele bacterii sa se mai dezvolte atat de rapid.

Referitor la folosirea AC, ce sa-ti zic, tine de aprecierea fiecaruia. De ex. nu il folosesc daca afara sunt 22 de grade, iarna nu il folosesc decat la Defrost rapid, sau daca ploua. Ideea de baza este ca nu il mai folosesc non-stop, in felul asta facand doar ventilatie, mai aeriseste din acel condens care se formeaza si genereaza, in timp, mirosul ingrozitor de 'ciorapi'. Eu asa l-am denumit.

In urmatorii 4 ani, pana am vandut masina, nu am mai folosit absolut nimic.

Link către comentariu

Nici eu in 4 ani nu am avut probleme cu mirosul. E drept, pana acum sa zicem ca am folosit doar 35-40% AC-ul. Nu ii vad rostul sa il folosesc acum, mie imi baga cald imediat masina si nu am nevoie de AC.

Link către comentariu

Nu stiu cum sta exact treaba, insa poate te ajuta asta: (luata de pe alt forum):

 

"Noile compresoare de AC sunt tot timpul actionate de cureaua de accesorii, nu mai exista vechiul ambreiaj care dadea probleme si care putea sa-ti distruga compresorul daca la 140Km/h te gandeai sa dai drumul la AC.
Acestea noi isi variaza puterea in mod continuu doar prin inclinarea placii pe care sunt prinse pistoanele.

Oprind clima pe perioada toamna/primavara, garniturile de cauciuc care sunt pe traseul circuitului AC nu mai sunt lubrifiate de freon (care are si proprietati de lubrefiere), ca urmare incep sa se usuce si in timp lasa sa scape presiune din instalatie, astfel ca va treziti ca la 2 ani sa completati cu freon si nu stiti de ce.
Asta fara sa punem la socoteala ciuperci/bacterii in conductele de aerisire care cresc fara numar daca mediul este lasat fara ventilatie.

De asemenea, daca monitorizezi cu VCDS functionarea climei o sa observi ca sunt o serie de senzori dupa care se regleaza functionarea climei, ai senzor de temp la picioare la tine si la pasager, la gura de ventilatie la tine si la pasager, de la senzorul infra si de temp de pe bord care spune din ce directie bate soarele si daca bate, senzori de la picioarele pasagerilor din spate si de la gurile de ventilatie din spate daca ai asa ceva, deci e o intreaga logica implicata, iar daca ai un geam deschis incearca sa se adapteze pe cat posibil.

Daca tii foarte mult sa-ti intre praf si sa mergi cu geamul deschis poti pune clima in mod ECO, dar sa nu fie o obisnuinta.
Totusi zilele acestea a fost practic aceeasi temperatura si afara si inauntru deci geamul deschis n-ar fi trebuit sa impacteze functionarea compresorului, care oricum consuma exact cat are nevoie (poti vedea cuplul consumat si presiunea in retea cu VCDS-ul).

Bine, teoretic nici de pe Automat nu trebuie scos pentru ca el variaza actuatoarele foarte des in functie de ce are nevoie si nu raman mult timp pe o pozitie ca dupa aceea (in timp) sa va plangeti ca sufla intr-o parte mai tare si in alta aproape deloc..."

Link către comentariu

Multam fain pentru acest post. El mi-a reamintit de explicatia care mi-a fost data atunci cand mi s-a recomandat sa las AC-ul sa functioneze cat mai des: lubrifierea garniturilor instalatiei de climatizare.

Pe langa sfatul asta am mai primit inca unul: vara, la finalul drumului pe care l-ai facut, comuta pe incalzire si da la maxim temperatura si ventilatia (ca sa finalizezi cat mai repede procedura) pentru uscarea traseului interior - dupa cum am spus si ma inainte, traseul fiind foarte rece, pe el condenseaza vaporii umezi din aerul interior masinii. Asta te va feri de probleme cu AC-ul.

 

Si pe principiul asta l-am lasat sa mearga in permanenta, iar vara, am respectat procedura cam in 60-70% din drumuri.

 

Problema de acum sper sa se datoreze animalului nenorocit din toamna si sa se rezolve cu o curatare a instalatiei si cu schimbarea filtrului de polen. Sper.

Link către comentariu

eu ti-am zis ca cea mai buna treaba o faci prin curatarea acelui radiator...

nu trebuie sa mearga non stop pt a unge garniturile. e recomandat sa ii dai drumul din cand in cand. problema ta este mirosul, nu pierderea presiunii, deci nu ai probleme cu garniturile.

Link către comentariu

Nici nu am zis ceva de alte probleme. Doar am vorbit despre o argumentatie.

 

Azi de dimineata mi-am mai dat seama de o chestie: vad ca pe partea mea, a soferului, fluxul de aer la picioare este semnificativ mai mic decat cel de pe dreapta. Observasem de vreo saptamana ca parca mi-e mai frig la picioare, senzatie pe care inainte nu o incercam, dar azi am si compilat ce simt si am verificat senzitiv, cu manuta si am constatat chestia asta.

:(

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!