Jump to content

Turbina Passat B6 - Functionare OK / Probleme de functionare


Florin Mandras
 Share

Postare recomandată

Buna ziua! Azi mi sa defectat ceva la turbina si nu prea stiu ce, va rog sa ma ajutati. Am un Passat b6 din 2006 pd, motor BMP. In timpul mersului mi sa aprins arculetul de la bujii si mi-a aparut pe bord "Engine fault workshop", iar din secunda urmatoare nu mai intra turbo. Dupa oprire si pornire a repornit turbo dar scoate un zgomot ca de esapament spart. Atunci cand porneste turbina, daca insist prea mult cu turbina apare iar arculetul si iar ma trimite la workshop.Am fost la mecanic si mi-a zis de ceva furtun dar nu aveau elevator liber, cica altfel nu se vede. Daca cineva stie ceva va rog sa-mi raspundeti.Mi-e frica sa nu fie turbina , dar precizez ca nu fluiera inainte, tragea de rupea. Multumesc!

On 16.07.2015 at 0:25 PM, Gabriel29 said:

Buna ziua si salutare tuturor sunt nou pe aici daca gresesc cu ceva imi cer scuze.Am patit si eu o problema cu masina mea . Acum 2 zile mergeam cu masina si sa oprit in mers,am tras pe dreapta si nu a mai vrut sa porneasca,am incercat sa pornesc dar nimic motoru nu mai invartea,am tractato pana la un service si acolo au verificat si mi-au zis ca turbian este praf ,paleti rupti.Intrebarea mea este a mai patit cineva asa ceav? Motorul credeti ca este afecatat daca masina nu sa accelerat cum am auzit ca daca o i-au pe ulei nu mai se opreste pana nu se rupe ceva.Sunt sanse sa scap doar cu turbo?

Salut! Eu am lucrat pe un Transporter cu motorul 1.9 pd de 105 cai si imi amintesc ca am patit si eu urat de tot cu turbina respectiva, Sau rupt paletii de la turbina iar sefii mei ca sa faca economie au dus masina la ceva mecanici de cartier care nu stiau ce are, efectiv masina nu mai pornea , mi sa oprit motorul in mers si adio pornire.Unul din mecanici a scos ceva furtun si a dat la automat,motorul dadea semne ca ar vrea sa porneasca dar atat.Pana la urma am tot insistat si mi-au aprobat sa o duc la un service adevarat. Au stiut din prima care e problema dar a trebuit data jos chiulasa si scoase bucatile din turbina care au ajuns pana in cilindri, in urma eforturilor desteptilor de mecanici de la tara.

Modificat de johnny_78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-au oprit in intercooler bucatile de turbina?

Ciudat ca nu mai pornea, nu vad ce legatura are turbina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali ,cand se sifoneaza eliciile nu mai trece suficient aer ca motorul sa porneasca. In plus motorul  se  ineaca si cu uleiul din turbo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! O problemuta daca ma puteti ajuta si pe mine. Am avut racordul flexibil cel dupa debitmetru spart si tragea aer fals pe acolo masina avand un fasait gen in plaja de turatie 1800-2300 si mi-a dat si limp, ceva eroare de "overboost exeeded",asta  in viteza a 5a pe la 130km/h in depasire.  E posibil ca limp_ul sa-l fi dat din cauza ca tragea aer fals pe acolo? dupa schimbarea racordului a mancat jar dar nu a mai intrat in limp. 

Va multumesc. passat bkp 4 motion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. E cazul sa fac o reconditionare la turbina sau mai merge? Am atasat un filmulet cu jocul in ax. Nu se vad mari semne de uzura, iar turbina inca merge.

https://youtu.be/eb_-FIbFLaQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

!!!!!!! nu mai umbla asa cu ea ca risti sa se rupa axul.

 

Eu nu am reusit deloc sa misc axul turbinei cu mana si am tras tare de el, am 300 000km. Cumpara miez turbo nou de pe ebay.uk sau ebay.de si schimba-l singur. Vine echilibrat, cumpara de la o firma mai serioasa.

 

O alta varianta ar fi sa iei miez din ro de la firmele de reconditionari. Ai consum de ulei marit? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Nu mananca ulei. Doar ca suiera putin mai tare decat de obicei. Am patit de curand problema cu pompa de ulei si asta m-a facut sa verific si turbina. Cum iese axul ala de acolo? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, teo0605 said:

Mersi. Nu mananca ulei. Doar ca suiera putin mai tare decat de obicei. Am patit de curand problema cu pompa de ulei si asta m-a facut sa verific si turbina. Cum iese axul ala de acolo? 

Salut, de curand am reconditionat turbina la BMP-ul din dotare tot pentru ca suiera, fara sa manance ulei si pentru ca avea joc in ax. Dupa reconditionare suieratul s-a diminuat, iar jocul in ax a ramas, aparent trebuie sa aiba. Am verificat jocul imediat dupa reconditionare, inainte de a fi montata pe masina si parea la fel la mana. Parerea mea e sa nu te grabesti daca nu mananca ulei iar suieratul nu e metalic, eu am dat niste bani degeaba pe simptome similare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,am un passat b6 din 2006,se aude un fluierat,mecanicul mi.a zis ca un palet de la turbina e crapat. Am de facut in jur de 2000 km(italia-romania), nu stiu daca ajung fara probleme acasa,voi ce ma sfatuiti sa fac? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o pala de la turbina afectata nu  iesi din parcare. Fluierat metalic,ascutit ,e grav. Fluierat de sirena ,mai mergi o perioada .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune filmare sau un log in mers, daca vrei informatii clare, altfel vorbim pe langa.

 

Eu inainte sa ies din tara cu masina o mai duc la o verificare, un log in mers, verific nivel lichide si parca stau mai linistit. Neprevazutul poate veni de oriunde, oricat ai verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!am si eu o problema numa ce am schimbat turbina si am sesizat ca furtunul dintre motor(capac culbutor) si  turbina (intrare aer) se umple de ulei aproape ca vaselina ,la m curatat dar dupa 500 de km e la fel de plin deci un 40 % incarcat.

De la ce se produce si poate sa avecteze turbina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa capacul la motor si vezi daca e plin cu aceeasi "vaselina".

E o problema daca ajunge pe turul de ulei de  la turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca te referi la buson pe unde bagi ulei nu este nici urma am incercat sa ma uit in interior cat se observa si nimic....la joja iar curat chiar nu stiu ce sa zic am cautat pe internet de mi a iesit pe ochi .Poate sa fie de la filtru din capac culbutori???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok îl dau jos....și dacă e plin care ar fi problema ? Sau dacă e curat?mulțam de atenția acordata!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La m dat jos are un pic în colt cam o palma în jurul furtunului (cel mic ce duce la turbo) de la ce acum?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.09.2016 at 5:59 PM, Toma Emanuel said:

https://drive.google.com/file/d/0B6LLvcF0xjcTMExUb1ZFUEZqZEU/view?usp=drivesdk     

Un video cu "fluieratul" despre care vorbeam

Mai prost nu cred ca puteai inregistra.. se mai aude si martorul de centura. Turai pe loc, era suficient. Insa, din ce se aude, e joc in ax. Maricel. Trebuie reconditionata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costi

Curata mazga din capac si motor.

Asigura-te ca prin teava de la capac trece usor aerul in ambele directii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am curatat tot....azi am facut un drum de 400 de km.verificat la intoarcere furtun aproape plin nu mai stiu ce sa cred.....vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari !!! Sper ca postez unde trebuie. Pe scurt masina nu trage si consuma mult. Detalii in povestea ce urmeaza

In urma cu ceva luni, la masina din descriere, a inceput problema cu pornirea grea la cald/frig. M am dus la un service si mi au zis ca trebuie luat prin eliminare o-ringuri, garnitura tandem, pompa motorina etc. Am schimbat o-ringurile (deoarece scotea si fum alb pornire, miros de motorina nearsa, tremura la relanti)  care au si rezolvat problemele. Toate bune si frumoase. A doua zi merg cu masina in oras cu treaba prin aglomeratie ( 2-3 ore timp de condus) unde mi s-a parut mie ceva ca nu are vlaga. Ajung acasa si consumul afisat 13 l/100 km (maxim 8-9 de obicei). Urmatoarea zi plec la drum intins si observ ca nu trage deloc, cand treceam intr-a 3-a intre 1800-3000 urca foarte greu acul, deja a 4-a pana la 120 si mai greu, a 5-a nici nu are rost sa mai zic. Ajung acasa ,  consum 8.5 l/100km (6 maxim de obicei) dupa 80km.

M-am dus la ei si mi au zis ca au pus bine totul la loc. Au pus testerul la relanti (dupa ce am insistat) nu a iesit nimic.Daca afecteaza cu ceva, cand am schimbat oringurile aveam furtunul de la epurator crapat si curgea putin ulei. Mecanicul s-a oferit sa improvizeze ceva si a pus unul din cauciuc prins cu coliere. Am mai observat ca pe carcasa de otel unde sta filtrul de motorina (schimbat in urma cu 20000 km) se observa ceva umed cum ar fi motorina evaporata. Uneori se aude si un bazait de la unitatea de vaccum. Ceva pareri ?

Modificat de wolfilas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua am o problema la turbina. Am un VW Passat 1.9 TDI din noiembrie 2005 cu motor BKC.

De o perioada, atunci cand pornesc, plec si incep sa schimb vitezele si nu simt ca intra turbo. Apas pedala pana la fund si mai mult de 3000 de turatii nu depaseste. Dupa cateva minute isi revine turbina si merge ok. 

Dar recent am incercat sa depasesc o masina si cand am apasat pedala la fund, masina nu "tragea" si mergea normal si acul turometrului a zburat de 2000 si ceva la 3000 de turatii ca si cum ai tura masina pe liber. Am si incercat sa depasesc apasand pedala normal si problema nu aparea, masina se comporta normal. Ultima data cand am condus masina si am incercat sa depasesc si am apasat pedala repede si la fund, turometrul a zburat si a aparut martorul cu bateria rosie.

O idee? Un sfat? Orice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!