Jump to content

DIY Reparare (lipire) spirala volan (airbag)


radurus
 Share

Postare recomandată

mai bine o desfaci si o sudezi acum altfel o sa ti se boteasca / plieze banda din spira 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja e tarziu.... si oricum, la Golf 4 e 50...100 lei una sh cu ESP. Cea fara...si noua..este ieftina. Deci, nu merita reparata 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu are rost reparata...am crezut ca e spira tiguan touran dupa 2010

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat eu de la metzeiger cu 230 lei noua si pe oem e 200 lei dar si metzeiger avea stanta de vw/audi stearsa :)) . Nu am pus oem pentru ca venea saptamana viitoare ... La Bora :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut.

 

Dupa ce am suflat cu aer comprimat pe volan si pe langa de la o distanta de 20-30cm, la 24h a inceput sa sune banda (cred) cand invart de volan. Suna doar in anumite momente, odata mai tare, altadata mai putin. Sunetul e ca si cand ceva agata si trece peste  banda.

Sunt sanse ca din cauza presiunii aerului sa se fi miscat banda in locul lui? Ce recomandati sa fac: schimba cu totul sau sa il suflu din nou, poate se reaseaza? Sau incepe sa se rupa? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc D.nl FLORIN pentru profesionalism. Solicitați cu încredere serviciile sale( reparatie spira Skoda Octavia 2 fl)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Seara bună la toată lumea. Vă cer o părere în legatură cu o situație cu care mă confrunt în ultimele zile. Am o Skoda Octavia 2, an 2007, cu volan fără comenzi. Acum 3 ani, am schimbat volanul (cu tot cu airbag) cu unul de Golf V, de asemenea fără comenzi. Toate bune, până acum 3 luni. Eroare pe airbag șofer și martor aprins în bord. Problema a fost, se pare, de la mufa care intra în spira volan, un pin care nu făcea contact permanent. S-a rezolvat prin înlocuirea mufei respective. Zilele trecute, aceeași eroare pe airbag șofer. Eroarea se șterge, dar reapare instantaneu. Ce s-a facut până acum....verificat cablaj de la airbag la spira volan - este bun; pe tester, in Measuring block, pe airbag-ul șofer apare "too high", în timp ce pe celelalte airbag-uri apare "correct"; s-a pus o diodă (la măsurare aceasta arăta că este de 3,5 ohmi) pe mufa airbag-ului, moment în care, pe tester a aparut "correct" și pe airbag-ul șofer. Concluzia celui care a efectuat verificarile a fost că este defect airbag-ul. Astăzi am probat 2 airbag-uri  (de Golf 5) identice cu al meu și unul original de Octavia 2, tester pus pe mașină, eroare persistând de fiecare dată. Menționez că claxonul funcționează și a funcționat și cu fiecare airbag probat. Am dezactivat airbag-ul din tester, s-a stins martorul din bord, eroarea nu mai apare, se vede doar pe VCDS că este dezactivat. Mintea mea îmi zice că există comunicare airbag cu calculatorul , adică nu ar trebui să fie probleme pe cablajul de legătură cu calculatorul (aici poate greșesc, nu mă pricep bine). Este posibil ca eroarea pe airbag să fie dată de spira volan, să fie doar parțial defectă? Se poate testa cumva această spiră fără a o demonta de pe mașină? Ce înseamnă "limită superioară depășită"? Citisem pe forum că limita inferioară e data de un scurt pe cablaj. Cea superioară de unde poate fi? Atașez și o poză cu eroarea. Mulțumesc mult pentru orice părere/idee/recomandare!      

IMG20230804171259.jpg

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos spira si verifica, nu pe masina. Tot asa, verificat circuitul aferent,  din calculator coloana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam. O sa demontez spira și văd ce o fi pe acolo. Încă o întrebare....la montarea unei spire noi, trebuie codata sau rescris ceva cu vcds sau altceva ori e plug&play?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La generatia ta, nimic. Dupa montaj trebuie sa mergi 50 m cu masina, sa se initializeze g85

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles. Mulțumesc încă o dată pentru lămuriri. 🙋🏻‍♂️

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut timp să mă ocup de eroarea cu airbag-ul. Înainte să mă apuc de desfăcut volan, plastice, calculator de sub volan in ideea de a demonta spira, am incercat cu un ac să strâng pinii din mufa care intra în airbag. Pesemne că am reușit deoarece, in urma testării și ștergerii erorii, aceasta nu a mai apărut. Sper sa fi fost de acolo, contact imperfect mufa - airbag. Vedem cum se comporta in timp! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drulea Mădălin

Salutare!

Sunt nou pe forum.

A trebuit sa dau bordul jos pentru radiatorul de căldură...mult de lucru dar a meritat. Bun dar am făcut prostia și am rupt spirala, daca iau alta noua sau din dezmembrări oare mi se șterg martorii airbag și esp? Sau mai trebuie făcut ceva? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie codare, setari de baza, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Vă salut!

De curând am vrut sa montez pe un golf 5 volan cu comenzi, am schimbat volanul, cablajul aferent, calculatorul de coloană si spira, după schimbare am rămas cu eroare de airbag, care nu vrea sa se stingă.. Ar putea fi din cauza spirei, să fie intreruptă? De precizat că funcționează claxonul si comenzile de pe volan..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masoara spira.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Irinel27 said:

Vă salut!

De curând am vrut sa montez pe un golf 5 volan cu comenzi, am schimbat volanul, cablajul aferent, calculatorul de coloană si spira, după schimbare am rămas cu eroare de airbag, care nu vrea sa se stingă.. Ar putea fi din cauza spirei, să fie intreruptă? De precizat că funcționează claxonul si comenzile de pe volan..

Depinde si ce calculator ai pus. Pune ce cod avea al tau si cel cumparat....sunt cu unul si doua ignitere...si de aici poate sa fie eroarea. Mai departe..spira, cablaj sau airbag, daca a fost inlocuit

Deci, intai poza cu eroarea stocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Al Bundy a scris:

masoara spira.

 

In partea stângă merge cam 2 ture si putin peste jumătate si in dreapta merge mai mult 3 si ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masoara contiunuitatea firelor din spira.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, F l o r i n a scris:

Depinde si ce calculator ai pus. Pune ce cod avea al tau si cel cumparat....sunt cu unul si doua ignitere...si de aici poate sa fie eroarea. Mai departe..spira, cablaj sau airbag, daca a fost inlocuit

Deci, intai poza cu eroarea stocata.

Eroare este N95 declanșator pirotehnic, pe mașină am avut type 1 ( 1K0 953 549 A) si am montat type 2 (calculator + spiră) ( 1K0 953 549 AG) si spira ( 1K0 959 653 C).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci da jos spira si verifica continuitate circuite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat astăzi spira, are continuitate pe toate contactele..nu înțeleg din ce ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Airbag ul e cel original al masinii?

Verifica cablajul sa fie ok, cel pt volan comenzi, pinii in mufa airbag, etc si circuitul din calc de coloana 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, airbag-ul este cumpărat împreună cu volanul (eu avand modelul in 4 spite), dacă pun spira mea (type 1) cu calculatorul terminația AG nu se aprinde martorul de airbag ( stiu ca nu merg împerecheate, spira fiind type 1 si calculatorul type 2) dar am vrut să văd dacă se aprinde si cu spira originală. Deci buba ar fi din spiră..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai zis ca ai masurat continuitatea conductorilor din spira?

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!