Jump to content

A6,2,5TDI...Toata lumea zice nu! Dar eu vreau unul....


Livirys
 Share

Postare recomandată

Vreau sa achizitionez un Audi a6 din 2000 cu motorizare 2,5 TDI.Toti cunoscuti ma indeamna sa ,,stau dracu la un loc'' ca acest motor are probleme mari.Ca pica pompa de injectie...ca pica axa cu came si se distruge totul.Specific ca vreau cutie manuala nu tiptronic.

Nu am mai avut audi pana acum ,doar din gama Opel(care o manca rugina instantaneu)Ce ma sfatuiti sa fac.NU vreau sfaturi de genu I-al..fara argumente.

Apreciez ajutorul comunitatii si va multumesc pentru sfaturile sau parerile pertinente sau impertinente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu sunt in masura sa-ti dau un sfat concret, dar te intreb? de ce nu-ti iei un A6 1.9 TDI sunt niste motoare foarte reusite si destul de economice(consum,taxe,impozite)!

Modificat de Sor1neL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu gasesc quattro si 1,9...Chiar si standard fara quattro nu reusesc sa gasesc in germania.Nu vreau inmatriculata in RO deoarece am firma in BG si o inregistrez acolo.Din acest motov pt mine nu e nici o diferenta de taxe intre 1,9 si 2,5TDI).La un moment dat ma gandeam chiar sa-mi iau un 2,4Benzina fiindca am colaborator care monteaza gpl...dar mi se pare aiurea sa pun gaz...asa ca prefer TDI

Modificat de Livirys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e acelas motor de pe A6 quattro din 1998 ,cinci pistoane in linie si 140cp, atunci are un prieten masina si adevarat a schimbat pompa prin 2005-6. In rest zice ca masina la el moare, e variant, un tanc adevarat :lol: ,mai ales acum prin zapada, are cutia manuala 6 trepte.Masina e din 1998(1997) si o are din 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten cu un A6 , tiptronic , 2.5 . Masina e super faina , ce nu imi place la ea e ca butoanele de la clima , audio , geamuri s-au facut super naspa . Anul trecut a schimbat pompa de injectie , l-a ajuns peste 1000 de euro lucrarea , in rest nu cred sa fi avut mari probleme , doar maruntisuri care pot aparea la orice masina .

Daca iti place masina , ai bani s-o intretii si mai ales bani disponibili pentru o surpriza cum ar fi pompa de injectie , ia-o si bucura-te de ea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pompa de injectie daca pica partea electronica se mai pot repara dar depinde cat e de avariata iar axele cu came din cate stiu si eu pica in jur de 200 mi km dar daca le schimbi cu unele noi cu titan nu mai ai treaba. Din fabrica s-au montat axe cu titan dupa 2004 din cate stiu eu (valabil la motoarele de 2.5 V6)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axe titan ???Nu stiam treaba asta..oare cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,e adevarat ca V6 fabricat pana la sfarsitul lui 2003 are probleme cu axele cu came,dupa care s-a trecut la cele din titan,cum deaja s-a precizat;banuiesc ca doar axele costa in jur de 500-600euro.

Alta problema ar putea fi pompa de injectie,dar nu e o regula.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am detinut modelul berlina 2.5 tdi 150 cp. Era fabricata in '99 si am achizitionat-o in 2001 la 70.000km. Masina a fost impecabila la vremea ei. Am vandut-o in 2005 la 240.000 km. Doua probleme am avut cu ea : turbina si un filtru care se afla in compartimentul motor si din cauza caruia masina scotea un fum negru atat pe afara cat si in habitaclu. Turbina a fost destul de scumpa la acea data (2004), am platit in jurul a 2000 eur iar acel filtru a costat in jurul a 180 eur. La vremea aceea era o masina impecabila dar in zilele noastre, cred ca este o investitie cu risc pentru ca majoritatea pe care le gasesti in vanzare sunt destul de obosite.

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate colegul adriano872 doar ca acum gasesti piese mult mai ieftine si la dezmembrari sunt o gramada dar totusi daca nu cunosti cat de cat istoria masini si nu esti sigur ca e ok.....trebuie sa merite riscul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema uzurii premature a axelor cu came apare cand ungerea acestora nu se face corespunzator. NU toate motoarele au aceasta problema intrucat Audi a folosit titanul in producerea axelor cu came incepand din anul 2004 (dupa cum zic si colegii).

Lista cu codul motoarelor 2.5 TDI de pe platforma C5 (Audi) si B5 (VW):

110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ ?,??? rpm; 310 newton metres (229 ft·lbf) @ 2,200 rpm — AFB, AKN

114 kilowatts (155 PS; 153 bhp) @ ?,??? rpm; 310 newton metres (229 ft·lbf) @ 1,400 rpm — AYM

120 kilowatts (163 PS; 161 bhp) @ ?,??? rpm; 310 newton metres (229 ft·lbf) @ 1,400 rpm — BCZ, BDG, BFC

132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ ?,??? rpm; 370 newton metres (273 ft·lbf) @ 1,500 rpm — AKE, BAU, BDH

Din cate citesc pe web, motoarele a caror coduri incep cu litera "B" nu au probleme cu axele cu came. Nu bag mana in foc, dar, daca gasesti unul, verifica-l... just in case.

Verificarea o poti face si la fata locului, cu ajutorul unei lanterne te benoclezi la axe prin gaura pe unde bagi uleiul. Dupaia la service.

Verifica cartea service, intervalul schimbarii uleiului. Uleiul LongLife nu are ce cauta la un astfel de motor. Uleiul trebuie schimbat la 10.000km, maxim 15.000km ca sa nu fie probleme cu axele cu came. Totodata, iarna nu se circula cu acelasi ulei cu care circuli vara, si invers. In caz contrar, te pregatesti de schimbat axele cu came.

Btw, nu poti pune axe cu came din titan pe un motor care nu a venit cu asa ceva din fabrica.

Pozele sunt de pe cod motor AKE, Audi Allroad 2001.

post-43466-0-31045900-1328686372_thumb.j

post-43466-0-19199800-1328686378_thumb.j

post-43466-0-42947700-1328686383_thumb.j

post-43466-0-47976200-1328686388_thumb.j

post-43466-0-16293500-1328686395_thumb.j

post-43466-0-67671300-1328686400_thumb.j

post-43466-0-92715200-1328686405_thumb.j

post-43466-0-88450200-1328686412_thumb.j

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand cu căldura 2.4 benzina.

Consumul este cam tot pe acolo ca si 2.5 tdi,în schimb întreținerea este muult mai ieftina.

Cat despre gpl pe 2.4 nu este o rușine si mașina se comporta exemplar,consum gpl exterior-10% cu clima si 4 persoane.

post-52348-0-27407600-1328691341_thumb.j

post-52348-0-50714700-1328691368_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresionat raswpunsul si bine documentat ! Pozele respective banuiesc ca sunt de la axe uzate prematur nu?

(Multumesc pentru feedback)

Ma gandesc si la 2,4Benzina...si-n acelasi timp am inceput sa cochetez si cu ideea unui Touran fabricatie 2005.Pare mai ideal pt o famile si mai spatios.

Oricum situatia este 80% Audi a6 si 20% Touran (1,9 TDI sau 2.OTDI DSG)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca posesor de a6 2,5 TDI AKN si sunt multumit.Probleme pot aparea multe( vezi aria de probleme tehnice ) . Personal am schimbat chiulasele cu totul (cu axe din titan- merg cele de pe BFC dar cu galeriile de admisie cu tot) iar alte probleme majore nu am mai avut. Intr-adevar motoarele 2,5 TDI au un management mai complicat si necesita intretinere atenta . La capitolul avantaje sun si aici destule.....putere, demaraj, stabilitate, confort....etc.

Daca vrei neaparat A6 , trebuie in primul rand sa fii atent cand o achizitionezi, iar daca e fabricata inainte de 2004 sa stii exact cati KM reali are masina . Bafta!

Modificat de vidoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu stii istoricul masinii nu te baga. Mai degraba mai cauti decat sa te legi la cap cu vreo epava care sa cada la tine. Mai ales ca ai ocazia de a pune GPL pe o benzinara, nu te axa doar pe diesel in cautarile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achiztionat in urma cu un an un A4 avant 2002 AYM 2.5 tdi Multitronic. Prima data am avut temeri legate de axe. Motorul pornea greu si a fost schimbat injectorul cu unul nou(inj nr 3) si reglat avansul si desigur verificate axele! La peste 200k km axele sunt ok! Din cate stiu proprietarul nu le-a schimbat, acuma porneste usor si are vlaga in el. Banuiesc ca ajutorul "automatei" a fost un lucru bun in timp.

Am analizat piata si o masina cu 1.9 Tdi este mai scumpa la cumparare! Dar aici vine problema ca la 2.5 tdi platesti impozit de 800 lei comparativ parca cu 100 lei. Dar calculat toata "economia" facuta la cumparare, diferente si de 2000 euro, se va "amortiza".

2.5Tdi are avantaje, zgomot mai redus, sunetul unui V6 si forta. Nu as mai schimba pe altceva masina din pricina automatei! Chiar daca are riscuri merita! Sa ma fereasca dumnezeu de probleme cu pompe si alte nebunii....

Ar mai fi ceva de adaugat: consumul... In oras o medie de 9% si in afara 7% si la talpa grea 9%, dar merita :D

Daca ar fi sa analizez poate pe viitor la o alta masina as cauta un 1.8T, frumusetea benzinei! Lipsa tractarolui la rece, se incalzeste mult mai repede, ca iarna fara scaune incalzite la diesel mori de frig. Si benzina ar avea un consum asemanator dieselui, ma refer la 2.5 TDI.

Modificat de rares v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima am renuntat ca am trimis un amic sa ,,asculte motorul'' 2,5TDI(Nurenberg)si mi-a comunicat ca RONTAIE motorul si ca are acceleratie neliniara (se poticneste pe la 2400Rpm) ,si-n plus nu are istoric de service...continui sa caut desi e rau ca-s limitat de buget (3500 Eur)Caut acum si 2,4 Benzina ca alternativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cumva iti iei automata, sfatul meu este sa nu-ti iei Multitronic (fara nici o fiabilitate), ci Tiptronic. Multitronic o sa gasesti doar pe tractiune, iar Tiptronic doar pe Quattro. Manuala gasesti pe amandoua variantele.

Penru a le deosebi, vezi postul asta #52.

Edit. in treaba cu automatele ma refeream doar la motorizarea 2.4.

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa ramai la masina din semnatura. Are injectoare indestructibile si nu iti va da batai de cap precum A6. Cum ti-am scris si mai sus, acum 6-7 ani, poate ca se justifica achizitionarea unui asemenea model dar in zilele noastre, eu unul nu m-as risca la asa ceva. Trebuie sa iei absolut totul in calcul : Costuri intretinere, taxe...

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In familie avem un A6 2.5TDI cod motor AYM(cel de 155 cai putere) - fabricat in 12.2001. Masina a fost adusa din Germania in 2005, avea 75.000km(care sincer nu stiu daca erau reali sau nu) iar acum are 165.000. iIn acesti 6 ani, am schimbat doar un injector(in toamna lui 2011 - avea un senzor ceva care dadea eroare de cand am luat-o) in ceea ce tine de motor - nu am pus la socoteala consumabilele. In rest, amortizoarele, si mi-a spus tata zilele trecute ca a schimbat o bieleta sau ceva ca incepuse pacane cand vira). Pot spune ca motorul toarce ca acum 6 ani(trage, nu da fum in plus, nu consuma ulei, nimic), nimic nu s-a schimbat. In decembrie i-am facut o verificare completa. Dupa verificarile pe tester, toate valorile sunt in parametri normali.

In concluzie, suntem foarte multumiti de masina. Personal, pot spune cam incredere in A6-le ala vechi de 10 ani mai multa decat in B6-le meu din 2008. Acum, cum iti este si norocul.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa ne luam dupa ce defectiuni apar la masini am renunta sa mai cumparam. Ne-am lua biciclete :) Sunt posesor de A6 de 2,5, motor BDG de aprovimativ 6 luni si nu ma pot pronunta in legatura cu ce probleme am intampinat insa tatal meu are unul la fel de 6 ani si a depasit 400000 km cu el. Nu a avut niciodata probleme cu axele cu came. Conteaza mult si cum o conduci. Daca nu o lasi sa-si ia ulei cum trebuie si ii rupi turometrul cu 4000-5000 neincalzita din cauza asta se defecteaza, in special cea de pe dreapta la V6.Eu unul ti-l recomand insa ai mare grija ce cumperi. Ca idee, impozitul anual e 936 lei iar pe asigurare platesti de la 300 lei in sus pe 6 luni. In rest, preturile nu sunt de speriat la intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

pe langa faptul ca mi sa infundat un senzor care ii dadea drumu la turbina nu am nimic de reprosat acestui motor 2.5 TDI V6 . daca ai buget si grija de ea te tine o gramada , nu as da a6`ele din 2001 pe un passat din 2007 nici sa ma impusti . Adevarat ca 1.9 TDI e si mai reusit dar ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Daca ai buget" ;))..........tare asta !!!

Ce inseamna sa ai grija de ea? Inseamna sa stai cu ochii pe turometru, la toate gropitele din asfalt, la locul unde parchezi, la ce motorina pui, sa nu stea bagajul intr-un anume fel in portbagaj..?

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce e tare chestia cu "daca ai buget"? Mie nu mi se pare normal ca la 1.9 sa platesc impozit 200 de ron si la 2.5 impozit de 900 de ron sau cat o mai fi, pe motiv ca e o diferenta de 600 de cm cubi (un 400 - 500 de ron mi s-ar fi parut acceptabil - dublu ca la 1.9, sau ca la autorulote sa platesc impozit ca si pentru o autoutilitara cu toate ca e vorba de un vehicul recreational si nu unul de pe urma caruia obtii profit si exemplele pot continua...), sa nu neglijam celelalte taxe si nu in ultimul rand consumul la 2.5 fata de 1.9...

Nu mi se pare normal ca sa umblu cu o masina sau chiar mai multe cu motorizari de peste 2.5 - 3.0 sau chiar 6.0, sa stau in chirie si sa fac foarmea; bine, exista si reversul: sa am prea multi bani si sa nu stiu ce sa fac cu ei... si in pana de idei sa ii dau la stat sau cui mai credeti voi de cuviinta...

Sa ai grija de masina... asta presupune in primul rand sa respecti intervalele de schimb ale consumabilelor si din punctul meu de vedere sa eviti combustibilul de la Lukoil si Petrom...

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!