Jump to content

Senzor turatie motor golf 4


djdolphins07
 Share

Postare recomandată

Salut!

Am o nelamurire privind senzorul de turatie la 1.4 AXP.

In urma cu o saptamana am comandat unul nou de la bosch. Am ajuns la mecanic si am vazut, in primul rand ca pe masina era montat unul cu capul de citire avand forma patrata iar cel cumparat de mine avea forma rotunda. Cel de pe masina se prinde cu M5 iar celalalt cu M6.

Am decis sa merg la Tess sa imi cumpar unul original. Cel de acolo imi spune ca stie ca au fost probleme cu piesa asta si zice el ca imi da comanda de ala bun. Cand ma duc sa il ridic, vad ca imi comandase senzorul de pe axa cu came. Era alt tip la ghiseu si el imi zice ca stie si el de problema asta si ca normal era buna piesa aia de la bosch de M6 si ca se face nu stiu ce adaptare.

Eu am intrebat la mai multe magazine de piese si pt 1.4 AXP imi dau aceeasi referinta de piesa bosch pe care o cumparasem inainte (cu M6 si cu capul rotund).

Acum am decis sa o comand din nou si sa incerc sa o prind cu surubul ala de pe masina de M5.

Stie cineva de problema asta?

Mersi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de turatie din spatele motorului(cititorul pe colivia semeringului) in partea stanga,iti vine numai pe original.Sa imi lasi o serie de caroserie sa ma uit si eu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

030 957 147 L generator de impulsuri Bosch 0 261 210 213, 036 907 601 D generator de impulsuri Arbore cu came, 030 905 377 C senzor anticiocnire Bosch 0 261 231 146.Iti las toti senzorii de pe motor.La care din ei ai avut probleme?

post-64586-0-25540900-1339411387_thumb.j

post-64586-0-62217400-1339411389_thumb.j

post-64586-0-81154100-1339411393_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci desfaci senzorul,iei codul de pe el si achizitionezi dupa codul gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e exact codul pe care l-ai scris si tu..

eu l-am comandat iar pe ala de la bosch si o sa incerc sa il montez,am vb cu mecanicul si a zis ca nu e problema,o sa revin cu informatii...

Mersi de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut.....am aceeasi problema cu senzorul de turatie motor. Cu ceva timp in urma imi semnala in bord si pe tester a aparut ca defect. Am spalat motorul cu gandul sa il schimb. A trecut 1 saptamana si nu mai apare eroarea. Sa il mai schimb? O parere ceva? Sunt din Brasov.....mentionez ca e al naibi de greu accesul la acest senzor....stie cineva o modalitate mai usoara de a inlocui senzorul asta? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Raman dator daca imi zice si mie cineva unde se afla senzorul asta la un golf 4 1.4 axp..pe spatele motorului sub clapeta de acceleratie si sub bobina de inductie??o poza ar fi si mai explicita daca se poate..nu schema ci poza exacta...si cum se poate masura..ce tensiune trebuie sa imi ajunga pe fire??multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te bagi sub masina,in partea stanga a mototului pe spate exact deasupra planetarei gasesti firul lui.Te uiti dupa fir si o sa gasesti un dop care mascheaza senzorul propriuzis.Poza cu g28 gasesti in topicul de fata la postul meu 28.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am gasit dar e al naibi de ajuns la el..doar l-am vazut unde este..dar se pare ca la mine nu este din senzor..am desfacut mufa aceea si cand am tras putin de cabluri am vazut ca erau desizolate..se pare ca este o problema des intalnita asta daca iti arata pe teste semnal implauzibil..daca iti da fara semnal atunci e senzorul dar cel mai bine e sa verificati intai cablajele si dupa sa schimbati senzorul ca e foarte mult de munca..la 1.4 axp ori dai evacuarea si planetara dreapta si poate POATE puteti sa il desfaceti..bafta si la ceilalti care o sa se mai intalneasca cu problema asta si recomand sa se verifice intai cablajele si dupa senzorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat si eu treaba cu firele exact langa mufa de legatura.Vad ca de 1 an de cand am izolat firele nu mai am probleme.Inainte dupa ce spalam masina la motor se oprea in mers si pornea dupa 5- 6 automate.Mansonul cablajului senzorului este de vina....el freaca firele exact la iesirea din teaca de plastic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut. am si eu un Golf 4, 2002, 1.6 FSI si am problema cu senzoru G28.

 

De 3 zile caut senzorul pe blocul motor si nu reusesc sa il gasesc. Teoretic ar trebui sa fie langa cutia de viteze, dar nu vad nimic.

 

in spatele motorului pe cutia de viteze este senzorul de viteze care afiseaza viteza in bord. Seamana cu senzorul g28, dar nu este.

 

Are cineva idee la un FSI 1,6 unde ar putea fi senzorul?

 

Toate pozele de pe net si video-urile arata senzorul ca fiind in partea dreapta fata a motorului cum te uiti la el. La FSI 1.6 am senzorul de lichid de racire undeva in dreapta sus si inca un senzor in partea de sus care nu e G28.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu1905

Am cumparat masina din semnatura in mai anul trecut, inca de atunci foarte rar intrerupea in mers, din ce in ce mai rau si mai des pana acum o luna cand s-a oprit in mers. Am ajuns cu greu la service si pe tester a dat `lipsa semnal senzor impuls motor`. Am pierdut 4-5 zile in service si intr-un final dupa ce am comandat de la bosch un senzor care asa cum spui si tu era diferit ca forma fata de cel care era pe masina adica era cilindric iar cel de pe masina era dreptunghiular si avea si un ghidaj in plus, (returnat la distribuitor), apoi am comandat original (400lei), am schimbat si din astea vreo 3 pt ca nu erau ca cel de pe masina... ba nu aveau forma potrivita ba aveau forma potrivita dar cablul era prea scurt...

Intr-un final am reusit sa montez unul din ele (pe cel cu cablul scurt) prelungind cablajul instalatiei electrice...

Daca nu recurgeam la varianta asta ROMANEASCA nici azi nu cred ca ieseam cu masina din service...

Pentru a-l schimba am fost nevoit sa dau cutia de viteze jos... (manopera 300lei).

Am motor axp 1.4l.

Bafta multa, o sa ai nevoie.

Am raspuns pt userul: Chi_Dny

Modificat de Laurentiu1905
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

Domnilor, refuz sa cred ca neamtzu a fost prost cand a construit masina asta. adica la toate masinile senzoru asta e pus la vedere, majoritatea sunt de altfel la vedere, iar la mine de exemplu 1.6 16v motor aus, se parte ca senzorul asta l-a bagat cumva in cutie. 

explicatia asta am primito de la 2 service-uri respectabile diferite.

deci care este adevarul?

unde se afla minunatul senzor? a am schimbat distributia si revizie, etc si am zis ca poate bonus imi da si mie senzorul jos ca sa vada ce e cu el. am lasat masina dimineata, am luato la 16 si cand intreb shoc: nu am putut sa umblam la senzor ca e intr-o pozitie greu de ajuns, mi-au zis ca se vede doar un fir, ca poa sa scape un surub in cutie, ca pot aparea complicatii, ca sa aduc masina alta data sa incerce...

au zis ca daca nu sunt sigur ca e de la asta sa nu se bage.

e de la asta: 2 diagnoze in servisuri respectabile au scos eroare la senzorul rpm. plus ca manifestarea e interesanta, se opreste in mers si porneste greu sau porneste daca apesi acceleratia dar apar mesaje de stop, oldruck motor aus si altele beislalalblabla infhalblabla, chestii in germana ( bleak) iar in acest timp motoru poate fi turat dar arata 0 la turometru. deci e de la asta.

cunostintele mele generale de electronica ma fac sa cred ca minunatul senzor e o bobina cu un miez de fier care sesizeaza schimbarile de camp electromagnetic (fluctuatiile) datorate dintilor sau lipsei acestora, iar daca nu sesizeaza nu lasa motoru sa porneasca sau il opreste. deci amaratu de senzor nu se defecteaza asa usor ci se inbacseste cu niste pilitura sau similare si influenteaza citirile (asa pateam la solenza - principiul e acelasi) sau poate fi vorba de un contact imperfect.

in fine

unde e senzoru la aus, e asa de greu de ajuns la el? sunt nemtii idioti? is romanii profitori si te pun sa schimbi piese bune numai sa nu munceasca doar pt manopera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, manifestarea e exact aceea a senzorului defect pe care am avut-o si eu. 

 

Senzorul nu stiu ce are inauntru, dar capul de citire e un magnet cilindric de aproximativ 1mm. Atunci cand l-am schimbat, am putut vedea si diferenta intre bun si defect, iar cel defect avea doar o nuanta diferita in locul unde trebuia sa vina magnetul asta. Functionarea ai descris-o intocmai cred eu, tot la asta ma gandeam si eu: citeste miscarile precum un senzor de ABS, iar daca nu vede ca se invarte arborele cotit sau volantul sau de unde citeste el, nu da scanteie sau nu deschid injectoarele sau ceva asemanator. 

 

Si la mine la BCB era pus ciudat: pe spatele motorului in dreptul cilindrului 3, a stat baiatul ala pe burta pe motor ca sa umble la el. 

 

De asemenea, senzorul cel mai probabil e mascat de un capac de protectie din cauciuc si probabil de-aia au vazut oamenii aia doar un fir. Pentru ca firul senzorului e de tip coaxial. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

am reusit sa pipai senzorul si intradevar este in spatele unui capac de cauciuc si are forma ca la postul #28 prima poza.

se ajunge pe deasupra motorului cu mana stanga, tolanit pe motor sau pe sub masina cu mana dreapta intins sub masina . vizibilitatea este redusa

Intrebarea mea este, daca surubul ala cu cap de imbus ramane cumva atasat la senzor sau exista intradevar pericolul sa fie scapat in cutie sau ce o fi acolo.

cum poate fi scos? mufa cum se desprinde?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

gata, am reusit sa il dau jos: e greu dar nu imposibil. surubul nu se poate detasa de senzor, deci nu poate cadea inauntru.

l-am sters, am facut niste poze, pe care o sa le postez mai tarziu, acum il pun la loc pentru ca nu pare a avea niciun fel de defect nici el nici mufa

o sa caut defectul pe traseul firelor

acum am alte intrebari:

de ce era plin de ulei capul cititor, ca la solenza nu era. sa fie din cauza ca o fi citind de pe vilbrochen?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La solenza citea de pe volant, al tau citeste de pe un rotor atasat pe arborele cotit, deci in carterul motorului, ulei...etc

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

La solenza citea de pe volant, al tau citeste de pe un rotor atasat pe arborele cotit, deci in carterul motorului, ulei...etc

aaaa, acum are logica

am iesit cu masina si nu pare sa mai fac probleme, desi mare lucru nu am facut.

probabil a facut bine ca am tras de fire, etc si ceva s-a intamplat.

o sa verific totusi tot traseul firelor de la mufa mai departe

post-117185-0-83069100-1363973049_thumb.

post-117185-0-88572500-1363973050_thumb.

post-117185-0-50881800-1363973051_thumb.

post-117185-0-12979300-1363973052_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firele acelea se duc in ECU, ar trebui sa scoti mufa de la ECU si sa verifici continuitatea, sau poate a fost doar ceva contact imperfect in mufa de la senzorul de turatie arborre cotit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca e putin diferit de ce-am avut eu...al meu avea ceva cilindric in relief. Iti dai seama ca poate nu a fost infipt bine in mufa sau a fost ceva acolo care a determinat un contact imperfect in unele momente...el fiind un magnet n-are importanta ca are ulei pe capul de citire, nu vad cum ar putea sa-i afecteze lichidul functionarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ing_virgillius

Golful meu e 1.6 16 v AUS

este adevarat ca uleiul de pe el nu pune probleme,

eu am cautat cauza problemelor, parti metalice, resturi, aschii etc prinse de el care ar fi putut influenta functionarea. credeam ca e ca la solenza, logan si o gramada de alte masini (pe volant).

contact imperfect in mufa : poate, desi nu parea pt ca mufa vine destul de bine fixata si stransa, iar papucii nu pareau a fi oxidati.

avand in vedere ca problemele apareau dupa ce se incalzea bine motorul, ma gandesc ca poate era de la traseul firelor de pe motor catre ECU.

in ciuda faptului ca sunt foarte curios sa vad care era problema , atat timp cat nu o sa imi mai faca probleme o sa las senzorul in pace iar data viitoare caut problema de la ECU la mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!