Jump to content

RETROFIT: Cruise Control System (Tempomat) - VW Passat 3C


Riddler
 Share

Recommended Posts

Salutare,

Avand in vedere ca un topic dedicat acestui tip de modificare nu exista, unde am putea grupa toate probleme intampinate, m-am gandit sa incep eu prin a expune ultima intamplare.

Carevasazica, ieri am incercat sa-mi montez tempomatul ca si asa aveam manetele prin casa de mai bine de 1 an.

Asa ca, aveam urmatoarea speta:

1. Piese folosite:

Ansamblul de comenzi (cod: 3C5 953 513 B)
- Tempomat (+Semnal): 3C5 953 507 E
- Senzor unghi (G85): 3C0 953 654

De pe masina sau pastrat urmatoarele:
- Slip-ring (Type 1): 3C0 959 653
- Steering Wheel Module (J527): 3C0 953 549 A

2. Montaj:
'
Din pacate, maneta de stergator de pe ansamblu, nu avea optiunea si butonul aferent navigarii unui BC minidot!
Pt a face posibil acest lucru am facut un "transplant" al manetei vechi de pe ansablu' de manete initial in locul celei fara aceasta optiune!
Totul este foarte easy si nu necesita cine stie reglaje, trebuie doar avut grija la montarea palci si a unui 2 pini.

3. Probleme rezultate:

Dupa montajul manetelor si codarea calculatorului de coloana corespunzator si montarea volanului la loc, cand sa activam tempomatul pe motor, observa ca martorul dedicat s-a aprins pt 1 sec doar si dupa pe BC a aparut martorului tempomatului dar insotit de un mare semn de exclamare in fata!

Pe VCDS avem urmatoarea eroare pe 01-Engine:
 

Thursday,29,December,2011,15:37:10:14771VCDS Version: Release 10.6.4Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lblControl Module Part Number: 03G 906 021 DP HW: 028 101 274 2Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000S G 7870Software Coding: 0000071Work Shop Code: WSC 00028 028 00001VCID: 70E420F61A331 Fault Found:001384 - Cruise Control Switch (E45): Implausible SignalP0568 - 008 - Implausible SignalFreeze Frame:Fault Status: 01101000Fault Priority: 0Fault Frequency: 1Mileage: 113325 kmTime Indication: 0Date: 2000.00.00Time: 15:34:08Freeze Frame:RPM: 0 /minSpeed: 0.0 km/hReadiness: 0 0 0 0 1

Atasez si urmatoarea poza cu codarea calculatorului de coloana:

post-28301-0-22149400-1325256353_thumb.j

La o mica cautare a detaliilor errori pe site-ul Wiki Ross-Tech, observ ca nominalizeaza si modulu' J257 ca fiind defect (adica calculatorul de coloana initial) dar si posibilitatea manetei sa nu functioneze. (Link: 001384 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal)

Acum, eu exclud calculatorul de coloana ca fiind cauza, pt ca el a functionat impecabil pt la aceasta modificare.
Ramane in discutie maneta in sine....

Totusi, stau si ma intreb daca nu cumva poate fii o problema de compatibilitate intre spirala, calculator si maneta in sine

Posibil ca acesta maneta sa comunica bine doar cu Spiralele Type 2 ? (adica 3C0 959 653 B sau 3C0 959 653 C)

Orice parere este binevenita!

Regards,
Riddler

 

Edited by R_a_z_v_a_n
Link to comment
Share on other sites

Ai tras firul la ECU - in pin-ul 20 ?

Edited by F l o r i n
Link to comment
Share on other sites

Completez: in mufa cu 940 pini de pe ecu pin 20 si mufa cu 20 pini de la calc de coloana in pinul 16, fir negru/alb.

Ai vizualizat in engine activarea bitilor de pe 0 pe 1 la apasarea butoanelor si la cuplarea CCS ?

Edited by Al Bundy
Link to comment
Share on other sites

Problema lui e ca nu a tras firul....mai mult ca sigur.

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu eu, doar la octavia si golf 5 si leon din 2005 si 2006( si nu la toate, depinde de motorizare) trebuie tras acel fir.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nici 3c-ul nu-l au toate. Trebuie sa dea si o gaura in capacul de la mufele intermediare, prin care o sa scoata firul, catre mufa ECU.

Link to comment
Share on other sites

Asa, se pare ca aveti dreptate, am lipsa acel fir :grrrrrr:

Frustrant este, ca nu mi-am putut inchipui sa nu-l aiba...

Am un amic care l-am ajutat in vara sa-si monteze pe un Golf 5 fabricat in Dec. 2005 tempomat si are acel fir, dar un Passat 3C din Ian. 2006 nu-l are... :vaidecapulmeu:

Cu ajutorul colegului F l o r i n, am aflat si codurile celor 2 cabluri necesare, pe care le-am si comandat astazi.

Prin urmare avem urmatoarele piese:

1x 000 979 009 EA (pt mufa calculatorului de coloana - J527)

112209_x600.jpg112210_x600.jpg

1x 000 979 020 (pt mufa calculatorului de motor - ECU)

162139_x600.jpg162140_x600.jpg

Si urmatorul DIY pt montaj -> Speed ​​control system (CCS) retrofitting

Revin cu un post in momentul in care imi ajung cablurile saptamana viitoare si ma apuc de montat :)

:Driver: safe

Edited by Riddler
Link to comment
Share on other sites

Ai tras firul la ECU - in pin-ul 20 ?

..eu ti-am zis...... Ma bucur ca ai rezolvat-o.

Edited by F l o r i n
Link to comment
Share on other sites

Pentru mufa de la ecu nu are cum sa fie pin tata,a colo este pin mama, pinul tata este in ECU. codul corect acelui pin este 000979030E.

Revin cu un post in momentul in care imi ajung cablurile saptamana viitoare si ma apuc de montat :)

Nu o sa poti monta, codul de la cablul de la ecu este gresit.

Link to comment
Share on other sites

Aha, asa e - ala e pentru mufa intermediara....la G5.......mea culpa.

Cum arata pin-ul ala, ca am senzatia ca am o gramada acasa.... iti pun eu la posta unul, ca sa nu mai stai sa astepti dupa el.....

Link to comment
Share on other sites

NU stiu, nu am gasit poze, dar e diferit de ce folosim la mufele din interiorul masinii si are si o garnitura de etansare care vine separat.

Link to comment
Share on other sites

Pentru mufa de la ecu nu are cum sa fie pin tata,a colo este pin mama, pinul tata este in ECU. codul corect acelui pin este 000979030E.

(...)

Nu o sa poti monta, codul de la cablul de la ecu este gresit.

Damn... :vaidecapulmeu:

Deci, ok, unul din coduri este gresit...

Avem asa:

  • 000 979 009 EA (pt mufa calculatorului de coloana - J527)

Diametru: 0,5 mm²

Cost: ~3.00 EUR

000979009_tn.jpg

  • 000 979 030 E (pt mufa calculatorului de motor - ECU)

Diametru: 0,5 mm²

Cost: ~8.55 EUR

000979010.jpg

Deci aceste sunt ?

Oricum o sa dau comanda si de firu' asta, si asta e... raman cu un fir pe stoc :mellow:

Regards,

Riddler

Link to comment
Share on other sites

Da, din pacate.... Nu am gasit ce conector intra in mufa ta de ECU - poate faci ceva poze de aproape, ca sa completezi DIY - ul, ca eu am o gramada de conectori pe acasa....si il puneam la posta.

Din ce iti ramane, faci un cablu de tempomat de G5, pentru colegii care vor sa-si puna tempomat pe modelul 2005 si nu au fir

Link to comment
Share on other sites

Riddler, nu cred ca poza 2 este de la pinul 000979030e, ci mai degraba de la 000979010.

Link to comment
Share on other sites

A... scuzati, acum am vazut...

Cred ca n-am fost atent cand am cautat dimineata pe google o poza!

Oricum, codul sa fie bun... ca daca e fac eu poza cu pini cand vine :)

Mersi AlBundy! :icon_thumleft:

(...)

Nu am gasit ce conector intra in mufa ta de ECU - poate faci ceva poze de aproape, ca sa completezi DIY-ul,

(...)

Din ce iti ramane, faci un cablu de tempomat de G5, pentru colegii care vor sa-si puna tempomat pe modelul 2005 si nu au fir

Partea interesanta este ca, se pare ca mufa de la ECU este similara cu cea de la calculatorul de frana de mana, deoarece cablurile necesare aici sunt exact ca si piesele pt Auto-Hold :D

(...)

(1buc.) 16.24 RON = Mufa buton 4D0 971 636 A

(3buc.) 35.34 RON = Cabluri electrice 000 979 009 EA

(1buc.) 37.57 RON = Cablaj electric 000 979 030 E

(...)

post-28301-0-33836300-1325865582_thumb.j

Acum sa vina piesele, dupa punem si poze.

:Driver: safe

Edited by Riddler
Link to comment
Share on other sites

Asteptam poza. Am montat autohold dar nu-mi amintesc cum arata acel pin.

Link to comment
Share on other sites

Pinul respectiv e f.f. subtire (am rupt vreo 3 parca la introducere in mufa, de altfel si constructiv mufa e complicata cu gratar si protectii de cauciuc). De asemenea difera pozitia de conectare la modulul Engine in functie de tipul de motor. Si mufa de la motor cred ca nu seamana cu cea de la modulul Autohold (din pacate cand am montat CCS nu am facut foto cu mufa din ambele parti.

post-3638-0-58565600-1326282603_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

I-ai rupt, chiar daca ai tras siguranta de la mufa ? Mufa nu seamana....ca nu are cum. Da, difera de la benzinare, diesel... cod motor.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update : firul este identic cu cel de la autohold, lateralul pinlui are o gaura ovala in care se fixeaza un pinten de plastic, dupa ce se scpoate siguranta violet, trebuie ca din partea opusa a ce se vede in poza, sa se departeze un pin de plastic de blocaare, nu e nevoie de scula speciala. la ultimul montaj de autohold nu am avut 000979030E dar am folosit cu succes 000979009 la care am polizat acea latura care iese in afara.

Edited by R_a_z_v_a_n
Link to comment
Share on other sites

Am tras siguranta de la mufa. Am scos cilindrul de cauciuc din orificiu, am utilizat 3 pini diferiti OEM care merg la mufa de la CAN, Autohold, mufa usa. Totusi nici unul nu s-a potrivit 100% (normal ca pana la urma a mers, dar nu ca si cum ar fi fost OEM). Daca cineva monteaza personal un asemenea pin si are codul, sa-l posteze.

Link to comment
Share on other sites

000 979 030 E

Link to comment
Share on other sites

Si au ajuns firele dar abia ieri am reusit sa le ridic fiind luat cu altele.

Costuri:

1x 000 979 030 E = 41.85 RON

1x 000 979 009 EA = 13.21 RON

TOTAL: 55.06 RON

Se pare ca de la 09.01.2012 importatorul a descis sa mareasca toate preturile cu 6% in toate reprezentantele VW din Romania! :vaidecapulmeu:

Asteptam poza. Am montat autohold dar nu-mi amintesc cum arata acel pin.

Si avem pozele:

000 979 030 E

post-28301-0-40597700-1326572216_thumb.j

000 979 009 EA

post-28301-0-94259700-1326572195_thumb.j

Si se poate obversa ce a vrut sa zica colegul AlBundy in postul #20:

(...) lateralul pinlui are o gaura ovala in care se fixeaza un pinten de plastic (...)

Pacat ca astazi vremea mi-a fost dusman si n-am putut sa ma ocup de demontat si activat in final tempomatul, dar maine o sa fie "the day" :rolleyes:

Revin cu un post

:Driver: safe

P.S: @F l o r i n: am avut noroc in legatura cu primu' fir de ECU (ma refer la 000 979 020) ca l-au oprit la ei pt nu stiu ce modificare care mai tot timpul trebuie facuta la VW mai vechi. Asta dupa ce le-am explicat ca l-am comandat in greseala. :cool:

Edited by Riddler
Link to comment
Share on other sites

Bravo......atunci, spor la treaba !

Dupa aia, poate rugam un moderator sa faca curat pe aici si sa faca un DIY curat.

Link to comment
Share on other sites

Pai vedem, facem un DIY in aria dedicata, si lasam pe asta aici pt eventuale comentari/dezbateri privind aceasta modificare si in caz ca mai intalneste careva cu alte erori :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!