Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

floro_st205

0,02 si 0,06 sunt valori foarte bune , 0,2 asa si asa , 0,6 e rau

unde ai masurat ,pe butuc sau disc ?

post-104305-0-01797900-1368219172_thumb.  fotografia e doar indicativa 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maryus1984, vad ca ai schimbat foarte multe, dar cu alte placute de frana ai incercat?

 

eu am avut o pierdere de vaselina de la planetara, a ajuns vaselina pe disc,am rezolvat pierderea pe urma am demontat discul si placutele, le-am curatat foarte bine dar se pare ca vaselina s-a impregnat in placuta deoarece de atunci si doar de atunci simt vibratii exact ca cele descrise de tine la franare usoara 80-90km/h

 

eu azi schimb placutele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu abaterea de 0.6 daca o aveam pe disc sau pe butuc...nu am incercat cu alte placute,cred ca marti am sa le schimb ca pe stanga imi joaca in etrier si nu stiu daca e din cauza placutelor sau e din cauza  etrierului...si  am un scartait la franare de zici ca opreste trenul in gara asa suna:))...

 

adi_bm te rog dupa ce schimbi placutele sa-mi zici daca ti-au disparut vibratiile...sau macar daca s-au diminuat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici era treaba cu ceasul comparator

http://vwforum.ro/topic/16757-discuri-frana-si-placute-inlocuire/?p=1865045

 

Fă următoarea verificare: ridică maşina pe cric, dă roata jos şi învârte cu mâna de disc (înainte apeşi puţin pe frână să se apropie plăcuţele de disc) şi te uiţi atent la plăcuţa exterioară. Dacă are momente când se depărtează de disc şi simţi şi la mână că se învârte când mai greu când mai uşor atunci problema este clară: ceva este strâmb - butuc sau disc, ori nu este bine aşezat discul pe butuc.

Dacă se trece de testul ăsta şi este ok, atunci  probabil ceva intră în vibraţie/oscilaţie pe timpul frânării şi aici trebuie să ai în vedere etrierul. Oricum trebuie rezolvat pentru că nu are voie să se mişte deloc şi nici plăcuţele nu trebuie să clămpăne pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu abaterea de 0.6 daca o aveam pe disc sau pe butuc...nu am incercat cu alte placute,cred ca marti am sa le schimb ca pe stanga imi joaca in etrier si nu stiu daca e din cauza placutelor sau e din cauza  etrierului...si  am un scartait la franare de zici ca opreste trenul in gara asa suna:))...

 

adi_bm te rog dupa ce schimbi placutele sa-mi zici daca ti-au disparut vibratiile...sau macar daca s-au diminuat

eu merg de ceva vreme pe ”Ate Power Disc” (astea nu prea ai cum sa le fugaresti cu una cu doua) in combinatie cu placute tot Ate dar ceramice

 

pfoai, am avut ceva emotii...azi am inlocuit placutele si au disparut toate vibratiile :icon_thumleft:

deja ma gandeam la ceva butuc fugarit...dupa faza cu vaselina am spalat placutele cu spray pt discuri, le-am dat pe hartie abraziva si nu m-as fi gandit ca nu-s ok.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testeaz-o şi la viteze mai mari pt. că aşa am crezut şi eu, am schimbat discuri, plăcuţe, m-a pus mecanicul să dau o tură prin oraş, totul ok, dar pe DN1 când am pus o frână mai bruscă pe la 120 pt. că mi-a tăiat unul calea, am crezut că sar de pe şosea. După asta am  început să sesizez că trepidează volanul şi în decelerare de la pe la 110 până pe la 80. Nu vreau să cobesc, dar este bine să ştii că te poţi bizui pe frâne în orice condiţii şi o verificare în plus nu strică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

”am apasat-o” nitel :D

am incalzit pana la 240°C discurile, 101°C etrierele, 86°C jantele, asta verificat cu ajutorul unui termometru cu infrarosu  ;)

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal...mi-am schimbat si eu azi placutele de frana pe fata...cand le-am desfacut pe cele vechi...surpriza...erau fisurate toate patru...mai ales cea de pe partea stanga care si juca...dupa ce am schimbat placutele mi-a disparut si sunetul "de tren la franare,si surpriza  mi-a disparut si jocul volanului la franare...am franat de la 140 km pana la 50 km si nu mi-a mai jucat...eu sper din suflet sa ramana la fel si sa nu ma trezesc peste vreo cateva sute de km ca iarasi imi joaca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca ti-ai rezolvat pana la urma, ce fel de placute ai pus?

 

ii posibil ca si discurile vechi sa fie bune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sper din suflet sa nu mai am probleme...acuma o sa vad la un drum mai lung...daca imi va juca iarasi volanul voi schimba si discurile ca exista probabilitatea ca sa se incalzeasca prea tare...placutele au fost ieftine,au costat 130 lei setul cu senzori de uzura, sunt Starline,am inteles ca sunt cehe ...nu stiu calitativ cat sunt de bune dar eu sper sa fie...macar stiu care a fost cauza jocului de volan :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

De ce n-ai luat Ferodo mai bine? Erau cateva zeci de lei in plus, cred...Stii de rodaj, nu? 200 de km sa te feresti sa ai nevoie de frane la capacitate maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rodajul conform specificatiilor celor de la Ate se face franand usor de la 100km/h pana la 50 km/h de 10 ori cu pauze de cate 2 minute intre franari

 

si inca de 10 ori de la 100 la 20km/h tot asa cu pauze de rulare de 2 minute intre franari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rodarea placutelor + discurilor cel mai important aspect este sa nu se franeze pana la 0, sa nu se opreasca masina cand discurile sunt inca fierbinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles...chiar nu stiam ca trebuie sa fac rodajul placutelor de frana ...bine ca nu a fost necesar sa franez puternic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,la mine tot vibreaza volanul la franare si dupa schimbarea discurilor si butucilor(dupa 1000 -1500 de km).cand am pus discurile noi aveam o abatere de 0,03 mm pe disc iar acum am 0,06mm dupa 1500 de km.Inainte de schimbarea butucilor  avem 0,12mm pe disc.sa vibreze de la o abatere de 0.06mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca numai asa putem scapa cu vibratiile din volan (  

  ) - dar unde putem gasim asa ceva?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am făcut ceva mai rudimentar că nu am avut încotro, nu ştiam că există şi variante profesionale

http://vwforum.ro/topic/16757-discuri-frana-si-placute-inlocuire/?p=1865045

Mecanicul a zis că nu prea e bine să merg cu improvizaţia aia, aşa că am schimbat butuc, inevitabil şi rulmentul. Sincer nu am sesizat nici o diferenţă, mergea brici şi cu improvizaţia mea. Cost: vreo 20 lei ceasul din târg, am găsit prin curte nişte profil mai mic, o tablă şi nişte elemente de pe la o pompă de stropit ieşită din uz plus nişte şuruburi şi uite scula.

 

Eu cred că trepidaţiile tale nu sunt de la abaterea discului, 0,06 la marginea discului nu cred să provoace vibraţii în volan.

Ca să te convingi că este de la butuc, măsoară abaterea direct pe butuc.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si placutele de frana sa nu fie crapate/fisurate,sa nu aiba joc in etrier...eu practic aproape am schimbat toata directia ca aveam joc la franare,si discurile de frana de 4 ori,butuci,rulmenti,capete planetare,etc...si tot imi juca volanul...am mers la o gramada de mecanici care nu au gasit nimic la ea...am fost pe punctul sa-mi schimb portfuzetele si chiar si etrierele ,intrucat imi juca doar cand franam...am citit pe forum la cineva tot la un vw ca avea un sunet metalic de la placutele de frana...m-am gandit sa le verific si am constatat ca ele mi se miscau in etrier...nu erau fixe....cand le-am schimbat am vazut ca placutele de frana vechi erau crapate si aveau o gramada de fisuri....dupa schimbarea lor nu mai am nici un fel de joc la franare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv, ai facut o treaba buna cu flansele din cutia de bere  :icon_thumleft:.  da, o sa masor si abaterea din butuc,dar ai idee cat trebuie sa fie abaterea maxima pe butuc ?merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maryus1984

la ce fel de mecanici ai fost de ti-au tot desfacut de 4 ori si nici unul nu s-a uitat la placutele alea... inevitabil la inlocuirea discurilor sau a butucilor se dau jos placutele

 

da cum ti-a venit idea sa le verifici...?  oare nu eu ti-am sugerat acum cateva posturi sa le verifici?  :dry:

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maryus1984,placutele de frana sunt noi  bosch tesite la capete  sa fie de la ele?post-60439-0-34365900-1370283695_thumb.j

Modificat de FRATIQ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi_bm ai toata stima si respectul meu :D..trebuie sa dau o bere...

 

stiam ca aici pe forum am citit,dar nu mai stiam cine mi-a sugerat sa schimb placutele...nu am fost doar la 4 ateliere :D...am fost la mai multe :D...si problema o aveam de vreo 3 ani,poate chiar 4 ...ei desfaceau discurile,dar nici unul nu scotea placutele din etrier...toti se gandeau ca sunt discurile,disucrile le-am schimbat de 4 ori dar pe garantie :)...dupa ce am schimbat discurile ,am trecut la schimbarea intregii directii aproape....



FRATIQ daca zici ca placutele sunt noi ...ce ai putea sa verifici: daca montate pe masina nu au cumva joc,poate nu sunt prinse in clemele alea cum trebuie..la mine efectiv le puteam misca lejer cu mana in etrier...mai poti verifica daca nu cumva etrierul se misca,sa fie dus filetul de la fuzeta si etrierul sa nu fie prins cum trebuie de fuzeta...eu am schimbat butucii dar nu mi s-a schimbat nimic,daca ar fi din butuci atunci volanul ar avea joc si in timpul mersului,nu doar la franare ...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maryus1984

multumesc mult,o sa verific etrierii si placutele pt.ca ceva se intampla acolo, cand dau cu spatele si pun frana se aude o pocnitura .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca si eu am patit asa in decembrie anu trecut cand imi suna ceva la roata cand dadeam in spate si puneam frana,si bineinteles aveam si jocul la volan la franare...problema atunci a fost ca mi s-a dus filetul de la etrier ,prin care se prinde de portfuzeta etrierul,si am pierdut un surub de prindere din cele doua,permitandu- etrirului sa se miste foarte tare ...problema am rezolvat-o atunci fara sa schimb portfuzeta...am facut filet mai mare si un surub asemeni celui original la un strung...bineinteles ca jocul la franare mi-a ramas atunci...dar a disparut acuma dupa schimbul placutelor de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut filetul dus la portfuzeta din dreapta,numai ca eu am luat una de la dezmembrari cu tot cu butuc .sa nu se potriveasca portfuzeta ?o zi am frecat rugina de pe ea...poate ca daca lasam rugina numai avea acum joc :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!