Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

pai asa schimbi toata directia. eu zic ca era mai bine sa testezi intai cu discurile noi de frana ca nu sunt o avere si apoi demontai toata masina.nu are treaba unghiul de fuga cu franarea, pe ala il simti la drum in volan si il auzi la viteze mai mari ca face urat roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa schimbi discurile daca cele verificate sant bune,daca le pui pe cele noi o sa remediezi problema pentru maxim 1000 km,asta pana se pasuiesc noile placute pe noile discuri,dupa o sa ti apara din nou bataia,schimba fuzeta sau fuzetele dar inainte de toate pune comparatorul pe ele dupa ce dai discurile jos sa vezi exact care e de vina deoarece trepidatia se imprumuta si nu ti dai seama ca e drapta sau stanga,nici sa nu te gandesti sa schimbi ceva la directie daca nu are joc si mai ales ca ai facut si convergenta,diferenta poate sa fie si din schimbarea unei bielete de directie si fostul proprietar crezand ca a numarat el bine filetele acesteia nu a mai facut convergenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10x razvi_gyl. Asta urmeaza sa fac, voi merge la service sa masoare la comparator bataia. De data asta o ii las pe baietii din service sa imi repare masina asa cum stiu ei... ii prea devreme sa imi bag eu mainile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era frumos daca aveai vreun prieten cu masina ca a ta si fara problema asta si puteai sa imprumuti fuzetele si sa le iei prin incercare, intai cea de pe stanga unde ziceai ca presupui ca e buba pe urma cea de pe dreapta si pe urma amandoua si daca nu reuseai sa-ti dai seama nici asa, pe urma era de service si lasat bani frumosi in contul lor.

Intr-adevar discurile ovalizate, cel putin pe suprafata care iese in afara e posibil sa fi incins la un moment dat datorita acestui joc si sa se piarda proprietatile materialului din care sunt confectionate pe acel loc. Asta a aparut datorita reglementarilor pentru ecologie(parerea mea!)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DarkAvenger183

Fuzeta jos= depresat pivoti. Desi am prese si un prieten cu Bora, nu imi permit sa ii demontez masina omului pentru a face teste. Cel mult pot sa verific stranderea planetarei, din cate vad pe VW doar planetara tine butucul si rulmetul in fuzeta.

Poate umic offtopic dar nu inteleg cum de discurile de pe Dacie, desi neventilate si din fonta, facute in romania, masina cu extra greutate de la butelia GPL tot nu s-au ovalizat cu toata forjareala ce i-am dat-o.. si avea peste 150.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de noroc. Spre exemplu si masina mea a vazut talpa si frane apasate bine cand era incarcata cu marfa sau persoane si nu s-au ovalizat discurile si nici nu fac figuri. Trebuie sa fie discul bun, sa nu fii luat proprietarul vreo groapa a marianelor la viteza mare si tot asa...

Motivele pentru care asta se putea intampla, sunt multe, dar nu cred ca mai conteaza.

La dacie e altceva. Daca pui frana brusc, se blocheaza rotile si raman asa. Pe cand la o masina cu Abs, la franare brusca se incearca de catre unitatea Abs sa mentina o forta maxima de franare fara a bloca rotile. Daca mai ai si ESP, iar apar franari in plus datorita modului de lucru al sistemului...

Sau poate ai avut model de-ala de dacie la care faci 3 pedale ca sa pui frana care iar iti salveaza discurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuzeta jos= depresat pivoti. Desi am prese si un prieten cu Bora, nu imi permit sa ii demontez masina omului pentru a face teste. Cel mult pot sa verific stranderea planetarei, din cate vad pe VW doar planetara tine butucul si rulmetul in fuzeta.

Poate umic offtopic dar nu inteleg cum de discurile de pe Dacie, desi neventilate si din fonta, facute in romania, masina cu extra greutate de la butelia GPL tot nu s-au ovalizat cu toata forjareala ce i-am dat-o.. si avea peste 150.000 Km.

lasa ca nu mergeai tu cu dacia cum mergi acum cu vw si nici nu franai brusc de la viteze din alea de ozn. sa fim seriosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de multe ori problema apare si de la faptul ca nu se curata butucii cand se monteaza discurile noi si intre suprafetele de asezare mai ramane rugina. Productorii de discuri de frana recomanda curatarea butucilor cu o perie speciala si ungerea cu vaselina ceramica rezistenta la temp inalte.

http://www.foerch.ro/product.aspx?p=aa161845-c98b-41ef-b4f7-34725781da68&g=b88ec329-7bcc-4003-964e-766e6e7ed4e9&js=1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afara nici o vulcanizare nu monteaza roata/rotile pana nu face operatiunea asta colegu,in fine,eu tot nu cred ca discul de frana se ovalizeaza asa usor cat de prost calitativ ar fi el,etrierii au un mare inconvenient,suruburile culisante se gripeaza foarte repede,cu toata vaselina pusa si cu burdufele protectoare schimbate si in acest caz actioneaza pe disc doar partea cu cilindrul care vine si inclina discul,degripatul se face la schimbarea placutelor daca vede mecanicul si daca are interes,dar pana la urmatoarea interventie Dumnezeu cu mila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de-asta, cel mai bun mecanic este proprietarul cu ceva chei si truse prin garaj. Una e sa-ti lucreze la masina un mecanic grabit de patron sa termine ca asteapta si altii si nu cumva sa plece in alta parte si alta e sa te apuci de masina cand ai o zi libera. Plus ca esti sigur ca nu ramane nimic in urma ta nestrans sau cine stie ce alte probleme.

E foarte periculos sa apuce un papucar de-ala sa umble in spatele rotii!

Cand s-a impartit simtul responsabilitatii fata de o lucrare facuta, romanii au chiulit mai ceva ca parlamentarii. In afara nu-si permit mecanicii sa greseasca pentru ca daca se strang plangeri zboara din service. Dar la romani mai merge cu un prezon putin mai slab sau un surub nestrans ca sa te mai intorci in service si sa te imprietenesti cu toata lumea.

Am patit-o eu cand am fost la un service sa-mi schimbe cablul de la frana de mana. A stat mosu' si s-a invartit vreo juma' de ora pe langa masina...pana la urma am platit 70 de lei o ora de manopera si mi-am pus noul cablu la loc singur si m-am ales si cu bancheta din spate murdara ca l-am pus pe mos sa prinda cablul inauntru.

Si toate astea pentru ce? pentru ca nu aveam tunel in curte facut ca sa stau sub masina si mi-era lene sa o ridic pe cric. Lenea si prostia se platesc intotdeauna, din pacate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Ca sa te apuci de o interventie la propria masina,cat de mica,mai ai nevoie si de niste ingrediente...sa ai habar de ce trebuie sa faci,sculele necesare,timp etc,eu de exemplu am aproape toate ingredientele dar prefer sa faca mecanicul(care e cel mai bun prieten al meu) asistat de mine,unde s doi puterea creste si la forta si la idei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu ce zici! Daca ai prieteni mecanici, e Ok. Dar sa te duci la niste necunoscuti ca sa-ti repare ceva la masina, nu e ceva durabil din punctul meu de vedere. Si eu am un service unde merg cu toata increderea. Si ai alta satisfactie atunci cand faci ceva cu mana ta:)

ON-TOPIC: fuzete schimbate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acum numai discuri si placute iti mai trebuie.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discuri ovalizate, nu prea exista. In schimb depuneri inegale de pe placute de frana se intampla destul de frecvent, mai ales la un stil de mers mai sportiv. Aceasta se rezolva cu o rectificare usoara, in nici un caz la strung, unde este foarte posibil ca discurile sa fie distruse definitiv. Rectificarea se face la masina de rectificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai depunerile se curata singure in timp si raman acele zgarieturi pe suprafata discului. ovalizarea se produce din cauza schimbarilor foarte mari si rapide de temperatura, care decalesc in timp materialul, pana isi pierde usor cate putin din planeitatea initiala si trebuie aruncat.asta cu strungul este basm de adormit copiii ca nu mai face nimeni discuri de 100 cm ca sa tot poti aleza acolo la ele, acum sunt atat de subtiri incat au devenit si astea consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, se pare ca depunerile de la Ferodo DS 2500 nu se mai curata, am patit-o cam toti care le folosim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super aiurea atunci. cu ATE si TRW nu te doare capul. au functie autocuratare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja o dam in SF-uri,colegul nostru care cere ajutor nu mai intelege nimic,acum trebuie sa caute placute cu autocuratare,autodistrugere si cu ce o mai fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine isi cauta discuri cu auto-schimbare si cand simte ca s-au ovalizat apasa pe buton si gata, discuri noi!

@ondin: bineinteles ca sunt consumabile discurile, cat ai vrea sa reziste? Din moment ce alt metal se freaca pe el pentru a opri 1300 de Kg, e normal sa se toceasca in timp.

Intr-adevar, daca se merge brutal cu masina, discurile stiu sa spuna asta lasand santuri pe suprafata de contact. De asemenea pot aparea santuri si daca sunt proaste discurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai rar sa se ovalizeze discurile de la simpla franare. Cel mai repede le ovalizezi cand intri intr-o groapa cu frana apasata sau prin apa cand ele subt incinse.

Conteaza mult calitatea si marca discurilor cand sunt cumparate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu alte masini cum sunt dar la a mea se autocurata placutele intr-o veselie, cum franez putin cum se curata putin de mizeria aia multa de era pe ele cand le-am cumparat.si dupa ceva timp se curata de tot si discurile si trebuie sa pun altele noi daca vreau sa am frane la masina.avantaj mare spatele ca acolo nu trebuie sa intervin deloc, acolo curatarea este romaneasca, ca la strazile noastre iarna.

:)

important este cred ca si faptul ca nu franez in gropi, denivelari, linii de tramvai, etc. si asta ma ajuta sa le schimb mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca nimeni nu franeaza in timp ce roata intra in groapa, e o mare prostie! Treaba cu, curatatul materialului e in felul urmator din cate stiu eu: un disc trebuie sa tina cel putin 2 randuri de placute! Adica cele pe care le pui cand il schimbi si urmatoarele. Asta inseamna cel putin 50.000 de km. Si valorile astea sunt foarte exagerat scazute, ar trebui sa vii putin cu capul ca sa reusesti asa ceva! Eu am discuri si placute schimbate de peste 40.000 de km si merg 70% numai prin Bucuresti...Mie mi se par niste valori bune si decente. Si am curaj sa spun ca placutele mai merg vreo 15.000 de km cel putin. Deci eu cu discurile mele de pe fata ar trebui sa ating vreo 100.000 de km cel putin, ceea ce mi se pare bine ca asta inseamna 4 ani la mine. Daca ti se pare exagerat sa schimbi discurile "asa des"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile se schimba dupa ce s-a atins limita de uzura, nu dupa schimburile de placute.

De fapt, dpdv tehnic discurile sunt apte sa franeze si dupa acea limita, problema rezida in cursa pistonelor din cilindrii de franare din etrieri, limita maxima admisa pentru uzura discurilor se apropie de cursa maxima a acestora (luand in calcul jocurile, tolerante, etc).

Un work around este schimbarea placutelor mult mai devreme, pentru cei care ezita sa schimbe discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-am spus eu ca am luat-o prin leustean cu raspunsul la problema colegului,deja in putin timp o sa-i spunem ca lichidul de frana sa revoltat si curge cocoloase prin instalatie,discurile nu te pui in capul lor daca -si fac treaba,ca sant 3 sau 8 randuri de placute ce mai conteaza daca nu sant sparte,deformate,se pun in strung se ia buza formata in partea superioara fara a se interveni pe suprafata de contact cu placutele,daca nu vrem sa aruncam banii pe alte discuri care fac acelasi lucru,se degripeaza bolturile culisante care sant cele mai vinovate pt deformarea discului si gata ca doar nu mergem cu viteza de 2 mach sa fim seriosi,dc ne scarpinam cu mana dreapta la urechea stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine nu crede sa faca testul urmator. cele mai bune placute si discuri pe care si le poate permite merge frumos cu masina in limitele legii, viteza localitate maxim 60 in afara maxim 100, se pastreaza distanta fata de masina din fata, nu se franeaa brusc si fara motiv, etc. si veti vedea ca va rezista coafura multe zeci de mii de km, poate chiar si 2-3 ani. aceeasi reteta de discuri si placute, mers sportiv cu demaraje in tromba si franari in scurt si o sa vedeti ca nu prea ajung la 20.000 km nici, nici, in maxim 1 an de zile trebuie schimbat tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!