Jump to content

Discuri frana ovalizate a treia oara!


Markos
 Share

Postare recomandată

Intr-adevar, ne-am departat de topic si de problemele colegilor...

Daca cineva poate reimprospata topicul, sa vina cu idei noi, care nu s-au spus pana acum aici...

Multumesc.

Modificat de Markos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DarkAvenger183

Am gasit problema. Multumesc pentru ideea de a verifica zona de contact intre disc si butuc. Avea depuneri serioase de ceva reziduu gri/maroniu (la ochi vazut parea sa aiba cam 0.5mm grosime stratul, si o intindere de aprox 2..3 cm patrati). Am curatat calumea toata mizeria si am pus discul inapoi. Nu mai vibreaza asa rau, insa tot se mai simte... probabil ca s-a circulat mult cu el asa si s-au mai stricat si placutele..... uremeaza pasul 2: Daca in 500..1000 Km nu se aseaza placutele respeciv dispare complet problema merg la un service sa imi verifice la comparator bataia in disc. Multumesc inca odata colegilor pentru idee!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discul e posibil sa fie compromis pentru ca daca nu s-a invartit drept, l-au strambat placutele apasand pe el...oricum, e bine ca ai rezolvat. Ai rabdare cu el, poate o sa-si mai revina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
DarkAvenger183

Revin, am schimbat placutele de frana (am pus placute ferodo), am facut aproximativ 500 Km cu ele. Pe langa vibratie acum se aude si un fel de bataie, in special la franare si parca si pe drumuri de piatra cubica. Vreau sa va cer parerea vis-a-vis de pretul la care am luat masina, ce dotari are, sa imi spuneti daca am dat prea mult pe ea si daca da, cam cat ar fi fost pretul corect pt masina:

Masina este un

-Bora fabricatie 2002,

-Motor 1.6 16V, climatronic, geamuri/oglinzi electrice, incalzire in scaune, pachetul chrome, jante aliaj VW, kilometraj 92.500 verificat si il consider real (masina avea 72.000 la ultima revizie facuta la reprezentanta in 2008 atunci s-au schimbat distributia, pompa de apa si bateria. La 74.000 s-au schimbat anvelopele, bonul de casa al anvelopelor are data de 12 sept. 2008, si anvelopele de pe masina sunt aceasi marca/model cu ce e scris pe bon si sunt putin uzate.)

-Pretul ce l-am dat pe masina a fost 4.800 EUR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt noi placutele mai dureaza putin pana devin super eficiente, daca tie iti place masina nu mai conteaza asa mult pretul, desi la un rulaj de pana in 100k sub 5000 euro cred ca este un pret foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa dovedit a nu fi doar din suprafata de contact trepidatul,daca nu rezolvi rapid o sa fortezi in bielete directie si caseta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mai rar sa se ovalizeze discurile de la simpla franare. Cel mai repede le ovalizezi cand intri intr-o groapa cu frana apasata sau prin apa cand ele subt incinse.

Conteaza mult calitatea si marca discurilor cand sunt cumparate..

Am citit tot topicul asta si am ajuns la concluzia ca majoritatea spun SF`uri ... eu am schimbat discurile in urma cu 50.000 km si am pus niste Brembo (habar nu am ce model), plus placute de frana noi (iar nu mai tin minte ce model)... Pana acum nu am mai simtit nici o ovalizare.

Am citit cateva comentarii cel putin amuzante ... cum ca de vina este mersul sportiv, baltile, spalatoria, sa fim seriosi ! In 90% din cazuri cel mai probabil de vina este originea lor (facute prin turcia sau cine stie ce vapor). De ce nu se intampla aceelasi lucru la toate masinile ? Daca era vorba de mers "mai sportiv" il defineau si nu era acoperit de garantie, iar despre balti... pai ce propuneti domnilor experti sa iau masina in brate cand ploua afara ?

Problema este originea si norocul de a cumpara un produs de calitate si nicidecum mersul sportiv si apa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun doar atat: calitatea produselor si ceeace fiecare producator de frane, cunoscut, cu experienta si traditie interzice adica franare brusca la maxim in primii 200km. parcursi cu noile frane.

PS: Am schimbat franele toate, fata-spate, discuri si placute(totul ATE original[made in Cehia si Italia], 345 euroi) saptamana trecuta, joi, nici o vibratie, bataie, sunet etc, etc; un coleg de lucru si-a schimbat odata cu mine franele(luate de pe ebay, aproape 100 euro toate) are vibratii in volan la franare si trage stanga rau de tot cand franeaza la maxim. Imi pare rau s-o spun dar calitatea face diferenta, chiar si la pret din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vin si eu cu o intrebare....la mine joaca volanul stg- dreapta cam 1 cm la franare, cred ca discurile sunt de vina au uzura foarte mare. Vreau sa le schimb dar vreau un sfat. Placutele de frana sunt cam noi uzura mica si nu as vrea sa le mai schimb si pe ele. Ideea este daca pot schimba doar discurile si lasa placutele vechi? Se muleaza placutele dupa noile discuri ? Ce sfat imi dati?

Modificat de bgy23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la franare aveam un joc stanga dreapta la volan plus vibratia de rigoare din volan. Am schimbat anvelopele de iarna luate sh cu anvelope vara noi si ca prin minune problemele au disparut. mentionez ca discurile fata/spate sunt intr-o stare foarte buna vizual. Acum nu sunt sigur ca problema era din anvelope sau de la echilibrare defectuoasa insa important e ca s-a rezolvat

Deci cred ca inainte de a schimba discurile ar fi de bun augur si verificarea rotilor pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se manifesta acel joc numai atunci cand ating frana, chiar si putin daca o apas. La mers nu joaca volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vin si eu cu o intrebare....la mine joaca volanul stg- dreapta cam 1 cm la franare, cred ca discurile sunt de vina au uzura foarte mare. Vreau sa le schimb dar vreau un sfat. Placutele de frana sunt cam noi uzura mica si nu as vrea sa le mai schimb si pe ele. Ideea este daca pot schimba doar discurile si lasa placutele vechi? Se muleaza placutele dupa noile discuri ? Ce sfat imi dati?

Din cate am inteles eu, nu poti pune discuri noi si placute uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgy23

Se pot schimba doar discurile daca ai placutele recent schimbate dar de regula se schimba cu tot, spun din propria experienta si totul e OK, am schibat si eu asa; "umbla vorba prin popor" ca de regula la un set de discuri schimbi 2 seturi de placute. Acum tu decizi ce si cum schimbi.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cred ca mi s-au ovalizat si la mine diskurile,cand pun frana la peste 80 km/h tremura volanul de numai....trebuie sa franez puternic ca fenomenul sa dispara,daca le demontez si le iau la strung?care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza e aceeasi ca si la mine. Cand ti s-au pus piticii pe creier, ai ascultat de ei si ai incins discurile in asemenea hal incat s-au deformat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,daca le demontez si le iau la strung?" : apa de ploaie.

"care ar putea fi cauza?" discuri de slaba calitate, sau butucul rotii a fost lovit (masina bontanita), daca cunosti istoricul masinii, deci nu a fost trantita , prima varianta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bontanita la ce te referi?am schimbat telescoapele si atuncia am cam batut un pic pe fuzeta ca sa le demontez,diskurile sunt fabricate in germania,de acolo sunt si cumparate,sunt http://www.fremax.com/pt/index.php,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,bontanita", adica sa fie implicata intr-un accident rutier.

Ma gandeam ca ai inteles termenul, fiind din Sighet, parca asa-i ,,voroava" pe la voi nu? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in momentul in care sunt ovalizate discurile poti frana cat de incet sau puternic vrei, tot o sa vibreze. eu personal am folosit discuri si brembo si acum am ate powerdisk si placute am folosit ap si unele verzi italienesti ( nu imi vine in cap numele) si am fost extrem de multumit. si nu am mers incet sau sa nu fortez. am facut si coborari in forta pe paraul rece si multe drumuri de munte si am avut absolut nici o problema.

din punctul meu de vedere singura problema care apare este calitatea. degeaba scrie ca e brembo pe cutie daca or fi cine stie ce turcisme in realitate. nu cred ca isi permite un asemenea producator sa faca piese in plesneala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)nu e bontanita masina o am de 5 ani si nici inainte nu a avut incidente serioase,oricum zilele astea le demontez si le iau la strung,sa vad daca se imbunatateste sau nu,

alyn_xwt intradevar cand sunt ovalizat poti frana oricum ca tot se simte,dar la o viteza mai mare e mult mai mare vibratia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sa nu fie prea tarziu si sa se fi deformat deja dar in general discurile se ovalizeaza din cauza etrierilor la care se intepenesc ghidajele si placutele nu se mai departeaza de discuri si se ovalizeaza din cauza supraincalzirii la care nu le mai trebuie decat 2 balti cu apa si reteta e complecta,,,spor le treaba si inca ceva ate ca marca e cea mai buna e considerata mai buna ca OE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus ieri diskurile si le-a luat la strung ,le-am montat sus si nu mai tremura deloc,pun frana la 100km/h si iau mana de pe volan si nu are gram de joc,daca ne uitam atent la multe dintre componentele sistemului de franare o sa observam ca foarte multe piese(vas lichid frana,capacelele ghidajelor)sunt ATE din fabricatie,deci cand o sa trebuiasca sa inlocuiesc de tot diskurile o sa merg pe ATE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
razvan_andrei82

Salut! Dupa ce am schimbat discurile de frana fata si placutele de frana fata (a doua oara), am aceleasi simptome. Adica tremura volanul si se simte usor in pedala la franari la peste 120 km/h. Mentionez ca discurile si placutele sunt ATE si au fost schimbate in urma cu 7000 km, masina avsnd in total 73.000 km. Am echilibrat rotile, am facut un test pe stand care a iesit ok si acum caut pe cineva cu un ceas comparator ca sa verific daca e de la discuri.

Discurile sunt in garantie, dar trebuie demonate si trimise la producator pentru a vedea daca este o problema de fabricatie sau de utilizare. Merg mai sportiv, dar nu cred ca asta este problema. Nu stiu ce sa mai verific pentru a elimina toate posibilitatile problemei.

Daca stiti pe cineva in IASI cu CEAS COMPARATOR as fi recunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este al 3-lea loc in care postezi ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei ovalizarea discurilor apare atunci cand ele sunt incinse si intrii prin apa cu ele, datorita efectului fierbinte-rece, apare fenomenul de ovalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!