Jump to content

Probleme cu incalzirea in masina


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Dorur- ai deschis acest topic pentru a se discuta despre motorizarile 1.4 -1.6. Vad ca deja vorbiti de bare stabilizatoare, amortizoare, uleiuri.

Pentru celelalte subiecte exista topic-uri dedicate.

Va rog sa fiti on topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex_ABD

La motorul de 1,4 nu merita sa faci chiptuning. La un pret destul de mare obtii foarte putin 7 cai. (am gasit si eu oferta unui tuner britanic) .Nu merita .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....si caii aia in plus vin exact in zona de turatie mare (~5000rpm), ceea ce nu va folosi prea mult. Cati dintre noi isi tureaza masinile mai mult de 3000 ? Poate rar sau deloc. Curba de cuplu va fi aproape identica pana la +4000rpm, asa ca, la stilul normal de condus va fi o diferenta nula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi pretul in jur de 100 euro eu as da banii aia , nu numai pentru cei 10 cai in plus , mai degraba m-ar bucura linia cuplului care dupa cum zic baietii de acolo cuplul maxim se modifica de la max.torque Nm at 2800 rpm 107 la max.torque Nm at 2660 rpm 120 . Ceea ce ar insemna ca masina ar trage mai bine si de la turatii mai joase .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta ar fi beneficiul, cuplul motor marit.

Iar daca cuplul se obtine si la turatie mai joasa atunci e si mai bine. Caii putere nu prea ma intereseaza la urma urmei ca n-am intentia sa merg cu 180 km/h in loc 165 km/h ca si viteza maxima atinsa.

Oricum toata optimizarea asta se refera aproape in totalitate la avans. Avansul dicteaza performantele si cipurile care se gasesc de cumparat se bazeaza pe asta.

Daca as avea si eu un ECU de rezerva m-as baga la asa ceva.

Acum ca sa fiu on-topic ( ca sa nu ne mai traga TAZ21 de ureche :D ), am o surpriza pentru cei care au motorul 1.6 ABU. Va dau valorile(tensiunile) masurate de mine, cu contactul pus, la mufa care duce la regulatorul de relantiu (asa numitul motoras pas cu pas), cu rugamintea ca si cei care aveti 1.4 ABD si 1.6 AEA sa procedati la fel pentru o comparatie. Tensiunea la bornele bateriei in momentul verificarii era de 12.50 volti (tocmai facusem un scurt drum cu masina):

post-15350-1277134023_thumb.jpgpost-15350-1277134028_thumb.jpgpost-15350-1277134035_thumb.jpgpost-15350-1277134042_thumb.jpgpost-15350-1277134049_thumb.jpgpost-15350-1277134055_thumb.jpgpost-15350-1277134060_thumb.jpgpost-15350-1277134071_thumb.jpgpost-15350-1277134084_thumb.jpgpost-15350-1277134089_thumb.jpg

Atentie: la 1.6 ABU la mufa regulatorului de relantiu sunt 6 pini !

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am timp o sa masor si eu. Ce anume vrei sa scoti in evidenta ?

Faptul ca atunci cand motorul este cald in functie de tensiune motorasul de relanti dicteaza o turatie mai mica/mare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum si eu am un golf 3 "implicat" in acest topic m-am gandit sa-mi spun "bucuriile". Motorul este 1.6 monopunct AEA....

1)Masina mea este foarte lenesa....maxim de viteza pana acum a fost doar de ~140km/h in viteza a-5a cu pedala la fund(3400rpm)...nu stiu cred ca mai mergea un pic dar nu mai aveam cum sa-i mai dau .....dar maxim un 10 km daca se mai ducea peste......cineva mi-a zis ca s-ar fi mers babeste cu ea inainte si ca in timp si-ar da drumu(masina e adusa din Germania pe 15 mai..are doar 1000km in tara....)

2)Nu porneste la sfert....invarte motorul de vreo 3 ori si abia apoi porneste

3) cand e rece motorul se aude un tacanit(cred ca de la tacheti)....

4) tot la rece, dupa pornire fluctueaza intre 900-1000 rpm(acul joaca un pic-nu cred ca e asa grav) si cu toate ca are 1000rpm masina daca nu o turez , incepe sa tremure un pic ca si cum ar da sa moara motorul....(motorul nu moare dar nu-mi place tremuriciul ala)

5) servo directia merge usor-si nu chiar....la 1.4 mergea cu un deget....acum trebuie sa dau cu toata mana

6)de papat ulei nu papa......l-am schimbat imediat dupa cumparare (10w40) si are acelasi nivel si acum

7) consumul e relativ mare.....la un calcul mi-a iesit 7,2 mixt---vreau sa-i pun GPL.....oricum in maxim 2 ani,masina nu mai are nici o valoare, asa ca sa nu va aud ca-i stric motorul(un motor din dezmebrari e 600 ron)....

Simt ca ar mai fi ceva dar nu stiu ce.....mai scriu mai tarziu

Modificat de 2_Be3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca si monopunctul meu 1.6 ABU mi-a luat mixt in vreo 8000 km facuti de cand am adus-o in tara 7.11 %.

Cu multa rabdare am adunat toate bonurile de benzina sa vad si eu ce medie am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm inseamna ca e un consum acceptabil....dar eu circul 90% in oras deci consum mai mult(consum mai mult ca papa masina....nu ca as merge diferit fata de altii).....nu prea am traseu in afara.....

2) care-i viteza maxima...sau cat te duci lejer cu el in afara? sa-mi fac o idee

Modificat de 2_Be3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza cu viteza maxima depinde foarte mult la ce ture schimbi.Schimba de exemplu la 5000 de rpm si o sa vezi ca nu mai e lenesa...Asa mi s-a parut masina si mie mult timp (o turammaxim la 3000-3500),dar dupa ce am vazut niste filmulete pe youtube cu un "aburos" ca al meu am incercat si eu si intradevar masina este alta la 5000 rpm.Si oricum din cand in cand e bine sa-i mai dai un astfel de "refresh" ca mai iasa mizeriile de pe evacuare.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow.....5000rpm...... :)) si eu care schimbam pe la 2800-3000......mi se pare ca e turata rau la 3000.......citisem undeva ca pentru motorul meu AEA.....cel mai bine e sa schimb la 2600(de ce ?!?nu stiu!)...pe cand la celelalte ABU etc......sarea direct la 3500........a mea la 3500 suna "nervos" tare.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa zic, e destul de puturos. Doar 60 de caluti din care nu stiu cati is ponei. Poate m-am saturat eu de masina asta si as vrea ceva mai tare, da parca e prea lenesa. Am condus un punto si parca era mult mai agresiv. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow.....5000rpm...... :icon_thumright: si eu care schimbam pe la 2800-3000......mi se pare ca e turata rau la 3000.......citisem undeva ca pentru motorul meu AEA.....cel mai bine e sa schimb la 2600(de ce ?!?nu stiu!)...pe cand la celelalte ABU etc......sarea direct la 3500........a mea la 3500 suna "nervos" tare.....

La benzinare aspirate daca vrei sa ai o acceleratie buna si sa atingi viteza maxima ai nevoie de turatii destul de ridicate ........

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow.....5000rpm...... :icon_thumright: si eu care schimbam pe la 2800-3000......mi se pare ca e turata rau la 3000.......citisem undeva ca pentru motorul meu AEA.....cel mai bine e sa schimb la 2600(de ce ?!?nu stiu!)...pe cand la celelalte ABU etc......sarea direct la 3500........a mea la 3500 suna "nervos" tare.....

Motorul tau are cuplul maxim la 2800,deci aia ar fi turatia ta de croaziera la care consuma cel mai putin. Ar fi bine sa schimbi la 3000-3400, exceptie fiind treapta I pe care o schimbi mai repede~2400. Sau..cel putin asa fac eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor golfistilor. Sunt la prima postare pe acest forum,cu toate ca il citesc

cred ca de un an de zile.Nu pot deschide un topic nou,asa ca incerc sa postez aici o intrebare.Intai de toate sa ma prezint:

golf 3 1996,gt yahting henry lloid, motor 101 cai aek. Acum am o problema: nu gasesc codul de la un furtun pe care il am crapat.

L-am marcat cu sageti in speranta ca cineva ma va lamuri.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau are cuplul maxim la 2800,deci aia ar fi turatia ta de croaziera la care consuma cel mai putin. Ar fi bine sa schimbi la 3000-3400, exceptie fiind treapta I pe care o schimbi mai repede~2400. Sau..cel putin asa fac eu

Faza cu cuplul maxim si consum minim nu se aplica la benzinare , doar la diesel ! Si acolo cred ca e de fapt o coincidenta pentru ca diesel-ul are cuplul pe la 1900 rpm .

scz daca am fost offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de motor daca consumul este cel mai mic la turatia de cuplu. La unele se aplica la altele nu. Spre exemplu sunt motoare pe benzina care au cuplu maxim la turatii foarte mari. Bineinteles nu acolo obtii cea mai mare economie de carburant.

La "coincidenta" trebuie sa te contrazic. Cuplul maxim este punctul unde dezvolta cea mai mare forta . In consecinta, motorului ii este mult mai usor sa isi faca treaba in acele momente deci si un consum redus de carburant. Cuplul maxim la diesel poate fi constant intr-o anumita plaja de turatii . Uite aici un exemplu : motorul AXR de pe golf 4 are cuplul maxim intre 1800 si aprox 2200.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se tureaza singura cand urca acul de la turometru sau pur si simplu urca si coaboara fara sa se tureze motorul ? Daca se tureaza singura inseamna ca motorasul pas cu pas face chestia asta ca sa ajute motorul sa nu se opreasca. Ia scoate filtrul de aer si vezi cum face fara el , e posibil sa fie prea infundat si nu isi mai ia aer cum trebuie si motorasul de relanti ii da benzina din cand in cand ca sa nu se opreasca , asa am patit eu . Mai poti incerca sa scoti borna - (minus) de la baterie si sa o pui la loc si apoi sa vezi daca mai face , sa nu fi ramas vreo eroare pe acolo. Daca nu se rezolva posibil sa fie chiar motorasul de care ziceam defect , sau vreun furtun fisurat .

Nu se tureaza deloc cat urca si coboara acul de la turometru.Filtrul de aer este nou nout(are 10zile...sub 500km facuti cu el) si nu pare a fi infundat.Trebuie sa incerc ideea cu scosul bornei minus de la baterie.Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci fa faza cu borna , apoi verifica sigurantele , si verifica daca iti incarca alternatorul ca si eu am avut ceva dubios la ceasuri si era de la regulatorul d epe alternator , nu mai baga curent , am schimbat alternatorul cu totul ca e mai ieftin decat sa iei regulatorul separat . Mie imi picau ceasurile instant in mers sau cand o turam pe loc , si apoi isi reveneau cand vroiai ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un ABD 60 HP

Probleme?... ar fi urmatoarele : sonda apa (am facut azi comanda)

Am avut senzoru hall stricat si am schimbat delcoul si de atunci nu prea mai trage si imi da rateuri niste sfaturi ? imi puteti da as fi foarte recunoscator

In rest o masina ok !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai descoperit ca ai senzorul hall defect ? Poate ai dereglat avansul cu aceasta schimbare si de aici si problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai pornea....decat daca miscam de delcou si imi murea motoru in mers !!!....

Modificat de taz21
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-am intrebat de senzor pentru ca multi l-au schiombat degeaba el nefiind defect , in urma unei diagnoze pe tester ,care pentru a fi corecta necesita cateva cunostinte in parte despre acest model.

Eu cred ca ai avansul dereglat. Veriifca-l eventual adjusteaza-l si revin-o cu pareri :)

P.s. nu mai da quote la postul anterior.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva daca se poate pune chip pe acest motor abd 1,4/ca tare lenes este:(multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentul maxim la 1.4 ABD 44 kW este de 107 Nm la 2800-3200 rot/min, 60 CP/5200 rot/min si atinge 100 km/h in 16 secunde ... De unde sportivitatea dorita de voi la acest model ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!