Jump to content

Ambreiaj-probleme..


davos
 Share

Postare recomandată

junglesnail
salut.

problema mea cu ambreiajul este in felul urmator: cind este cald afara sau merg mult timp in coloana, ceea ce se intimpla zilnic in Bucuresti, ambreiajul ajunge pina la 1/2, dupa care trebuie sa-l trag cumva cu piciorul ca sa ajunga la pozitia initiala. Stie cine care o fi problema.

va multumesc.

Salut,

Am si eu aceeasi problema cu ambreiajul, doar ca s-a agravat putin. Am un Touran 250 000 km, am schimbat tot kitul de ambreiaj pe la 200 000. Vara trecuta ( 2009 ) pateam la fel cand era foarte cald afara, si cand tot schimbam vitezele in aglomeratie. Pedala ramanea pentru 1-2 secunde la jumatate apoi revenea, in timpul asta intra foarte greu in viteza. Brusc, cand s-au dus caldurile de 40 de grade nu a mai facut am mers fara probleme, pana acum cand a inceput sa faca iar.

De data asta e mai rau, am ramas pe Calea Victoriei ( la ora 17:00 cand e plin :) ), nu mai intra deloc in viteza. Ca sa o pot misca din loc pana la o parcare, opream motorul, bagam cu greu in prima treapta, apoi porneam motorul si masina pleca singura, cu ambrejaul apasat, neapasat, ea tot mergea. In fine, am facut asta pana am ajuns intr-o parcare, am asteptat pana seara sa se mai elibereze, apoi a mers pefect pana acasa.

A doua zi m-am dus la service, mi -au zis ca pompa de ambreiaj, am schimbat-o, am plecat m-am invartit iar prin oras, aceeasi chestie tot pe Calea Victoriei :blah_:.

Nu stiu ce poate sa fie !? Are cineva idee ? Parca nu -mi vine sa schimb tot kitul de ambreiaj iar. Credeti ca e vreo problema cu placa, cand se incalzeste prea tare? Inca am placa de ambreiaj veche, sa inlocuiesc doar asta?

Voi ce credeti ?

Merci.

Am uitat sa specific. Si acum, cu pompa nou-nouta fie ca intra sau nu in viteza, pedala ramane uneori la jumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, posibil sa fie de vina furca care actioneaza rulmentul de presiune.

Sa-mi spui si mie dupa ce rezolvi...

Numai bine!

Modificat de cosmindjc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sa-mi spuna si mie cineva ..la tipul de motor BKC VW Touran 1.9 TDi 2004, 77 kW care este diametrul discului 228 sau 230) ca vreau sa-l schimb si am intampinat aceasta probleama ca nu stiu pe care sa-l comand si cam este si diferenta de pret.

Astept raspunsurile voastre.

Multam,....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gmy sfatul meu sa il dai jos si sa vezi de care ai pe masina si sa pui la fel.Pentru ca din cite am inteles sunt de 2 tipuri.Unul e LUK si celalalt e SACHS.Cel putin putin asa am inteles de la mecanicul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

gmy, am acelasi motor ca si tine, am avut pe masina SACHS si-ti recomand acelasi brand...

Daca te ajuta iti voi da codul de piesa la ceea ce am avut eu pe masina:

volant 03G 105 266 AC SACHS 228MM

KIT AMBREIAJ 03G 141 015 K SACHS 228MM

RULMENT PRESIUNE 02A 141 165 A

Sper sa ai si tu la fel dar cel mai sigur vorbeste cu cineva care are ETKA ok sa citeasca VIN-ul si afli exact.

Daca vrei sa le comanzi de la www.ahw-shop.de (au un link in care poti face cerere) le poti da seria de sasiu si-ti spun cat de costa.

Modificat de cosmindjc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult pentru mesaje

am rezolvat problema cu kit-ul de ambreiaj si volant, dar n-am scapat de zgomotul care speram ca o sa se reovolve odata cu schimbarea pieselor.

nu conteaza ce cumperi sau ce ai pe masina atata timp cat cumperi tot setul de kit ambreiaj si volant de la acelasi producator.

am cumparat LUK din cauze financiare (mai ieftin cu vreo 700 ron fata de SACHS) si la demontare am avut pe ea LUK.

exact ce mi-a spus mecanicul inainte sa schimb piesele ca pe acest tip de masina s-a montat pana in 2004 LUK, iar dupa acest an s-a montat si LUK si SACHS.

deci orice cumparati trebuie sa luati tot setul de la acelasi producator. (sunt interschimbabile)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Inca n-am rezolvat problema cu ambreiajul, care asa cum v-am spus ramane blocat la 1/2. Azi cind am schimbat uleiul, i-am aruncat mecanicului intrebarea legata de aceasta problema. Raspunsul a fost: trebuie data jos cutia pentru a schimba rulmentul sau cilindrul receptor (care este tot una?).

Va intreb: cei care ati avut exact aceeasi problema cum ati rezolvat-o. Spuneti-mi locul unde ar trebui sa ma duc cu masina.

Merci anticipat.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Paun

Salutare , eu am rezolvat problema descrisa de mine in postul de mai inainte cu blocatul in tr. 1,2 si masarier. Rezolvarea a fost destul de costisitoare DAR LO OBIECT. Am cautat zeci de meseriasi prin Galati si zona care ABERAU, multi peste 90% se arunca direct la kit ambreiaj-volant (eu care am kit nou nout de nici 30.ooo Km), kit CARE prin schimbare lui se rezolva problema DAR nu si CAUZA problemei. Cauza era produsa de un rulment din cutie care permitea un joc lungitudinal in arborele principal, sa dat jos cutia sa deschis capac sau facut ceva artificii si sa schimbat rulment . Costuri in jur de 300 lei rul. ,450 montat demontat cutie, 3 l ulei 300 lei, si costul cel mai mare manopera desfacut cutie cu tot inginirea facuta de meserias 1400 lei, durata vreo 3 zile . Am facut peste 7000 Km in 2 luni si totul e OK.

In fine sa va spun cum am rezolvat pentru cei care au timp de citit : a ajuns la un service mare din oras. Dupa ce leam povestit despre ce este vb. la masina mea omul care ma asculta (in cazul de fata chiar patronul, bun meserias) mi-a retezato scurt citat : "e din cutie, e vb de un rulment,am intalnit prb. la foarte multe cutii in 6 tr., am avut clienti care sau dus la reprezentata si ia plimbat pe drumuri pana lea schimbat cutia la cei in garantie, la cei fara garantie le propunea sa isi schimbe cutia" , nu eram prea lamurit dar mi sa parut interesanta abordarea, in fine ma convins ca trebuie data cutia jos DESI eu il tot intrebam ce legatura are rulmentul din cutie cu debraitul incomplet (cel putin asa credeam eu) , evita sa i-mi spuna dar pana la urma mia spus despre ce este vb si care e cauza problemei in mare si iata ce am conculzionat eu: in capatul arborelui primar al cutiei de viteza ,in capatul din sapte al cutiei nu cel dinspre motor ,are un rulment de fixare a axului in carcasa cutiei el mai avnd unul si la iesirea axului din cutie catre motor , acel rulment din spate are rol de fixare atat axiala cat si longitudinala a arborelui primar , arborele primar trebuie sa nu se miste inainte sau inapoi si nici sus sau jos ci numai in jurul axei sale , rulmentul cu pricina uzeaza in timp carcasa (locasul unde este fixat) si isi creeaza un joc longitudinal de 2-3 ml (poate si mai mult, la mine avea joc mai mare de 3 ml cred ca si de 5) si de aici toata tarasenia arborele primar se misca inainte adica spre cutie cu 2-3 ml impinge arborele abreiaj care este in continuarea arborelui primar , arborele ambreiaj are la capatului sau niste caneluri longitudinale de cativa cm ,in care se fixeza discul de ambreiaj (caneluri care are rol si de angrenare motor cutie ,dar permit si o miscare lungitudinala a discului atunci cand se executa debraierea sau braierea) ,atunci cand axul fuge inainte ,cum spuneam mai sus forteaza discul de ambreiaj , care ramane blocat pe voalnta, motiv pentru care noi degeaba apasam ambreajul care actiona soarele , se debraia in partea dinspre soare ,dar partea din fata ramanea cuplata pe volant si evident ca in cutie nici pinioanele numai erau pe pozitie de schimbare ci AGATATE in viteza respectiva . Spuneam mai sus ca kitul volant ambreiaj rezolva doar problema dar nu si cauza si acum argumente : atunci cand exista uzura la rulmentul cu pricina un mare rol in EVIDENTIEREA problemei il are si UZURA kitului ,pentru ca aceai milimetri care incep in timp sa lipseasca prin uzura disc ambreiaj si chiar si fata de contact a volantei permit ca jocul axului sa tina presat discul in volant si pinioanele blocate . Si acum partea plina a paharului este ca atunci cand ai kit nou ai acei milimetri tin axul in cutie la locul lui, tinand oarecum axul pe o pozitie confortabila a pinioanelor si evident cat mai aprope de cea normala permitand ca totul sa fie normal, iar dupa cateva zeci mii de km sau pana la apartia uzurii partiele a kitului apare din nou aceasi prb (cred ca acest joc de ax ,prin presarea lui duce la o uzura mult mult mai rapida decat e nromala kitului de ambrieaj). Dezavantajul in cazul schimbarii kitului si nerezolvara jocului din axul cutie il consta faptul ca necesita o schimbare PREMATURA a kitului (adica la putini kilometri), o uzura mult mult mai rapida a kitului ambreiaj si devastarea toatala a cutie intr-o buna zi (sa nu fie intr-un concediu :)) ).

Tot ce am scris mai sus este concluzia mea personala , cer clementa celor care sesizeaza ceva lipsusri si greseli dar mia luat ceva tmp sa formulez si sa scriu , cateva ore :), cine pricepe cat de cat mecanica se prinde de rostul vorbelor mele. cine nu la schimbat kituri din ce in ce mai des. Evident la cei cu prb de genul meu fac referire

Cer scuze Admin ca scris prea mult :) .Multam anticipat!

Modificat de Catalin Paun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

asi vrea sa stiu si eu daca la schimbarea kitului de ambreiaj este obligatorie si schimbarea volantei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbat kit ambreiaj Sachs + volant Sachs = 2200 + manopera 300 lei. Acuma merge foarte bine masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viorelc

Pedala de ambreiaji revine normal pana sus, sau se poticneste pe la jumatatea cursei, cateodata chiar ramanand acolo?

Daca face asa este 100% cilindrul receptor. Eu l-am schimbat ieri si acum merge perfect. Succes!

Salutare! Ieri am chinuit putin masina pe un drum pietruit de munte si de atunci am aceleasi simptome ale pedalei (ramane uneori blocata la jumatatea cursei si prinde relativ jos). bag seama ca ii prieste doar aerul de mare. Daca diagnosticul va fi cilindrul receptor, imi spui si mie un pret ( piesa +manopera)? Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin: am schimbat azi pompa de ambreiaj. Se pare ca la cea veche a cedat tija. M-a costat cca. 200 lei (sachs). Rezultatul: un ambreiaj ferm. Drum bun tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am ajuns si eu la schimbatul ambreiajului si volantei din cauza uzurii ambreiajului.Toata operatiunea costa undeva la 4000 ron si ambreiaj SACHS.Doar abreiajul si volant sun pe la 3400 la care se ridica rulmentul de presiune vreo 400 si manopera. Ambreiajul prinde foarte sus si am simtit odata fiind foarte incarcat si miros de ferodou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe mine m-a costat kit ambreiaj cu volant si rulment de presiune 1700 lei brand LUK si montaj 450 lei.

daca ai schimbat la reprezentanta e normal sa te coste atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am un Touran din 2004 260.000km anul trecut a inceput sa cloncane ambreiajul dar am mai mers pana in iarna cu el cand a inceput (cateodata,nu mereu) sa nu intre in viteza 1 sau marsarier sat tot cateodata tinand pedala la fund sa scape ambreiajul si sa nu pot scoate din viteza pana nu calc din nou ambreiajul.Cateodata dpa calcarea pedalei, pedala ori ramane pt 1 sec blocata la 1/2 din cursa si revine singura,ori trebuie sa o trag eu cu piciorul.Am schimbat tot kitul ambreiaj volant+placa+rulment SACHS,am schimbat cilindrul receptor,nu s-a intamplat nimic,am schimbat pompa de ambreiaj-SACHS,iar ninic,m-am dus la alt mecanic deoarece am considerat ca primul nu era bun.Al doilea imi zicea ca trebuie aerisita si ca o aeriseste el cu presiune,a aerisit-o dar nimic.Am mai schimbat o pompa de ambreiaj tot SACHS dar tot nimic.NU MAI STIU CE SA-I MAI FAC.Am inteles ca ar trebui sa-i schimb acel rulment din cutie,dar nu sunt lamurit ce treaba are acel rulment cu faptul ca atunci cand tin pedala apasata (cateodata) ambreiajul debraiaza.Daca mai are cineva vreo idee ce as mai putea sa-i fac.

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu o problema la pedala de ambreiaj.cand apas pe ea jumatate din cursa este moarte.care ar fi problema.incepe sa tina de la jumatate in jos.si am si un tremurat cateodata la plecarea de pe loc.treaba cu pedala e de cateva luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Volantul este pe duca.

Probabil ca la fel si ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

b0gd4n93 cu VW Touran din 2004 , la tine sigur e din cutie , de fapt la multi de aici sunt convins ca prb e din cutie si nu din kit ambreiaj , se pare ca in ultimul post am vb. degeaba ,am explicat si pricipiul de functionare al sistemului de cuplare al motor -> cutie(ambreajul). Nu generalizez dar atentie la prb , e usor sa spui ca e din kit abreaiaj , sunt satul de mesteri cu parari de doua clase, sunt multi din iei care nici nu au habar ce e cu rotile dintate din cutie, stiu suruburi si mai stiu ca daca au schimbat kitul de ambreaiaj (sau alte piese de uzura generala) la masina cutare sa rezolvat nu"s ce problema , atentie nu aruncati bani pe geam , ca eu am aruncat multi bani pe increderea altora si credti-ma ca nu e PRIMA masina a mea VW , am mai avut si altele.CITITI cu atentie topicurilel si invatai din greselile altora si din povetile altora. Revenind acum la prb ta cred ca sincer : ori e din acelasi motiv ca la mine , ori din sincroanele la treptele care iti face prb. La partea cu rulmentul se descopera usor , adica se verifica jocul din trenului mobil care nu tre sa fie deloc sau f.f. putin longitudinal. daca nu e ,atunci trebuie desfacuta cutia si vazut uzura pe la sincroane ,oricum in ambele cazuri cutia trebuie data jos, atentie si la uleiul din cutie ,sa vezi daca nu cumva are ceva pilitura metalica in el cand il scoti , asta spune foarte multe....

claudiuxxl cu prb. la pedala , intradevar asa ar parea ca e kitul la tine , dar trebuie mai multe detalii, iti tremura si cand e rece si cand e cald ? la plecarea de pe loc te smunceste chiar luand incet picieorul de pe ambreiaj , etc . Eu am patit o chestie de genul in care mia fost data cutia jos de vre trei ori + vreo cateva aerisiri la fraini si nu aveam lichid de ajuns ptr ambreiaj si se comporta ciudat, desi nivelul in rezerovor era ok (este comun rezervor la ambreiaj cu cel de frana , numai ca cel de ambreaiaj are teava mai sus si in spate , iar nivelul mini in rezervor este mai jos de teava de la ambreiaj , asa e paradoxal dar normal) si tremuratul poate fi si de la uzura unor tampoane de la motor.

Modificat de Catalin Paun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi Catalin.tremuratul il am si la cald si la rece.am verificat un tampoanele la motor si unul era putin dus si lam schimbat.tot acelasi tremurat il am.si treaba cu pedale o am de cateva luni.nu e ceva recent.mi-a mai zis cineva ca e ambreiaj hidraulic si ca se poate regla sau ceva de genul.nu ma pricep prea bine la mecanica.

am uitat sa iti spun.la plecarea de pe loc nu ma smunceste deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu probleme cu volant si m-am decis sa o schimb impreuna cu tot kitul de ambreiaj. Am gasit ceva cu 1730 ron tot kitul. La un magazin in bucuresti oferta am gasit-o pe internet ( p.s de la LUK). Am fost si pe la magazine pe la mine prin oras si cica ar fi 2 variante de disc parcade 228 mm si 230 mm si nu stiu de care am. Cea de 228 e de la luk si cea de 230 de la sachs acuma eu ce fac pot sa iau luk merge daca schimb tot kitul. Sau cum aflu ce diametru are a mea. Codul motorului e bkc 1.9 tdi 77 kw

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an este masina?

Despre discul de ambreiaj ti-au spus ca poate fi de 228 mm sau de 230 mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kit de am,breaj contine disc placa fara volant cu dubla masa. diametru la disc de 228 este la mot 19 tdi iar cel de 230 la 20 tdi.pe touran din 2003_2005 este kit de sachs dupa aia au montat luk.Zgomotul este provocat de volant nu de kit ambreiaj.kit pe sachs 130 ron luk 110 fara volant

am gresit pretu 1300 la sachs si 1100la luk iardaca vrei sa afli ce disc ai cauta pe original sa iti aduca ? dar mai bine il demontezi si vezi ce ai pe masina[dar cred ca este pe sachs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in ETKA si intr-adevar placa si discul de ambreiaj sunt de 228 mm. La fel si volant. Sunt si SACHS si LUK.

Eu n-am gasit nicaieri de 230 mm. Pentru 2.0 TDI sunt de 240 mm.

kitambreiajbkc.th.jpg volantbkc.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata dragi colegi.am rezolvat problema cu pedala de ambreiaj moale.a fost pompa de la pedala.dar pt ca si aia de pe cutie avea o mica pierdere le-am schimbat pe amandoua.cost cu tot cu manopera 230 euro cu piese de la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!