Jump to content

problema turatie!


EFlavius
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor. De vreo saptamana incoace am o problema careia nu prea i-am dat importanta pana acum. Lucrurile stau in felul urmator: dupa ce pornesc masina la vreo 20 de sec imi urca turatia la 900rpm si sta acolo. Dupa ce accelerez de 2-3 ori pana la peste 1300rpm turatie revine la normal. La prima accelerare becul de la baterie da un blitz. Problema e ca face acelasi lucru cand motorul e cald sau rece. Initial am crezut ca face asa din cauza frigului dar si cand e cald afara tot asa face. In plus am observat ca atunci cand pun contactul nu se mai aprinde becul indicator al bateriei. Cand dau la automat se aprinde pana porneste motorul. Motorul merge normal si nu am nici o eroare in bord totul merge normal. Am mai vbt cu cativa mecanici si nu prea au habar ce ar putea avea. Astept niste sfaturi. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica revine la normal pt ca ralanti normal este 950 plus, minus 100 rpm.

Fa urmatoarea verificare: pune un instrument de masura pe bornele bateriei (cu masina oprita), trebuie sa arate in jur 12,5V, limita pana la care merge ar fi 11,5V, sub este descarcata.

Te uiti la instrument in timp ce pornesti, tensiunea nu ar trebui sa scada sub 7,5 V (daca scade sub aceasta valoare in conditiile in care initial are tensiunea buna, atunci bateria este dusa)

Dupa ce porneste motorul tensiunea trebuie sa fie in jur de 14V, daca scade cam sub 13,5 atunci alternatorul nu incarca corect, la fel daca arata peste14,5-15V.

In timp ce accelerezi tensiunea trebuie sa ramana relativ constanta cu mici variatii.

Daca pana aici totul este OK atunci probabil ca ai o problema de conectica, verifica starea bornelor sa fie curatate de oxid si bine stranse, starea sigurantelor de deasupra bateriei si conexiunile lor.

Faptul ca licare becul cand accelerezi poate indica ceva probleme de incarcare (nu este exclusa si o porblema a fuliei alternatorului, dar ar trebui sa se auda si ceva zgomot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niste manifestari in plus observate aseara, tempomatul palpaie in bord cand si cand. Bateria e noua iar alternatorul baga 13,5 constant indiferent de consumatori si turatie. Problema e ca atunci cand pun contactul nu mi se aprinde becul la baterie asa cum facea inainte adica pana sa pornesc motorul statea aprins. Acum se aprinde numai cand dau la automat si dupa 20 de sec de la pornire motorul urca la 900 rpm. Daca accelerez de 2-3 ori la 1500rpm la un moment dat se aprinde odata becul la baterie pt o sec si dupa aia turatia revine la 800rpm. Plus a mai aparut o problema cand claxones la prima apasare claxoneaza 1 iar la a 2-a claxoneaza ambele apoi la a 3-a merge iar numai unu si tot asa. Parca ar fi virusata de venirea iernii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria nu scade la 7.5 V decit daca este dusa.La 7.5 v electromotorul nici nu lucreaza.O baterie buna nu scade sub 9.7 V nici la porniri greoaie.Din ce spui,releul de incarcare are o problema.Motorul tau sta turat in plus cu 100 de rotatii deoarece in acest timp alternatorul nu incarca.Verifica incarcarea atunci cind motorul are 900 rot si tensiunea de pe firul care vine la IC.Se poate,foarte bine,sa fie si problema IC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema. O mufa pe sub motor facea scurt circuit. S-a taiat si s-a anulat si acum totul merge ceas. Rog moderatorul sa inchida topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Sunt nou aici si deja am o intrebare. M-am uitat putin pe forum si nu am gasit nimic inca despre problema mea.

Am un polo din 2002 9n 1.2 12v si imi sta turata la relanti la 600-700. din cate stiu eu nu cred ca este normal va rog sugestii sau raspursuri.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia normala este intre 650 - 870 rpm. La mine oscileaza intre 672-704 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

Am o problema mare cu un polo 1.4 fsi motor AXU.

Istoria este cam asa.

Mi s-a aprins martorul de noxe, si imi mergea in 3. Pana la urma s-a dovedit a fi bobinele - care s-au schimbat mai putin una plus bujii.

Motorasul si-a revenit calc resetat era ok. A doua zii iar s-a aprins. M-am dus din nou la Cardinal la care imi spun ca ar fi de la un injector mai exact cil 1.

Dar sa nu il cumpar, sa imi dea rampa de inj jos ( adika sa desfaca jumate de masina doar verifica ) sa vada daca sa nu merge.

Pana la urma am ajuns akas am dat jos filtru de aer si am constatat ca la punerea contactului imi caraia cea la clapeta de acc un picut mai tare si facea tare ciudat.

Dupa ce am tot citit pe forum mi-am dat de fapt seama ca se rupsesera nishte pini de la motorasu dinauntru.

Am schimbat clapeta cu una noua, s-a stins martorul, masina merge OK, se accelereaza trage in mare parte ok.

Acum intervina marea problema.

Se OPRESTE LA RELANTI. Pur si simplu moare, nu am eroare nu am nimic.

Imi ramane becu de la batt aprins si atat.

Asta se intampla si inainte sa schimb toate astea. Problema este ca nu am nici o eroare in comp si nu inteleg de ce.

Bujiile nu sunt cu 4 pini cum erau inainte ci unu singur simple, deoarece cei de la cardinal constanta nici macar nu au bujii pe stoc si nici bobine.

Cine ma poate ajuta?? ca tare am nevoie de ajutor.

Un sfat ceva de la ce ar putea fii.

A si inca ceva daca merg cu a 3 a 4-a si o tin la o turatie parca ar intrerupe.

Acum cand ajung vreau sa schimb si bobina ramasa si bujiile sa pun de care avea.

Nu am adaptat clapeta ca nu am avut cu ce, am incercat cu un comp bosch dar nush daca s-a si intamplat.

Mi s-a mai zis ca ar fi supapa de la recirculare aveti idee de asta????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare

Problema mea:la relanti,daca apas butonul de avarie,in sincronizare cu "tacanitul " :icon_cheesygrin: releului de semnalizare,imi oscileaza turatia relantiului si se simte si la sunetul motorului.

Este o problema sau asa trebuie sa faca? Pana acum o vreme,parca nu facea asa :dry:

Mentionez ca incarcarea este ok(14.4V) iar acumulatorul este aproape nou(6 luni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

nu la masina din semnatura ci volkswagen polo 1,2 12 v 9N 2002

si am aceiasi masina ca a ta si aceiasi problema, am schimbat toate cele trei buji, am schimbat senzorul de apa(recomadarea meseriasului) si la fel merge, va rog un sfat din partea unui specialist ce ra putea fi???

Modificat de Vecon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..va salut si eu am o astfel de problema si anume:

cand sunt peste 15 grade Celsius afara la prima pornire a zilei turatia imi sta la 1200 cateodata coboara la 600 oscileaza la 1500 iarasi coboara aproape se opreste si asmd aproximativ 1 minut dupa care se stabilizeaza la normal 850-900 rot/min.

de mentionat ca nu apare nici o eroare , am curatat clapeta de acceleratie , a fost remapata si nimic deosebit tot asa face de aproximativ 1 an jumate ,

mai putin iarna knd e sub 15 grade afara.

Deja incep sa ma obisnuiesc o astept sa se stabilizeze si apoi plec la drum, va rog un sfat sau daca a mai intampinat cineva problema mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salutare,

sunt nou pe aici,am o problema cu turometrul si vitezometrul care care din cand in cand nu functuioneaza.

Problema se manifesta aleatoriu si la drum lung si in oras imi cad acele de la vitezometru si turometru.

Banuiesc ca trebuie sa existe un senzor ceva pe undeva care nu isi mai face treaba.

Masina este un Vw polo 1.4 tdi din 2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici un senzor.Unul din pad-urile de pe placa IC.Adica,ar fi excelent sa fie vreun senzor,dar eu unul m-am confruntat cu o problema semanatoare la un 6N si era din placa instrumentelor de bord.Banuiescca la tine e aceeasi problema.Ne tii la curent cu ce rezolvi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut aceasta probleme si se reseta ora si trip-ul. La indrumarea colegilor de pe forum am mers la un electrician si mi-a refacut lipiturile de la IC. Toata treaba a durat 10-20 de minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandeam la ceva mai la indemana care se poate verifica...un releu sau o siguranta si apoi sa consult un electronist.

Stiu asta de la fosta masina o Dacia Solenza care imi facea fix acelasi lucru dar avea un releu care nu facea contact perfect si de aici toata distractia.

Plus ca autnci cand turometrul si vitezometrul cad nici km nu se mai inregistreaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

De ceva timp intampin niste probleme ciudate cu masina (VW, POLO 9N3, 1.4 TDI, diesel, 70 cai).

La inceput mi se intampla foarte rar, doar daca aveam mai multe opriri in aceasi zi, si dupa un drum mai lung. La urmatoarea pornire nu se mai tura deloc si trebuia sa astept 10-15 minute, timp in care o reporneam de cateva ori, apasam la maxim pe acceleratie fara sa se tureze deloc sau se tura foarte putin (1000-1700rmp), iar intr-un final se "debloca" ceva in ea si pleca de parca n-ar fi avut nimic. Acum a trebuit sa astept o ora!!!, timp in care am repornit-o si nimic.

Se manifesta destul de ciudat. Masina porneste de fiecare data, la prima cheie, dar daca apas pe acceleratie nu face nimic, ba chiar incepe sa tremure un pic coborand sub 800 de ture. Cu acceleratia la podea nu face absolut nimic, iar peste cateva minute incepe usor sa ajunga la 1000 de ture, apoi la 1100-1200 dar foarte greu. Dupa mai mult timp ajunge si la 2000-2500, dar trebuie sa astept foarte mult timp si se accelereaza foarte greu, ca sa ajunga la 2500 stau cu pedala la maxim si 20 de secunde.

Am mai descoperit ceva, daca dezactivez ESP-ul trece de 2800 dar tot asa dupa 15-20 de minute de la pornire si urca foarte lent, iar daca incerc sa plec de pe loc, ori moare motorul, ori se misca cu 10km/h. Dupa muuuuult timp cu ESP-ul oprit ajunge si la 4000-4500 de ture.

Ultima data dupa ce mi-am innebunit vecinii ambaland jaful meu timp de o ora, intr-un final si-a revenit si a mers ok, dar daca ma opream la semafor trebuia sa o tin mai ambalata ca altfel iar nu se mai tura. Apoi dupa cativa km parcursi mergea fara nici o problema, in afara orasului mergea si cu 160km/h.

Eu nu mai inteleg nimic. Cum poate sa mearga ok, iar apoi sa nu mai mearga deloc, sa nu mai pot pleca de pe loc.

Ajutati-ma va rog pentru ca a devenit destul de frustranta problema asta. Am fost si la unele service-uri si nu mi-au dat nici o rezolvare. Nu apare nici o eroare in bord si nici pe tester (la erori). I-am schimbat toate filtrele si uleiul... si nimic... tot face figuri.

Eu nu mai am incredere in masina aia, m-a lasat intr-o zi la iesirea dintr-un complex. M-au claxonat si m-au injurat aia ca le-am blocat drumul de acces. Alte dati s-a intamplat dupa plecarea de la semafor, de abia mergea si trebuia s-o trag pe dreapta, s-o las un pic si apoi s-o mai ambalez si intr-un final pleca.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar zice-ti si voi un service de incredere, unde s-o duc si sa-mi spuna ce are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe cineva care stie sa ti faca o diagnoza, cum spunea colegul "esti din Buc.", il ai pe Pronet /Florin/Al Bundy, apeleaza la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus-o la Avia Motors, ca tot erau langa mine. Intr-un fel m-am ferit sa nu-mi faca figura daca alegeam un service mai indepartat, ca si asa a luat-o greu din loc cand am vrut sa plec cu ea.

Acum aia zic ca nu are nimic, ca la ei merge fara probleme... Au testat-o doua zile.
Si intr-adevar stiu ca are toane si ca nu face mereu figuri, dar eu mai stiu ca masina asta are ceva, doar ca nu-si da nimeni seama ce are ;(
 

Modificat de tranzitwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

De o luna am un polo din 06.2002, 1.2. si aseara s-a ars siguranta de la bricheta...am schimbat siguranta - functioneaza bricheta. Dar am vazut ca dupa acest eveniment la relanti cu farurile aprinse se sub tureaza scade un pic de la 800 turati la 700turati si dupa revine (cat numeri 1..2..3...de la 800 scade la 700 si urca la 800). Daca am consumatori opriti ramane la 800 .

Cauze posibile?

Sfaturi?

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut.

 

Sotia detine un polo 9n din 2006 motor 1.2 12 v 46 kw. Astazi am schimbat bateria si a aparut o problema careia nu ii dau de cap. Cand schimb vitezele, turatia nu mai coboara normal, motorul pare ca se tureaza singur la 4000 rpm dupa care coboara usor si ma smuceste cand las ambreiajul.

Posibil sa fie switchul de la ambreiaj sau decalibrata clapeta de acceleratie dupa decontectarea bateriei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!