Jump to content
Sign in to follow this  
Razvanvl

Probleme Racire

Recommended Posts

Razvanvl

Buna seara!

Am o mare problema..am cautat toata ziua insa nu am gasit nimic care sa ma ajute. Povestea mea incepe cam asa:

De vreo cateva zile cand porneam masina (A3 2003 1.6 BFQ) imi arata eroare in bord la lichidul de racire. Am pus vag comul si mi-a dat sensorul de temperatura. M-am dus frumos la magazin,l-am cumparat, montat dar cum apa urca peste 60 grade iar imi dadea eroarea. Concluzia termostatul meu era blocat pe deschis.

Am comandat alt termostat BEHR (cel partial electric,adica are si o mufa pe el,este mai scump) pentru ca cel original dat jos de pe masina era tot BEHR care ar trebui sa deschida la 105 grade...

Toate bune si frumoase...am montat si termostatul... si de aici incepe problema mea: nu imi mai porneste termocupla, adica am pus vag comul pe masina,m-am plimbat cu ea turat in trepte mici pana temperatura a ajuns la aproape 108 grade (asa indica in vag com,pe bord parea mai putin) dar termocupla nu a pornit

Ce am mai sesizat este faptul ca furtunul care vine in termostat este "calau" adica nu la fel de fierbinte ca celelalte.

Va rog frumos sa imi spuneti si mie de unde ar putea venii problema, ce ar mai trebui sa verific sau ce este de facut...sunt disperat

Termostatul nu il pot inchide/deschide din vag-com pt a putea vedea daca functioneaza corect?

Aveti idee cum pot verifica si termostatul nou daca e functional?

Am vazut ca are si o mufa (deci are si o parte electrica) si banuiesc sa nu merge fiert pt a vedea daca lucreaza....

Va astept cu un sfat/parere.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Alimentezi cu 12V in mufa si termostatul ar trebui sa deschida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvanvl

Pai si cum stiu care e + si - ? Pot sa incerc pe rand fara sa-i fac vreun rau?

Multumesc de idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvanvl

Am studiat documentul (foarte util, multumesc mult), am facut testul, termostatul deschide.

Acum singura problema ramasa este mufa care intra in termostat. Aceasta nu are curent. Cum as putea verifica/remedia problema? Din cauza ca termostatul nu primeste curent acesta nu deschide... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvanvl

Dragi colegi,

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un raspuns?

In mufa care vine in termostat (am sa atasez o poza) intra curent continuu sau doar cand apa are o anumita temperatura?

Cine da curent acelei mufe?(oare calculatorul in functie de temperatura apei citita de senzorul de temperatura?)

Mie nu imi mai vine curent in acea mufa iar termostatul meu nu mai deschide

Chiar am nevoie de ajutor...la toti electricianii auto la care am apelat mi-au spus ca nu s-au mai intalnit cu asa ceva.

post-93901-0-62748000-1320341597_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
marianu

ai controlat firele sa nu fie intrerupte pe undeva?de obicei ele se reteaza ca se ating de motor.uita-te atent pe traseul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razvanvl

Am deslusit problema in sfarsit :X

Am fost la electronist, a facut masuratori, s-a uitat pe schema si drept urmare sonda de temperatura este cea cu probleme chiar daca e noua,termostatul meu deschide putin cate putin iar temperatura mea sta la 105-106 (termostatul deschide la 105) iar dupa ce a scos mufa de la senzorul de temperatura a pornit si termocupla dupa ce a pus inapoi mufa a mai stat putin si a pornit iar :) Maine o dau jos si ma duc cu ea la baietii de la magazin poate ii conving sa le dau diferenta pt una mai buna.

O sa revin cu detalii!

Share this post


Link to post
Share on other sites
gicul

Salutare dragi colegi !

As vrea daca se poate sa imi cititi putin aceste randuri si eventual sa postati o parere daca stiti ce se intampla cu masinuta mea.

Am achizitionat un a3 8l 1.6 1998 din Germanica . Imediat dupa achizitionare la un drum lung mi s-a aprins martorul agentului de racire *(galben). Am oprit am verificat si nivelul in vasul de expansiune era sub minim. Am completat am mers mai departe si tot asa. Mi se aprinde martorul cam dupa 200 km si completez cu aprox 1l antigel sau apa distilata.

Daca masina sta nu scade nivelul de la antigel.

In antigel nu am nici un gram de ulei. Uleiul este curat ca lacrima. Apa nu bolboroseste in vas iar furtunele nu sunt tari.

Am pornit masina si am scos capacul de la vasul de expansiune si cu ea accelerata am mirosit sa vad daca scoate gaze arse pe la returul din vas. Nu am simtit nimic venea doar antigel. Pe langa toate acestea in vasul de expansiune pe fund se vede asa ca o pilitura de fier (cum se foloseste pentru astuparea porilor din radiator). Cred ca s-a incercat o solutie de genul.

Temperatura in mers sta la fix 90 grade. Nu scade/creste nici cand dau drumul la caldura etc. Singurul lucru care l-am observat o SINGURA DATA am oprit motorul cald 90grd. L-am pornit dupa aprox 10 minute si imi arata 95 grd in bord.

Pe vag-com nu am absolut nici o eroare sau parametru necorespunzator. Noxele sunt perfecte pentru ca i-am facut recent verificarea tehnica periodica.

M-am uitat pe sub ea nu vad pe nicaieri sa se scurga nimic. Singurul lucru observat a fost un usor abur de la radiator in partea de jos.

Ultimele doua observatii sunt ca : am scos capacul de la ulei si avea cum se mai spune "muci". L-am sters am mers o perioada si nu am vazut sa mai faca deloc. Ideea era ca o porneam la rece si mergeam pe distante foarte foarte scurte poate si de aici. Iar a doua observatie pe esapament imi scoate abur. Tind sa cred ca e normal pentru ca nu miroase intepator ca antigelul.

Avand in vedere aceasta poveste lunga as vrea sa aud si o parere de a voastra. Unele simptome sunt de garnitura de chiulasa altele nu eu chiar nu stiu ce sa mai spun. Inainte de a merge la mecanic as dori sa va ascult si parerile voastre.

Recent am desfacut motorul si chiulasa. Totul pare ok dar am observat la garnitura o mica problema. Va intreb pe voi cei cu experienta daca de acolo mi se trage . Pun poze sa vedeti mai bine.

post-101102-0-01599300-1324066558_thumb.

post-101102-0-35618900-1324066561_thumb.

post-101102-0-15647000-1324066600_thumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Na, daca schimbi garnitura de chiulasa probabil nu va mai consuma apa, numai sa nu fie si radiatorul care zici ca scoate aburi. Cand mergi, in instalatia de racire se face presiune pentru ca apa sa aibe un punct de fierbere mai ridicat, nu 100 grade. La presiune apa iasa mai repede pe la pori, de aceea cand masina sta apa nu se pierde. Aburii pe esapament iarna sunt normali, la fel si maioneza (condens+ulei) pe busonul de ulei la mersul pe distante scurte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gicul

Eu vreau sa stiu concret daca din poze cum arata acea "ciupitura" este sau nu o problema.......

Acum astept am dus chiulasa la verificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gicul

Am verificat chiulasa. Nu are nimic. Pana la urma doar de la garnitura era problema.

Am facut planul scaunul supapelor semeringuri supape noi garnitura noua si totul merge ca uns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscj

Salutare!

Am si eu o problema: in bord acul de la temperatura motorului imi urca pana la 115-120 grade,dar apa din borcan nu fierbe.

Termostatul l-am schimbat foarte recent(de 4 zile) impreuna cu cei 2 senzori.Termocupla porneste dupa 90 de grade,dar temperatura nu scade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misulikkk

fai o scanare, daca iti porneste termocupla inseamna ca circuitul de racire il face, acum dupa scanare cu vag com-ul o sa vezi, colegul de mai sus de exempu a prins sezori noi defecti

Edited by misulikkk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

fai o scanare, daca iti porneste termocupla inseamna ca circuitul de racire il face, acum dupa scanare cu vag com-ul o sa vezi, colegul de mai sus de exempu a prins sezori noi defecti

Apa nu fierbe dupa 100 grade. Cu cat e presiunea mai mare cu atat punctul de fierbere e mai ridicat.

Verifica daca a crescut nivelul la ulei sau daca masina scoate fum alb.

Edited by Tracto

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscj

Masina nu scoate fum alb,testul cu vag com-ul l-am facut si nu am prins nici un senzor defect,nivelul uleiului nu a crescut.

Acum o sa incerc sa spal radiatorul sa vad ca poate ii infundat pe undeva.

O sa revin cu informatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Cate grade iti arata cu vag com-ul ? Temp apei...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscj

In ziua in care am facut testul cu vag com-ul nu a urcat apa.

Tin sa precizez ca nu tot timpul urca apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Acum chiar ca ne-ai bagat in ceata de tot.

Eu zic sa verifici la sange senzorul de temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscj

Am pus prima data senzor Febi (42 Ron) si efectul acelasi. Am inlocuit termostatul original comandat de la reprezentanta Audi impreuna cu senzorul de temperatura=>aceeasi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KOMODO

Verifica si pompa de apa, uita te daca iti circula apa prin instalatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscj

Asta nu stiu inca. Din cate stiu pompa de apa cand se defecteaza curge, blocata nu stiu daca ramane.

Edited by mariuscj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Pai poate s-au rupt paletele si nu mai are cu ce sa impinga apa.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

rupt - mai rar - in schimb, cele cu pale de plastic (si nu numai) se invart in gol, nu mai sunt stantate (nu am gasit alt termen acum,,,) pe ax. Automat, fulia si axul se invart degeaba, palele ramanand pe loc

Am gasit un video care arata exact despre ce vb - vedeti de la min. 3.20

Edited by F l o r i n

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscj

Inca nu am rezolvat problema,dar am constatat ca daca merg cu caldura pornita apa nu mai urca peste 90grade.Cred ca pe undeva prinde aer instalatia. O "lacrimare" foarte usoara am observat la furtunul subtire care intra in vasul de expansiune.Oare sa fie si asta o cauza?

Edited by mariuscj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri