Jump to content

Flansa amortizor, nelamurire?!


puricele
 Share

Postare recomandată

Salut!

La trecerea peste linii de tranvai se aude un troncanit pe fata. Numai la trecerea perpendicular, daca trec "chezis" nu se mai aude, am facut o poza cu flansa amortizorului de pe dreapta (pe stanga este la fel).

Este normal sa fie spatiul acel, sau ceva nu sta bine?

post-15932-0-91435300-1319694807_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie uzate.Practic flansa se turteste si isi micsoreaza foarte putin din lungime.Ai o poza cu flansele mele montate acum 6 luni.Mai exista posibilitatea,foarte rara..intalnita mai ales la ceei care isi pun ulei in capul flansei,ca gaura ei prin care iti intra rulmentul sa se ovalizeze.Eu asta am patit....

post-64586-0-59203100-1319696258_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uh .. daca e acelasi troncanit fier pe fier pot sa iti spun sigur ca e flansa ... la mine cand am schimbat-o flansa era stramba ! si tot asa, se auzea un troncanit la denivelari si viteza redusa(30-40 km/h) ... eu am schimbat flansa si rulmentul si acel troncanit a disparut!

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut un troncanit, suna ca fiind fier pe fier. Iti recomand sa verifici si protectiile de amortizor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am schimbat intr-un final flansele si rulmentii de la amortizoare

flansele vechi erau cam cu 1cm tasate fata de cele noi.

rulmentii i-am schimbat cu gandul ca daca tot am umblat acolo sa fie toate noi.

marca febi si flanse si amortizoare, pret 240ron cu tot cu manopera, 160 piesele.

a disparut troncanitul care ma supara :)

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au ciugulit cam mult la piese,pe lemforder setul de 2 bucati costa 110 lei.Dar e bine una peste alta cu tot cu manopera. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

La fel e si la mine acel spatiu, am achizitionat si eu flansele, cererea a fost pe original si pe factura cand miau venit scria Sachs original , oricum sachs e ok, ca si pret au fost setul stanga dreapta, flansele si rulmentii 116 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mikemaniack

trebuie dat jos amortizorul + arc ca sa schimbi flansa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca da, ele sunt prinse in capul amortizorului.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie dat jos amortizorul + arc ca sa schimbi flansa?

se poate si fara sa dai amortizorul si arcul

desfaci ambele piulite de sus, montezi o presa pt arc si apoi ai loc sa schimbi flansele

Eu le.am schimbat la reprezentata skoda si au procedat astfel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul meu au dat jos, a durat cam 1h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul care nu ai presa de arc, merge sa desfaci amortizorul si il scoti cu tot cu arc si flansa? sau si asa trebuie presat arcul?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da

merge sa il dai jos si fara o presa.

Demontezi surubul de la bieleta antiruliu dupa brat si capul de bara (daca il desfaci si pe asta ansamblul arc amortizor are o libertate mai mare, coboata putin mai mult)

Daca vrei sa nu umbli la amortizor, adica schimbi numai flansele, sau arcul scoti si pivotul din cele 3 suruburi M6 dupa brat, si piulita de la planetara. E putin mai complicat dar daca pui pivotul in aceeasi pozitie (marchezi cu vopsea pozitia suruburilor) nu mai trebuie sa faci reglarea geometriei, bracajul.

NU stiu daca mai inteles, daca ai nelamuriri intreaba-ma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu o nelamurire. Cand ma duc pe zona cu pavaj, de ex la intrarea la un peco, am un troncanic pe fata, ciudat este ca doar in acest caz il aud, cand denivelarile sunt foarte mici, parca le simt si in volan. Poate sa fie cauzate de aceste flanse?

SI de asemenea se aude troncanitul daca trec peste sina de tramvai, cu cat mai perpedincular cu atat este mai evident.

ms

Modificat de Golful16
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansele de amortizor si rulmenti cand bat se aud sus..(in partea dreapta zici ca iti bate cineva deasupra torpeoului in bord)si au rezonanta de lovitura seaca..bang si gata(la gropi mai mari).Ridica masina si tragi de gamba amortizor si asa iti dai seama cel mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, am sa incerc. Altceva ce mai poate fi? Bieletele/capete de bara sunt ok iar bucsele bascula au fost schimbate anul trecut.

Bieletele de directie sau bucsa bara stabilizatoare poate sa faca asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Poate sa-ti faca si capetele de bara asa. La fel si eu inainte sa le schimb simteam toate gropile in volan, acuma e liniste. Sincer, la schimbarea bucselor de la bara stabilizatoare n-am simtit o asa mare diferenta, si oricum alea am inteles ca fac galagie la limitatoarele de viteza. flansele daca sunt duse,ar trebui sa fie coborate pe oala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine distanta intre ciuperca si oala este cam mare, in jur de 8mm. E de bine sau de rau?

Capetele de bara nu au joc deloc.

Modificat de Golful16
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

E de bine daca e distanta mare intre ciuperca si oala. Poate sa se mai auda si de la bucsele de la bascula si de la capetele de bara daca simti gropitele foarte bine in volan...Trebuie sa le testezi si sa le iei prin eliminare. Daca nu apare nicio buba evidenta la articulatia pe care-o poti vedea si testa, ar mai ramane sa te apuci sa schimbi flansele ca nu sunt chiar asa scumpe.

P.S.: eu asa stiu ca cu cat stau mai departe flansele de oala, cu atat mai bine! Un coleg cu mai multa experienta ma poate corecta daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

La mine cand trec cu viteza intr-o zona cu denivelare se aude sus spre bord de parca se rupe masina.Parca indeasa cineva cu ciocanul si trebuie sa iau valurile de asfalt cu viteza redusa.

Am vazut chiar ca exista un set de reparatie format din rulment si flansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) E chiar ceea ce trebuie schimbat, nu stiu daca se poate numi set de reparatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi producatori demumesc setul:set reparatie rulment amortizor.LEMFÖRDER 25346 01 Set reparatie, rulment sarcina amortizor

Inlocuire: 25346 Parte montare: punte fata,per osie: 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

As vrea sa ma pun si eu sa schimb flansele, ca fac din ce in ce mai rau. Din cazua manoperei nesimtite(300ron) as vrea eu sa le schimb si sa nu am complic cu vreun seervice. Faza este ca nu am presa de arc:(. Peste tot unde am vazut toti foloseau presa de arc, iar montajul in acest caz este unul facil. Oare nu as pute acumva sa comprim arcul cu vreo metoda improvizata, in ca caz nu pot face rost de o presa. La montaj am vazut ce surubul d eprindere rulment se strange la un cuplu de 60nm parca, unii chiar sublinieaza treaba asta. Este ok la mana sau neaparat cu cheie dinamometrica? Sunt sanse ca la strangere sa crap rulmentul?

ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

As vrea sa ma pun si eu sa schimb flansele, ca fac din ce in ce mai rau. Din cazua manoperei nesimtite(300ron) as vrea eu sa le schimb si sa nu am complic cu vreun seervice. Faza este ca nu am presa de arc:(. Peste tot unde am vazut toti foloseau presa de arc, iar montajul in acest caz este unul facil. Oare nu as pute acumva sa comprim arcul cu vreo metoda improvizata, in ca caz nu pot face rost de o presa. La montaj am vazut ce surubul d eprindere rulment se strange la un cuplu de 60nm parca, unii chiar sublinieaza treaba asta. Este ok la mana sau neaparat cu cheie dinamometrica? Sunt sanse ca la strangere sa crap rulmentul?

ms.

ca si pret la reprezentanta e 130 lei (IVAS Galati) numai manopera si ti le schimba fara sa demonteze jos arcul si amortizorul

Ar fi o posibilitate sa schimbi fara presa pt arc dar e ceava mai greu, adica iti trebuie o piulita fara guler care sa o infilitezi pe tija de la amortizor.

Deci...asta e numai pentru a schimba flansele.....FARA RULMETI

1. desfaci prima piulita de pe tija amortizorului si scoti ciuperca aia

2. desfaci piulita aia cu guler si in locul ei montezi alta care nu are guler, una normala.

3. ridici masina pe cric, dai roata jos si ca sa ai un spatiu mai mare , sa coboare mai mult bratul , scoti bieleta antiruliu, unii mai scot si din capul de bara, atunci coboara si mai jos.

4. scoti flansa si o montezi pe cea noua, piulita aia trebuie sa treaca prin flansa pt asta o montezi si ca sa ai comprimat totul.

Apoi invers demontarii: ridici bratul cu un cric ca sa urce flansa pe pozitie, demontezi piulita aia si o montezi pe cea cu guler apoi ciuperca aia si piulita (vezi sa nu le incurci)

De strans, strangi la mana de obicei piulitele se strang cu pistol pneumatic si cand s-a infiletat la max se invarte cu tot cu tija deci daca strangi la mana e ok. Eu am strans la mana fara sa tin contra de tija amortizor si nu am avut pb.

Metoda de mai sus am gasit.o candva pe vortex, NU AM INCERCAT ASA. Nu stiu daca merge ,cel putin nu am incercat.

Daca gasesc linkul in postez.

yoti: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1381025

Modificat de theoane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am gasit si eu metoda si pare ca ar fi chiar eficienta insa doar daca schimbi flansa.

Off: bun pretul la reprezentanta acea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!