Jump to content
Sign in to follow this  
Sorin Petrescu

Viitor posesor de A3 Sportback, 2.0 TDI, S-tronic

Recommended Posts

Sorin Petrescu

Salutare la toata lumea,

In decembrie sotia mea va primi de la munca un nou AUDI A3 Sportback, S-tronic cu motorul de 2.0 TDI, alb.

Masina este un Business-line cu o 2 optiuni in plus: isofix si GPS 1.

Aceasta dotare nu stiu daca exista si in RO, noi locuim in Franta, la Paris.

Pretul masinii a fost de 34.560 EURO.

Din pacare nu am o lista completa de optiuni dar in mare este cam full.

Mai degraba scriu ce nu are: acoperis panoramic, scaune in piele incalzite, reglaj lombar (poate totusi vine cu reglaj manual).

As dori si eu niste sfaturi avizate de la posesorii acestui model cu cutie automata.

Eu am avut un VW Passat B6 timp de 2 ani in RO, cu motorul de 1.9 BXE (tunat la TCM si dus in 131 CP si 340 NM)

In principiu stiu cum se conduce un Diesel cu cutie manuala...cu automata...am codus o sigura data un CIELO acu 1000 de ani si un VOLVO S60 acu 2 luni dar pe o distanta de 5 km :).

In plus poate ma puteti ajuta cu 2 probleme:

1. Pe site-uri nu am reusit sa gasesc o poza la cum arata acest GPS1. Din descrierea optiunii se pare ca este un afisaj Monocrom dar cum arata in ansamblu pe bordul masinii nu am reusit sa vad. Acest afisaj este unde e CD-ul? Sau unde e computerul de bord?

2. Pe forumul vw am gasit o informatie destul de ingrijoratoare. CIneva a dat un link cum ca in US, ptr Golf si Jetta cu motorarele de 2.0 TDI CR din 2009 au fost rechemate ptr schimbarea injectorului 1.

Exista ceva informatii despre motoarele din 2011? Presupun ca aste cam acelasi motor in mare, sau ma insel?

Stiu ca nici nu am primit masina inca, dar ne asteapta multe drumuri prin Europa si as putea cere o asigurare extinsa cu asistenta rutiera pe care cred ca vom plati noi din buzunar.

Multumesc anticipat,

Sorin

Edited by Sorin Petrescu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

Stiu ca motoarele 2.0TDI dupa 2009-2010 (parca!?) nu mai sunt PD, ci CR si nu au mai fost probleme.

din moment ce au facut rechemari :) banueisc ca motoarele NOI, au deja facuta modificarea in bine.

legat de condusul S_tronicului...se va obisnui imediat. singura problema e sa faca cumva sa tina stangul lipit de podea. la franarile bruste va avea tendinta sa apese cu stanga pe locul unde ar fi trebuit sa fie pedala de ambreiaj...si daca apasa pe frana ...(pedala de frana fiind o idee mai mare decat la cele cu cutie manuala)...te apropii cu capul cam mult de parbriz :)

in priemele luni sa se obisnuiasca cu mersul in D, si atat. d-abia dupa aia..cand e stapana pe cutie, sa incerce manual, sau varianta S.

e f aiurea..cand va dori ca masina sa aiba reactii rapida, in scurt. gen o depasire facuta in scurt...ca apesi pedala brusc...sa accelereze...dar va avea un mic delay pana ea schimba in jos 1-2 trepte.

in rest :) asa cum s-au obisnuit milioane..fara probleme..nu e chiar greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

Multumesc ptr raspuns...sincer sa fiu eu am intrebat mai mult pentru mine ca de vineri pana luni dimineata o voi conduce numai eu :icon_thumleft:

Faza cu piciorul stang pe frana am patit-o si eu in primele 30 secunde cand am condus Volvo-ul ala acu cateva luni. Le-am strans centurile la toti din masina instant cand am apasat cu stangu...noroc ca n-aveam viteza prea mare ca sigur dadeam cu capu de volan.

Articolul la care faceam referire este aici:

http://www.autolates...rele-diesel-tdi

Este vorba clar de motoroale CR intrucat se face referire si la motoarele din perioada " aprilie 2010 si octombrie - decembrie 2010"...deci clar sunt CR nu PD.

In mod cert sotia va conduce in modul D ptr inceput. Eu voi incerca S-ul ptr ca am un mers mai sportiv.

Imi poti da niste detalii legate de cum functioneaza cutia de viteze ca titlu informativ.

De exemplu..in "D" cam pe la ce turatie schimba vitezele? Dar in "S"?

Un amic cu un Touareg mi-a zis ceva de genu ca in modul manual DSG-ul lui schimba oricum automat la 4500 sau ceva de genu...e adevarat? Presupun ca este clar o protectie impotriva berbecilor care uita sa schimbe vitezele.

Ca idee...vi se pare normal ca la o echipare de top (business line) masina sa vina fara suport lombar? Mi se pare trist ptr o marca ca AUDI care se respecta. Poate ma insel eu si am noroc sa vina cu reglaj manual.

Legat de GPS1...pe site la AUDI franta si ro...nu reusesc sa-mi dau seama cum arata. Nu exista nici o poza.

Am gasit pe "gogu" dar nu sunt 100% sigur ca asta e. Imi poate confirma cineva daca asa arata si eventual daca are cineva daca merge bine si se vede ok?

post-35133-0-10673100-1318235077_thumb.j

post-35133-0-66204000-1318235116_thumb.j

Eu o iubesc pe Ioana (vocea de la IGO ) dar as vrea sa o scot la pensie :lol:

Edited by Sorin Petrescu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

mai multe despre TDI si injectoare, poti cauta pe forumul tehnic...f multe, personal nu stiu despre asta.

turatia la care schimba difera de la motor la motor, de la cutie...la cutie.

cel mai bine..mergi cu ea si-ti vei da seama singur. oricum, eu iti recomand sa incepi tot pe D. in timp o vei cunoaste si daca vrei sa mergi sportiv, foloseste padalele..

depinde de tara si de echipare, dar cam majoritatea au reglaj lombar...cel putin manual.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Aceea este navigatia care pe vremuri se numea BNS 5.0, merge si se vede bine. Nu e spectaculoasa precum navigatia color, dar e OK.

In "D" la mers linistit poti merge la 60 km/h in viteza a 6-a.

Da, daca esti in modul "manual" si esti berbec, te scuteste de cheltuieli neplanificate.

Citeste aici:http://vwforum.ro/topic/40188-jurnal-dsg-6trepte/

E o masina si o cutie distractiva, s-ar putea sa-ti doresti sa o conduci si in timpul saptamanii

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

M-am uitat pe site acu la audi.fr si nu mai exista business-line-ul pe configurator.

Eu personal nu prea pot conduce fara lombar pe distante lungi. La Passat aveam lombarul electric si era de vis felul in care il puteai misca mai sus sau mai jos :). M-as multumi si cu manual. Doamne ajuta..sper sa aiba.

Ca o mica mentiune...livrarea masinii in Franta dureaza 6 luni. Incredibil!!! Nu stiu cat e RO..dar mi se pare enorm.

Dupa cum scriam la inceput este masina de servici a sotiei...in timpul saptamanii nu prea am cum sa o conduc.

Oricum eu ma pregatesc sa-mi iau un scooter cu 3 roti (Mp3 LT Piaggio) ca traficul inspre Paris si in Paris este infernal.

Multumesc "TILU" ptr link-ul. Am aflat multe lucruri noi si folositoare despre exploatarea si modul de functionare al DSG-ului.

@Bogdan_wrc

Nu imi fac griji prea mari cu injectoarele. O sa avem pana la urma asigurare full + asistenta oriunde in Europa inclusiv RO (unde voi ajunge la anu) si in plus e in garantie 2 ani.

E doar neplacut sa stai cu frica si sa-ti calculezi concediile in asa fel incat sa nu te ia prin surprindere o eventuala "pana de motor / injector"

Cand am comandat masina puteam alege intre Alfa Romeo Giulietta, BMW seria 1, Citroen DS4 sau C5 si Mercedes clasa C chel. Dintre toate mie personal mi-ar fi placut Mercedesul dar nu a vrut sotia ca nu avea automata si era si "cheala". Restul le-am scos din ecuatie in primele 5 secunde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Eu unul nu simt foarte clar ajutorul reglajului lombar al scaunului.

Motoarele CR par deocamdata mai fiabile comparativ cu 2.0 PD.

Asteptare usoara.

Pentru mine Giulietta si seria 1 ar fi constituit o optiune, mai ales ca masina de serviciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

Se numeste masina de serviciu dar practic este a sotiei non-stop.

Numai ea sau eu o vom conduce.

Firma deconteaza motorina doar cand se duce la clienti...adica fff rar.

In afara de motorina restul (asigurare + rata la ea (leasing operational) + cheltuieli neprevazute gen pana cauciuc) este platit de firma.

Giulietta si-a luat o colega de servici....a mers sotia cu ea...nu i-a placut deloc.

Ea vroia bmw seria 1 ce e drept...dar am convins-o eu ca AUDI e mai "masina" decat BMW. In plus in acelasi buget de 35.000 Euro, BMW-ul nu avea cutie automata iar asta a contat mult in luarea deciziei.

In DS4 ne-am suit...impresionant interior dar avea 2 puncte negative majore: luneta spate e ff mica..nu se vedea mare lucru prin ea si cutie automata cu padele avea doar pe motorul de 1.6 (parca) cu 110 cai (la vremea respectiva...acu 3,5 luni).

Peste 2 ani sau 80.000 de km cand tre sa schimbe masina din nou...poate mai creste si bugetu si comandam Mercedes Clasa C sau Passat CC (eu sunt fan VW Passat).

Mie sincer mi-au ramas ochii la el (la clasa C ma refer)...pacat ca la bugetul alocat nu oferea mare lucru ca dotari.

Mai e putin...timpu trece repede. Pe 15 decembrie cel tarziu ar trebui sa o primeasca gata inmatriculata (pe 5 e data de livrare dar dureaza cam 1 saptamana sa-i faca actele si asigurarea fima de leasing).

Promit ca pun poze si scriu desprea ea cand o primim aici in topicul asta...sper sa ramana deschis pana atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

Intrebare de baraj:

Cum functioneaza sistemul "Start and Stop" cand ai cutie automata?

Sotia isi aduce aminte "sigur" ca la dotarea business aleasa de noi avea si "start and stop" default.

Eu sunt tare curios cum functioneaza exact. La cutie manuala pui frana...cand are sub 5km la ora se opreste daca o scoti din viteza si nu apesi pe ambreiaj. La pornire..apesi ambreiajul si pleci.

Dar la cutia automata? Daca iei piciorul de pe frana pleaca masina...cum reporneste motorul? ca imi inchipui ca va pleca "zbuciumat".

Imi poate explica cineva cum functioneaza?

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

Salutare!

Asa cum am promis revin cu primele impresii despre masinuta:

Pozitive:

- confortabila, tinuta de drum impecabila

- - trage de rupe, cutia DSG e de vis. Are si Padele deci se poate trece in manual oricand fara sa o mai dai in mod expres pe Manual din schimbator.

In vara am condus in Suedia un VOLVO S60 (163 CP cu cutie automata). Pe modul DRIVE avea un super delay cand schimba vitezele. La mine nu am sesizat sa fie asa de mare Delay-ul. Exista dar este fff mic. In sport inca nu am apucat sa merg ca sa vad diferenta. Porbabil ca in S, nu se mai simte deloc.

- Ceasurile de bord sunt luminate cu ALB predominant

- Consum-ul este decent , undeva la 9.8 l, in conditiile in care a fost trafic, si ploua de rupe

- Muzica se aude binisor...n-am apucat sa bag un cd cu mp3-uri sa vad mai bine..pe radio era ok

- farurile sunt super...becurile au o lumina fff alba, aproape zici ca sunt xenoane :)

- portbagaj decent

- Start&Stop misto. Masina nu pleaca "zbuciumata" cand porneste asa cum am crezut eu initial! Pleaca lin si frumos!

Negative:

- Navigatia aia BNS 5 e o mizerie ptr faptul ca tre sa scoti dvd-ul de navigatie ca sa asculti un cd. De mers, merge OK si te duce la destinatie dar oricum in 3 zile imi soseste un MIO si deci nu o sa o mai folosesc

- Nu are mufa USB :mad0216: dar are jack stereo

- Torpedoul si cotiera sunt incredibil de mici (mai mici ca la Skoda FABIA)

- Dezamagit de calitatea plasticului de de pe bord si fetele de usi , si de plusul de pe scaune. Sincer la Passat era mult mai misto si iti dadea senzatia de masina de lux. Avand in vedere ca Audi-ul asta e cu vreo 7000 mai scump decat Passat-ul pe care l-am avut sunt destul de dezamagit. Nu zic ca sunt naspa sau ca iti da senzatia de masina ieftina, NU, pur si simplu fac o comparatie intre VW si AUDI, VW fiind sub AUDI ca si calitatea materialelor...cel putin teoretic, ca practic m-am convins.

- Ma asteptam sa aiba cheie in genul la passat (gen cartela), in schimb are cheie cum aveam si pe Fabia de 12.000 de euro...cheie briceag cu 3 butoane.

Avand in vedere ca Audi a costat de 3 ori valoarea Fabiei... :icon_confused:

- Nu are reglaj lombar dar scaunul e ff comfortabil. Sa vedem pe distante lungi daca e ok sau nu.

Per ansamblu...parerea mea este: O masina fff misto dar un pic cam scumputa pentru ce ofera. E drept ca o buna parte din pret-ul ei reprezinta cutia DSG.

O sa revin si cu poze, dar de ieri de cand am luat-o ploua de rupe si nu am ce sa fac!

Edited by Sorin Petrescu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

si inca 2 puncte negative:

- Scaunul pasagerului nu este reglabil pe inaltime

- portbagajul nu are nici un fel de spatii de depozitare in laterale. Si din pacate nici plasa nu a avut standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

cateva poze :)

post-35133-0-91112200-1324286105_thumb.j

post-35133-0-49714100-1324286116_thumb.j

post-35133-0-72331600-1324286129_thumb.j

post-35133-0-18680000-1324286140_thumb.j

post-35133-0-76412400-1324286171_thumb.j

post-35133-0-36281200-1324286236_thumb.j

Edited by Sorin Petrescu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

reglajul lombar al scaunului depinde de echipare si optiuni.

al meu are.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Reglajul lombar e deja "fita", Sorin spunea de reglajul pe inaltime al scaunului fata dreapta.

Cam la fel de dezamagit am fost si eu la inceput de textura plasticului de pe bord(e cam din topor, in schimb e foarte rezistent in timp). Din fericire placerea pe care ti-o ofera in combinatie cu DSG-ul compenseaza micile neajunsuri.

Eu personal nu mi-as cumpara un A3 nou, este mult prea scump, la aceeasi bani cumperi un A4.

Din cate imi dau seama este nivelul de echipare de baza, attraction. Pacat ca nu ai scaune incalzite, poate in zona ta nu sunt utile, dar in Ro sunt la mare cautare.

Sa o calaresti sanatos :icon_thumleft:

Edited by Tilu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

fie si ala. repet: depinde de optiuni. eu le am (chiar electrice) pe amandoua (sofer+pasager). si reglaj pe inaltime si cel lombar.

am si perna aceea care se scoate in fata pentru picioare si lungeste sezutul scaunului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Cred ca voia sa scoata in evidenta faptul ca o masina care costa peste 30000 euro in echiparea "chel-line", este putin deplasat sa nu ai reglaj pe inaltime la scaunul pasagerului.

Bogdan_wrc- esti un fericit, ai parte de scaune faine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

multumesc :) dar personal le-as prefera pe alea scoica :)) as da atatea reglaje pt pozitia din alea. si pt ca sunt mai usoare. (si cu 80kg in minus, sigur ajuta si consumul masinii :P)

pt ca in aia 30.000 nu te uiti doar la niste reglaje. diferenta fata de o sud-coreeana (sa zic..ca pur exemplu)..sta si in alta parte. dezvoltare, studii, si multe altele. mergi 12h cu un megane modelul anterior, si mergi 12h cu audi si vezi ce spune coloana ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

Blasfemie, n-am sa compar niciodata Audi cu vreo frantuzoaica(alea sunt prea slabe si urate...fizic vorbind) :icon_cheesygrin:

Comparatia era strict legata de apropierea pretului unui A4, care ofera ceva mai multa calitate, cel putin la nivel de finisare.

Si a mea e fara reglaje la scaune, nu ma doare spatele, poate din cauza ca sunt slab...ca o frantuzoaica :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

Multumesc ptr urari!

@Tilu

Nu e attraction...e un business line care in RO nu exista..doar aici la francezi..si nici macar ca vad ca a disparut de pe configuratorul online.

E o dotare de mijloc, ptr ca are proiectoare, computer de bord, pilot, Navigatie etc etc. Ii lipsesc micile detalii care dupa parerea mea fac diferenta :)

Avand in vedere ca platim doar motorina la ea si in rest toate sunt gratis (RCA, CASCO, pana + tractare) n-ar trebui sa mai comentez nimic...da asa e omu...niciodata nu e multumit 100% :lol:

PS: Cand am comandat masina, ne-am uitat si la A4 dar la acelasi buget ...nu aveai cutie DSG si in plus sotia si-a dorit o masina mai mica.

Edited by Sorin Petrescu

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

Un audi a 3 fara suparare dar nu merita deloc... Nu imi vine sa cred cat plastic are !!! Scaunele alea arata ca la o masina low-cost, eu tot nu am reusit sa inteleg de ce cineva isi cumpara o masina "premium" dar cu dotarile unui golf care costa 20000? Pai cu banii de pe audi iti cumparai un golf 6 de zile mari foarte bine dotat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

De plastic m-am plans si eu mai sus si iti dau dreptate dar sa zici ca un golf costa 20.000 este total gresit!

Iti recomand sa verifici pe site la volkswagen si sa te convingi singur.

Un Golf 5 usi, cu 2.0 TDI, DSG 6, cu navigatia RNS510 la care tre sa adaugi padelele si inca vreo cateva chestii (ca sa semene cu configuratia pe care o am eu pe Audi) costa nu mai putin de 32.517 Euro(Golf Carat este dotarea).

Deci fix cat a fost AUDI (+/- cateva sute de euro).

Nici eu n-as fi dat in veci atatia bani pe un Audi A3! Am si scris de fapt asta mai sus dar sincer nu inteleg cum poti tu sa compari mere cu pere! Golful asta nou...e urat cu spume. Spatele e taiat cu toporul iar botul nu-mi inspira nimic! Ca e mai misto la interior...asta e discutabil. Si un S-line de la Audi...e cu totul altceva!

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

Nu stiu ce sa zic... mie imi place golf 6 si la exterior dar mai ales la interior... Varianta highline vine cu alcantara... si multe altele

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrew2

Sa o stapaniti cu placere!! Multi km fara incidente!

Si eu ma gandeam la un A3 sh pt sotie dar m ai pus un pic pe ganduri acum.

Eu tocmai am luat (tot de la firma) un passat b7 nou variant 2.0 TDI 140 CP + DSG la 29000€. E CL plus alte multe optiuni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

Un coleg de-al sotiei si-a luat si el Passat--ul nou Variant cu 2.0 TDI, dar fara cutia DSG la acelasi pret ca si AUDI-ul nostru, deci din spusele tale trag concluzia ca preturile din FR nu sunt aceleasi cu cele din RO.

De altfel nu e ceva nou, ptr ca stim cu totii ce se vinde in RO (made in Brazil sau in alta tara mai putin Germania).

Cum ea si-a dorit o masina mai mica, Audi-ul a fost compromisul cel mai bun intre buget si motor/dotari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorin Petrescu

E normal sau nu?

Ieri am descoperit o chestie foarte ciudata la masina.

Geamul de la sofer nu se deschide sau nu se inchide printr-o singura apasare a butonului (1 impuls) ci doar daca tii apasat pe el.

Restul geamurilor merg prin impuls.

Este prima data cand intalnesc asa ceva la o masina.

Vi se pare normal? Daca da, exista o logica?

As vrea sa ma duc in Ianuarie pana la reprezentanta si nu vreau sa ma fac de 2 lei (pardon, 2 euro :) ).

E drept ca daca ma duc, as vrea sa-i rog sa imi faca si oglinzile sa se plieze/deplieze din cheie, ptr ca e destul de enervant sa le faci din interior si doar cand e contactul pus.

Apropo..si asta mi se pare un pic stupid. De ce tre sa ai contactul pus sa depliezi oglinzile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri