Jump to content

Distributie Golf V 1.6MPI 8v 102CP cod BSE 2008


bleunightdanger

Recommended Posts

bleunightdanger

Masina mea, un MKV 1.6 BSE 102CP din 2008 a primit ieri a treia revizie la La Service. Cu toate ca avem doar 39450km si trei ani, se auzea un fluierat discret dinspre cureaua de accesorii. Baietii au fost foarte serviabili si au verificat putin cureaua, pana la urma au scos-o de tot si fluieratul tot acolo era. S-a desfacut capacul distributiei si s-a constatat acolo ca cureua este 'deplasata spre interior', adica inspre blocul motor si ca se freaca usor de rola (tot pe interior). La ochiul liber cureaua mi s-a parut si mie ca e aliniata spre blocul motor, dar nu stiu care ar putea fi pozitia ei naturala.

Mi s-a spus ca au mai patit-o asa si GTI-uri si alte benzinare 1.6....

Intrebarile mele sunt:

- care este pozitia corecta a curelei de transmisie?

- de ce s-ar deplasa cureaua? e posibil intinzatorul sa nu-si faca treaba sau sa aiba joc?

- avand in vedere ca merg putin cu masina, daca verific distributia la fiecare revizie (max. 10k km), ar fi vreun risc?

Ieri ne-am uitat la curea si nu prezinta uzuri premature, se observa doar o uzura mai ridicata pe interior din cauza faptului ca se mai atinge de 'buza' rolei.

Link to post
Share on other sites

E posibil sa fie eroare de fabricatie, da' ai dreptate, cel mai bine ar fi sa ii faci distributia.

Link to post
Share on other sites
bleunightdanger

sa faci distributia la 40k km, dupa 3 ani si dupa ce ai dat 18k euro pe masina e cel putin enervant! :exclaim:

oare or mai fi fost cazuri d'astea? cum pot verifica daca s-a facut vreo rechemare vreodata pt modelul acesta?

Edited by bleunightdanger
Link to post
Share on other sites

daca schimba doar cureaua nu rezolva mai nimic, peste alti 10.000 km se va afla tot aici, poate chiar mai rau. cere sa desfaca acolo si sa schimbe tot, de la A la Z, eventual pe garantie, ca este vina producatorului aici, daca nu ai umblat acolo si nu ai lovit masina. daca acea rola de ghidaj este e vina sau intinzatorul trebuie schimbate si reglate in asa fel incat sa nu mai atinga pe lateral, ca asa se uzeaza prematur cureaua si ai si acel zgomot.

e curios daca masina inainte mergea ceas in conditiile astea.

Link to post
Share on other sites

posibil ca una din piesele distributiei sa nu fie aliniata corect.Ai 4 piese componente pe care ruleaza cureaua;axa came,pinionul vibrochenului,pompa de apa,intinzatorul curelei.Axa cu came si pinionul vibrochenului ies din discutie..nu cred ca e un viciu de fabricatie sau de aliniere a lor.Posibil ca rola intinzatoare sa fie de vina si tendinta de plecare a curelei spre bloc sa fie din cauza ei.Distributia in sine nu e scumpa..te costa in jur de 250 lei pe continental.Totusi ar trebuii facuta o expertiza mai amanuntita ,sa nu te trezesti ca ai probleme..

post-64586-0-59561400-1316599723_thumb.j

Link to post
Share on other sites
bleunightdanger

Masina a mers ceas pana acum cateva luni, cam cand a implinit 3 ani a aparut si zgomotul suspect care 'la ureche' l-am pozitionat eronat ca fiind pe cureaua de accessorii. La distributie nu a pus mana nimeni pana acuma, s-au facut doar reviziile la 12 luni la PBN primele doua si acuma la La Service. Nu a fost lovita si o am de noua. Baietii ziceau ca ar fi rola intinzatoare care are probabil joc si a impins cureaua spre interior.

Oricum, cureaua trebuie sa stea fix pe mijloc? Adica rotile dintate sunt perfect acoperite de curea?

Link to post
Share on other sites
bleunightdanger

Si bineinteles ca masina a iesit din garantie.... deci imi iau BOT si remediez pe banii mei pt ca am avut ghinionul ca intinzatorul ala sa fie mai nasol...... :mad:

Prin absurd ar putea fi si alta 'belea' inafara de rola intinzatoare care oricum o schimb cu distributia? De pompa de apa nu am auzit povesti, aia ori merge ori nu mai invarte si o schimbi. Ramane axul cu came si vibrochenul. Dar ma gandesc ca o aliniere defectuasa a acestora ar fi afectat si functionarea motorului.....

Link to post
Share on other sites

eu zic ca din fabrica nu se strica aia asa din senin, doar daca umbla vreun magician pe acolo si nu mai strange la loc cum trebuie. cureaua de distributie nu joaca cu vrea ea, cel putin nu pe rola respectiva. de aia e rola de ghidaj ca sa stea pe mijloc, iar pe rotile zimtate poate sa fie putin stanga-dreapta, asta conteaza mai putin atat timp cat este intinsa si nu joaca, asa cum ai patit tu. destul sa fie slabita putin si gata jocul in lateral. insa si turatia ar trebui sa scada, ca patineaza asta atunci, nu transfera tot asa cum trebuie.

poate de noua este problema si numai acum a explodat ca ai auzit tu, pe baza mecanicilor de reprezentanta cred ca unii si daca nu porneste deloc ei zic ca asa trebuie sa faca, ca a obosit motorul.

:)

sper sa rezolvi cu o noua distributie. de data asta montata corect.

Link to post
Share on other sites
bleunightdanger

Repet: masina o am de noua, si NU a umblat nimeni la distributia ei. Nici macar ieri nu am umblat, doar ne-am uitat.

Masina nu a dat niciodata semne de slabiciune in mers sau in sarcina. Nu ne uitam nici acum la distributie daca nu se auzea fluieratul ala. Cureaua se prezinta bine 'ochiometric', nu apare nicio uzura atipica....doar ca atinge buza de la rola intinzatorului.

Edited by bleunightdanger
Link to post
Share on other sites

practic tie cureaua iti atinge pe umerii intinzatorului?Ai poza cu intinzatorul tau si zona in care tu sugerezi ca iti atinge cureaua.?

scuze am tastat din greseala( ?)la ultima fraza.Doar iti spuneam ca am postat eu o poza.......

post-64586-0-32151800-1316633224_thumb.j

Link to post
Share on other sites
bleunightdanger

EXACT! cureaua e deplasata spre blocul motor, uitandu-te de sus se vad in stanga cam 5mm din rola dintata a axului cu came. Nu am poza.

Link to post
Share on other sites

ori mergi cu ea asa pana vine randul sa faci distributia..dar trebuie verificata la 10.000km periodic,ori schimbi distributia.Trebuie vazuta cureaua daca incepe sa se uzeze si cum au aparut semne de uzura...schimbata distributia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Poate sunt putin offtopic dar nu am putut sa deschid alt topic. AM un golf MK5 1.4 bezina si nu stiu cum as putea sa aflu daca distributia e pe lant sau curea fara sa o bag in service. Pot verifica asta undeva, Va multumesc.

Link to post
Share on other sites

@Beowulf

Data fabricatie 02.12.2004,An 2005,Cod motor BCA,Cod cutie viteze FXQ ,Culoare exterioara / Cod vopsea W3 / A6Q .Distributia e pe curea si la 90.000 se verifica si daca e cazul se schimba.De regula la 100.000 si maxim 6 ani vechime se face schimbul distributiei.Ai poza cu distributia ta 2 curele si 4 role.

post-64586-0-20526600-1324405385_thumb.j

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
  • 1 year later...

Reinvii topicul cu problema asemanatoare. Am un BGU 1.6 iar distributia a fost schimbata acum 3000 km si la o verificare mai putin serioasa (am fixat capacul distributiei) am observat cureaua de distributie cam slabita, cea de la alternator este mai intinsa, are si o mica deplasare spre exteriorul motorului.

Un mecanic la care am fost spune ca nu-i nicio problema....ar trebui sa-mi fac griji?

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Salutare tuturor,

Masina mea (are si GPL) din semnatura are in acest moment 223.900 km. Distributia a fost schimbata in Germania la 98.900 km.

As dori sa va intreb daca trebuie inlocuita acum dupa 125.000 km rulati si daca da, cu ce tip/marca? Cam cat ar costa (achizitie+montaj), de unde ma sfatuiti sa o cumpar? Stima.

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Salutare;
Nu stiu daca postez unde trebuie dar incerc aici..
Am un Golf V 1,6 MPI 2006 cu 100.000 km.

Trebuie sa fac distributia si vreau sa inlocuiesc kitul de ambreiaj, avand in vedere ca de ceva vreme la pornirea de pe loc imi itrepideaza masina de parca nu as fi apasat suficient ambreiajul.

In plus radiatorul de racire a inceput sa-mi curga pe la capetele de jos ca atare trebuie schimbat si asta.

Intrebarea mea: CE MARCA de piese recomandati pt cele 3 tipuri de schimburi. Ma intereseaza ceva corect raport-performanta.

 

Multumesc.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, GABIVVX said:

conti-ina

sachs-luk

nissens-valeo-hella

Care pentru care ? :D

Si ar mai fi si pompa de apa, te rog..

Edited by zoloft
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Dolfin
      By Dolfin
      Probabil ca multa lume este familiarizata cu teoria potrivit careia distantele parcurse in orasele aglomerate trebuie multiplicate cu un anumit coeficient 2 - 2,5 pentru a obtine uzura adevarata a unui motor.
      Iata experienta si concluziile mele bazate pe calcule...
       
      Introducere.
      Motor CAYC, 2012, 106.000Km, dupa revizie la dealer se recomanda in plus schimb curea accesorii (crapata) si schimb pompa apa (urme antigel, este de notorietate ca prima versiune este cu aceasta problema - piesa a beneficiat de schimbare de cod).
      Interesant si neasteptat (distributia la motorul acesta are ca interval de schimb 210.000Km, fara limita de ani) dar consider necesar sa ma aplec asupra subiectului.
      Aleg sa fac operatia la @EEXCALADE si nu la dealer dintr-un cumul de motive (unul din ele fiind si faptul ca nu se mai permite stationarea langa masina pe motiv de Covid) iar in Catalin aveam incredere chiar si asa.
       
      Kilometraj inainte de schimbare distributie 106.660, unghiul de sincronizare a axelor (intre camshaft si crankshaft, canal 149 pe Engine, -0,750 grade).
      Ce se gaseste la demontare:
      - o rola de la distributie care deja incepuse sa improaste vaselina (mai rezista poate ceva timp),
      - pompa de apa avea o urma pe undeva probabil ca scapase antigel, oricum, nu semnificativ, mai rezista probabil.
      - cureaua de accesorii era crapata iar rola de la intinzator facuse deja sant (probabil ca a patinat pe ea cureaua).
       
      Avand in vedere observatiile de mai sus, uzura mai mare raportat la kilometrii inregistrati,  din discutia cu Catalin mi-am dat seama ca am toate datele (in spritmonitor.de) pentru a face un calcul cat mai realist in ceea ce priveste uzura reala a unui motor raportat la km parcursi sau orele de funtionare.
       
      Ford apreciaza ca fiecare ora de functionare motor in relanti echivaleaza cu 40Km parcursi si ca orice viteza medie sub 40Km/h inseamna trafic ingreunat.
      Pentru conditii de trafic greu, timpi mari de functionare in relanti, Ford arata ca uleiul se schimba dupa numarul de ore de functionare, respectiv 200h.
      Alti producatori de motoare diesel din USA recomanda ca schimbul uleiului sa se faca la 250h in cazurile unui trafic greu.
      De prin SSP-urile VAG tin minte ca recomandarea de schimb de ulei pentru masinile cu interval fix la 15.000km era la 300h de functionare motor daca nu se facea kilometrajul specificat. Nu reusesc sa mai gasesc acum SSP-ul respectiv, va trebuie sa luati informatia ca atare, dar asta inseamna viteza medie 50Km/h.
       
      Date
      Datele din spritmonitor: 106.660Km parcursi, 26,52Km/h viteza medie (ma incadrez in conditiile de trafic ingreunat), 4.022h functionare motor (valoare calculata, cea inregistrata de mine era putin mai mica pentru ca am ratat cateva intrari).
      Procent rulare oras 56%, drumuri obisnuite 25%, autostrazi 19%.

      Calculul
      Daca consideram cazul ideal in care masina ar fi circulat cu viteze medii de peste 50Km/h ar rezulta ca motorul deja ar fi parcurs in cele 4.022h echivalentul a 201.100Km.
      Asta inseamna ca in cazul de mai sus, pentru a afla uzura reala a unui motor (kit de distributie) trebuie aplicat un plus de 88,5% la kilometrii existenti.
      Cu alte cuvinte, se verifica asertiunile populare conform carora kilometrii rulati in oras "fac" cat ~2 kilometri normali, asta in conditiile in care doar 56% din km au fost efectuati in oras!
       
      Sper sa va puna pe ganduri calculul de mai sus, sa reconsiderati intervalele de schimb, atat ulei cat si distributie daca va aflati intr-o situatie asemanatoare, adica circulati preponderent in oras cu trafic dificil.




    • smecs
      By smecs
      Salut,
       
      Se da Octavia 3 '13 1.6 TDI. La o prima scanare a masini au fost un calup de erori mai vechi dara fara cea de G40. 
      Am stat putin cu cheia pe on(fara motor pornit) pentru a activa stagging-ul in bord. Toate bune si frumoase, am vrut sa dezactivez si SS iar pe modul de motor am gasit "Activare sistem SS", am intrat pe el si i-am dat dezactivare, dupa care soc, la pornire primesc urmatoarea eroare care nu se lasa stearsa deloc: 
       
      P0016 00 [167] - senzor axa came -G40-/senzor rotaþie -G28- corelaþie incorectã
                MIL aprins - Neconfirmat - Testat de la stergere de memorie
                   împrejurari cod:
                          Stare defect: 00000001
                          Prioritate defect: 2
                          Frecventa defect: 1
                          rulaj: 142623 km
                          Data: 2020.05.14
                          timp: 23:36:25
                          Turaþie motor: 770.00 /min
                          Valoare de sarcinã normatã: 42.0 %
                          Viteza vehicul: 0 km/h
                          Temperatura antigel: 79 °C
                          Temperatura aer admisie: 56 °C
                          Presiune aer ambiental: 990 mbar
                          Tensiune terminal 30: 14.400 V
                          Numãrãtor procese de adaptare nereuºite conform OBD: 40
                          Start motor: sincronizare la pornire: EPM_MODE_OK
                          Start motor: sincronizare la pornire-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48

      Gata de functie: 0 0 0 0 1 
      Am si martorul galben in bord care pulseaza. 
      Ceva idei? Am dat ceva peste cap cand am activat/dez SS? 
      Acum SS nu mai functioneaza corect, chiar daca e activat, masina nu se mai opreste la semafor chiar daca am toti factorii favorabili.
       
      Va multumesc
    • Cristi_Pupaza
      By Cristi_Pupaza
      Salut, 
      Am o problema la un Passat 1.6 Benzina an 2001 75 kw, curge benzina foarte sub masina si nu pot sa identific cauza, mentionez ca si inainte si dupa inlocuirea filtrului de benzina masina se comporta la fel, aceleasi scurgeri, parca acum dupa ce a fost inlocuit filtrul de benzina curge mai tare, am pus cateva poze poate imi spune cineva de unde ar provenii aceasta scurgere (poza e facuta din partea dreapta spate, pe unde se vede ca sunt scurgeri)
      Multumesc, 
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept