Jump to content

Probleme Presiune Ulei


allex3w

Recommended Posts

........

În principiu pe la 2000 rpm ar trebui să fie o presiune vreo 2 bari la motorul ăsta, iar la turaţie maximă vreo 7 bari. .......

De obicei mă documentez înainte să scriu ceva, dar dacă nu mă crezi uite şi dovada

post-40889-0-81796100-1453589381_thumb.j

Link to post
Share on other sites

N-am spus ca nu te-ai documentat. Ideea e ca, tradus ce scrie acolo e ca la 2000 rpm presiunea nu trebuie sa fie mai jos de 2 bari (la mine e 4, deci e bine), iar la turatii mai mari nu trebuie sa depaseasca 7 bari, dar nu e obligatoriu sa ajunga acolo, ci doar sa nu depaseasca. La mine e 4 bari constant incepand cu in jur de 2000 rpm, deci presupun ca e bine si supapa de suprapresiune reglata din fabrica deschide la acea presiune.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
superpiranha69

Din propia experinta , am sa incerc citeva lucruri sa le lamuresc si corecta modul de diagnoza dupa ureche .. .Personal am patit urmatoarea situatie :

- temperatura exterioara -12 grade , nivel ulei la maxim , ulei schimbat de aproximativ 1500km impreuna cu filtru marca MAN , odata cu tachetii hidraulici marca

- pornit usor , funcionat in bucla inchisa ( adica in modul automat , motorul fiind rece ) apare brusc sunetul alarmei si aprinderea simultana a martorului bord - sistem ungere

- oprit motorul rapid si trecut cu emotii la o analiza atenta.Observatiile si informatiile adunate au aratat urmatoarele :

1. Motorul AER  999cmc si celelalte mai mari,  constructiv au montate un component numit generic  XXXXXX. Acesta din pacate aduna in el picaturi de  apa .Dupa ce se umple cu aceasta apa , el continuua sa adune apa si sa o trimita in baia de ulei unde iarna ingheata . Gheata se formeaza si se lipeste serios de partile metalice din baia de ulei odata cu scaderea  temperaturii exterioare , sorbul pompei de ulei fiind preferatul apei .Pompa de ulei nu poate absorbi si debita uleiul necesar functionarii , alarma acustica si vizuala atentionind soferul.Din pacate se poate rezolva situatia doar prin incalzirea baii de ulei electric , golirea acesteia , obligatoriu introducerea unui ulei nou , inlocuirea XXXXX cu unul nou (SE RECOMNDA DE PRODUCATOR SCHIMBAREA LUI LA  MAXIM 80.000 de km). Si cel mai important lucru : iarna la temperaturi negative exterioare mai mici de -3 grade , obligatoriu lasati motorul macar 7-8 minute sa se incalzeasca !!! pentru a nu se aduna apa in xxxxxx .Parcursurile scurte cu motorul rece amplifica aparitia acestui fenomen !!! (De obicei se aduna in acesta o cantitate de apa cit intr-o ceasca de cafea .Toamna este recomandat verificarea colmatarii acestuia ! )

2.Daca motorul are pompa de ulei actionata de arborele cotit prin lant , verificati/remediati  intinderea acestuia obligatoriu intr-un interval de 40.000-60.000 de km parcursi , deoarece nu exista un sistem de intindere automata , apoi uzura fizica a lui si a pompei de ulei prin demontare. Daca motorul are pompa de ulei tip EATON , este obligatorie verificarea acesteia la fiecare 60.000km parcursi prin demontare. Atentie !!!  Lipsa acestor verificari face ca alte manopere de diagnosticare sau remedierii sa fie popular spus ,, FRECTIE LA PICIOR DE LEMN " si timp/bani aruncati de pomana in piese/manopere .

3.Utilizarea de produse de tip aditivi in uleiul motor este total interzisa ! Amestecul format de aditiv si depunerile ,, normale "" , fac sa scada debitul uleiului si a presiunii , lucru sesizat repede prin senzorul de presiune situat in cea mai departata pozitie  fata de pompa de ulei .Uneori , pina la acest moment , se sesizeaza  ,,clantanitul " tot mai serios al tachetilor hidraulici  . In loc de,, tratament "  obtinem dezastru tehnic si gaura financiara serioasa .

4.Senzorul de presiune ulei se va inlocui intotdeauna cu acelasi tip , nu dupa propunerea comerciantului sau a reparatorului !!! Respectati culoarea acestuia atribuita motorului dvs. !Altfel e ca la ghicitoare....

Componenta XXXXX la care faceam referire in postul de mai sus se numeste separator de ulei .Din cauza faptului ca intilnim mai multe denumiri tehnice/soferesti la aceasi piesa  , am scris XXXXX pina ma edificam asupra denumiri tehnice corecte si din pripa am dat ,,trimitere" fara a corecta acest lucru . Imi cer scuze fata de cei ce citesc acest post .

Link to post
Share on other sites

   Tocmai faptul ca lasi motorul pe loc 7-8 minute sa se incalzeasca a facut sa se faca atat de mult condens. Daca plecai cu el imediat asa cum se recomanda in ultimii 10 ani, se incalzea mult mai repede si nu mai avea pe ce sa se faca condens si gheata, motorul fiind cald.

Link to post
Share on other sites
superpiranha69

Problema cu apa din separatorul de ulei a fost recunoscuta de producatorul german , dar nu si modul de remediere  tehnica , ci doar inlocuirea lui ( intr-un buletin tehnic dedicat doar retelei service vw ). Faptul ca apare aceea pasta cu depuneri dupa o perioada aleatorie ( sludge in engleza) , in interiorul lui  si ca toate uleiurile de motor sunt higroscopice ( absorb apa ) , ar putea fi o explicatie  ..... .

Metoda cu plecarea dupa pornire , nu ajuta cu nimic .Am testat si cu separator vechi curatat si cu unul nou .Probabil exista si alte cauze , dar nu am gasit in buletinele tehnice de service sau alte surse. Multumesc ptr. sfat Ebi  !

Link to post
Share on other sites
grandtourismodiesel

Nu mai este indicat sa stai cu motorul sa se incalzeasca pe loc la relanti (racirea este precara pe loc). Pornesti motorul stai cateva secunde si poti pleca de pe loc

Iarna poti sta 1-2 minute pe loc pana se dezmortesc un pic geamurile.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Buna tuturor

Recent am cumparat un lupo 1.4 mpi tip motor aud. Cand am cumparat furia era frig si nu am avut nici o problema nici pe tester nici fizic sa zic asa dar dupa ce se incalzea motorul aparea martorul de ulei. Rapid service testat presiunea la relantiu undeva in 0.4 bari si la 2000 rpm sub 1 bar cu putin. La recomandarea mecanicului am desfacut baia de ulei am curatat sorbul care nu parea sa fie foarte imbaxit dar totus problema persista.

Am schimbat pompa de ulei filtru si senzor si problema inca persista dar numai dupa ce se incalzeste motorul ( cel putin asta observ eu) 

A mai intampinat cineva asemenea probleme? Sau are cineva idee de ce ar putea fi? 

Multumesc anticipat

Edited by NBKNeo23
Link to post
Share on other sites

Dacă pompa a fost montată corect şi nu sunt probleme legate de pompă/filtru/senzor pierderi de presiune ar putea fi provocate de uzura lagărelor de ungere din motor.

Link to post
Share on other sites

Multumesc lupo_bv

Si acele lagare se pot verifica cumva ? 

Adica de unde as putea sa îmi dau seama dacă sunt sau nu uzate? Teoretic masina are 161000 de km. Nu ii cam puțin pentru uzura? 

Uitasem sa menționez ca, atunci când am dat baia de ulei jos am verificat cuzineții și aveau părerea mea un joc ciudat stanga/ dreapta știu ca în mod normal ele au o mica toleranta dar nu știu cat ar fi normal. 

Mulțumesc încă o data pentru ajutor

Link to post
Share on other sites

Nu ştiu dacă are importanţă jocul ăsta. În manual pomenşte ceva de un joc radial care trebuie să fie extrem de mic (Check radial clearance using Plastigage; new: 0.020...0.061 mm; wear limit: 0.091 mm.). Cred că aici un mecanic cu experienţă poate să te sfătuiască.

Chiar dacă maşina are 161k km nu ai de unde să ştii cum a fost întreţinută. În mod normal nu ar trebui să aibă asemenea uzuri.

Ai măsurat presiunea cu motorul cald?

Link to post
Share on other sites

Chiar ieri am fost la testul de presiune: 800rpm = 0.4 bar ;  3000/3500 rpm= 1.2/1.4 bari. 

Acuma nici nu stiu ce sa zic ca "mecanicul" a testat presiunea cu motorul la 75 80 de grade max ... si nu avea presiune.

Dar nici idee nu avea cam ce ar putea fi sau unde ar putea fi ... zicea doar  "aaa pai sti ii vw si motoarele astea oricum sunt cam varza" ... . ( asta a fost de foarte mare ajutor ).

Dar dupa ce se incalzeste motorul se aprinde martorul. Ieri am observat ca poate sta masina la relantiu mult si bine fara sa se aprinda martorul dar in clipa in care o misc din loc se aprinde daca o turez excesiv se stinge dar daca merg cu ea prin parcare intre 1800 si 2500 rpm se aprinde iar.

Mare bataie de cap imi da furia :) 

In Weekend schimb cuzinetii sau cel putin incerc si vedem daca asta are vre`un efect. 

 

Edited by NBKNeo23
Link to post
Share on other sites

Salut tuturor, am si eu o problema cu presiunea la masina din semnatura, mie insa din pacate dupa ce s-a aprins de mai multe ori becul pt presiune ulei, la mine a trebuit sa schimb chiulasa cu tot cu arbore, din cauza ca a sarit siguranta de la supapa 4 plus arcul si a lovit in ax. O sa incerc sa atasez si poze, ideea este ca am schimbat chiulasa cu axe, garnituri, semeringuri, pompa ulei si tot am pierderi de presiune, 1 la rece, 1.7 la cald. Nu stiu ce ar trebui sa mai fac. Ceva ideei?

Multumesc

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Și eu sunt in impas inca cu problema de presiune n senzori schimbati verificat cuzineti si tot nimic.

Acuma mâine incepem de sus chiulasa jos verificat curatat si vazut și partea asta. 

Link to post
Share on other sites

Problem found :)

Azi dimineață am desfăcut chiulasa.

Și am găsit buba, axul cu came super uzat, capacul chiuloasei la fel si in chiulasa la a 2'a gaura de ungere a axului o crapatura cat marele grand canion.

Așa ca am cautat prin dezmembrari chiulasa " noua " si dupa al 5lea parc de dezmembrari am gasit o chiulasa perfecta dupa un polo din 2001 cu nu mai mult de 85000 de km in bord.

La dimineata strangem chiulasa pt a 2a oara si speram sa avem presiune in caz contrar ma vedeti la stirile de la ora 5 un oradean a facut foc de taba dintr'un lupo. :))

Revin maine cu rezultatele. 

O seara minumata tuturor

Link to post
Share on other sites

Treaba buna.

Avem presiune, merge motorul perfect DAR nu avem decat 2 viteze a3'a si a 4'a, 1 si 2 doar daca apas in jos ca si pt marsarier.

Asta dupa vreo 30 de km parcursi la 3500 4000 de ture sa vedem daca pica sau nu ceva :) si uite ca picase.

La dimineata revenim la mecanic sa vedem cum sta treaba cu timoneria ?

Scuze pentru offtopic

O seară placuta tuturor

 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Am un lupo 999 si acuma 2 luni după ce am parcurs vreo 300 km a inceput sa se audă un zgomot ca si cand ar fi o bătaie in plus si dupa ce a stat o noapte si sa răcit nu s-a mai auzit nimic, după ce am forțat un pic sa spunem asa a inceput iar sa se audă și s-a aprins si martorul de ulei in bord din nou după ce am lăsat o nu sa mai auzit si acuma de cand e frig -14'C dimineata după ce o pornesc si o las vreo 5 min si pe urma plec se aprinde timp de 4 secunde în bord martorul de ulei si incepe sunetul sa se audă ca o bătaie si dupa vreo 7km se aprinde martorul si opresc si la urmă plec si nu mai sta aprins ... si nu mai trage normal ...La service ba ca presiunea ...ba pompa de ulei...ba sonda ..

Si cat ar trebui sa fie presiunea din pompa de ulei sau cum se măsoară 

Edited by Dobream
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Buna. Am un lupo motor 999cc cod auc si nu mai scap de martorul de ulei. Dupa ce se incalzeste la 90 grade se sprinde martorul de ulei. Am achimbat pompa ulei senzor ulei ax cu came capac culbutori tacheti si tot asa se aprinde. O parere poate a mai patit cineva. Multumesc

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...