Jump to content

Probleme Presiune Ulei


allex3w

Recommended Posts

Salut...am si eu o mare problema si dilema.Am un lupo 1.0 ben Auc.De ceva timp,adik cateva luni bune imi palpaie uleiul din cand in cand mai ales cand merg cu 1-a si a 2-a .dar nu tot timpul.Motorul imi tacane de la tacheti destul de tare,defapt asa mi-au batut tachetii de cand o am eu,bine nu chiar asa de tare. Si masina imi porneste greu diminieata,adik cateodata din a 4-5 cheie,noroc cu bateria. Stiu ca e posibil sa fie pompa de ulei,dar nu stiu daca se poate verifica sa stiu inainte sa o cumpar,e posibil sa fie un tachet spart si sa imi piarda presiunea pe acolo. Altceva ma poate ajuta cineva cu idei? Nu prea ma duc la service-uri pt ca nu am incredere deloc ,am fost odata ca mergea in 3 pistoane ,tot ce au facut a fost sa-mi scoata de la fisa protectia metalica ca dadea la masa,si mi-a cerut 2 milioane,plus pierdut surub capac motor,fisele in loc sa treaca pe deasupra capacului treceau pe sub capac....si era un service foarte bun din constanta.

Asa ca va rog sa va dati cu parerea inainte sa fac cumparaturi.

Link to post
Share on other sites

Nu poate fi vorba de tachet spart pentru ca ar fi cauzat blocarea supapei si lovirea acesteia de piston ceea ce ar fi avut consecinte dezastruoase pentru motor. Sa o luam, sistematic conform pasilor urmatoi:

1. Verifica nivelul de ulei si completeaza-l daca este nevoie.

2. Zgomotul pronuntat de la tacheti poate sa fie datorita :

- lipsei de ulei

- lipsei de presiune de ulei (datorat lipsei de ulei)

- ulei suprauzat (ai facut schimbul de ulei de curand?)

- defectiunii in sine a tachetilor

3. Becul de ulei se aprinde din cauza lipsei de presiune de ulei iar cauzele putand fi :

- lipsa ulei

- sonda presiune ulei

- pompa de ulei

- motor uzat (rampa de ulei uzata)

4. Pornirea greuaie a motorului poate avea urmatoarele cauze :

- calitate benzina

- bujii

- fise bujii

- bobina inductie (motorul AUC este cam pretentios la bujii, fise si bobina)

- clapeta admisie aer (din cand in cand trebuie curatata)

- EGR (dar in acest caz ar trebuii sa fie arpins martorul "check engine")

- compresie scazuta a motorului in cilindrii

Dupa cum vezi sunt o gramada de lucruri care influenteaza mersul corect al unui motor.

Din nefericire aprinderea (palpairea) becului de ulei este o problema grava. Te sfatuies sa nu mai folosesti masina pana nu gasesti cauza. Lipsa ungerii motorului poate duce la calarea (griparea) acestuia iar daunele pot fi cu mult mai mari decat o simpla schimbare de set motor. Se poate rupe arborele cotit, se poate rupe axa cu came, in anumite cazuri blocul motor a fost spart de una din bielele pistoanelor, chiulasa se poate deforma datorita supraincalzirii motorului, etc.

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa mergi la un cunoscator care sa demonteze sonda de presiune ulei si sa-ti adapteze o mufa cu furtun pentru un manometru mecanic de presiune. Asa o sa fi sigur de presiunea reala din rampa de ulei. Daca acel manometru indica minim 1 bar la ralanti atunci fi sigur ca sonda de ulei este cea defecta. Atentie cand faci masuratoarea, motorul trebuie sa fie cald adica 85-90 de grade ca uleiul sa fie cat mai fluid.

Bafta si astept un semn de viata.

Link to post
Share on other sites

Aveam si eu problema cu bataia tachetilor si s-a rezolvat prin schimbarea uleiului, chiar daca avea doar vreo 3000km dar era de calitate proasta, acum am pus 05-40w-Castrol. Dar nu ajunsesem la aprinderea martorului. Din ce am inteles bataia tachetilor duce la un mers prost, consum mai mare si strica si axa cu came.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Scuze de intarziere. Problema cu uleiul a fost sonda,pentru martor.Dar pentru bataie la tacheti sa imi dispara am dus-o la mecanic. Si a trebuit sa schimb culbutorii,doar 2 mai erau buni,6 stricati,din care la pistonul 2 erau iesiti din lacas.Semeringuri valve,semering axa cu came,bujii.distributie,curea de transmisie,ulei,antigel,garnitura galerie evacuare,.Mai vroia si axa cu came,dar i-am zis sa stea cuminte,costa 1000 lei ,numai axa cu came.Si daca tot schimbam axa cu came trebuia si chiulasa. Asa ca am rezolvat-o si fara.Daca aveti intrebari astept.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Salutare. Nu e tocmai o intrebare,insa azi am avut si eu o problema, nu tocmai ca cea expusa mai sus, insa nu stiu cum s-o iau. Am pornit masina azi dimineata (Lupo 1.0 benz) dupa vreo 3 zile de stat sub nameti. Totul a fost ok, martorii au functionat normal vreo 5 minute (cat am curatat zapada de pe masina), iar cand am plecat, s-a aprins martorul de ulei (+ semnalul acustic). A palpait vreo 10-15 secunde, dupa care s-a oprit.

Am facut piata etc. m-am intors la masina, am verificat uleiul, totul ok. E schimbat acum 1000 km, e Mobil (ce pun de 3 ani incoace si nu am avut vreo problema). Deci ulei ok, sub masina nici o pata, nici pe la motor, din cat am putut sa vad. Am plecat spre casa fara probleme, nu tu martor, nu tu nimic.

Ce naiba poate fi?O sa o duc si la service, insa acum... lipsa bani:)

Link to post
Share on other sites

Verifica epuratorul sa nu fie infundat.

cand este mai frig sa o lasi mai mult sa se incalzeasca bine la ralanti.

Iti semnaliza ca nu ai presiune de ulei ceea ce este foarte periculos pentru motor, se poate gripa in cateva sute de metri

Uite si aici o situatie concreta

http://vwforum.ro/topic/86798-probleme/page__view__findpost__p__1743054

Link to post
Share on other sites

Mersi lupo_bv. Am citit linkul, la mine nu am obs nici o urma de ulei scurs. Epuratorul... Zi-mi te rog unde e si cum sa-l verific ( banuiesc ca o pot face singur) pt ca nu m-am prea bagat cu nasul in motor pana acum.

Mersi

Link to post
Share on other sites

Era bine de stiut si codul motorului pt ca sunt mai multe modele pt lupo 1L (vezi pe sticker-ul de langa roata de rezerva).

Din ce am gasit eu cele cu cod ALD, AER, ALL au acel separator de ulei (elementul 29), dar nu stiu sa-ti spun mai multe pt ca nu am umblat niciodata la asa ceva.

Poate te ajuta colegii cu 1L.

Daca din separatorul ala pleaca vreo conducta atunci trebuie verificata si curatata si probabil separatorul insusi, dar nu vreau sa spun prostii.

Ar trebui sa faci si o diagnoza sa vezi daca senzorul este ok (elementul 2) eventual curata mufa cu niste spray de contacte.

Link to post
Share on other sites

Motorul meu e AUC. O sa ma uit si pe schema si daca nu, poate ma ajuta cineva care are tot 1L. O sa o duc si la diagnoza. Pana atunci sta cuminte:))

Link to post
Share on other sites

Pana verific ce am discutat mai sus, revin cu noutati, poate conteaza. Dupa ce am ajuns acasa ieri (becul s-a stins dupa 20 secunde, eu am mai facut 500 m si m-am intors) nu am mai folosit masina. Azi am zis sa ii dau o cheie totusi. De 10 min stau in ea, cu motorul la relanti si...nimic neobisnuit. A pornit la prima cheie. Ajuta chestia asta? E posibil sa fi fost un dop sau ceva de genul asta ieri si sa nu fie ceva mai grav?

Poate gresesc, ca nu sunt expert, dar daca era probl cu vreun senzor sau pompa presiune sau ce naiba mai e Pe traseu nu ar fi fost normal sa bazaie si azi? Am deja 20 min de cand merge la relanti. Repet: nimic neobisnuit, vreo bataie sau neregularitate sau gajait. Mersi mult inca o data pt ajutor.

Link to post
Share on other sites

salutare! si eu am aceeasi motorizare 999 cm3 cod motor AUC si pana acum de vreo 4 ani si ceva de cand am buburuzul nu mi s-a aprins nici macar o singura data martorul la ulei.tine-l sub observatie pt ca nu e de gluma.s-ar putea ca vascozitatea uleiului sa se fi marit din cauza temperaturii scazute si de aici presiunea scazuta . fa-i si o diagnoza sa stai linistit.

numai bine.respect.

Link to post
Share on other sites

Exact asta ziceam si eu:) Il am din 2007 si, cu exceptia martorului engine check o data, din cauza fiselor d ela bujii, nu mi s-a aprins niciodata niciun martor. De-asta acum ma uit cam chiorash:)

Sper si eu sa fie din cauza temperaturii f scazute. Dupa cum ziceam, in seara asta am lasat-o sa mearga la relanti vreo 20-25 minute si nimic! O las in pace deocamdata si, cu prima ocazie cand plec cu ea, ma opresc direct la o diagnoza.

In rest, traiasca buburuzul! :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Eu patesc o chestie similara cu golful nostru. Nu l-am mai pornit de vreo 3 zile de cat am avut concediu si aseara cand am vrut sa il pornesc cand a pornit mi-a aparut semnul de la ulei in bord aprins. Prima data se stingea se aprindea pana cand la un moment dat a aparut si nu a mai disparut. Am oprit motorul am lasa-o un pic si am verificat nivelul uleiului. Ce sa vezi? Era la minim. (foarte ciudat pentru ca inainte cu o saptamana l-am verificat si era ok ) Am completat cu 200gr pentru ca m-am gandit ca nu are cum sa nu fie stiind ca am mai verificat si era ulei. Imposibil ca intr-o saptamana sa manance atat ulei. Am repornit si tot aprins era becul de la ulei in bord. Am intrat in casa si peste vreo ora cand am coborat ce sa vezi? Nivelul uleiului acum era la maxim. Insa becul tot sta aprins. Eu cred ca are ceva inghetat pe undeva pentru ca in Suceava mai putin de -20grade noaptea nu a fost zilele astea. Nici nu stiu daca o pot duce asa cu becul aprins in bord la service.... :(

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

sunt posesorul unui Lupo 1.4 MPI benzina si de aproape o luna mi se aprinde martoru de ulei..am fost cu ea la un mecanic mi-a pus-o pe tester nici o eroare nu a dat ...m-i s-a uitat si la cuzineti ,axu cu came ok...ulei nu imi manca,nivelu la ulei era exact ca si cand am facut schimbu...acum cateva zile dimineata nu am lasat-o la relanti decat vre-un minut dupa care am plecat ..cand m-am intors la masina sa plec cu ea am vazut o balta de ulei sub masina...cand am deschis capota si la o verificare am constatat ca uleiu il aruncase pe la filtru de aer...chiar nu am nici cea mai mica ideie de la ce ar putea fi chiar nu stiu ce sa-i mai fac..rog care ma puteti ajuta cu niste sfaturi sau daca ati trecut rin ceva asemanator..mentionez ca am schimbat pompa de ulei.o zi buna La multi ani si un an nou fericit

Edited by Dorian30
Link to post
Share on other sites

Să nu fie din cauza epuratorului.

Uite aici o discuţie despre asta (este vorba în general de motorul de 1,4 16V)

http://vwforum.ro/topic/24567-ulei-pe-la-joja/page-21

Despre martorul aprins, nu prea are ce să iasă la diagnoză. Trebuie verificate presiunea uleiului cu manometrul şi senzorii de presiune.

Link to post
Share on other sites

o s-o duc la un mecanic .posibil sa fie epuratorul ..multumesc de sfat o seara placuta

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Schimba senzorul in primul rand , la mine asta a fost. Am zis sa incerc mai intai varianta cea mai ieftina

Edited by mugur79
Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Salut! Astazi am pornit la -12 grade C totul ok. Dupa primiii metri rulati a inceput sa clipeasca martorii la ulei. Am oprit, am verificat uleiul-normal, am repornit-ok si in sarcina la peste 2000 rpm clipeste din nou. Cunoaste cineva simptomele si cauza? Merci!

Link to post
Share on other sites

Nu cumva ai un ulei mai gros si nu face destula presiune?

Link to post
Share on other sites

Uleiul a fost schimbat in toamna si e normal. 


Este cumva vreun opturator pe parcursul sistemului de ungere?

Link to post
Share on other sites

Si eu am fix aceeasi problema. Mentionez ca in noiembrie am pus ulei 10w40 si motorul este 1.4 16v benzina. E in regula daca merg asa? Poate avea vreo legatura cu filtrul de epurare sau ceva de genul asta?

Link to post
Share on other sites

Neapărat trebuie verificată presiunea uleiului cu un manometru pentru a determina dacă problema este la senzor sau la presiunea uleiului ceea ce ar fi o problemă destul de serioasă.

În principiu pe la 2000 rpm ar trebui să fie o presiune vreo 2 bari la motorul ăsta, iar la turaţie maximă vreo 7 bari. Când se aprinde becul la 2000 rpm înseamnă că presiunea este prea mică şi de obicei asta se întâmplă când este obturat sorbul sau este colmatată supapa de suprapresiune (în partea de refulare a pompei se găseşte o supapă de suprapresiune, iar în caz de presiune prea mare se deschide şi o parte din ulei se întoarce în baie). Nu ştiu exact construcţia pompei la ANV şi dacă are acea supapă, dar căm ăsta este principiul.

Epuratorul nu cred că are vreo contribuţie la asta pt. că dacă se înfunda făcea presiune şi îţi arunca uleiul afară.

Cel mai sigur ar fi să dai jos baia de ulei şi pompa de ulei să le verifici/cureţi, iar apoi să pui un 5W40 de calitate.

anv-sistem ungere.pdf

Link to post
Share on other sites

Eu acum am in motor Castrol 5W40. Multumesc mult pentru sfaturi.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

@Lupo_ bv: esti sigur ca 7 bari trebuie sa aiba in turatie motorul si la relanti in jur de 2? Eu am Arosa AUB si la relanti are in jur de 1 bar, iar in turatie mai sus de 4 nu urca. Pompa e noua pot zice, are supapa de suprapresiune in ea din cate stiu. Daca ar urca la 7 bari cred ca s-ar umfla filtrul de ulei.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...