Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Inca o victima: o2 2008 luata de noua,iar la 100k cand am desfacut capacul de la tacheti deja era inceput de problema si am avertizat proprietarul ca urmaza o operatie in viitor ceea ce s-a si intamplat. Dintr-o data in trafic a inceput sa bubuie tare la accelerare mai puternica dar si pe loc. Este cel dinspre cutie.

IMG-20201030-WA0024.jpg

IMG-20201030-WA0025.jpg

PS: deci da, exista masini cu sub 140k in 12 ani care nu sunt conduse de babute la piata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/4/2020 at 10:56 AM, alexu1.4 said:

Axul este Febi. 

Trebuia sa cumperi ax cu came OE. Cele AM nu se ridica la același standard. Stiu e problema de bani 

Sau trebuia sa cauți la dezmembrări un ax cu came OE fara uzura, se găsesc mai greu. 

Cereai livrare cu verificare prin curier. Asa nu luai teapa cu vreun ax uzat. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa cumperi KOLBENSCHMIDT Ax cu came, si tacheti INA negri, asta ca sa nu ai nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piese de origine vs aftermarket, si ce inseamna "de origine"

Subiectul e explicat de un inginer care a proiectat ambreiaje pe la ford, deci stie ce vorbeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, schimbul de ulei la un interval de 15.000 km este o mare porcărie, indiferent cât de long life ar fi, nu mai vorbesc de calitatea îndoielnică, în unele cazuri indiferent de ce scrie pe ambalaj, și tare îmi e ca toate problemele astea pleacă de la faptul ca uleiul își pierde proprietățile în timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8000km este schimbul perfect pentru România la filtre+ulei :) Nu mai mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa de rau la 15k. doar sunt uleiuri evoluate, astea sunt greseli de proiectare, de fabricatie, de ce la un ALH nu cade axa, sau la un BKP.Fiecare are slabiciune, la unele axul cu came, la altele axul de la pompa de ulei......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideți sa trecem peste momentul uleiuri. Este arhidiscutat pe alta arie :)

Într-adevăr mai sunt motoare 1.9tdi care scot biela prin bloc, au probleme cu cuzineți. 

Nici eu nu am înțeles de ce s-au folosit oteluri sau aliaje slabe la unele axe cu came. Zici ca e Oltcit Club/Trs(Citroen axel) concepție anii 1970-1980 :(

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și totuși rămâne un singur aspect nelămurit, dacă voi spuneți ca este defect de proiectare, de ce nu fac toate motoarele  asa? Ar trebui sa fie mii, zeci de mii de cazuri avand în vedere ca au fost folosite pe mai multe tipuri de mașini, poate cineva sa răspundă obiectiv la întrebarea asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se face ca la 2.0tdi pd sau common rail nu se uzează axul cu came? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca la 2.0 tdi 2 axe sau cr ai culbutori cu role, fata de 1.9 tdi, la care cama apasa direct pe tacheti.

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minutes ago, rafa6 said:

Cum se face ca la 2.0tdi pd sau common rail nu se uzează axul cu came? 

Se uzeaza si la 2.0 tdi pd. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/5/2020 at 8:52 PM, xez said:

Din punctul meu de vedere, schimbul de ulei la un interval de 15.000 km este o mare porcărie, indiferent cât de long life ar fi, nu mai vorbesc de calitatea îndoielnică, în unele cazuri indiferent de ce scrie pe ambalaj, și tare îmi e ca toate problemele astea pleacă de la faptul ca uleiul își pierde proprietățile în timp. 

Si eu tind sa cred fix acelasi lucru. De mult timp nu am mai tinut ulei in nici o maisna dupa ce a inceput sa consume.

Adica e imposibil sa pui uleiul la nivel si sa mergi 3-4000 fara gram de consum iar dupa pe la 7-8000 sa inceapa sa consume iar daca mergi pana la 10k te trezesti si cu bec aprins.

Oricum depinde si de regimul de exploatare ca daca mergi cu masina si faci 7000 de km in oras e una si alta este la drum intins cu 90-100km/h in ultima treapta de viteza fiind vorba de ore de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect geopsi. Dacă tii la motorul tau, schimba ulei și filtre la 7-8000km,nu costa mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare si La Multi Ani!!!

 

Se pare ca BXE-ul este un motor cu foarte mari probleme. Biela rupta la 245000km, bloc motor spart. Am facut reviziile la timp, masina a fost ingrijita si nu am neglijat-o niciodata.

Capture2.thumb.PNG.bf5842ddbde9a73063792b2db6d4e16f.PNGCapture1.thumb.PNG.c3e50cb66365afd026d154d24734b704.PNG

Modificat de danielgolfV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cosmin.constantin

Salut pe 2021,

 

Golf 5 final de 2008, 1.9 tdi BLS, in bord la momentul postarii arata 230 000 km, cumparata de 2 ani din germania si mers cu ea in acest timp aproximativ 45 000 de km. In cei 45 de mii de km, reviziile au fost facute la 8000km cu ulei 5w30(norma data de producator) si masina in 70% din timp circula pe autostrada.

 

Cred ca am ajuns cu ea la timp pentru inlocuirea cuzinetilor si a suruburilor, nu a apucat sa scoata biela, spre norocul meu.

 

Cei cu uzura mai accentuata, cei exfoliati sunt din partea de sus. 

received_3591479260948287.jpeg

received_911392232933331.jpeg

received_2891264264449620.jpeg

received_249060013296098.jpeg

received_1865032186985856.jpeg

received_683776242310820.jpeg

received_165218841715536.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

deci e clar , mai devreme sau mai tarziu toate motoarele 1,9 or sa necesite schimb cuzineti , mai ales in jurul unui kilometraj de 300000 km , adica cum sunt peste 90 la suta din cele care sunt in exploatare .......

 

 

 

Modificat de xez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, al meu 1.9 TDI BJB are 500 000 km si inca merge bine, a vauzt numai Castrol 5W-40 la 15 000 km. Mers 95% in afara orasului. 

 

LE: Inainte sa o duc la REMAT cred ca o sa desfac motorul din pura curiozitate, dar la 0 probleme avute in 15 ani si 500 000 km, sigur mai duce lejer inca 200 000 km. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
kosmyn_aurel89

Salut ! Dupa o bataie usoara in relanti care s-a accentuat dupa vreo 6mii de km, am descoperit ca bate biela in boltul de la piston.

Ce bloc ambielat pot sa folosesc inloc de cel Bls ? Merge pus bloc de Bmn?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexandruBalan

Salutare . Dețin un golf 5 1.9 tdi bls cu 337.000 de km luat la 310.000. Anul de fabricatie e 2006 . Nu bate  , nu se aude nimic ciudat . Ar trebui să verific cuzinetii superiori sau dacă am prins 337.000 km cel mai probabil e una din seriile ok de cuzineti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica axa si tachetii ,nu scapa niciuna de inlocuire 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
kosmyn_aurel89
On 3/27/2021 at 3:10 PM, kosmyn_aurel89 said:

Salut ! Dupa o bataie usoara in relanti care s-a accentuat dupa vreo 6mii de km, am descoperit ca bate biela in boltul de la piston.

Ce bloc ambielat pot sa folosesc inloc de cel Bls ? Merge pus bloc de Bmn?

Pana la urma am pus bloc motor chiulasa de bxe si am adaptat racitorul de gaze egr cu un suport confectionat de mine pentru prinderea pe bloc a racitorului. Am pus flansa de racire de sub pompa tandem de bls  si am pastrat teava de racire antigel care se infige in spatele la termostat.

Acum vine alta intrebare. Ce bloc motor chiuloasea se potriveste pe passat cc , 2.0 tdi cbbb de 170cp? Ca asta a inceput sa bata din senin si a facut pilitura in filtru.

Pot sa pun de cbab, cffb sau cbdc?

 

20210512_202706.jpg

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Jurj marius

Salut, la un passat B6 1.9 TDI 105 CP are rost sa schimbi preventiv cuzineții? Doar pe seama km multi (400.000), mi a recomandat un mecanic cu renume destul de bun, voi ce ziceți? Motorul merge foarte bine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,am un A3 din 2009 cod motor BXE și as dorii sa schimb preventiv cuzinetii de la biela și șuruburile de prindere.

Aveți idee ce cheie este la suruburile de prindere și ce cuplu de strângere este?

Cum se deosebesc cuzinetii care vin în partea de sus a bielei fata  de cei de jos?

Se pot schimba prin demontarea baie ulei plus pompa ulei ?

Mulțumesc. 

Menționez ca mașina are 320 000km și am schimbat cuzinetii de la axa cu came , oringuri injectoare și tachetii,tot preventiv(uzura la tacheti și cuzinetii  de sub axa).

 

Modificat de bebeadi35
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!