Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

S-ar putea schimba doar cuzinetii de sus si cei de jos pot fi lasati in continuare?

M-am referit la axa bielei in sensul unei drepte care trece prin mijlocul pistonului apoi prin biela pana la cuzinet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot schimba numai aia de sus...eu asa am facut,ce aveam pe masina erau diferiti de aia noi...au fost mai multe echipari OEM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pot schimba doar cei superior. cei inferiori nu au nici zgarieturi macar.

ai loc destul si la cilindrul 1, pe langa pompa de ulei.

1 hour ago, Dolfin said:

Cand se strang suruburile de la cuzineti cu 30Nm + 90gr. nu se induce un efort destul de mare in axa bielei?

nu e niciun efort, asa  se strang. e arbore cotit, nu e scobitoare.

neaparat suruburu noi. cu cele 90 grade o sa para ca se rupe surubul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca si cuzinetii arborelui cotit au cod schimbat din 01.07.2009, asta inseamna ca ar trebui schimbati si acestia?

Se pot schimba fara a desface arborele?

Se poate bloca arborele cotit din cauza lor?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia de la arbore nu prea se uzeaza, nu necesita interventie decat in cazuri speciale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca un bxe,235kkm din 2008...,,mecanicii,, estimau ca bat cuzinetii cand de fapt avea axa cu came pe cil 4 rotunda si tachetul spart....cuzinetii de biela nu sunt KS poate de asta a ajuns la 235kkm

axa am masurat o si are 57 de mm din 62 mm cand e noua

i au cerut 2000 de euro mecanicii sa il repare(fara factura,flamanzi rau),proprietarul a preferat sa il vanda si sa cumpere altul sh

32150836_2143909355622447_7870361363275579392_n.jpg

32186699_2143909345622448_6444680255364923392_n.jpg

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de axa cu came, si cuzineti axa?

140.000Km, de la un BXE.

IMG_7796 (1036x1280).jpg

IMG_7797 (958x1280).jpg

IMG_7791 (1280x281).jpg

IMG_7792 (1280x683).jpg

IMG_7793 (1280x756).jpg

IMG_7794 (1024x996).jpg

IMG_7795 (1280x864).jpg

N-au mai incaput si foto cu tacheti si cuzineti.

IMG_7802_1280x577.jpg

IMG_7803_1280x939.jpg

IMG_7805_1280x570.jpg

IMG_7806_1026x926.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axa para ca are o uzura de 0.1-0.2 mm,mai merge.

Tachetii sunt uzati ,trebuie inlocuti ,la fel si cuzinetii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 140.000 de km sa umbli in motor? Nu e cam devreme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cat ar mai merge avand in vedere uzura existenta?

In alta ordine de idei, este o uzura corespunzatoare kilometrajului sau mai accentuata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dopurile de la rampe nu sunt sarite si nu vor sari, axa te mai duce 100 mii km (cu ulei bun inlocuit la 10 max 15 mii km)

Tachetii cam uzati pentru 140 mii km

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dolfin said:

Ce parere aveti de axa cu came, si cuzineti axa?

ultima cama de pe 4 e mai uzata,masoar o cu sublerul si ne spui cat are...eu estimez ca lipseste 1 mm din ea

atata timp cat tachetii nu sunt sparti ai mai fi putut merge asa...ar fi tinut pana pe la 200kkm,acum ce faci?schimbi numai tachetii?ori pui totul nou si stai fara grija

 

1 hour ago, Dolfin said:

In alta ordine de idei, este o uzura corespunzatoare kilometrajului sau mai accentuata?

este o uzura corespunzatoare BXE ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut10a Nu stiu ce dimensiune trebuie sa aiba o cama.

S-a montat totul nou, axa Kolbenschmit (recomandare @EEXCALADE), tacheti noi, cuzineti noi.

Cu axa de mai sus nu stiu ce este de facut, de pastrat, de vandut...

Problema am prezentat-o AICI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat schimbarea axei cu came,tacheti si cuzineti? Daca schimbi toate cele enumerate mai sus,ai scăpat de grija bielelor ieșite prin bloc motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dolfin am  scris mai sus cat trebuie sa aibe o axa cu came noua,62 mm...axa ta nu e uzata deci o poti vinde,uita te in poza pusa de mine sa vezi axa uzata

 

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am cunostinta de preturile SH, trebuie documentare.

@beidaud Pericolul bielei scoase prin bloc se indeparteaza, din ce-am citit aici pe topic, prin schimbarea cuzinetilor superiori de biela. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@beidaud nu are  treaba  chiulasa cu blocul motor

apropo @Dolfin cuzinetii de biela nu i ai schimbat?ar fi pacat sa nu ii schimbi sau macar desfaci un capac de biela si vezi marca cuzinetilor,daca sunt KS ii schimbi urgent

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac si asta. Ce marca este KS?

Scrie direct pe cuzinet KS sau altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KOLBENSCHMIDT sunt KS,scrie si pe ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

Cuzinetii trebuie sa fie impecabili sau se accepta putin zgariati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la km astia aia de jos ar trebui sa fie impecabili,daca nu schimbi tot setul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si masuratoarea la ultima cama de pe cilindrul 4, 61,39-61,41mm.

La prima cama de pe cilindrul 1 cam aceeasi valoare ~ 61,31-61,36mm

Care este limita de uzura pentru o cama?

 

IMG_7811 (1280x1044).jpg

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual nu scrie despre limita de uzura...inginerii vag au crezut ca sunt indestructibile axele lor

in schimb scrie de jocul radial/axial maxim admis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta care este limita de uzura la care axa mai functioneaza cat de cat corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1-1,5 mm cu conditia sa nu fie spart vreun tachet hidraulic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!