Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Avand in vedere ca am un bxe in familie, am auzit si niste batai vara, dupa mers la drum lung si plecari de pe loc bruste dar nu pot replica tot urmaresc acest topic. Am fost si la reprezentanta dar avand in vedere ca acolo orice as fi facut nu se auzea iar ei au zis ca e ok am zis sa mai aman orice.

Ma gandeam daca merita sa incerc sa bag un metabond/duralube. Parca de cand am schimbat uleiul nu se aude nimic orice as face (poate si pentru ca e vremea rece si de asta).

Eu am un bxe 1.9 105 cp din 2007, 124.000 km, faza e ca de vreo 3 ani il conduce mai mult tata si eu rar. Uleiul schimbat la an, nu am facut 15000 cu ea. Totusi am senzatia ca e gresita schimbarea la 15000, masina consuma ulei cand trece de 8-9.000 de km iar la 10-11.000 cam ajung sa completez cam 500 ml de ulei iar daca il mai tin (o singura data am ajuns la 15.000 intr-un an) mai bag inca 500 ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, dupa 8000km. uleiul isi pierde din proprietati, de aici si consumul mai mare, recomand schimburile la 10-12K , nu are rost sa completezi 1l mai adaugi 3 si asta e schimbul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu oricum pana m-am prins a durat. Oricum ma gandeam pe viitor sa ma duc sa dea jos baia de ulei, sa o spele si sa se uite la axa cu came.  Faza e ca la cum au facut la revizie si au zis ca nu are nimic imi e teama ca dau jos baia o curata, se uita la ea si zic ca e buna apoi vin iar cand se aude. De asta ma gandeam sa mai astept sa vad daca face mai rau si ma gandeam ca poate daca bag ceva aditiv sa o duca mult mai mult pana atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axa cu came nu e in baia de ulei....e sus in chiulasa,o poti verifica si tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la 110-115 mii am avut si eu probleme cu axa cu came, tot ultima cama de la 4, aproape se rotunjise, cind a gaurit tachetul am inceput sa aud pocnituri in admisie, deci nu batai... Am schimbat atunci si axa si cuzinetii si tachetii si daca tot am umblat i-am facut si distributia. Buba cu axa la ultima cama se pare ca este o boala la bxe-urile noastre...

Ma intreba cineva ce garantie am ca nu patesc la fel si cu motorul pe care l-am pus, nu am nici-o garantie, doar ca fiind echiparea chiulasei cu piesele noi puse de mine ma astept sa crape peste inca opt ani.... pina atunci pica masina ca face 16 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/19/2017 at 9:23 AM, ionut10a said:

Axa cu came nu e in baia de ulei....e sus in chiulasa,o poti verifica si tu

Ma zapaci. Ma gandaem la arborele cotit.

 

Eu din ce am citit pana acum intelesesem ca la arborele cotit este problema si ca acolo se distrug cuzinetii. Se mai strica si axa cu came? Deci pana acum se strica si tacheti, axa cu came, cuzinetii se exfoliaza, arborele cotit are si ala nu stiu ce, dopurile tehnologice sar. Cred ca ar trebui cand te duci cu masina la reprezentanta macar sa desfaca o data la 100-130k km sa se uite la toate chestiile astea avand in vedere cate probleme apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arborele cotit nu are probleme,ci cuzinetii....orice verificare costa cel putin manopera,suruburi noi,garnituri si nu stiu daca e convenabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu te referi la cuzinetii care sunt intre biela si arborele cotit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 09/12/2017 at 10:05 PM, andrei_221 said:

eu pe masina persoanala am pus zuineti OEM ( KS) si nu stau cu stres. 

cat ai platit?si eu caut dar nu oem ca sunt scumpi,am nevoie sa ma tina max 100kkm

am vazut glyco la 15 euro perechea dar sau terminat

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat cuzineti glyco,14 euro perechea...destul de ingrijit ambalajul are si holograma,nu scrie unde sunt fabricati...cuzinetii par de calitate

cel negru e superior,da?

20180122_130755.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, are si inscriptia SPUTTER pe el. Sputter e un procedeu de fabricare a cuzinetilor superiori, supusi la stres. Stratul de alunecare este ( teoretic) mult mai rezistent decat la cuzinetii clasici. 

practic tabla cuzinetului este supusa unor depuneri de vapori ai unor aliaje metalice foarte rezistente.

https://www.highpowermedia.com/blog/3445/what-are-sputtered-bearings

PS eu am luat doar cuzinetii superiori, OEM,  cei inferiori nu aveau nici macar urma de zgarietura pe ei , nici macar foarte fina, deci au ramas in continuare in motor. 

pret - 70 lei bucata, surub biela - 15 lei bucata

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

se mai poate repara asa ceva?numai o prindere este rupta

b28dfa1f859a2eca68bea0e0982fe52789fc2b71.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut,as dori o parere....am cumparat un bkc cu 300kkm atat a zis proprietarul ca are dar poate are mai mult,cu compresia sta bine,are  30  31  30  30 ,nu ma asteptam

am desfacut o biela inainte de al pune pe masina ,atasez foto mai jos....cuzinetii ii schimb cat de repede mai ales ca am umblat la o biela

 

stiind ca motorul are destui km sa schimb si garnitura de chiulasa?????????

 

 

20180401_161746.jpg

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa nu se inlocuieste preventiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca poate sa mai tina mult si bine garnitura

de compresie ce zici? 30 de bari la un motor cu 300km cand pe altea am 220kkm si are 28-29 de bari compresie....inca nu am iesit cu passat ul sa vad cum trage,mai am de reconditionat planetarele

banuiesc ca intretinerile isi spun cuvantul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 bar e bine ,dar asta nu e de ajuns ca masina sa mearga bine . Conteaza mult si starea injectoarelor ,turbinei ,axei...

Clar ca intretinerea e foarte importanta

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca simti daca o masina are 28-29 bar sau daca are 29-30? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil,in turatii joase,lag mai mic,reprize bune la schimbarea vitezelor

am segmentat un motor BKC si are 28 de bari dar e cam slabut,am mers numai 2000km cu el...cei de fabrica e sfant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din discutiile voastre inteleg ca se pot schimba cuzinetii de la biela cu aceasta montata pe masina, doar prin desfacerea baii de ulei si apoi desfacerea partii de jos a bielei.

Inteleg corect?

Cuzinetul superior are loc sa iasa de arborele cotit, dupa aceea se poate centra pe arbore?

Se recomanda schimbarea preventiva a acestor cuzineti?

Cand se monteaza cuzinetii noi nu exista posibilitatea ca pistonul sa iasa mai sus din bloc (in punctul mort superior) si garnitura de chiulasa pe vechea grosime sa nu mai fie suficienta (chiar daca atunci cand motorul a fost nou a fost in regula)?

Ecartul dintre o garnitura de chiulasa cu o gaura si una cu 3 gauri este de doar 1,2mm.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest

da ....are loc sa iasa si cel superior.impingi biela inspre chiulasa ,cat sa.ti faci loc sa.i scoti cuzinetul superior.

e ceva inghesuiala....dar cu rabdare si indemanare il si dai jos pe cel superior ....si-l si bagi pe cel nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai complicat e pe cil 1 daca nu dai pompa de ulei jos

7 minutes ago, Dolfin said:

Se recomanda schimbarea preventiva a acestor cuzineti?

daca motorul e bxe e recomandat....sau daca e alt cod motor cu multi km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura este pe ambii cuzineti, superior si inferior sau doar pe unul din ei?

Cand se strang suruburile de la cuzineti cu 30Nm + 90gr. nu se induce un efort destul de mare in axa bielei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uzura e pe cuzinetii de sus,compresia  impinge pistonul  in jos...de asta se uzeaza mai repede

6 minutes ago, Dolfin said:

axa bielei?

 

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!