Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Era vorba de uzura care nu exista...:)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pur si simplu sar de acolo/se pierde presiunea si apare uzura/nu am avut pozitie sa le fotografiez.

 

@george99xxx

Din fericire la mine nu exista.

2017-08-30 21.41.10.jpg

2017-08-30 21.46.45.jpg

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul arata foarte bine...ce ulei folosesti @Cristi81?

Modificat de george99xxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repsol Elite 5w40 de la 60 k pana acum.

Pana la 60 k schimburile au fost facute la  reprezentanta/garantie cu, Castrol la 15 k.

Schimbul il fac la 10 k!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ti-ai dat seama ca nu exista(uzura) ? Din ce stiu eu o axa cu came se verifica mai exact demontata,astfel masurand fiecare lob.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E rotunjita cama/e taioasa pe margini/are urme pe ea.

Tachetii au urme/inceput de gaurire.

Fi convins de vedeam asa ceva demontam totul si masuram  pt.ca nu platesc manopera.:)

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa uzurii este atunci cand sanfrenul are continuitate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mai greu de inteles cu sanfrenul.:)

Si lipsa dopurilor tehnologice trebuie sa ti dea de gandit/e prima cauza care duce la uzura axei.

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sanfrenul e tesitura de pe ambele margini ale camei...daca sanfrenul  lipseste din varful camei si marginea lobului e taioasa inseamna ca axa nu mai face 2 bani,e de schimbat

de altfel e cam greu de masurat o axa cu came pe masina...lipsa sau prezenta sanfrenului pe marginea lobului axei ne spune multe ...daca are uzura sau nu

@Cristi81 nu ne ai spus km actuali ai bxe ului tau,,,,sa stii ca lipsa dopurilor nu e singura cauza a uzurii axei cu came...deci axa se poate uza chiar daca dopurile nu sunt cazute....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o poza cu, capacul chiuloasei pe care erau scrisi nr.de km(s a schimbat distributia)195 k.

Tocmai am spus ca nu erau marginele taioase(lipsa sanfrenului/pe intelesul tuturor).:)

Nu am spus ca este singura cauza, e una principala din cauza deficiebtei de ungere.

 

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, EEXCALADE said:

Din cauza unui dop sarit ungerea e slaba in zona respectiva ,afecteaza inclusiv presiunea uleiului la tacheti.

Cati km ai facut in 4-5 luni de sa uzat axa ?

La axa noua printre altele trebuiau tacheti noi.

In total sunt 4  dopuri.

BKC are o singura axa

@EEXCALADE,

La a doua interventie (vara lui 2015) nu mi s-a schimbat axa cu came. Mecanicul a zis ca aceasta este ok si nu necesita schimbare. Ce mi s-a schimbat atunci este rampa parghie basculanta, sau aici am vazut ca mai e numita si axa culbutori. 

post-17228-0-01641200-1437904815.jpg.f4b7e61c771549455cdb799dca3f353c.jpg

Eu am inteles ca aici intra dopurile acelea care tot cad si asa se vede si in poza. 

Ce intrebam eu e daca exista 2 rampe din astea la motorul de 1.9 TDI ? Daca sunt doua, ma gandesc ca a cazut ceva dop de la cea de-a doua, care nu am schimbat-o.

Si inca ceva, daca presiunea uleiului la tacheti nu este suficienta, asta poate duce la aparitia aleatoare a zornaitului specific de tacheti si pufait in admisie chiar daca axa cu came e inca in parametri ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, EEXCALADE said:

Din cauza unui dop sarit ungerea e slaba in zona respectiva ,afecteaza inclusiv presiunea uleiului la tacheti.

In total sunt 4  dopuri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca te tot intreb :)  dar tot nu am inteles daca toate cele 4 dopuri sunt toate pozitionate in rampa parghie basculanta (axa culbutori) ? Sau sunt 2 rampe, fiecare cu 2 dopuri ?

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa desfaca capacul de la axa cu came si sa vada uzura axei si a tachetilor.... asa a inceput si la mine si in final am schimbat axa, tachetii si ceva garnituri...si fiindca era aproape de termen i-am schmbat si distributia fiindca tot se umblase la ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am desfacut si eu filtrul de aer si am inregistrat sunetul motorului la relantiu. Puteti sa imi spuneti daca vi se pare ceva ciudat ?

Ce am observat eu este ca parca zici ca bate cineva cu ciocanul sub capac motor, asa se aude de tare, parca in realitate se aude mai pronuntat sunetul(tacaneala)

Acum ca am ridicat capacul motorului, am gasit egr foarte murdar de ulei(de sub ciuperca pana sub el). Daca il curat credeti ca rezolv ceva ??

 

Modificat de moroenius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil zgomot volant nu motor. Ala e zgomotul produs de PD, nimic de speriat.

 

PT egr ti-am mai zis, trebuie dat jos si curatat mecanic cu solutie si perie/suflat.

 

PT axa cu came si problemele specifice BXE demontat capac tacheti si vazut ce uzuri ai, altfel vorbim fix dejeaba. 

 

Daca aveai uzura la axul cu came, se auzea un zgomot ritmic infundat de BAS in filtrul de aer, iar daca aveai uzura pronuntata mare, scutura tare motorul, scotea fum, masina consuma mult si nu tragea bine. 

 

Uite:  

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa rezolvi cu, curatatul EGR ul daca curge ulei prin cele doua gauri de sub ciuperca!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aude bine motorul,trebuie dat capacul jos daca vrei sa vezi uzura la came,ridici roata dreapta pe cric,bagi a 5a si invarti cate un pic motorul pana vezi toate camele...treaba  de o ora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scutura putin motorul dar cred ca e de la volant ca imi bate putin. Sti, ai vazut-o in parcare. Va multumesc pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu un update privind cuzinetii uzati la biela.

Am avut ocazia sa vad cum arata cuzinetii la un motor CEGA , 2.0 TDI 170 cp CR cu aprox 280.000 mile / 440.000km

aceeasi problema cu uzura pana la cupru. Deci e posibil pana la urma ca nu cuzinetii sa fie problema din care se rup bielele....

 

8c1bf810-3b09-4f54-bc07-4bc53f62509c.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pariez ca cuzinetii astia nu sunt marca KS....cuzinetii astia nu rup bielele,ci aia care se exfoliaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

castigi pariul, sunt alta marca. 

asta e sigla de pe ei... gaseste firma producatoare :)) acelasi producator am avut si eu pe BXE

2791_Ojnin_pnve_010_1.jpg

 

ce vine acum OEM sunt KS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marca asta am avut o si eu la passat ,daca aveam KS nu mai ajungeam eu la 280kkm...vedem cum se comporta in timp cuzinetiiQEM KS,am aproape 20kkm facuti cu ei

asta ii mai lipsea la un CR u sa aibe si cuzineti KS,....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!