Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Nu cred sa fie vorba de ax, uleiul este uzat se apropie de schimbare, isi pierde din proprietati dupa 8k. de km. devine ceva mai zgomotos mai ales dupa o repriza de cateva sute de km. O inspectie la cald cu furtunul de la admisie demontat lamureste problema, e posibil sa fie un tachet suparat, merita verificata.Cam dupa 200k. am inteles ca incep problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din exemplele de aici problemele parca incep mult mai devreme de 200000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu e vorba de bxe cred ca e putin offtopic dar passat 2006 1,9tdi  bkc 172,000km axa came dusa cam prematur masina neforjata mers normal schimburi la timp ulei castrol. De BXE citisem dar de astea fara DPF chiar nu stiam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate pd-urile cu 8V au probleme cu axa mai devreme sau mai tarziu ,in functie de intretinere si daca sar dopurile tehnologice 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreun simptom daca ai dopurile sarite, sau cel mai bine verificat cu capacul jos? Ce se face in acest caz, cum se pot bloca sa nu sara din nou? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand da simptome e prea tarziu.Se da capacul jos ,gaurile de unde au sarit dopurile se astupa cu ø 6.1 de otel

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, se poate fara a demonta axele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu necesita demotare axa .Se scot doar suruburile care tin rampele respective ,se strang cu 20Nm si 90 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am desfacut inca pentru a vedea cauza o sa urmeze am mai avut un t5 1,9tdi cu alea rupte. Multumesc oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dopurile ale nu se rup ,sunt niste pocnituri care ies din acele gauri 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa mă scuzați de greşeală. Există vreo metodă inventată să țină alea mai mult? La euro3 de ce nu se duc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se mai duc si la Euro3

Cum spune Catalin mai sus, nituiesti alte dopuri de otel cu diametru de 6.1 sau le sudezi. Depinde ce ai la indemana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau schimbi axa culbutorilor cu alta care inca are dopurile tehnologice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Eu la a mea, le-am dus la sudor si le-am incarcat gaurile cu sudura. Deci numai au cum sa iasa dopurile si dupaia le-am polizat sa nu fie incarcatura mare

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam riscant cu sudura daca nu e in argon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Da , am uitat sa specific. Sudura in argon

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE, se poate ca din cauza dopurilor tehnologice cazute, aleator un tachet sa nu amorseze dimineata la pornire cu motorul rece si sa apara zgomotul specific de pufait in admisie?

La mine situatia este in felul urmator. La sfarsit de 2014 cam la una din 5 porniri dimineata la rece se auzea zornait de tacheti in acceleratie si pufait in admisie, dar nu asa tare cum se aude in filmuletele postate aic. Dar asta doar pana se incalzea motorul, pe urma nimic. Am fost la service, mi-au zis ca am un dop cazut, si pe care l-au astupat cu un pop nit. Mi-au schimbat si tachetii caci au zis ca au joc prea mare. Axa cu came mi-au zis ca este in regula.

Pe urma masina a mers fara nici o problema vreo 4 - 5 luni, dupa care iar a inceput sa faca la fel, tot asa aleator, dar mai rar. Am mers din nou la acelasi service si mi-au zis ca pop nit-ul nu a tinut si mi-au inlocuit si axa culbutorilor cu una din dezmembrari de la motor euro 3 ce avea dopurile la locul lor. Mecanicul a zis ca la motoare euro 3 nu prea se intampla sa cada dopurile.

Am mers din nou fara probleme pana in vara aceasta, cand de vreo 2 - 3 ori iar am sesizat la prima pornire dimineata  zgomotul respectiv de tacheti, si usor pufait in admisie (mai diminuat ca si mai demult). Acum nu stiu, o fi cazut alt dop ? Cate dopuri din astea exista ? Sunt 2 axe culbutori si o fi cazut la cea care nu am schimbat-o ? 

Nu inteleg de ce zgomotul apare doar aleator. De exemplu luna asta am facut aproape 3000 km (concediu) si nu s-a manifestat deloc. Daca o las asa ii grabesc sfarsitul axei cu came ?

Merci.

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai pufait in admisie axa e deja uzata!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand apare, pufaitul este foarte slab, e mai mult ca o bataie, se aude ceva de genul dum, dum, dum. Cel mai bine se aude zornaitul tachetilor la decelerare.

Aici e o filmare ce am facut-o 2015, inainte de a schimba axa culbutorilor:

In 2015, cand mi s-a schimbat axa culbutorilor, mecanicul mi-a zis tot asa, ca axa e ok inca. Imi zicea ca zgomotul apare aleator caci depinde de pozitia in care raman tachetii la oprirea anterioara. Din 2015 pana in vara asta nu l-am mai sesizat deloc.

Acum zgomotul e mai redus ca si in 2015. Daca ar fi axa uzata, nu ar trebui sa faca tot timpul, sau macar la fiecare pornire la rece ? La mine apare foarte aleator. Cum ziceam luna asta nu a facut deloc. 

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aveam un tachet spart si o cama aproape rotunda si facea aleator. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acum e axa uzata, atunci la fel era si in 2015, caci erau aceleasi simptome si atunci. De la reparatia din 2015 si pana acum am facut in jur de  20.000 km. Puteam sa fac atatia km cu o axa uzata fara sa se agraveze problema ? Eu presupun si sper ca iar a cazut ceva dop si din cauza asta  a inceput sa faca iar zgomotul  aleator.

Problema e ca la Cluj e greu sau imposibil sa gasesti un mecanic bine informat despre problema asta cu axa cu came. Si in 2015 a trebuit sa ma cert cu cei de la service ca sa-i conving sa verifice din nou axa cu came caci masina s-a incapatanat sa nu faca deloc cat a fost la ei in service.

L.E @Cristi81, sincer, cred ca au verificat doar vizual axa cu came...dar oricum timp de aproape 2 ani nu s-a mai manifestat problema.

Modificat de xfg8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea a constat in masurarea fiecarei came in parte??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/28/2017 at 10:05 AM, xfg8 said:

@EEXCALADE, se poate ca din cauza dopurilor tehnologice cazute, aleator un tachet sa nu amorseze dimineata la pornire cu motorul rece si sa apara zgomotul specific de pufait in admisie?

La mine situatia este in felul urmator. La sfarsit de 2014 cam la una din 5 porniri dimineata la rece se auzea zornait de tacheti in acceleratie si pufait in admisie, dar nu asa tare cum se aude in filmuletele postate aic. Dar asta doar pana se incalzea motorul, pe urma nimic. Am fost la service, mi-au zis ca am un dop cazut, si pe care l-au astupat cu un pop nit. Mi-au schimbat si tachetii caci au zis ca au joc prea mare. Axa cu came mi-au zis ca este in regula.

Pe urma masina a mers fara nici o problema vreo 4 - 5 luni, dupa care iar a inceput sa faca la fel, tot asa aleator, dar mai rar. Am mers din nou la acelasi service si mi-au zis ca pop nit-ul nu a tinut si mi-au inlocuit si axa culbutorilor cu una din dezmembrari de la motor euro 3 ce avea dopurile la locul lor. Mecanicul a zis ca la motoare euro 3 nu prea se intampla sa cada dopurile.

Am mers din nou fara probleme pana in vara aceasta, cand de vreo 2 - 3 ori iar am sesizat la prima pornire dimineata  zgomotul respectiv de tacheti, si usor pufait in admisie (mai diminuat ca si mai demult). Acum nu stiu, o fi cazut alt dop ? Cate dopuri din astea exista ? Sunt 2 axe culbutori si o fi cazut la cea care nu am schimbat-o ? 

Nu inteleg de ce zgomotul apare doar aleator. De exemplu luna asta am facut aproape 3000 km (concediu) si nu s-a manifestat deloc. Daca o las asa ii grabesc sfarsitul axei cu came ?

Merci.

Din cauza unui dop sarit ungerea e slaba in zona respectiva ,afecteaza inclusiv presiunea uleiului la tacheti.

Cati km ai facut in 4-5 luni de sa uzat axa ?

La axa noua printre altele trebuiau tacheti noi.

In total sunt 4  dopuri.

BKC are o singura axa

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

59a6fa886f723_2017-08-3020_47_37.thumb.jpg.11c30a753a972dd9c0a81d827d0a7ac6.jpgCu ocazia schimbarii distributiei am dat capacul jos sa verific dopurile/uzura axei cu came care din fericire nu exista.

Pozele sunt de pe masina personala a unui prieten(1.9 tdi  BXE) de astazi asa ca, schimbul uleiului la 10 k si NU Castrol mentine motorul curat si intarzie uzura axei.

2017-08-30 20.43.07.jpg

2017-08-30 20.48.12.jpg

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, cum adica nu exista, au sarit toate, sau nu mai are doapele astea? Te intreb ca am tot BXE 2008, e bine de stiut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!