Jump to content

Ghid in caz de accident


D@ny
 Share

Recommended Posts

Salutare. Se da urmatoarea situatie.

Masina A intra in depasire pe linie continua si incearca sa se replieze inainte de o curba intr-un spatiu dintre doua masini. Masina B aflata pe banda regulamentar accelereaza intentionat pentru a bloca acel spatiu, iar masina A in timp ce se repliaza pe banda, in ultima clipa isi da seama de acest lucru si este acrosata (usor) in partea dreapta spate (aripa) de catre botul masinii B. Masina A nu ramane la fata locului sa discute accidentul cu masina B. Daca soferul masinii A merge la politie in 24 ore (fara masina B) si declara accidentul asa cum s-a produs, conform legii se suspenda permisul pe 30/60 zile pe langa amenda? Soferul masinii B va beneficia de asigurarea RCA a masinii A prin intermediul politiei? Se mai poate face amiabila in acest caz?

 

Multumesc!

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

1. Daca soferul oricarei masini se duce la Politie in 24 de ore si celalalt nu, se suspenda permisul pe o perioada de 30 de zile celui care nu s-a dus indiferent de cine este sau nu vinovat de accident.

2. Din moment ce accidentul a fost preluat de Politie nu mai exista optiunea de a face amiabila.

3. Cred ca Politia, daca se ajunge acolo, o sa dea culpa comuna celor doi soferi implicati pentru ca soferul masinii B are obligatia de a nu accelera si de a permite celui care depaseste sa se replieze; in lege nu scrie ca este obligat sa faca asta doar daca este depasit legal ci doar ca este obligat.

Link to comment
Share on other sites

Ok, am inteles! Deci probabil se lasa cu puncte si amenda pentru masina A in cel mai bun caz sau si suspendare de permis.

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

Puncte si/sau amenda este posibil sa primeasca si soferul masinii B pentru ca ambii au incalcat legislatia in vigoare.

 

Soferul masinii A a incalcat Art. 118, litera d

 

Quote

 

Conducătorul de vehicul care efectuează depășirea este obligat:

 

 

a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenția începerii unei manevre similare și că poate depăși fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulația din sens opus;

b) să semnalizeze intenția de efectuare a depășirii;

c) să păstreze în timpul depășirii o distanță laterală suficientă față de vehiculul depășit;

d) să reintre pe banda sau în șirul de circulație inițial după ce a semnalizat și s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru vehiculul depășit și pentru ceilalți participanți la trafic.

 

 

Si soferul masinii B a incalcat Articolul 119, litera a

 

Quote

 

Conducătorul de vehicul care urmează să fie depășit este obligat:

 

a) să nu mărească viteza de deplasare;

b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părții carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

 

 

Soferul masinii A nu cred ca o sa ramana fara permis, chiar daca recunoaste ca a depasit pe linie continua, pentru ca stiam ca fapta trebuie sa fie vazuta de un politist, dar e posibil sa ma insel. Soferul masinii B poate ramane fara permis daca soferul masinii A s-a dus la Politie sa declare accidentul si el nu se duce. Daca este considerata culpa comunca ori se face schimb de RCA-uri ori isi repara fiecare masina lui, nu mai stiu exact cum e.

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru explicații! O sa revin și cu feedbackul din partea poliției.

Link to comment
Share on other sites

3. cum se dovedeste ca B a accelerat intentionat pt a nu lasa loc de repliere?

Link to comment
Share on other sites

Nu se poate dovedi

Deci lasati soferii A sa se duca cat mai departe de voi , lasati de la voi , fiti multumiti ca scapati de ei

Soferii A au o problema la tartacuta si sunt adevarate bombe cu ceas pe drumuri

Ei exista , sunt printre noi , dar e optiunea noastra daca vrem sa avem de-a face cu ei sau lasam de la noi si stam linistiti

Link to comment
Share on other sites

Perfect de acord cu tine, din păcate sunt destui astfel de "șoferi", cu dispreț maxim față de lege și față de ceilalți participanți la trafic.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu detalii. Amicul cu mașina A a rămas fără permis 60 de zile. Nu se poate dovedi că celălalt șofer a accelerat nepermitand-i încadrarea pe bandă. Cumva sunt de acord, din capul locului cel care a depășit nu trebuia să înceapă depășirea pe linie continuă. E o invatatura de minte pe viitor pentru el.

Totodată, ce te faci daca efectuezi o depășire legală, se termină linia discontinua, tu ești încă în depășire și celălalt nu îți face loc? Ajungi în șanț și ăla nu are nicio vină? Ar trebui sa ai prezența de spirit și cumva sa frânezi tu sa te repliezi in spatele celui care refuza sa te lase. 

Cred că politețea rutieră este cea mai bună soluție, căci până la urmă nu mori daca se încadrează unul în fața ta. Eu cel puțin așa procedez, las loc de 1-2 mașini în fața pentru cei care depășesc forțat sau nu aproximează corect spațiul necesar depășirii.

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

Quote

Masina A nu ramane la fata locului sa discute accidentul cu masina B.

Daca se intelegeau, faceau o constatare amiabila si ramanea cu permisul in buzunar.

Dar deh, tot el vinovat, tot el cu mandria.

Oricat v-ar displacea o situatie, constatarea amiabila e un lucru in avantajul tuturor.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

@tavitara - si soferii gen B , care accelereaza fara nici un motiv cand sunt depasiti sunt la fel de "adevarate bombe" !

Link to comment
Share on other sites

@yeeeeman, legat de depasirile regulamentare si mai mult decat atat , in siguranta :

- nu depasesti niciodata doar ca sa depasesti ci doar cand e nevoie si doar cand e posibil , in niciun caz la limita

- nu depasesti doar ptr ca masina din fata e mai ieftina si nu te simti bine - cate cazuri ....

- nu depasesti doar ptr ca masina din fata e mai sumpa si vrei sa ii demonstrezi ce poti - cate cazuri ...

- nu depasesti cand se mege in coloana doar ca sa fii cu o pozitie mai in fata

Si ar mai fi multe ...

 

@ili2k2, ai dreptate

 

Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat marcajele permit depasirea si nu exista alte pericole pe drum sau de vizibilitate, nu e nimic gresit in a depasi. 

Pot sa inteleg ca unii chiar se grabesc din varii motive. Mie personal imi place sa merg relaxat de exemplu.

Vina din punctul meu de vedere este din ambele parti.

Mai pe romaneste, fiecare trebuie sa se achite de responsabilitati. Cel care depaseste sa o faca in siguranta. Cel depasit sa caste ochii si sa contribuie la siguranta, in caz ca celalalt e idiot sau nu. 

Accidentele se produc cand ambii soferi gresesc ori se incapataneaza sa nu faca ceea ce este corect legal si din punct de vedere al preventiei.

 

@halamadridda, un comportament prostesc...

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

în urmă cu 2 ore, yeeeeman a scris:

Revin cu detalii. Amicul cu mașina A a rămas fără permis 60 de zile.

 

Ca sa intelegem mai bine, s-au dus amandoi la politie? La ce politie, era in tara sau in Bucuresti?

S-a dus numai A? Daca da, de ce s-a dus, vroia dovada pentru reparatie, nu avea CASCO?

 

Sunt bune si dashcam-urile (fata si spate), mai ales in situatiile acestea.

Link to comment
Share on other sites

S-au dus amandoi. Politia din Vaslui. S-a dus fiindca dupa accident masina A nu a ramas la locul accidentului, dar dupa...a avut remuscari :) Nu are casco.

Da, un dash cam ar fi fost ideal, niciunul nu avea dash cam deci probabil politistul a considerat putin plauzibila teoria soferului A, cum ca celalalt sofer a accelerat intentionat, cu toate ca stim cu totii ca se intampla foarte foarte des sa fii in depasire si sa accelereze cel de pe sensul de mers in acelasi timp cu tine. Dar nu prea ai cum sa probezi asa ceva decat daca ai ceva camera in lateral, cum are Tesla Model 3.

 

Asta e, invatatura de minte si pe viitor respect si atentie mai multa la condus.

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

@yeeeeman

Chiar si avand camera de bord (  a dracu limba romana) nu puteai dovedi acceleratia celuilalt. Faptul ca intalnim situatii in care pe DN-uri se merge la aspiratie a devenit deja obisnuinta, asa ca nu trebuie sa ne mire ca mai apar si persoane al caror orgoliu este nemarginit in situatii asemanatoare cu cea relatata de tine.

Oricum trebuie sa fii bolnav la mansarda sa se apuce educatia rutiera pe drumuri publice la viteze mari....lasa-l in plata lui 

Link to comment
Share on other sites

Da, cam asta a fost si ideea deciziei politistului. El a spus ca atata timp cat nu se poate dovedi ca ala a accelerat, cu toate ca legea te obliga sa nu accelerezi, vina este 100% a celui care a inceput depasirea si nu s-a asigurat suficient la incadrare inapoi pe banda. 

 

In fine, cred ca genul asta de experienta are si o parte pozitiva, daca pot sa spun asa, in sensul ca amicul meu era cam ... neglijent in ultima vreme, ca drept dovada s-a gandit sa depaseasca pe linie continua cand mai putea astepta 10 secunde si avea linie discontinua. Sper ca intamplarea asta sa ii mai "reseteze" putin atitudinea la volan si sa il faca sa realizeze ca pana la urma, nu are absolut nicio importanta ca te depaseste X sau Y, ca stai in coloana, ca ajungi un pic mai tarziu acasa, ci important e sa ajungi intreg acasa. Si ceilalti participanti la trafic.

 

In fond, genul asta de atitudine la volan se inrautateste in timp si de regula culmineaza cu accidente, unele mai grave, altele mai putin grave. Si mai bine sa patesti o busitura din asta minora (masina lui abia daca e afectata), decat sa iti tot "mearga" cu stilul asta neglijent si la un moment sa omori pe cineva sau sa mori tu. Tot raul spre bine.

Link to comment
Share on other sites

Dacă șoferul B rămânea la locul accidentului și anunța poliția, se considera că șoferul A a fugit de la locul accidentului?

În Germania se cheamă poliția pentru orice accident, oricât de minor ar fi. Iar plecarea de la locul accidentului e un factor foarte agravant.

Asiguratorii nu încurajează înțelegerile amiabile, iar în contract este trecută obligativitatea de a suna societatea de asigurare, înainte să semnezi orice document emis de poliție, pentru consultanță juridică.

Link to comment
Share on other sites

In Romania politia se deplaseaza la fata locului doar daca sunt victime (raniti sau morti).

Altfel, soferii au obligatia sa se prezinte la politie, in caz ca nu se inteleg amiabil.

Deci fuga de la locul accidentului se considera doar in cazul in care exista victime.

 

Link to comment
Share on other sites

Și dacă șoferul vinovat nu oprește pentru amiabilă sau schimbul de date de contact?

Link to comment
Share on other sites

Ai obligatia sa mergi la politie si sa declari accidentul.

Daca el nu se prezinta la politie in termenul legal, va ramane fara permis+amenda.

Tot nu e fuga de la locul accidentului, daca nu exista victime.

 

Asa fenteaza multi alcooltestul.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

Are 24h sa se prezinte la politie, dupa acest termen i se suspenda dreptul de conducere pentru 30 de zile.

 

De asemenea, in RO daca in accident sunt implicate mai mult de 2 masini nu se mai poate semna amiabila.

 

Un alt aspect, daca sunteti pe un drum privat cu acces public, cum ar fi parcarile de mall, drumuri private de acces catre ansambluri de locuinte (se intalnesc multe prin Pipera), etc, politia nu poate aplica sanctiuni (nici puncte amenda, nici penalizare), poate doar constata un eventual accident si intocmi un proces verbal.

Link to comment
Share on other sites

politia a decis corect.

soferul A /B nu sunt obilgati sa discute sau sa ramana la locul accidentului daca nu au fost victime.`

la drum lung , cati dintre voi va uitati in oglinda din stanga si cat de des? la 1 secunda, la 5 la 10? in intervalul de timp dintre ele se poate ca unul sa iasa in depasire si voi sa nu stiti.

camera de bord =0 in acest caz, B accelereaza sau franeaza din motivele lui, de pe banda lui. nu il vede pe A ca e in depasire.

 

problema e cand iesi in depasire si nu te asiguri ca mai e unul iesit in spatele tau...

 

bine ca nu s-au lovit rau.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Un TIR a facut o miscare gresita in parcare si a acrosat masina unui amic. Remorca tirului a acrosat masina lui parcata. Capul tractor are asigurare la CITY si remorca la Grupama. Care RCA plateste dauna? La CITY e clara treaba si cei de la Grupama zic ca capul tractor trebuie sa plateasca nu remorca (adica ei). Dauna cateva mii euro doar dintr-o manevra gresita la asa tonaj.

Link to comment
Share on other sites

Cred că totuși că cei de la Groupama au dreptate. În cazul de față, asigurarea pentru remorcă ar fi trebuit să-și producă efectele dacă remorca scăpa de sub controlul capului tractor. În cazul de față, a fost doar o manevră greșită a meseriașului de la volan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!