Jump to content

Zgomot etrieri spate Jetta 2009


passat_prp
 Share

Postare recomandată

Pai piatra sta acolo intre disc si tabla aia, o plimba discul cand se invarte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Cand am schimbat culisele vara trecuta, am constatat ca suruburile care se infileteaza in culise si care practic strang etrierul au capul putin tocit. Probabil sunt cele originale si de la schimburile anterioare de placute (nefacute de mine, ca nu am luat masina de noua) acestea au fost fortate sau nu s-a folosit o cheie buna si asta e rezultatul actual. La momentul schimbului de culise le-am pus asa la loc insa urmeaza un schimb de placute si daca tot vor fi demontate etrierele, mi-ar placea sa pun alte suruburi acolo, cu capul sanatos, sa nu fie un chin de desfacut pe viitor.

Cunoasteti dimensiunea acestor suruburi ? Sunt oare cu filet marunt sau normal ? Pot gasi oare 4 suruburi oarecare, luate la bucata din comert sau sa incerc mai bine pe la dezmembrari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In urma cu aprox 6000 de km am schimbat suportii etrieri spate, cu unii noi producator TRW . Mentionez ca boltul cel scurt l-am inlocuit cu unul lung la ambii suporti deoarece deja de noi bolturile scurte aveau joc cam mare.

Totul a fost bine pana acum cand a reaparut zgomotul.

Mai are cineva vreo idee de a rezolva aceasta problema exceptand schimbarea suportilor? Am mai incercat inainte cu ceva cauciuc subtire pe bolturi dar a fost o solutie temporara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi pare ca am aceeasi problema cu zgomotele descrise in acest topic, insa mi se pare atat de ciudat sa avem probleme cu port-etrierii. Adica unii dintre noi schimba seturi dupa seturi de placute de frana (ceea ce implica demontarea si remontarea etrierilor) si nu au nici un fel de zgomote anormale, iar altora brusc le apar aceste zgomote dupa primul schimb?..

Mai mult, unii dintre colegii nostri relateaza ca zgomotele au reaparut chiar si dupa inlocuirea port-etrierului cu unul nou.

 

Oare nu o fi din alta parte problema? Flansele de prindere a amortizoarelor spate de caroserie nu pot fi de vina?

 

Ca fapt divers, hai sa incercam sa facem o lista cu modelele de sisteme de franare pentru puntea spate pe care a aparut aceasta problema. Daca sunt prezente pe mai multe tipuri de etrier, as zice ca problema provine din alta parte.

 

Eu am PR-ul 1KY si sistem de franare CII-38 pe 16", conform ELSA, pe g5 gti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele pe spate le-am schimbat cu unele ATE. Poate difera foarte putin cotele fata de cele originale, astfel incat sa produca acele zgomote cand trecem peste denivelari? Sau poate ca cele originale au vreun strat aderent pe backplate ca sa stea lipite de etrier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu placutele joaca in etrier. Se pare, dupa cum zice Cristi, ca problema e la materialul portetrierilor. Se largesc canalele unde intra culisantele.

Eu am gasit o solutie, imprumutata de la baietii cu Matiz, care au aceeasi problema.

Am tensionat etrierul  cu un arc de acceleratie de la Dacia 1300. Face  minuni si nu afecteaza cu nimic functionarea etrierului.

O sa revin cu o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu am aschimbat discurile fata-spate de la jetta din semnatura cu unele mai mari adica 312 fata si 282 spate sper sa nu ma insel folosind discuri ate cu placute brambo. Toate bune si frumoase la montaj dar dupa maxim 500 metri am constat ca rotile spate au ramas blocate . Am mers inapoi la service si problema s-a rezolvat prin desfacerea cotierei si slabirea franei de mana . Acum constat ca una din rotile spate se incinge cam rau la franari dese ,ma gandesc sa nu fie unul din etrieri blocat . Stie cineva cum se deblocheaza ? Precizez ca la modelul meu 2.0 tdi nu am culisante ca la 1.9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

si Astra J sufera de aceeasi "boala"  la  ghidaje etrier frana, cel custom e facut la fix deabi este scos aerul  :wub:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,

 

Cred ca asta e zgomotul pe care l-ati avut/aveti toti, nu?

Se aude si la mine in trancanit la drumurile denivelate. Sper sa rezolv problema cu schimbarea suportilor etrierilor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Aceeasi problema o am si eu la o jetta 1.9 2007.

Dupa ce am citit toata discutia, nu sunt dumerit ce sa fac...sa schimb bolturile sau etrierii, sau sa-i tensionez cu vreun arc..

Oare cei care au scris aici si aveau aceasta problema in 2014-2015, o mai au si acum,sau s-a rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Revin ......dupa 50000 dupa ce am schimbat suportii  la etrieri au revenit zomotele o sa incerc sa fac alte culise la strung mai groase un pic (mau tinut mai mult pentru ca am folosit modelul de suporti vopsiti in rosu din fabrica sunt un pic mai rezistenti in material)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

In primavara voi incerca si eu solutia cu o-ring-uri pe bolturi, asta daca nu tac etrierii cu bolturi de golf 4.

Citisem pe primele pagini despre pericol, tratamente ale bolturilor..etc.

Fyi: asupra etrierului este exercitata doar forta de compresie  dinspre pistonas adica are tendinta de a-se căscă in cazul unui material slab(alta exprimare efectiv nu gasesc) Miscarea discului nu exercita forta asupra etrierului la franare, forta respectiva este preluata de suportul etrier acolo unde sunt placutele montate pe caneluri. Practic tot greul franarii se disipa in suruburile port-etrier..respectiv fuzeta. Glisierele sau culisele au rol doar de centraj al etrierului si rol de sustinere al acestuia si nimic mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treci la suporți etrieri noi  ....cu prostii oringuri etc  nu ai să rezolvi nimic incercat pe propria piele ....sau faci cum vrei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca voi folosi ideea cu oring 100%. Trebuie sa desfac prima data sa vad despre ce e vb acolo. 

Din cate am citit e o pb de alezaj la port etrieri sau o problema cu bolturile respective, pentru ca iti trebuie foarte multi km ca sa uzezi un bolt sau un alezaj in conditiile in care el culiseaza sa zicem max 1 mm la compresia placutelor si 20 mm ca si distanta de la un set de placute la altul.

Ramane de vazut, mai iau in calcul si varianta taxi, respectiv un arc peste etrier care sa il tina presat pe portetrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bolțurile nu pățesc nimic ...se olaresc găurile portetrier și se uzează și neuniform ...eu am incercat și cu oringuri și cu alte bolțuri ...o vreme înceta zgomotul dar cred că de vina era vaselina pe care o puneam

Eu acum am pus porturi sport roșii de fabrica  sunt din alt material cred și deocamdată în 50000 de km nu am mai avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Confirm faptul ca setul trw9896(golf 4) este compatibil cu jetta 1k. Avand in vedere faptul ca alezajul era chiar mai mare decat ele cu foarte putin,  a trebuit sa le aplic 1 ciocan de 2 kg cu forta medie, sunt material mai moale decat oe. Fara vaselina au intrat fest ,  gresate au intrat greu, faceau presiune in alezaj. Am folosit vaselina din kit. 

Rezultat fara zgomote si teoretic asa raman pentru multi km.

P.S: bolturile de fabrica sunt o gluma proasta, este evidenta diferenta dintre alejaz si bolt, nu e uzura e doar greseala de fabricatie. De asemenea nu inteleg de ce boltul de sus este mai scurt decat celalalt?! In conditiile in care alezajul are aceeasi adancime.

Modificat de rov
Corectie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea de golf 4 nu erau mai scurte??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

pentru cine mai are zgomote la etrieri pe spate au aparut aceste bolturi 5K0698470

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am sistem de franare Lucas pe spate, codul postat mai sus se potriveste fara modificari?

In etka, pe nr de sasiu, imi da 2 coduri asemanatoare:

8E0698470     1 set protective sleeves for guide pins

1K0698470     1 set protective sleeves for guide pins

Modificat de george99xxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe topran este 57 Ron un set pe o roata daca bagi codul pe Google și te uiți la imagini ai să vezi că pe unul din bolțuri are un manșon special sa nu mai zdrăngăne etrierul ....asta este un cod de origine pentru Skoda dar am făcut niște săpături pe unele site-uri și am văzut că acest cod este compatibil cu mai multe marci și motorizări  din grupul vag de la Audi până la vw ....o sa le comand și eu în maxim o săptămână și revin după montaj (tot Lucas am și eu ) 

https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/rear-caliper-guide-boot-kit-priced-each/5k0698470/

Uitate aici mai jos poți să alegi compatibilitatea auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.

Am schimbat si eu discurile de frana cu tot cu placute pe spate iar pistonasul de pe partea stanga a intrat greu in etrier.
Dupa un drum de 100 km, la destinatie am observat ca janta era destul de calda in comparatie cu celelalte.
In mers am observat doar ca masina trage putin mai greu, pe liber abia scadea viteza si din acest motiv nu am oprit.
Ma gandesc ca nu mai lucreaza acel pistonas. Ce imi recomandati, sa il reconditionez cu un kit sau sa schimb etrierul cu totul ?
Nou este 200 lei iar sh 100 - 150lei.

Am gasit aici un DIY despre reconditionare dar pe spate am vazut ca este mai complicat decat pe fata.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba garniturile pe pistonas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 3/27/2019 at 11:44 PM, iahimmihai said:

Pe topran este 57 Ron un set pe o roata daca bagi codul pe Google și te uiți la imagini ai să vezi că pe unul din bolțuri are un manșon special sa nu mai zdrăngăne etrierul ....asta este un cod de origine pentru Skoda dar am făcut niște săpături pe unele site-uri și am văzut că acest cod este compatibil cu mai multe marci și motorizări  din grupul vag de la Audi până la vw ....o sa le comand și eu în maxim o săptămână și revin după montaj (tot Lucas am și eu ) 

https://www.ecstuning.com/b-genuine-volkswagen-audi-parts/rear-caliper-guide-boot-kit-priced-each/5k0698470/

Uitate aici mai jos poți să alegi compatibilitatea auto

Salut, ceva noutati cu montajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdată nu am montat....cum am ceva noutăți postez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Un tiuit in mers se aude in mers de la placute si etrierii sunt blocati, nu reusesc cu nicio presa sa imping inapoi pistonul.

Am gasit la 150 lei bucata din dezmembrari, simulat cu mana actionarea franei, pistonul se deplaseaza usor, apoi impins pistonul cu presa, merge la mana, la fel de usor. Am gasit si la 200 de lei, reconditionati.

Mai e si a treia varianta, etrieri noi.

Care ar fi cea mai buna varianta de inlocuire a acestora?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!