Jump to content

Problema franare Golf


Daffster
 Share

Postare recomandată

Eu te-as ruga sa faci urmatorul test: 

- Scoate furtunul de la EGR si de la clapeta de shut off, infunda-le cu un surub. apoi fa din nou testul acela. Motive: N118 faulty / N239 faulty. Daca electrovalvele nu mai inchid bine si frana consuma mult vacuum, s-ar putea ca la apasarea franei ceva sa iti limiteze cantitatea de aer care intra in motor. Merita incercat. Daca nu mai face, le iei pe rand si vezi care face probleme. 

- Daca cele de mai sus nu rezolva problema, as merge pe: Pompa tandem (uzura interna in legatura cu circuitul de vacuum si/sau cel de motorina) in momentul franarii, s-ar putea ca ceva sa se intample acolo. Dar pompa tandem e o piesa cam scumpa....cu care nu-ti permiti sa o schimbi de pe o zi pe alta. 

- alta varianta: Pompa de ABS e un mare consumator de curent. Ai cumva posibilitatea sa vezi ce se intampla cu voltajul oferit de Alternator in timp ce franezi si motorul intra in subturare? Posibil ca acesta sa intre in scurt, sau din cauza uzurii sa necesite un consum mai mare de energie, fapt care poate sa duca la subturarea motorului.  (desi, alternatorul ar trebui sa fie capabil sa duca acea cerinta in plus de energie). 

Spor si asteptam noutati. 

ps: verifica si ce a zis colegul de mai sus: furtunurile de vacuum. Eventual, iti cumperi furtunuri siliconice cu diametru interior de 3mm (3m lungime) si de 5mm (1,5m lungime) si incepi sa inlocuiesti bucata cu bucata. Eu le am de 2 ani...si nu au nici cel mai mic semn de imbatranire.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea de silicon rezista la uleiuri,motorina nu stiu cum sta cu caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut 

Detin  un Golf 4 cu motor de tip AUS 

Am o intrebare frana trebui sa fie ferma la apasare ?

Am schimbat recent discurile fata  si placutele fata si spate si nu am nici o diferenta la pedala  este normal? (Au fost schimbate la un mecanic ) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-aerisit sistemul,a focut aerisire la pompa Abs cu Vag-com

.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am aerisit sistemu si clasic (dat la pedala ) si cu un program  Delfi  nu am Vag-com
Am patit ca si colegul nostru (2mad4)
Acelasi sintom il am si eu 

(dupa ce mi-a schimbat lichidul de frana complet si facut aerisirea la mecanic, pedala nu mai este tare sus....e moale si tine la jumate sau chiar cal la 3/4 din cursa ei, este normal?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nope! Mergi si fa calumea la un servis unde au pompa speciala, apoi fa si aerisire cu vag-com (output test)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema am mers la un service si au aerisit pompa si au mai facut si aerisirea cu pedala  si acuma totul merge ok 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna colegi.Am o întrebare care este cea mai buna metoda de a schimba lichidul de frana?La pedala,cu aparat cu vid(aici poate intra aer daca pompa are debit mare la aerisitor),cu instalatie sub presiune(mi se pare cea mai corecta) sau cu ajutorul Vcds cu pompa Abs.Am făcut curat o instalator artizanala cu un rezervor de lichid care este presurizat pe sus de aer de la un compresor ce ziceti ar merge sau vor intra bule de aer im lichid.Mulțumesc si daca nu sa-postat in locul potrivit se poate muta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă am schimbat lichidul de frâna prin metoda cu pedala, trebuie facuta si aerisire la pompa abs? Lichidul de frâna din pompa nu trece prin pompa abs si pe urma la etrier?

Modificat de alinbum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu trebuie neaparat, dar e binevenita. Poti cu ocazia asta sa aierisesti si cilindrul receptor al ambreiajului. Tot lafel, doar ca pedala se ridica manual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se ridica manual in cazul ambreiajului ca si eu am făcut si e corect ceea ce zici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

 

In urma cu 2 zile am fost nevoie sa pun o frana foarte puternica datorita unui sofer care nu s-a asigurat la iesirea de pe o straduta laturalnica.

De atunci pedala de frana a devenit, daca ii pot spune asa, extrem de sensibila. Ca sa franez doar ating usor frana, ca de nu direct in parbriz sunt aruncat. De unde as putea incepe sa verific pentru a reveni la normal?

Sper ca nu am poluat topicul :)

Va  multumesc pentru eventualele raspunsuri. 

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a intrat Abs(pompa de Abs) si de atunci poate sa (s-a) aerisit si creadă (creeaza) presiune mai bine (sau: mai bine presiune) pompa de frana. Si eu am pornit un test pe Vcds si dupa acea (aceea) atingei (atingeai) pedala si frâna bine (aici lipseste o virgula) dupa un timp a revenit mai spre podea ca am uzate (uzat?) plăcutele si discurile pe fata.

 

@techmaster34 nici eu nu vorbesc limba romana literar dar macar incerc sa scriu cat mai citet, te rog scrie cat de mult posibil literar ca e greu de urmarit si inteles ce scrii. Multumesc

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, postez aici ca sa nu deschid un topic nou. O sa va rog sa ma ajutati cu o informatie. Pe scurt, vreau sa ma apuc sa refac etrierii fata si spate, si sa schimb furtunele de frana. Pentru spate am cumparat doua furtune TRW cod PHA341 cu lungimea de 168 mm. Pe urma mi-am dat seama ca o sa mai am nevoie de inca doua furtune (sa fie doua pentru etrieri si doua care sa lege conductele de bratele puntii). Intrebarea mea este: furtunele pe care le-am cumparat unde vin, si ce lungime au celelalte furtune? Sunt furtune simple, sau cu teava ataşată? Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutări!

Am si eu o problema cu o mașină teroristă, asa zic cei de la service. Am schimbat de curand un etrier pe spate stanga, si am scapat-o fara lichid de tot. Am pus lichid si am incercat aerisire prin metoda clasica, dar totul e in zadar, se duce pedala la fund de tot si nu am frana, iar in fata undeva sub bord, se aude un fasait in momentul in care apas pedala. 

La recomandarea unui prieten, am schimbat pompa de frana, dar surpriza tot asa face. Efectiv oricate pedale as face, se intareste putin si se duce la fund, nu ține decat la primul soc, la prima pedala. La service au schimbat lichidul, au facut aerisire clasica si ei, ca lumea cica, dar nimic. 

Daca a mai intalnit cineva problema, il rog respectuos sa ma ajute cu un sfat, nu mai stiu ce sa fac.

Daca ma iau dupa cei de la service, mergem prin incercari, si ar trebui sa schimb pompa abs, tulumba eventual, si nu sunt dispus sa cheltui atât. 

Golf 4 1.9 tdi axr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal ar merge si varianta clasica de aerisire, dar la cele cu ABS dupa ce a prins pompa aer trebuie folosit procedura specifica prin interfata: Brake Pump Bleeding.

P.S. nu exclud nici varianta semi clasica cu recipientul sub presiune  dar ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pe output test la vag com pe brakes. Aeriseste si desfacand tevile ce ies din pompa abs. Exact cum faci la etrieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi, s-a rezolvat problema. Totul era de la un etrier de pe spate stanga care scapa presiune, nu stiu cum ca nu pierdea lichid. Greseala mea, am dat jos etrier rau de pe masina si am nimerit unul si mai rau din dezmembrari. Dupa schimbarea etrierului si aerisire totul merge ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

poate explica cineva in clar si punctual cum se face o aerisire prin metoda Brake Pump Bleeding.

Gasim tot felul de explicatii ciudate , unele chiar bat campii . Daca cineva a facut erisiri prin metoda asta , rog sa posteze algoritmul de lucru .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am vazut la un mecanic foarte bun cum schimba lichidul si de atunci tot asa procedez. Practic desfac ventilele de aerisire ale etrierilor si las sa curga, prima data pe spate apoi pe fata. La ventile atasez cate o bucatica de furtun si o sticluta de 0,5l pentru a colecta lichidul uzat. Pe masura ce curge singurul lucru de care am grija e sa fie mereu vasul plin. In sticlute se vede diferenta de culoare pe masura ce curge, la inceput mai inchis la culoare apoi clar si curat. Este o metoda simpla, prin cadere, singurul dezavantaj ar fi ca dureaza ceva dar nu mai mult de o ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. De ceva timp am observat ca rugineste discul de la roata spate stanga. Am ridicat masina si am observat ca frana de picior nu tine deloc acolo,doar cea de mana. Am fost la un mecanic care mi a zis sa schimb etrierul ca sigur e de acolo ca asta e boala lor. Am luat etrier nou,mi l a montat si,surpiza,tot nu merge. Mi a desfacut furtunul si a zis ca nu ajunge lichid de frana la roata(de parca nu putea sa verifice inainte de a lua etrierul). In final mi a zis sa caut un service sa mi faca aerisirea cu presiune a franelor ca poate rezolv asa. Mi am facut programare astazi la un service sa mi faca operatiunea asta cu tot cu schimb de ulei de frana. Intreabarea mea e daca nu se rezolva nici asa,rezulta ca problema este de la pompa centrala de frana,nu?

Si daca este pompa de frana,ca sa o schimb trebuie sa reiau operatiunea de aerisire si schimb de ulei,nu? In concluzie, mecanicii prefera sa te puna sa cheltui bani aiurea decat sa ti spuna de la inceput ca nu se pricep si sa te trimita la un profesionist. Revin cu update dupa operatiunea de schimb ulei si aerisire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, prefera sa scape rapid de tine pt probleme care necesita investigatii mult prea consumatoare de timp si prea putin incasatoare de ca$$caval. Boala lor defapt e ca ele prind tot timpul, se incing, nu ca nu prind.

interesant totusi faptul ca nu vine lichid. A incercat sa faca ceva sau doar a costatat? metoda clasica de aerisire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am promis,revin cu detalii. Mi au facut schimbul de lichid de frana si aerisire sub presiune,desi mi au spus de la inceput ca nu voi rezolva nimic asa(baietii ok in privinta asta) si dupa ce m am lamurit ca nu s a schimbat nimic m au trimis la reprezentanta sa mi faca verificare modul abs cei de acolo deoarece doar ei pot sa interpreteze codurile(deh,daca nu stii,nu te bagi). Am fost la reprezentanta si am gasit un domn foarte cumsecade,mi a luat masina,a dus o la baieti si dupa vreo aprox o ora mi a spus sa caut pompa centrala de frana si modul abs(din dezmembrari) si sa ma intorc maine sa mi le monteze si sa faca adaptarea abs ului. Acum sa va zic costurile acestui pelegrinaj(poate mai pateste cineva la fel si sa stie de la inceput ce sa faca si ce nu): etrier nou(cu cel vechi la schimb) 250 lei, montaj etrier si completate lichid frana 100 lei, aerisire si schimb ulei 50 lei(reducere de la baieti,desi era mai mult, dar le a fost mila de mine ca nu era asta problema), constatare la reprezentanta vw 50 lei. Si acum urmeaza sa iau pompa de frana si modulul abs cu 200 lei SH si sa ma duc maine din nou la reprezentanta sa le monteze si adapteze 250 lei. Cost total 900 lei(desi puteam sa o rezolv direct cu 450 daca eram indrumat corect). Sper sa ajute pe cineva patania mea. 

PS: sper sa se rezolve,totusi,doar cu atat si sa nu mai descopere altceva...

Modificat de crisdaman
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
stanciu marian

Sunt in postura de a schimba / reconditiona pompa de frana , din cele citite pe acici sunt pompe la care se pot schimba garniturile si altele care nu suporta acesta operatiune . De unde pot sa-mi dau seama daca pompa pe care o am pe masina i-mi permite inlocuirea garniturilor ? Masina este golf 4 , 1.4 BCA .

Cu stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acest model , iar in momentul cand am avut probleme cu frana , mecanicul mi_a spus ca nu se repara .Poate te ajuta imaginea.

20200311_094455.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!