Jump to content

Vine iarna-metode de imbunatatire a incalzirii interiorului


RaduI
 Share

Postare recomandată

Parerea mea.

Exista convertor de la 24 la 12 (se poate face) ... DAR important e ce curent consuma dracia ta (mai ales aeroterma) ! Pentru ca un convertor la curent mare te mai costa inca pe atita ... :lol:

Ai putea sa convertesti doar curentul pentru termostat ... (partea electronica consuma mai putin) sau sa faci alt termostat, dar ramine partea de aprindere ... tb modificata; La fel ventilatorul... O bujie d'aia speciala e cam cu cintec si costa inca pe atit :lol:

So:

Daca esti meserias si ai timp si stii ce sa faci, te poti gindi sa o cumperi. Daca nu, tinind seama de problemele care se pun, abandoneaza ideea. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    40

  • RaduI

    33

  • Nautilus

    20

  • niq_ro

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

da, o idee buna, dar cred ca mai ieftin e cu furtun-armonica ca la aspiratoare.. si cred ca merge luat si de la una din fantele din fata (de exemplu de pe dreapta), daca tunelul e bun, daca nu.. cum a facut nenea ala.. ma gandeam acum ca ar merge si pentru geamul din spate :offtopic:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nenea ala a facut asa tocmai pentru a nu mai trece caldura cu condens cu tot prin prag si a avea in acelasi timp caldura la parbriz. Ce nu scrie acolo este ca el a anulat si "Y" de sub bancheta, tocmai pentru a nu mai baga aer prin prag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatie sanitara in toata regula... :offtopic: ... dar pare eficienta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am gasit o poza interesanta"gas heater". poza este de pe thesamba, la ovali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oooo, ce frumos, rezervor cu cocoasha, cablu pt shoc manual.... Iar incalzitorul chiar arata bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Guest gogosarul_camper

are cineva idee unde gasesc o rezistenta termica care citeste temperatura de iesire de la siroco si comanda electrovalva?

e pe 24V.

am gasit o impuscata sau arsa, nu mi dau seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest gogosarul_camper

o citeste doar odata :scratch:

ca i defapt siguranta fuzibila, daca iese cu flacari materialul ala se topeste si inchide alimentarea cu curent a electrovalvei deci taie motorina. ce aliaj se topeste pe la 100 grd Celsius? arata ca un fludor dar nu i plastic e mai rigid, se sparge la incovoiere.

Modificat de gogosarul_camper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Daca cineva a montat o "aeroterma" independenta (sirocou), pe brotac il rog sa imi dea detalii.

Nu ami vreau ca pe DN1 sa ma opreasca politia, in plina iarna, si uitandu-se la mine sa ma intrebe cat am baut in noaptea precedenta :P .Asta din cauza ca aveam ochii rosii de la fumul din masina. Atunci l-am invitat pe politist sa bage capul in masina. Nu a mai pus nici o fiola, a inteles imediat :P

Stiu ca sunt modele atat pe benzina cat si pe motorina. Ce experienta aveti?

Eu as prefera motorina, riscul de incendiu mai mic cat si economic mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva a montat o "aeroterma" independenta (sirocou), pe brotac il rog sa imi dea detalii.

Nu ami vreau ca pe DN1 sa ma opreasca politia, in plina iarna, si uitandu-se la mine sa ma intrebe cat am baut in noaptea precedenta :vaidecapulmeu: .Asta din cauza ca aveam ochii rosii de la fumul din masina. Atunci l-am invitat pe politist sa bage capul in masina. Nu a mai pus nici o fiola, a inteles imediat :lol:

Stiu ca sunt modele atat pe benzina cat si pe motorina. Ce experienta aveti?

Eu as prefera motorina, riscul de incendiu mai mic cat si economic mai buna.

Frate, e beton cu una d'asta....Am pe benzinica, din DDR, care era pe Trabi/ Wartburg( alea speciale- STASI, polzei, graniceri, salvari, pompieri,etc...) micutz, si n-am probleme....Cum se face: trag botonu' de pornire, se dejgheatza parbrizu', pornesc motoru' dupe 2 minute, vaz si auz bine, cald in mashina, samd....Pan' se incalzeshte motoru', am caldurica....Consum??1,6litri (atat are rezervoru" capacitatea...) la 9ore...Da' nu poti merge cu el pornit mult timp ca trebui sa deschid geamu' de cald. Pe stationare, se topeste zapada de pe acoperis si stau in camesa...Totu' automatizat...Fara riscuri....Apropos...Detei pana'n OS. unul, la TIMISOARA si am auzit pe telefon ( o! ce-nseamna tehnica asta moderna!!!) cum mergea la om...Mai stiu pe cineva care ar avea de vanzare...Daca prezinta interes, baga pe PM sa vorbim. sau 0721585386.Daca nu raspund, sunt la cursuri- incearca mai tarziu sau cu 10 min inainte de fix- 9,50/ 11,50, 17,50 etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vroiam mai multe date despre montaj. Cum si unde i-ai gasit loc, pe unde ai aspiratia de aer proaspat, unde ai montat esapamentul si pe une sufla aerul cald. Daca puneti mana pe un sirocou de 24V se poate lucra cu el daca ai masina pe 12V. Sunt convertoare (transformatoare?) de la 24 la 12V. Toate camioanele au unul, cel putin pentru sistemul audio si radio emisie-receptie, aparate care se fabrica numai in 12V.

Nu mai spun ca sunt aparate care iti transforma 12 ori 24V in 220V, asa ca voltajul este o problema care poate fi depasita.

Eu prefer un sirocou pe motorina imprumutat de la un camion. Are o multime de reglaje (cel putin modelul montat pe Scania e super), programari, etc. Economic vorbind, consuma cam 10 lt la 48 ore de functionare continua reusind sa incalzeasca cabina unui camion care are mult mai mult spatiu interior decat un brotac, fara sa descarce bateria.

Apropo de baterie, am vazut o chestie care arata ca un "mouse" de Pc, piesa asta iti intrerupe un consumator atunci cand bateria da semne de slabiciune, foarte interesanta chestie, si utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Victor, am incercat sa vad link-urile despre adaptarile francezilor, dar nu mai sunt pe acolo.. poti sa faci gasesti adresele noi? franceza mea e la pamant :blink:

m-am gandit la urmatoarele adaptari pentru iarna asta:

- sa introduc cate un tub izolat termic pana in gaurile din porbagaj, cele de la tubulatura de caldura

- sa izolez acele "gauri" si sa fac cate o gaura in zonele de incalzire de la picioare si sa aduc un tub pe stanga si unul pe dreapta, in interiorul masinii, iar in porbagaj sa pun dopuri la cele 3 guri de aer cald

ca trebuie incalzit si parbrizul, dar si soferul :blink:

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fiaturile 500/126 aerul cald circula prin interiorul tunelului... e asa placut sa schimbi vitezele. se incalzesc si schimbatorul si frana de mana, si chiar e eficienta incalzirea. dupa 10 minute de stat intr-un polski pornit poti sta intr-un pulover subtirel foc ca nu se simte frigul de afara :D

ete si schema, chiar functioneaza bine asa ceva. poate ca va ajuta cu ceva poate ca nu, eu as face pe broasca alta incalzire. parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine caldura estem de stau in tricou dar mi se abureste parbrizul (presupun ca si unii ditre voi au aceeasi problema)!

am gasit o solutie marfa

treaba asta este de la o skoda 100s si face treaba de minune, dezabureste si mai da si oleca de caldurica :Driver: !

are doua rezistente care consuma cat un bec de 12v

recomand cu caldura prosusul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o rectificare: consumul dezaburiorului e de 100w si atat timp cat ai motorul pornit totul e ok!

si are doua trepte de reglaj! e tare scula, acu' nu mai tre' sa deschid jeamu' si toata caldura sta inside! ha :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o rectificare: consumul dezaburiorului e de 100w si atat timp cat ai motorul pornit totul e ok!

si are doua trepte de reglaj! e tare scula, acu' nu mai tre' sa deschid jeamu' si toata caldura sta inside! ha :D

vreau si io....de unde ai procurat asa ceva!!!!!! :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca stau bine si analizez cred ca as putea face asa ceva!

eu le-am luat moka, ca a fost omu' impresionat de anfibianu' meu si a facut si el un cadou! :banghead:

sunt de pe o skoda 100 s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se gasesc ptr luneta. am vazut prin talcioace de vechituri si nu-s scumpe defel... la alegere se monteaza pe luneta, laterale sau parbriz... ete asa faci masina cu clima bi-zona.... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar oare nu iti omoara instalatia electrica sau diodele din alternator sau stiu eu mai ce pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 100W consum e ca si cum ai avea niste proiectoare..daca mergi cu masina nu te deranjeaza.."smecheria" e sa n-o uiti cuplata peste noapte

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!