Jump to content

Vine iarna-metode de imbunatatire a incalzirii interiorului


RaduI
 Share

Postare recomandată

Au ... dar se pare ca tot apar probleme la termo-contact - deh, marfa romaneasca ... de-aia multi au renuntat la sistemul asta si au trecut pe ventilatorul montat pe pompa de apa ...

Pe mine altceva ma roade, acum, in prag de iarna ...as pune un ventilator, ceva, la intrarile de aer cald de sub bancheta din spate, sa maresc un pic debitul de aer cald dinspre motor ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    40

  • RaduI

    33

  • Nautilus

    20

  • notchman

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai citisem si undeva pe net de asha ceva,......si se pare ka merge, pai pune si vezi kum mereege, nu are ce sa faca rau.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai erau "tulumbele " pe aro , etx, skotzi radiatoru din fatza si adptezi ceva ka sa impinga aerul.....

Io vroiam sa fak altceva mai komodm ,,shtii ka sunt ventilatoarele alea la 220 de perete, kare treag aerul din kasa si il dau afara, alea tubulare, nu alea cirkulare, konsuma 20watt, parka, si estem simplu potzi sa le pui si du pe tobe, ka is mici si tubulare, si diametru se kam pupa ka masurashi, io..........iar ka sa alimentezi la 12, itzi face taika un konvertizor, 12/220, daka imi tremitzi un trafo mai maricel kare sa aiba 2 infashurari de 12V............ka pese am io, da nu am trafo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre... avea un breten de pe-aici o incalzitoare cu benzina... io am vazut-o si mi s-a parut ok.... s-o pui in portbagaj....nici nu consuma mult....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io mis ala cu incalzitoarea pe benz---sirocol---si doamne multam ca am pus-o anu trecut sus ca nu stiu cum treceam iarna trecuta de frigurile alea.......la -25grade afara io aveam inauntru +25grade si asta sirocolul mergea sub jumatate din capacitatea lui........intradevar ii original VW si cu tot cu montatu in ungaria si pusa ca si cum au puso astia din fabrica........... mo costat 280 Euro anul trecut....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mag. de Trabant de pe Lizeanu. Asta-vara era 1 mil.

Unde-i taica magazinul asta ? Da-mi si mie niste repere si cum il cheama. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au ... dar se pare ca tot apar probleme la termo-contact - deh, marfa romaneasca ... de-aia multi au renuntat la sistemul asta si au trecut pe ventilatorul montat pe pompa de apa ...

Pe mine altceva ma roade, acum, in prag de iarna ...as pune un ventilator, ceva, la intrarile de aer cald de sub bancheta din spate, sa maresc un pic debitul de aer cald dinspre motor ....

Eu am exact aceeasi problema - dar in partea opusa, la tuburile de aer de la parbriz(adicatelea ventilatorul sufla destul pentru duzele de sub bancheta, dar n-are forta sa impinga destul aer pana in fatza)

Solutie(caut un electrician care sa-mi faca treaba asta): 2 coolere de placa video(se gasesc la 40-50.000/buc), care se alimenteaza din fabricatie la 12 volti. Pentru tuburile de aer din spate merg unele de procesor Pentium II Celeron/Mendocino, dar sunt greu de montat fiindca tubul nu-i perfect circular, asha ca eu unul raman cu solutia fatza.

~Nautilus

PS astept recomandari de electricieni :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu caldura la parbriz n-am avut niciodata, ca n-am furtunele alea; pe unde se pot gasi pe aici ? Stiti macar niste dimensiuni (lungime / grosime)? - asta in caz ca gasesc intamplator pe undeva ...

Sugestie: in locul furtunelor groase(care vin de la tubul de caldura din prag la duzele din marginea parbrizului) se potrivesc 100% cele de aspirator romanesc. Se gasesc la orice magazin de menaj/electrice, la preturi modice... :bounce:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa groase sunt taica ??? Eu am asa ceva in locul unui burduf dintre schimbatorul de caldura si interior, l-am pierdut pe drum, dar traiam cu impresia ca alea de la parbriz sunt mai subtiri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa groase sunt taica ??? Eu am asa ceva in locul unui burduf dintre schimbatorul de caldura si interior, l-am pierdut pe drum, dar traiam cu impresia ca alea de la parbriz sunt mai subtiri !

Cele de la parbriz au cam 45-50mm diametru - si se pot inlocui cu furtunul de aspirator de la aspiratoarele "butoi" romanesti :) burdufurile din spate, de la schimbatorul de caldura, au 60mm diametru interior.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa am si pus furtunul ala, infipt inauntru, nu pe dinafara .... am priceput, inseamna ca alea de aspirator au 45-50 pe int. si cam 60 pe exterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa am si pus furtunul ala, infipt inauntru, nu pe dinafara .... am priceput, inseamna ca alea de aspirator au 45-50 pe int. si cam 60 pe exterior

Sunt 2 tipuri de furtun "spiral" pt aspirator: 45-50mm la interior(se imbraca la fix peste "trompele" care duc aerul la duzele din parbriz) cu spire mari, si altul mai larg, cam de 60-65mm la interior si cu spire ff inguste, care merge in locul burdufului de la schimbatorul de caldura. Care burdufuri sunt si ele de 2 marimi: 55mm la interior(1962-1964) si 60mm la interior(dupa 1964). Sper ca asta ajuta :evil:

Pe o alta linie de idei, ce ar trebui sa fac pt. a conecta 2 ventilatoare de 12V(coolerele de care vorbeam) la un intrerupator si la tabloul de sigurante, in paralel ca sa am 12V la fiecare.

Merci

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe o alta linie de idei, ce ar trebui sa fac pt. a conecta 2 ventilatoare de 12V(coolerele de care vorbeam) la un intrerupator si la tabloul de sigurante, in paralel ca sa am 12V la fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt de akord, ku legarea pur si simplu pe sigurantze kalkulate pentru altceva, io is de parere, ka mai bine iei +'ul separat de pe firul general sau de pe baterie, si ii pui pe fir, o sigurantza separata, ........si nu mai suprasolicitzi, tabloul central , ......"parerea mea......."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legi separat la plus daca ventilatorul/ventilatoarele consuma mult... altfel nu are rost :12: .. parerea mea :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orikum consuma.........io is ku lekatul de tipul :fiekare consumator cu ........sigurantza lui....asha gandesk io, ......io kad fac ceva la instalatzia elektrika, sau kand fak una kap/koada, kalkolez, totul , tot, si dimensionez (+rezerva) totul astfel inkat sa tzina 1000000 de ani , nu sa stai cum am vazut ka se obishnuieshte, pe la noi, ku izolierul si alte fire pe langa kablaj, din luna in luna...........il faci o data , si uitzi de iel............. (parerea mea............)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe... cooorecta... parerea ta.... :evil: .... da' tzinind cont ca alea nu conzuma prea mult......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legatzile bre atuncea in kaskada una de alta pana ajunge sa plece de la o kosa, o instalatzie de pomul de kraciun..........io am spus ka am pitici pe kreier legatzi de instalatzia elektreka.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, dar se mai poate adauga o siguranta separata (sunt niste chestii mai mici, de 2 sigurantze parca, pe la magazinele de piese), si tragi fir direct din plusul de la baterie prin ea si mai departe la intrerupator si la vent. Eu ma gandeam sa adaptez ceva mai mare, doua coolere de carcasa; sub bancheta din spate unde mai sunt 2 racorduri (vin de la radiatoare si ajung in conductele de pe podea). :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, dar se mai poate adauga o siguranta separata (sunt niste chestii mai mici, de 2 sigurantze parca, pe la magazinele de piese), si tragi fir direct din plusul de la baterie prin ea si mai departe la intrerupator si la vent. Eu ma gandeam sa adaptez ceva mai mare, doua coolere de carcasa; sub bancheta din spate unde mai sunt 2 racorduri (vin de la radiatoare si ajung in conductele de pe podea). :salut:

Dupa teste care au durat cam 5 min, cu 2 coolere de placa video si unul de procesor, am ajuns la concluzia ca nu merita efortul de a le mai adapta... n-au forta. :bounce:

Ventilatoare puternice se pot pune, de multe feluri, inclusiv de bord de microbuz Type 2, dar numai la racordul Y din stanga - ca in dreapta e bateria. Cele suficient de mici ca sa intre direct in racord sunt prea slabe.

Eu am imbracat racordurile Y de sub bancheta in tub de poliuretan spumos(se gaseste pe la Bricostore, la diametrul de 60mm, pentru invelirea tzevilor de termoficare) si intentionez sa fac acelasi lucru si cu tubul exterior, cel in care se imbina burduful - daca, bineinteles, e loc destul :( dar problema nu e temperatura aerului, ca la duzele de sub bancheta deja frige la mana, ci viteza... turbina de pe motor nu sufla bine decat de la 50-60 km/h in sus, si la traficul nostru, cu mers de la un stop la altul, dureaza o vesnicie sa se incalzeasca. Din cate articole am luat de pe net, nici cu ventilatoare de 10 amperi nu se ajunge la un debit satisfacator, fie ele montate in cabina, in tuburi, in compartimentul motorului etc.

Solutia mea ar fi pana acum izolarea ca lumea a cabinei(spuma prin toate golurile, material spumos sub mocheta, chedere facute ca lumea etc) si marirea turatiei de relanti, ca sa "sufle" bine si la stop. De unde un consum care ar convinge pe oricine sa-si ia sirocol :(

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:colors: Domnilor de ce nu montati pe masina cite o aeroterma pe benzina si atzi scapat de griji,consumul oricum este nesemnificativ :ok:(vezi sectiune piese,anuntul subsemnatului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!