Jump to content

Vine iarna-metode de imbunatatire a incalzirii interiorului


RaduI
 Share

Postare recomandată

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    40

  • RaduI

    33

  • Nautilus

    20

  • niq_ro

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu l-am avut in functiune si amu 2 ierni o facut fata dar dc toamna trecuta nu imi puneam sirocol nu facea fata iarna asta si problema poate sa fie si de la motor dintr-un motiv pe care-l cunosc io..........cind am avut motorul de 1.6 care era cu un singur carb ........motorul se incalzea foarte greu si din cauza asta sufla aerul rece in interior......asta si din cauza ca nu am avut termostat........si mah gindesc ca multi nu il au si asta este cauzaca nu ajunge caldura inauntru.......daca caldura ajunge inauntru sub bancheta nu ar mai fii o problema chiar daca tubulatura este "sita" ca poti trage pe linga scaune doua tuburi de aluminiu flexibile de 40mm diametru si le poti trage pina in fata la parbriz si asa poti avea caldura si in fata.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor,

Aici trebuie sa distingem intre a nu avea termostat si a nu avea nici flapsuri!

Intr-adevar termostatul are un rol esential in gestionarea caldurii insa in sensul ca: tine inchise flapsurile pana cand motorul se incalzeste, dupa care le deschide pentru ca turbina sa isi faca treaba si sa se evite supraincalzirea motorului. Fara termostat si fara flapsuri, turbina sufla tot timpul asupra motorului si nu il lasa sa ajunga prea repede la temperatura optima de functionare (sau deloc). Cu flapsuri si fara termostat, situatia e mai buna in sensul ca nefiind un flux maxim de aer, motorul se va incalzi mai repede, cazul meu, dupa cca 4-5 minute de mers, motorul incepe sa bage aer cald in masina, de poti sta in camasa.

Foarte important este faptul ca incalzitoarele sa nu fie sparte, altfel tot aerul cald generat de galeria de evacuare din incalzitor (sau o buna parte a lui) va fi impins de fluxul turbinei in afara camasii incalzitorului, cum am patit eu la inceput, inainte sa imi "cos" incalzitoarele...

Plus chederele de la usi si geamuri, plus mocheta de la picioarele soferului si pasagerului, plus patura care ar fi indicat de pus in portbagaj, in fata cartonului care acopera electrica, plus chederele de la capota fata care tin vajul afara...

Cam atat. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fratilor,

Aici trebuie sa distingem intre a nu avea termostat si a nu avea nici flapsuri!

Intr-adevar termostatul are un rol esential in gestionarea caldurii insa in sensul ca: tine inchise flapsurile pana cand motorul se incalzeste, dupa care le deschide pentru ca turbina sa isi faca treaba si sa se evite supraincalzirea motorului. Fara termostat si fara flapsuri, turbina sufla tot timpul asupra motorului si nu il lasa sa ajunga prea repede la temperatura optima de functionare (sau deloc). Cu flapsuri si fara termostat, situatia e mai buna in sensul ca nefiind un flux maxim de aer, motorul se va incalzi mai repede, cazul meu, dupa cca 4-5 minute de mers, motorul incepe sa bage aer cald in masina, de poti sta in camasa.

Doctore, dupa probele pe care le-am facut si dupa 2 ani de mers cu flapsuri si fara termostat, se pare ca motorul se raceste mai bine cu termostat decat fara... fiindca arcul n-are forta sa tina de unul singur flapsurile deschise 100%. Se si incalzeste mai bine, fiindca inainte ii lua cam 30 minute sa ajunga la 70-80 de grade, iar acum, cu termostat, ii trebuie cam 10 minute. Fara flapsuri n-am mers, dar se zice ca se incalzeste mai tare, fiindca flapsurile dirijeaza aerul spre chiulasa, care-i mai fierbinte.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, nu stiu masina ta, stiu modelul, ca l-am mai vazut prin oras -
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi buggy ... rusesc, atunci nu ma bag.

Am circulat fara termostat si fara flapsuri in ultimii 10 ani. De o saptamana circul cu toate astea montate. Intr-adevar, motorul se raceste mai bine cu toate astea montate, si se incalzeste rapid. Daca nu exista flapsuri, chiulasa ajunge la temperatura mai mare decat cilindrii, flapsurile deschise total dirijand aerul un pic mai spre chiulase ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum am promis mai demult am facut poze la sirocol.....iata-le

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema estem ca sunt mai mari de 100KB si nu incap dupa cite am observat........ce sa fac cu ele ca sa le pot pune sa le vedeti???????/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ka le pun pe type3.go.ro, da sa am nitzel timp, ...si sa ishi dea drumu, netu , ka avem o banda de tot kk.tu, la munka, .........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' de ce nu incercati voi sa refaceti incalzitoarele originale :) .. in cel mai rau caz :bounce: .. inlocuiti teava cu una de acelasi diametru :) , cu partea deprindere pe chiulasa :) ... un corp de incalzire cu "sicane" :) .. cum e un incalzitor de caldura clasic :) :) ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt :) , eu voiam sa va arat asta :)

cu o circulatie cat mai "lunga" a aerului ca sa poata sa se incalzeasca

.. da-mi place si cum arata "jucaria" lu' lexxus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare :cat consuma chestia asta ?Si o alta intrebare de ce ai nevoie de ea ,eu la masina personala nu am suferit niciodata de frig o singura problema am avut asta vara cand nu aveam chederul la usa din dreapta si ma cam batea vintul in rest iarna merg cu gemuletul deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare :cat consuma chestia asta ?Si o alta intrebare de ce ai nevoie de ea ,eu la masina personala nu am suferit niciodata de frig o singura problema am avut asta vara cand nu aveam chederul la usa din dreapta si ma cam batea vintul in rest iarna merg cu gemuletul deschis.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala-i bordu' tau, Lexuse? Ce bestial arata! :ok:

ala'i bordu meu! :) :) mersic fain........anul trecut am schimbat partea de sus adica plasticul ca cel vechi a fost crapat si acesta a fost aproape nou dar din cauza verii pe care am avuto aci a inceput si acesta sa crape putin in zona gaurilor de boxa dar acuma este tratat in fiecare sfirsit de sapt cu ulei silicon si sper sa-i faca bine............. 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spunetzi-mi si mie unde se pune termostatu' ala si cum arata ca eu am un arc care mishca flapsurile de la turbina, :bounce:

moshu de la care am luat broasca zicea ca tre sa tragi in stinga cand ii iarna si in dreaptas cand ii vara. Mai multe nu mi-a spus, oricum vara motoru se incalzeshte la greu si iarna nu :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

termostatul se afla in partea inferioara a motorului, de fapt sub motor, intre cil 1 si 2. trebuie sa dai jos tabla de protectie a "pantalonasilor"

termostatul e ca un burduf de cupru , daca e original, si se insurubeaza intr-o tija care face legatura cu flapsurile de pe turbina.

vezi ca exista un topic " termostat" acolo sunt mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la aia din 59 vezi ca n-ai flapsuri, aer un soi de inel care intra/iese in gaura mare din spate prin care turbina aspira aerul. Probabil ca ce povestesti despre ce a zis mosu, la asta se refera nu ? (la '59)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai nevoie de arc inel si tija de termostat eu tocmai am recuperat de la cineva asa ceva....tija nu stiu daca mai dau de ea....apropo sunt vreo 3-4 tipuri de turbine daca stai sa analizezi modul de racire respectiv de incalzire al motorului... :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarshit am ajuns la o concluzie!Sambata si duminica, impreuna cu Alex_B mi-am facut si io incalzirea la mashina(dupa ce vineri am facut Bucuresti -Pitesti fara caldura :study: :33: ).Adica am refacut comanda de inchis/deschis din interior, cu greu pt ca un canal pt cablu era infundat si ne-am luptat o gramada cu el. Concluzia a fost uimitoare! La ce imi mai trebuie si alta metoda de incalzire? Dupa aprox 3 min incepe sa bage aer . Fierbinte. Asha ca dupa vreo 10 min se face o caldurica inauntru de nu-ti vine sa crezi. DECI, io cred ca o sa multzumesc cu incalzirea ei standard. :study: :21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!