Jump to content

Vine iarna-metode de imbunatatire a incalzirii interiorului


RaduI
 Share

Postare recomandată

Pai si ku sirokolu' nu trebuie sa deskizi putzintel geamu.......trebuie................si am mai fazut destule instaltzii de gen kare iau aer din kabina si il baga tot in kabina, si hai sa fim absurzi si sa zicem ka am etanshat mashina bbok, atuncea nu ar mai baga turbina nimikutza........................

Da o mashina estem mashina, sper sa n ajungem sa intram in mashina ka am etanshat'o prea bine, ku tubul de oxigen in spate, ............................

Toate mashinile moderne cu instalatzi de climatizare , tip clima sau orikare alta, tot din mashina ia aer, il improspateaza , ku aer de afara, si il baga in kabina, .......................sa skanez neshte manuale si vi le trremit..................si nu am vazut pe nici un manual dala mesaje de genul:

ATENTZIE NU FUMATZI, ATENTZIE NU VA PARTZAITZI, ATENZIE , NU STRANUTZATI ....SPALATZIVA PE PICIOARE, SKIBATZIVA SHOSETELE...............

Hai sa fim serioshi , ce preferi , sa itzi miroshi propriile ba..ini, sau sa tragi pe nas gaze de la motor bagate de turbina innauntru..........si kand te dai jos din mashina eshti ku okii roshii, si batzi kuba cu toate babele pe kare le intalneshti........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    40

  • RaduI

    33

  • Nautilus

    20

  • notchman

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aeroterma pe masinile racite cu apa valorifica caldura din circuitul de radiator asa ca CANCI! iar sa pui un radiator electric iti trebuie o companie de acumulatori ca aia de pe masina nu cred ca rezista la shock!

De fapt face acelasi lucru, preia caldura de la apa, cu care incalzeste aerul pe care-l baga inauntru. E tot un schimb de caldura. Numai ca apa are nevoie de timp mai mult ca sa se incalzeasca. Iar recircularea aerului deja incalzit din habitaclu e o chestie mai eficienta. Pe "afara" am vazut folosite, pe principiul asta, chiar niste aeroterme cu rezistenta. Am vazut acu' 2-3 ani chiar de vanzare asa ceva intr-o pravalie, am vrut sa o iau, dupa cateva zile, dar se vanduse. N-am mai vazut de atunci

Rezistente pe draq

Un radiator electric obisnuit, romanesc, are 2 trepte: 750W si 1250W

Dinamul de 12V, la Brotacel, produce maximum 360W

Va las pe voi sa ghiciti care-i concluzia.. :scratch:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AAAA nu va mai ganditzi la aertermele alea de le lauda ashtia pe diverse pagini, sunt bunicele, numa la dezghetzat un geam ceva......................

Ganditziva ka asha vum spune si Nautilus, o baterie de broskutza are max 75A/H deci la 12 voltzi vr'o 800watt, si motorul produce kaldura de vre'o 3~4 mii de vatzi , asha ka......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nu ma mai innebunitzi cu coolere, ka nu facetzi nici o treba, cu iele........iar problemacu trecerea pe 220 pentru coolerele de sursa nu o intzeleg, ka alea sunt pe 12 v, orikat v'atzi chinui nu gasitzi nici in servere koolere pe 220V, garanteaza baiatu, ...una la mana

Doi la mana, coolerele de kalk, o sa faka un drak si din motivl ka......atunci kand o sa sufle turbina, mai mult o sa le inpinga turbina , dekat o sa traga iele aer...............calculatzi putzin empirik rau de tot , debitul pe kare il poate da un coolere, si debitul la relantiu al turbinei , si o sa ajungatzi la conkluzia , ka turbina o sa invarta cooleru , si fara sa il alimentatzi.........

Pamantul catre Notchman :bounce:

Nu-mi amintesc sa fi zis de ventilatoare/coolere/etc care sa impinga aerul prin turbina... cat draq poate sa impinga un cooler fata de un motor de 50 CP....

Ideea mea cu coolerele era alta: odata montate in bord, sa aspire aerul din tubulatura... si sa produca un vid in urma lor... care sa aduca aerul din spate... fiindca afurisita de turbina nu-l aduce pana in fatza la turatii de mers prin oras...si ale draq coolere, nu trag deloc(din alte articole, se vede treaba ca nici ventilatoarele de 10 amperi sau mai mult, nu trag).

Un tip de pe partea ailalta a Oceanului avea ideea sa renunte complet la tuburile din praguri si la tubul Y de sub bancheta - sa le inlocuiasca cu un furtun de mare diametru(2,5 toli) montat in locul tubului Y si adus pana in fatza.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uskatul katre Nautilus.................

Io am zis "Doi la mana, coolerele de kalk, o sa faka un drak si din motivl ka......atunci kand o sa sufle turbina, mai mult o sa le inpinga turbina , dekat o sa traga iele aer" kam tot acelashi draq, de unde draq itzi venii ideea ka am zis sa impinga aerul , ................nu zik ka nu is pikat in kap, la ora asta, ka is la skarbici , '"ofitzer de serviciu, la telefoane......", da nu am zis sa sufle ci sa traga.....

Ma io is impotriva orikarui fel de kooler de kalkulator, .....nu o sa faca nici unu nici un draq, ....am avut kam toate tipurile de koolere, kare exista, si nici unu nu kred ka ar putea face fatza, ....................sunt totushi unele la neshte servere, .....da alea kosta vre'o 80$ unu.....asha ka.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma io is impotriva orikarui fel de kooler de kalkulator, .....nu o sa faca nici unu nici un draq, ....am avut kam toate tipurile de koolere, kare exista, si nici unu nu kred ka ar putea face fatza, ....................sunt totushi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io vreau sa-mi refac pragurile (la mine nu mai exista prinderea originala intre podea si caroserie) si o sa le fac din tzeava dreptunghiulara sau patrata, vad io, si in spate sub bancheta le leg la un stutz rotund ca sa pot sa le leg cu racord flexibil, metalic, la stutzul de aduce aer cald, si tot acolo sub bancheta fac niste capacele reglabile, sa pot sa dau drumul mai mult sau mai putzin la picioarele alora din spate, in fatza la picioare fac la fel, si prin stalp urc cu furtun la parbriz. Io de-a lungu' timpului am gasit in praguri, la diverse broashte, ramase la refaceri anterioare, tot soiul de resturi de tabla, care impiedicau aeru' sa mearga ca pe tzeava, iar cum presiunea e mica, orice strangulare omoara debitu'.

Io in optimismul meu plec de la Trabi-ul pe care am onoarea sa-l detzin: daca Trabi da caldura, de ce n-ar da si brotacul? Etanshezi, dai sectiune de trecere si gata... ce se-ntampla... barerea mea! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

solutia ar fi un alternator de 50A (aprox 6-800W) si o rezistenta de incalzire de 150-200W :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai alternator din ala am, dar, raman la parerea ca mai mult de o abureala n-as obtine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

200Watt inseamna bekurile de la faruri , daka tu te potzi inkalzi ku alea, inseamna ka ai nitzel ADN de urs polar, foka, sau pinguin, .........cel putzin......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema de rezolvat pt Notchman si altii care se pricep la elektrice :bounce:

Sa zicem ca avem o rabla pe langa care Broscuta lui Mihaiachi e lux :) racita cu apa. As vrea sa-i fac(daca se poate) urmatoarea kestie: incalzirea interiorului prin tuburi cu aripioare de racire(ca la frigidere) intinse din fata pana in spate, prin care circula apa. Asta se face simplu, se leaga tuburile in locul radiatorului din bord. Mai departe: un sistem care, la comanda, sa intrerupa trecerea apei spre radiator si sa recircule apa de racire a motorului prin tuburile de care am vorbit, pana se incalzeste motorul, apoi, la alta comanda, sa trimita apa prin radiator -> motor -> tuburi si retur, ca la orice masina racita cu apa, dar care foloseste toata apa motorului pt incalzire. (Ceva asemanator cu sistemul de la Skoda 120, unde motorul e in spate si radiatorul in fatza, si apa trece prin tuburi spre radiator).

Dupa umila mea parere, ar trebui 2 electrovalve:

1 - inchide/deschide trecerea apei spre radiator(inchisa, lasa pompa de pe motor sa recircule apa prin blocul motorului si tuburi; deschisa, face circuitul complet, motor-radiator-tuburi);

2 - inchide/deschide circuitul apei prin tuburi, lasand doar motorul si radiatorul in circuit(pozitia de vara).

Se poate face treaba asta, si daca da, ce fel de electrovalve ar trebui folosite, ca sa reziste la 80-90 de grade, si sa functioneze ca lumea(si sa nu coste prea mult)?

~Va multumesc

Nautilus

PS Stiu ca n-are legatura cu Broscutele si alte "air-cooled" :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre' sa fie nishte electrovalve cu diam. mare, ca presiunea-i mica si daca gatui tzeava scade rau debitu' si clocotejde motoru'. :) A! si toata tzeava tre' sa fie mai groscioara, asha, mai ca pe ... :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau, daca nu tii musai sa comanzi tu valvele, in locul lor poti sa pui niste termostaturi....

Coane Mishule, baga tata la "signature" toate masinile pe care le ai !!!! Ar iesi un pomelnic dragutz !!!! :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai domne, n-o lua asa ... Zi mai bine un soi de Institutul Aslan ! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: CEA CE DORESTI TU SA FACI LA MASINA SE REZOLVA CU UN ROBINET SI UN TERMOSTAT!!!!! :ok:

- la orice masina care are racire cu apa exista 2 circuite:

1- circuitul mare care se face prin radiatorul mare din fata masinii,dupa ce temperatura a ajuns la 80-90 grade si a dechis termostatul

2- circuitul mic care se face in functie de solutia constructorului

-numai prin blocul motor vara ( radiatorul de incalzire fiind inchis de un robinet),iar pe perioada de iarna prin radiatorul de incalzire

-prin blocul motor si radiatorul de incalzire indiferent de anotimp

ASA CA CIRCUITUL CARE VREI TU SA IL FACI IL REALIZEZI CU UN ROBINET SUPLIMENTAR CARE SA IL INCHIZI PE PERIOADA VERII ,SI BINEINTELES UN TERMOSTAT ( FARA TERMOSTAT DEGEABA TRAGI TOATA TEVARIA) :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tre' sa fie nishte electrovalve cu diam. mare, ca presiunea-i mica si daca gatui tzeava scade rau debitu' si clocotejde motoru'. :salut: A! si toata tzeava tre' sa fie mai groscioara, asha, mai ca pe ... :salut: .
Tevile au cam 30mm diametru
CEA CE DORESTI TU SA FACI LA MASINA SE REZOLVA CU UN ROBINET SI UN TERMOSTAT!!!!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaaa ! Stiu masina ! Sunt misto !!!!

Pe cat pui pariu(cu broscarii din forum ca martori) ca n-o stii? :bounce:

Sugerez un plin de benzina contra unui set de ornamente de la Hoffmann-Speedster(articolele 020 2021 si 020 2023) :salut:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, nu stiu masina ta, stiu modelul, ca l-am mai vazut prin oras - e un soi de masinuta asemanatoare cu Jeep-urile Willis din al doilea razboi, cu botul un pic ascutit, acoperita cu prelata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' de ce nu incercati sa reparati incalzitoarelele originale? :lol:

eu asta incerc :lol: ... unu-i bun :ok: si acum ma stresez sa-l repar pe al doilea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, la astea cu apa, daca nu si sufli cumva pe caloriferele alea, degeaba ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io-s in ceata rau...

nu are nima sistemul de incalzire original in functiune? si chiar nu face fata.. frigului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nicule, discutia e deviata, vorbeam de o masina ruseasca, racita cu apa !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!