Jump to content

Vine iarna-metode de imbunatatire a incalzirii interiorului


RaduI
 Share

Postare recomandată

:colors: Domnilor de ce nu montati pe masina cite o aeroterma pe benzina si atzi scapat de griji,consumul oricum este nesemnificativ

Buna idee 8) totusi nu gasesc anuntul

Eu aveam pe undeva o aeroterma pe motorina, recuperata de la un Saviem care, intamplator, avea asa ceva :bounce: dar e mare cat o butelie de aragaz si are nevoie de un rezervor separat de motorina

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MishuL

    40

  • RaduI

    33

  • Nautilus

    20

  • niq_ro

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bah ma disperatzi! :33: Mag. de Trabi e pe Fainari, la 10 metri de int. Fainari cu linia tramvaiului 16 (mi se pare ca se cheama str. Viitorului). Asta-vara avea la 1 milion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io de pe vremea cind aveam Trabant (acu vreo 7 ani) ma gindeam sa montez un ventilator sa arunc aer cald inauntru....cred ca merge si un ventilator din ala de se gaseste la magazinele de instalatii sanitare folosite la toilete care nu au aerisire direct afara....tre sa gasesc insa un model mai micuty sau sa maresc eu locul...

problema e cum il montez: sa impinga aerul sau sa il traga si sa mi-l arunce inauntru?...desi pare acelasi lucru nu e tocmai :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineintzeles ka......sa traga aer kalda si sa il bage innauntreu.

Acelashi lucru l'am spus si io ku ventilatoare dalea de kare spui si tu , .......sunt tubulare, sunt destul de mici , si sigur, merg pentru ka am incerkat sa pun io unu pe notch......si merge, ......singura mika problema estem ka se alimenteaza la 220 da se rezolva simpluuuuu cu un ridikator de tensiune 12/220, kare konsta intr'un trafo, de 12+12, 2*tranzistoare 2N3055, 4*condensatoare, parka 2 diode 1n4007, si neshte rezistentze, trafo trebuie sa aia miezu cel putzin de 20 cm *2

si gata , consuma putzin 2 ventilatoare + consumul ridikatorului , =~50~60Watt............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io zic ca nu are rost sa ridici tensiunea :salut: , cand se gasesc si cooler-e de procesoare (cum e cel de pentium 2-3) :( sau chiar ventilatoare cum are Skoda :ok: .. numa' sursa de caldura s-o ai :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga tu koolere de procesor, sa vezi daka sufla ceva,io imi tai .....gatul...ce draq sa sufle un amarat de ball bearing kare are un konsum de maxxxx 04A la 12V ...................pe bune ka nu...garantat, iar ventilatoare de turbina pentru "kaldura de la alte mashini gen skoda iarashi nu mere tot garantat, nu are lok, sunt prea mari , pentru skopul propus......

''''''parerea mea'''''' :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare dar Nocht are dreptate....chiar daca nu s-ar infunda din cauza prafului nu ar avea putere sa impinga sau traga aer la asa o distanta....daca vrei poti folosi ventilatorul sau coolerul de la o sursa de curent de la calculator....am un prieten care si-a pus astfel de ventilator la bucatarie si e marfa....ramine tot probl4ema trecerii pe 12 V :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu'ntzeleg care-i broblema :salut: ... ce, turbina motorului nu baga destul?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu'ntzeleg care-i broblema :salut: ... ce, turbina motorului nu baga destul?!?

Iar trebuie sa repet :bounce:

Turbina sufla un aer destul de incins ca se te lase in chiloti :( dar nu are debit de aer satisfacator decat de la 50 km/h in sus(la 80 km/h deja te coci ca o placinta la cuptor :( ) trebuie ceva care sa aduca aerul pana in fatza.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare dar Nocht are dreptate....chiar daca nu s-ar infunda din cauza prafului nu ar avea putere sa impinga sau traga aer la asa o distanta....daca vrei poti folosi ventilatorul sau coolerul de la o sursa de curent de la calculator....am un prieten care si-a pus astfel de ventilator la bucatarie si e marfa....ramine tot probl4ema trecerii pe 12 V :salut:

Poate unul de la o sursa de server :( cel de la sursa mea de-abia sufla mai tare ca un cooler.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai n-are treaba debitul cu viteza, are treaba cu turatzia motorului. Chiar si cand mergi prin orash, mergi in trepte inferioare, motorul e mai turat si ar trebui sa bage... parerea mea... :salut: ... acu' i'adevarat ca la semafor s-ar putea sa nu prea bage...

Io oricum in broasca nu m-am "incalzit" niciodata, ca am sistemul ala tampit de-ti baga inauntru aerul cu care raceshte motorul, si ala are pierderi de ulei, care se incinge si pute :-( la greu, asha ca iarna mergeam cu geamul deschis :shock: sa nu m-aburesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nu ma mai innebunitzi cu coolere, ka nu facetzi nici o treba, cu iele........iar problemacu trecerea pe 220 pentru coolerele de sursa nu o intzeleg, ka alea sunt pe 12 v, orikat v'atzi chinui nu gasitzi nici in servere koolere pe 220V, garanteaza baiatu, ...una la mana

Doi la mana, coolerele de kalk, o sa faka un drak si din motivl ka......atunci kand o sa sufle turbina, mai mult o sa le inpinga turbina , dekat o sa traga iele aer...............calculatzi putzin empirik rau de tot , debitul pe kare il poate da un coolere, si debitul la relantiu al turbinei , si o sa ajungatzi la conkluzia , ka turbina o sa invarta cooleru , si fara sa il alimentatzi.........

Daka vretzi sa facetzi o treaba buna dupa mintea mea creatza........io vroiam sa fac urmatoarele , si asta o sa fac.........:

si anume:turbina sufla aer in cele 2 tobe da? bunnn, e atuncea anulatzi turbina , adikatelea skoatezi furtunashele kare duk la tobe, si facetzi intre tobe un bay/pass, cu fortun dala de aspirator infashurat in folie de aluminiu pentru cuptoarele cu mikrounde, .si dupa aia matisate cu panza , si date cu antifon....garantat ka nu mai pierde kaldura, .....bonnnnn, acuma turbina nu mai are nici o treaba cu suflatu in tobe.......

E acuma...pe partea din spate sub banketa , in portziunea unde nu estem bateria, montazi la ieshirea din toba un cot in forma de T'u care sa duka fortunashe, la cele 2 parti de intreare in kanalele de inkalzire (am uitat sa spun ka se skoate in partea ku bateria furtunul kare vine de la toba)

E akuma montatzi intre toba si T'u un ventilator puternik....kare sa sufle in T'u si implicit sa bage aer in cele 2 intreri din tutbulatura de inkalzire, celalalt fortunash il lasatzi skos...

si in felul asta se trage aer din kabina prin partea stanga cred, sau unde atzi lasat fortunul skos, se trece prin prima toba, prin baipas, aerul inkalzit de prima toba intra in a 2'a si pe urma estem suflat in cele 2 tutbulaturi de inkalzire.............aerul estem konstant....si kred io garantat baga mai multa kaldura......ka ia aerul kald din kabina il incinge il baga iarashi , si tot asha....

Ce pareere avetzi.................ka poate greshesk, si skap din vedere anumite chestii......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu vad rostul sa desfiintezi aerul impins de turbina. Ca trebuie ventilatoare mai puternice, de acord, si astea ar avea rostul sa "ajute" aerul impins de turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inca n-am avut de-a face "live" cu ce caldurica baga broscuta :salut: , da' ma gandesc io :( ca daca pui un ventilator mai mare nu are timp aerul sa se incalzeasca :12: ... mai bine pe langa ce are ea ii pui o aeroterma cum are Dacia cu bord tip CN sau ceva asemanator.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in felul asta se trage aer din kabina prin partea stanga cred, sau unde atzi lasat fortunul skos, se trece prin prima toba, prin baipas, aerul inkalzit de prima toba intra in a 2'a si pe urma estem suflat in cele 2 tutbulaturi de inkalzire.............aerul estem konstant....si kred io garantat baga mai multa kaldura......ka ia aerul kald din kabina il incinge il baga iarashi , si tot asha....

Ce pareere avetzi.................ka poate greshesk, si skap din vedere anumite chestii......

Suna interesant dar parca aduce cu reciclarea basinilor din habitaclu! :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu inca n-am avut de-a face "live" cu ce caldurica baga broscuta :scratch: , da' ma gandesc io :scratch:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna interesant dar parca aduce cu reciclarea basinilor din habitaclu! :shock:

E totusi o metoda folosita, ia mai uita-te pe net ....recircularea aerului cald din habitaclu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aeroterma pe masinile racite cu apa valorifica caldura din circuitul de radiator asa ca CANCI! iar sa pui un radiator electric iti trebuie o companie de acumulatori ca aia de pe masina nu cred ca rezista la shock!

De fapt face acelasi lucru, preia caldura de la apa, cu care incalzeste aerul pe care-l baga inauntru. E tot un schimb de caldura. Numai ca apa are nevoie de timp mai mult ca sa se incalzeasca. Iar recircularea aerului deja incalzit din habitaclu e o chestie mai eficienta. Pe "afara" am vazut folosite, pe principiul asta, chiar niste aeroterme cu rezistenta. Am vazut acu' 2-3 ani chiar de vanzare asa ceva intr-o pravalie, am vrut sa o iau, dupa cateva zile, dar se vanduse. N-am mai vazut de atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o metoda foarte des folosita, si na ka sa nu itzi mai recirculi "bashinile", daka ai multe gaze....pe bai/pas'ul dintre tobe pe kare il faci la motor, mai pui un T'u , si in T'ul ku pricina bagi un furtun de la turbina , si in felul asta ai si aer proaspat, si un surplus de aer de la turbina, si nu mai itzi bate nasul nimika..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai zic ca daca mai intra si ceva gaze de esapament, greu mai deosebesti basinile prin mirosul de benzina arsa .... :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... tot un sirocol ar fi cea mai buna afacere... :scratch:

Taica-miu pe vremuri avea o buburuza, si iarna era ca in frigider, ca i s-au spart ceva tobe...

Si in plus, ai caldura indiferent de turatia motorului. Si nu-ti mai trebuie instalatie de recirculat biogazul... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Nasol e ca, ptr. ca sistemul original sa functioneze optim, trebuie tinut un geam intredeschis, scrie si in manualul de torpedo original. Pai aerul ala pompat continuu nu trebuie sa iasa pe undeva ? Ca sa nu mai spun ca daca tragi si o tzigara .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amu' :scratch: depinde si cat de bine e etansata masina... :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amu' :scratch: depinde si cat de bine e etansata masina... :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!